W ostatnim tygodniu nie było Internetówki, dlatego dziś nadrabiamy. Przeczytanie między innymi o ukryciu licznika reakcji na Facebooku, testach Dark Mode na Instagramie i rozbudowaniu panelu reklam na LinkedIn.

Ale najpierw…

– Co fryzjerka ma w lodówce?
– Maszynkę…

Ba-dum-tssss….

Zaczynamy!


Facebook ukrywa liczbę reakcji pod postami

O planach Facebooka dotyczących ukrycia łącznej liczby reakcji pod danym postem informowałem Was w jednej z ostatnich Internetówek. 

Jak się okazuje testy tego rozwiązania już trwają – rozpoczęły się 27 września w Australii.

Facebook ukrywa licznik reakcji

Autor posta oczywiście widzi liczbę polubień w przeciwieństwie do pozostałych użytkowników. 

Co myślicie o tym pomyśle?

Źródło: WERSM: Facebook Begins Hiding Like Counts On Posts


Facebook kupuje firmę CTRL-Labs – wydał miliard dolarów

Facebook wybrał się na zakupy i przejął firmę CTRL-Labs produkującą opaskę na kontrolowanie komputera za pomocą myśli.

Facebook już w 2017 roku zapowiadał interfejs łączący mózg i komputer, za pomocą którego ludzie będą mogli pisać na ekranie za pomocą myśli. Wszystko wskazuje na to, że powoli zmierza w tym kierunku.

Jest to pierwsze tak duże przejęcie firmy przez Facebooka od czasu Oculus Rift.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook kupuje za miliard dolarów firmę CTRL-Labs, która chce czytać nam w myślach


Instagram przypomni o premierze produktu

Instagram poinformował, że prowadzi testy nowej funkcji umożliwiającej ustawienie przypomnienia o premierze produktu w sekcji zakupowej aplikacji.

Po otrzymaniu informacji o starcie sprzedaży danego produktu, użytkownicy będą mogli w prosty sposób zakupić go bezpośrednio z poziomu Instagrama.

Przypomnienie może dotyczyć konkretnego produktu w konkretnym rozmiarze. W aplikacji pojawi się jako powiadomienie.

instagram powiadomi o premierze produktu

Dla mnie świetna sprawa – Instagram doskonale zdaje sobie sprawę, że jest idealnym narzędziem do ecommerce i robi wszystko, aby iść dalej w tym kierunku.

Źródło: Business Instagram


Instagram dodaje tag Branded Content do IGTV

Jakiś czas temu Instagram dodał tag „Branded Content” do swojej głównej aplikacji. Mimo, że do tej pory otrzymali go tylko niektórzy użytkownicy, serwis postanowił rozszerzyć jego działanie o dłuższe formy video na IGTV.

Tag dostępny jest tylko dla niektórych użytkowników w wybranych regionach. Kiedy zostanie poprawnie skonfigurowany przy sponsorowanym materiale zobaczycie informacje – „Paid Partnership with…”.

instagram branded content tag

Patrząc na bardzo powolny wzrost popularności IGTV nie jest to porażający news.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram Adds Branded Content Tags for IGTV


Instagram testuje Dark Mode

To właściwie było do przewidzenia – obecnie większośc aplikacji społecznościowych posiada lub testuje tryb nocny. 

Według raportu Android Police i 9to5Google Instagram testuje tryb Dark Mode, który działa nie tylko na Androidzie 10, ale również na wcześniejszych wersjach.

dark mode na instagramie

Jestem bardzo ciekaw, kiedy zostanie on wprowadzony do oficjalnej wersji aplikacji. Jako zwolennik trybów nocnych korzystam z nich nawet w dzień. Jakoś tak mi wygodniej :)

Źródło: TheNextWeb: Instagram is reportedly testing dark mode, here’s what it looks like


Instagram wprowadza Threads

Jakiś czas temu informowałem Was w Internetówce o planach Instagrama na własny komunikator – Threads.

Wydawało się to dziwne, głównie ze względu planów Facebooka na integracje wszystkich swoich aplikacji. A jednak – komunikator został wprowadzony. 

instagram wprowadza threads

Mimo, że aplikacja jest podobna do Messengera to można znaleźć kilka różnic. Chyba największą jest ekran startowy. Zaraz po otwarciu uruchamia się aparat – jeżeli nie chcecie mieć zdjęcia z zaskoczenia nie kierujcie aparatu na swoją twarz.

Źródło: SocialPress: Instagram wprowadza swój odpowiednik Messengera


Instagram wprowadza funkcję oparte na AR dla zakupów

Instagram cały czas zwiększa swoją użyteczność dla ecommerce. Tym razem rozpoczął testy wykorzystania technologii AR dla funkcji zakupowych.

instagram wprowadza AR dla zakupów

Dzięki niej użytkownicy będą mogli przymierzyć interesujące ich okulary lub kosmetyki zanim dokonają zakupu. Zrobionym podczas wirtualnego przymierzania zdjęciem będą mogli podzielić się ze znajomymi za pomocą DM, postu lub Stories.

Źródło: WERSM: Instagram Adds A New Spark AR-Powered Experience To Shopping


Pinterest wprowadza tryb nocny

Ostatnio wydaje się, że tryb nocny to konieczność. Wprowadza go niemal każda licząca się aplikacja.

Teraz do grona aplikacji z Dark Mode dołącza również Pinterest. Tryb nocny możecie znaleźć w ustawieniach w najnowszej wersji na iOS i Androidzie.

Źródło: WERSM: Pinterest Introduces Dark Mode On iOS And Android


LinkedIn wprowadza nową funkcję – pokaże do kogo dotrzesz z reklamą

LinkedIn wychodzi naprzeciw reklamodawcom i wprowadza nową funkcję, która usprawni proces tworzenia reklamy.

Co otrzymamy? Przede wszystkim możliwość sprawdzenia do kogo dotrą tworzone treści reklamowe, jeszcze zanim uruchomimy kampanie. Poniżej widzicie zestawienie, jak wygląda nowy panel w porównaniu z dotychczasowym.

linkedin nowe funkcje w panelu reklamowym

Dodatkowo otrzymaliśmy możliwość dotarcia do konkretnej grupy odbiorczej – np. do osób pracujących w konkretnej branży oraz ulepszoną funkcję raportowania demograficznego.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Launches New Tools to Help Better Target Your On-Platform Ad Campaigns


Google wprowadzi aplikację personal Safety

Google planuje zwiększyć bezpieczeństwo swoich użytkowników i wprowadzić na smartfonach Pixel aplikację Personal Safety.

Ma ona monitorować stan zdrowia użytkownika. Jednak najciekawsza funkcja to wykrywanie czy posiadacz smartfona nie brał udziału w wypadku drogowym za pomocą czujników ruchu i dźwięków.

Jeżeli aplikacja wykryje, że użytkownik smartfona brał udział w wypadku automatycznie powiadomi o tym odpowiednie służby ratunkowe oraz wybrane przez użytkownika kontakty.

Google testuje Personal Safety

Oficjalna prezentacja funkcji nastąpi najprawdopodobniej w połowie października. 

Źródło: WirtualneMedia: Google wprowadzi aplikację Personal Safety. Będzie alarmować o wypadkach drogowych


Tyle na dziś. Do przeczytania za tydzień!
Bartosz Wójcik



Udostępnij