W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o usunięciu zakładki “Following” na Instagramie, testach Direct Messages na desktopie oraz możliwości rezerwacji reklamy na YouTube.
– Co mówi wędkarz gdy wchodzi do stajni?
– Okoń!
No to zaczynamy!
Workplace – rośnie liczba płacących użytkowników
Ciężko mówić tu o dużym sukcesie. Trzeba jednak przyznać, że platforma Facebooka Workplace, która ma usprawnić komunikację wewnątrz firm rośnie. Obecnie przekroczyła próg 3 milionów płatnych użytkowników.
W sierpniu 2018 roku ich ilość wynosiła 30 tysięcy. W lutym 2019 były to 2 miliony. Z platformy korzystają obecnie takie firmy jak Prada, Walmart, Starbucks czy Booking.com.
Źródło: WirtualneMedia: Biznesowa platforma Workplace ma 3 mln płacących użytkowników. Wśród subskrybentów BT, Prada, Walmart i Starbucks
Instagram usuwa zakładkę “Following”
Aplikacja postanowiła usunąć zakładkę z aktywnościami obserwowanych osób. Nie będzie już możliwe sprawdzenie co w aplikacji robią osoby, które obserwujemy.
Jeżeli dobrze się nad tym zastanowić to trochę przerażająca zakładka, w której widoczna była nasza każda pojedyncza aktywność.
Instagram rozpoczął ukrywanie zakładki w sierpniu. Teraz oficjalnie potwierdził, że zostanie całkowicie usunięta z platformy.
Według informacji udzielonych przez Instagram zakładka nie wynika to z troski o ochronę prywatności. Po prostu postanowili usunąć funkcję, z której większość użytkowników nie korzystała.
Źródło: WERSM: Instagram’s Following Tab Is Disappearing This Week
Dark Mode na Instagramie
W ostatnim tygodniu informowałem Was o testach trybu nocnego na Instagramie. Dziś jest on już oficjalnie dostępny na urządzeniach z systemem iOS 13.
Kiedy wybierzecie na swoim urządzeniu opcję “dark mode”, Instagram również się na nią przestawi. Niestety nie jest jeszcze dostępna opcja włączania i wyłączania trybu z poziomu aplikacji. Obecnie dostosowuje się ona do ogólnych ustawień smartfona.
Źródło: WERSM: Instagram Now Works With The New Dark Mode On iOS 13
Instagram wprowadza weryfikację e-maili
Instagram w celu ochrony użytkowników, m.in. przed atakami phishingowymi, wprowadził w swojej aplikacji nowy mechanizm weryfikacji adresu e-mail.
W ustawieniach pojawiła się opcja pozwalająca sprawdzić czy wiadomość została wysłana przez Instagram, czy też jest to oszustwo. Dzięki temu użytkownicy będą mogli w pewien sposób zabezpieczyć się przed osobami próbującymi wyłudzić ich dane, podszywając się pod aplikację.
Źródło: SocialMediaToday: Instagram Adds New ‘Emails from Instagram’ Security Confirmation Listing
Direct Message na desktopie
Z Instagrama korzystamy głównie z poziomu aplikacji mobilnej, ale istnieje również możliwość zalogowania się z poziomu komputera. Tu jednak mamy tylko możliwość przejrzenia treści udostępnionej przez obserwowane osoby, lajkowania i zostawienia komentarza.
Okazuje się, że prawdopodobnie już niedługo otrzymamy również możliwość korzystania z wiadomości prywatnych. Jane Manchun Wong odkryła testy skrzynki odbiorczej przeznaczonej na urządzenia stacjonarne.
Byłoby to mega wygodne dla osób zawodowo zajmujących się Instagramem.
Źródło: WERSM: Instagram Is Working On Bringing Direct Messaging To Its Web App
Instagram wprowadza zmiany w kamerze Stories.
Instagram wprowadza nowy format dla kamery Stories, który ma ułatwić dostęp do takich elementów jak GIF-y, naklejki, liczniki i ankiety.
Największa zmiana to dodanie trybu “Create”, w którym znajdziemy wszystkie dostępne narzędzia twórcze.
Mimo, że opcje nie są jeszcze oficjalnie dostępne, pojawiły się w mojej aplikacji. Muszę przyznać, że wygląda to całkiem nieźle.
Źródło: SocialMediaToday: Instagram Updates its Stories Camera with New ‘Create’ Mode to Highlight Creative Options
YouTube pozwoli na rezerwację reklamy
Od jakiegoś czasu YouTube stara się jeszcze bardziej “dogodzić” reklamodawcom. Tym razem testuje funkcje zaplanowania reklamy. Pozwoli ona na rezerwacje miejsca reklamowego z wyprzedzeniem nawet do 120 dni.
Może okazać się to szczególnie przydatna przy okazji dużych wydarzeń jak wybory, igrzyska, koncerty, gdzie datę eventu znamy dużo wcześniej.
Co ciekawe – reklamodawcy nie zapłacą za zaplanowaną reklamę do momentu pojawienia się jej na platformie.
Źródło: MarketingLand: YouTube testing ad buying tool that lets you reserve ad placement 120 days out
To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia Wam życzę!
Do przeczytania!
Bartosz Wójcik
ZNAJDZIESZ MNIE TUTAJ: