Dziś przeczytacie o nowych formatach reklamowych na Facebooku, funkcji LinkedIn Skill Assessments oraz wprowadzeniu reakcji przez aplikację Pinterest.

Zanim zaczniemy, czy wiecie po co dres idzie do lasu?
– Poziomki…

Ba-dum-tsss…..

Zaczynamy!


Nowy format reklam na Facebooku

Facebook doskonale zdaje sobie sprawę jak ważne jest zaangażowanie użytkownika kreacją reklamową. W tym tygodniu oficjalnie poinformował o zmianach dotyczących interaktywnych opcji reklamowych, gier i narzędzi opartych na AR.

Co otrzymamy? Po pierwsze interaktywne formaty, w których użytkownicy będą mogli odpowiedzieć na zadane im pytanie.

Ciekawa wydaje się również opcja reklamy, w którą użytkownik będzie mógł zagrać. Jako przykład można podać kreację firmy Vans.

Na koniec otrzymamy możliwość wykorzystania technologii AR w naszych formatach (obecnie jest to dostępne wyłącznie dla wybranych firm). Wersja beta reklam AR ma się pojawić jeszcze tej jesieni.

Źródło: Facebook Business: Facebook Invites People and Businesses to Play 


Facebook powoła zewnętrzną radę nadzorczą decydującą o zamieszczaniu spornych treści

Facebook często oskarżany jest o podejmowanie niewłaściwych decyzji dotyczących publikowanych postów. W związku z tym powoła zewnętrzną radę składającą się z 40 członków. 

Będzie miała ona za zadanie decydować o zamieszczaniu w serwisie treści budzących kontrowersje oraz opiniować konkretne wpisy.

Rada nie będzie w żaden sposób wpływać w sprawy związane ze strategią i dalszymi kierunkami rozwoju firmy.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook powoła zewnętrzną radę nadzorczą. Będzie decydować o zamieszczaniu spornych treści w serwisie


Pinterest wprowadza reakcje i czaty grupowe

Reakcje do postów na Facebooku zostały wprowadzone w 2016 roku. Kilka miesięcy temu udostępnił je również LinkedIn. Teraz pora na Pinterest.

Ich rolą (podobnie jak na pozostałych serwisach) jest zwiększenie interakcji użytkowników. Dodatkowo otrzymają oni możliwość filtrowania pinów na ich podstawie na podstawie pozostawionych reakcji.

W najbliższym czasie aplikacja zostanie wzbogacona również o czat grupowego.

Źródło: SocialMediaToday: Pinterest Adds New Emoji Reactions and Chat Features to Group Boards


LinkedIn wprowadza LinkedIn Skill Assessments

LinkedIn doskonale zdaje sobie sprawę jak ważne w procesie rekrutacji jest odpowiednie zaprezentowanie swoich umiejętności. 

Dlatego serwis wprowadził nową funkcję. Pozwala ona na ocenę umiejętności oraz dodanie odznak “zweryfikowanych umiejętności”.

Odznaczenia otrzymujemy po zdaniu krótkiego testu z danej dziedziny. Warto się postarać, ponieważ są one dobrze widziane przez rekruterów. Aby zdać “egzamin” należy otrzymać wynik powyżej 70%.

Źródło: WERSM: LinkedIn Rolls Out Skill Assessments Feature To Let You Validate Your Skills


Snapchat wprowadza zdjęcia 3D do aplikacji

Snapchat wprowadza do aplikacji nową funkcję – zdjęcia 3D. 

Aby móc z nich skorzystać należy zaktualizować aplikację, otworzyć w niej aparat i zmienić format zdjęcia na 3D. Podobnie jak w przypadku tradycyjnych fotografii i tu możemy nanosić różnego rodzaju filtry. 

Zrobione zdjęcia możemy również zapisać na rolce aparatu.

Początkowo z nowej funkcji będą mogli skorzystać jedynie posiadacze iPhona’a X i jego nowsze wersje. Natomiast oglądać zdjęcia 3D umieszczone przez innych będą mogli wszyscy użytkownicy. 

Źródło: Snapchat Adds Depth To Snaps With New 3D Camera Mode


Google będzie wyróżniał oryginalne teksty dziennikarskie

Google wprowadził aktualizację rankingu wyszukiwarki oraz zmienił wskazówki dla testerów jej jakości. Chce aby oryginalne materiały dziennikarskie, pochodzące od zaufanych wydawców, były bardziej eksponowane oraz dłużej znajdowały się na wysokiej pozycji.

Kolejność wyświetlania się treści w wyszukiwarce oparta jest na podstawie algorytmów. Ich pracę ocenia ponad 10 tysięcy testerów na całym świecie. 

Jak zaznacza Google – według nowych wytycznych, testerzy najwyższą możliwą ocenę mają przyznawać treściom źródłowym, które do tej pory nie były znane, są oryginalne i wymagały od autora wysokiego poziomu oryginalności i wysiłku.

Źródło: WirtualneMedia: Google będzie w wyszukiwarce lepiej eksponować oryginalne treści dziennikarskie


To wszystko na dziś. Życzę Wam udanego tygodnia i wracam do urlopu, tfu… remontu.

Do przeczytania za tydzień,
Bartosz Wójcik


Udostępnij