W dzisiejszej Internetówce o wprowadzeniu nowego miejsca reklamowego na Facebooku, nowej opcji ochrony danych na Instagramie i możliwości ustawiania wydarzeń na LinkedIn.
Ale najpierw…
– Co mówi drwal do drwala?
– Chyba Cię porąbało!
Zaczynamy!
Visa, Mastercard i PayPal opuszczają projekt Libra
Libra – kryptowaluta Facebooka – ma coraz większe problemy. Po wątpliwościach jakie zostały zgłoszone przez instytucje regulacyjne na całym świecie z projektu Libra wycofują się najwięksi partnerzy Facebooka. Chodzi konkretnie o Visa, Mastercard, PayPal, eBay oraz Stripe.
Żadna z wyżej wymienionych firm nie informuje wprost, że odejście jest związane z wątpliwościami dotyczącymi sukcesu projektu. Stawiają na bardziej dyplomatyczną “chęć skupienia się na innych przedsięwzięciach”.
W odpowiedzi na odejścia partnerów Facebook uspokaja, że nie ma to wpływu na dalsze prace nad projektem i niedługo przekażą nowe informacje dotyczące własnej kryptowaluty.
Źródło: WirtualneMedia: Kryptowaluta Facebooka ma kłopoty. Visa, Mastercard i PayPal opuszczają projekt Libra
Facebook zasugeruje czas publikacji zaplanowanego posta
Facebook stara się jak najbardziej zautomatyzować wszystkie procesy w ramach swojej aplikacji, pozostawiając jak najmniej decyzji w rękach użytkowników – czego jestem ogromnym przeciwnikiem.
Podobno tym razem testuje opcję sugerowania najlepszego czasu na publikację zaplanowanego posta tak, aby pojawił się on w czasie największej aktywności użytkowników na platformie.

W wyborze najlepszego czasu Facebook będzie sugerował się aktywnością użytkowników z poprzedniego tygodnia. Podobna funkcja jest dostępna w niektórych zewnętrznych narzędziach służących do zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Tutaj będziemy mieli tę różnicę, że sugerowana data będzie podana na podstawie wewnętrznych danych Facebooka.
Funkcja jest obecnie w fazie testów. Aktualnie brak jakichkolwiek informacji o jej wprowadzeniu do oficjalnej aplikacji.
Źródło: SocialMediaToday: Facebook Tests ‘Suggested Time’ Feature for Scheduled Posts
Facebook wprowadza reklamy w wynikach wyszukiwania
Reklamy w wynikach wyszukiwania zniknęły w 2013 roku. Po przeprowadzeniu testów w lipcu tego roku Facebook postanowił udostępnić to miejsce reklamowe wszystkim firmom oraz dodać je do automatycznych miejsc docelowych reklamy.
Oznacza to, że przy wyborze automatycznego rozmieszczenia reklamy na Facebooku nasza kreacja będzie wyświetlać się również w wynikach wyszukiwania. Jeżeli nie będziecie chcieli, aby się tam pojawiały musicie wybrać miejsca docelowe ręcznie.

Obecnie (w porównaniu z 2013 rokiem) na Facebooku promuje się o wiele więcej firm. Nic więc dziwnego, że serwis szuka nowych źródeł przychodu i miejsc, w których może pojawić się reklama. Coraz częściej korzystamy też z Facebooka jak z wyszukiwarki wydarzeń czy miejsc, gdzie np. chcemy zjeść lunch.
Jestem ciekaw co o tym myślicie?
Źródło: SocialMediaToday: Facebook Expands Search Ads Availability, Adds Search Results to Automatic Placements
Instagram pozwoli kontrolować dane wysyłane do innych aplikacji
Instagram ogłosił, że pozwoli użytkownikom na większą kontrolę danych wysyłanych do zewnętrznych podmiotów. W tym celu umożliwi zablokowanie dostępu do nich poszczególnym stronom.
Aby to zrobić należy wejść w Ustawienia i wybrać zakładkę “Bezpieczeństwo”. Następnie w “Aplikacje i strony internetowe” znajdziemy możliwość odłączenia naszego konta na Instagramie od zewnętrznych stron i aplikacji.

Dodatkowo będziemy mieli możliwość odłączenia zewnętrznych aplikacji za każdym razem, gdy ta poprosi o dostęp do naszych danych.
Jak zapewnia Instagram, nowa funkcja zostanie udostępniona dla wszystkich użytkowników w ciągu 6 miesięcy.
Źródło: Instagram-Press: More Control Over the Data You Share with Third-Party Apps on Instagram
LinkedIn wprowadza wydarzenia
LinkedIn kolejny już raz poszedł w ślady Facebooka i wprowadził w swoim serwisie możliwość organizowania wydarzeń. Znajdziecie je w menu “Społeczności” po lewej stronie aplikacji mobilnej.

Proces tworzenia wydarzenia w LinkedIn jest podobny do tego z Facebooka. Należy podać datę, godzinę i miejsce w jakim odbędzie się dany event. Mamy również możliwość (co oczywiste) zaproszenia osób, udostępnienie wydarzenia jako post oraz dyskusję wewnątrz wydarzenia.
Jedno trzeba LinkedIn’owi przyznać – trochę to trwało…
Źródło: WERSM: LinkedIn Launches Its Own Events Feature
Snapchat wprowadza Dynamiczne reklamy
Snapchat wprowadził w swojej aplikacji możliwość ustawienia Dynamicznych reklam.
Sposób ich działania jest podobny do tych, które pewnie znacie z Facebooka. Dynamiczne reklamy opierają się na katalogu produktów, który wgrywacie do bazy Snapchata. Następnie aplikacja wyświetla nasze produkty użytkownikom, którzy (według danych Snapchata) mogą być nimi zainteresowani.

Snapchat podczas tworzenia dynamicznych reklam wykorzystuje wbudowane szablony (wybrane podczas ustawień kampanii), aby stworzyć różne rodzaje pionowych kreacji wyświetlanych użytkownikom.
Źródło: SocialMediaToday: Snapchat Launches ‘Dynamic Ads’ Which Will Create Ads Based on Uploaded Product Catalogs
Twitter testuje reakcje w Direct Messages, Pinterest dla materiałów video
Twitter, aby umożliwić użytkownikom szybkie zareagowanie na wiadomość wysłaną przez innych, testuje przyciski reakcji. Jest to również jedna z prób serwisu na zwiększenie zaangażowania.

Jak widzicie na grafice, reakcje bardzo przypominają to, co Facebook dodał w 2017 roku do platformy Messenger.
Testy odkryła Jane Manchun Wong. Natomiast Twitter milczy w sprawie ewentualnej daty wprowadzenia do aplikacji nowej funkcjonalności.
Kolejną aplikacją testującą wprowadzenie przycisków reakcji jest Pinterest. Ten testuje je dla materiałów video.

Źródło: SocialMediaToday: Twitter Tests Emoji “Reactions” for Direct Messages, WERSM: Pinterest Is Testing Reactions For Videos
ZNAJDZIESZ MNIE TUTAJ: