Czy istnieje sposób na targetowanie reklam do członków grupy na Facebooku? Jest to jedno z najczęstszych pytań pojawiających się podczas rozmów na temat marketingu w mediach społecznościowych.

Nic w tym dziwnego. Grupy stanowią one społeczność osób mocno zainteresowanych konkretnych tematem. Wielu marketerów dałoby się pokroić za możliwość targetowania reklam na ich członków.

Wczoraj social mediowy świat obiegła dobra wiadomość dla wszystkich marketerów prowadzących grupy na Facebooku. Wygląda na to, że już niedługo takie targetowanie będzie możliwe. Wszystko dzięki implementacji pixela Facebooka w grupach.

Co zyskamy? Po pierwsze będziemy rejestrować na stronie zdarzenia wykonane przez osoby, które kliknęły w zamieszczony na grupie post. Dane zebrane przez pixel będą dostępne w grupach w karcie “Statystyki grupy” w ciągu 24 godzin od poprawnej implementacji. Co ważne, nie zobaczymy ich w Menedżerze Zdarzeń / Firmy.

Po drugie (co według mnie ważniejsze) możliwe, że będziemy mieli możliwość tworzenia niestandardowych grup odbiorców (tzw. Custom Audience) do targetowania naszej reklamy oraz prawdopodobnie tworzenia look-a-lików, czyli osób najbardziej podobnych do tych, należących do naszej grupy.

[EDIT: Niestety, wszystko wygląda na to, że na razie pixel pozwoli wyłącznie na monitoring tego, w jaki sposób członkowie grupy zachowują się na naszej stronie po kliknięciu w post opublikowany na grupie]

Dodanie Pixela będzie możliwe w menu “Ustawienia” -> Piksele. Pojawi się tam opcja “Stwórz nowy pixel dla grupy” lub “Dodaj już istniejący”. Jednocześnie Facebook ma zastrzec możliwość wyświetlania funkcji “statystyki grupy” dla grup liczących poniżej 50 członków.

Osobiście jestem tego bardzo ciekawy. Zobaczymy czy i kiedy nowa funkcja wejdzie w życie. Według doniesień powinna pojawić się w ciągu najbliższych tygodni.

 

Udostępnij