Czas na reklamowe podsumowanie tygodnia. Znów nie udało mi się napisać go o czasie, więc zacznijmy bez zbędnych wstępów. Dziś o nieoficjalnej reklamie Volvo, papierze toaletowym, który pokochają prawdziwi hipsterzy i poruszająca reklama od Pedigree.
ABC śmierci – nieoficjalna reklama Volvo
Na początek pełen czarnego humoru spot od Volvo, który został przygotowany przez dwóch studentów Akademii Filmowej Badenii Wirtembergi w Ludwigsburdu – Doriana Lebherz i Daniela Titz. Śmierć nie jest tematem, który często poruszany jest w reklamach. Jednak w tej mamy jej sporo – staruszka przejechana przez autobus, niewypał z czasów wojny znaleziony w ogródku oraz zabójcze gołębie w parku. Szczerze żałuję, że nie jest to oficjalna reklama. Warto zobaczyć.
Tak dobrze zrobione nieoficjalne reklamy często mogą stanowić dla marek pewien problem. Oglądając ten przypomina mi się nieoficjalna reklama Mercedesa, również stworzona przez studentów na potrzeby pracy dyplomowej. W filmie skupiono się na wykrywaniu zagrożeń przez Mercedesa, zanim się ono pojawi. I w taki sposób samochód śmiertelnie potrąca małego Adolfa Hitlera.
Kontrowersyjne? Być może. Mi się jednak podoba :)
I ostatnia z nieoficjalnych reklam przygotowanych przez studentów z Ludwigsburga. Na pewno kojarzycie spot odkurzarzy Dirt Devil – The Exorcism. Był to jeden z najpopularniejszych virali w 2011 roku.
Papier toaletowy dla prawdziwych hipsterów
Hipsterzy coraz częściej wykorzystywani są w przekazach reklamowych marek. Jednak zwykle w tych prześmiewczych. Podobną strategię obrał producent papieru toaletowego Quilted Northern. W reklamie prezentowany jest ręcznie robiony papier toaletowy wykonany wyłącznie z naturalnych surowców. I co? Używalibyście?
PS. Występują trzy rodzaje – dla najbardziej eko proponuję Extra Virgin :)
Jak skorzystać z toalety podczas imprezy – video poradnik od Poo-Pourri
Skoro przebrnęliśmy już przez papier toaletowy dla prawdziwych hipsterów, mam dla Was mini video poradnik od Poo-Pourri. Proucent sprayów do toalet radzi, jak korzystać z toalety podczas rodzinnego przyjęcia. W spocie widzimy elegancką kobietę, która podczas obiadu potrzebuje skorzystać z toalety. Niestety ta, znajduje się tuż obok jadalni.
Spot szybko zyskał popularność. Pojawił się na kanale producenta 4 października i w 3 dni został wyświetlony 2,5 miliona razy. Dziś zanotował już niemal 8 mln wyświetleń. Zobaczcie sami:
Pedigree – Dark to light
Nikt nie chce sobie nawet wyobrazić, co by zrobił po nagłej utracie wzroku. Jak poradzić sobie w codziennym życiu? Taką sytuację przedstawia Pedigree w spocie „Dark to light”. Pewnego dnia wszystko pogrążyło się w ciemności, a lekarze nie mogli pomóc. Wideo ma za zadanie pokazać, jak ważnym, wierny i pomocnym towarzyszem w takich sytuacjach jest pies. Dzięki niemu główna bohaterka odzyskała wiarę w to, że może normalnie żyć.
https://www.youtube.com/watch?v=hkDTNniSF9w
Pedigree jakiś czas temu przygotowało podobną reklamę, która przedstawiała psa jako lek na zawał i nadciśnienie. Pisałem w o nim w podsumowaniu maja. Możecie przeczytać o tym tutaj.
To już wszystko. Na kolejne podsumowanie zapraszam w przyszłym miesiącu.