W dzisiejszej Internetówce przeczytacie m.in. o nowych możliwościach jakie Facebook udostępnia twórcom, testach zakupów na Facebooku i Instagramie oraz o tym, jak Mark Zuckerberg zamierza podrobić Tik Toka.

Zanim jednak zaczniemy – zagadka…

– Dlaczego łąka jest mokra?
– Bo polana…

Ba-dum-tssss….

Lepiej zacznijmy…


Facebook udostępni nowe możliwości twórcom

Facebook doskonale zdaje sobie sprawę, że internetowi twórcy mogą przyciągnąć do serwisu więcej użytkowników oraz wpłynąć na wzrost ich zaangażowania. Dlatego udostępnia im nowe możliwości.

Jedną z ciekawszych jest oznaczenie współpracy w Stories – ma to zwiększyć widoczność profilu na platformie i pozwolić na dotarcie do większej liczby odbiorców. Wykorzystał to festiwal muzyczny Tomorrowland razem z zespołem The Chainsmokers. Ich Stories obejrzało 92% użytkowników, którzy nie obserwowali profilu zespołu.

Kolejną nowością jest naklejka dzięki której obserwujący profil mogą w odpowiedzi na obejrzaną relację wysłać do twórcy zdjęcie. 

Naklejka do wysyłania zdjęć w Stories

W dalszym ciągu rozwijana jest możliwość sprzedaży produktów wśród obserwujących za pomocą tagów. Serwis prowadzi również  testy nowych sposobów pozwalających na odkrywanie kolejnych twórców w aktualnościach.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Adds New Tools for Public Figures, Including Multi-Contributor Stories and Product Tags


Facebook kontynuuje prace nad „Today In” w Stanach Zjednoczonych

Facebook stawia na lokalne społeczności. W związku z tym dalej pracuje nad „Today in”. Funkcja wystartowała w styczniu 2019 roku dla trzech amerykańskich miast.

„Today in” jest to sekcja na Facebooku z aktualnymi wiadomościami z regionu użytkownika. Zawiera takie informacje jak najpopularniejsze posty, nadchodzące wydarzenia, pogoda, grupy lokalne czy najważniejsze newsy.

Facebook rozszerza Today In w USA

Według Facebooka funkcja powoli staje się coraz częściej wykorzystywana przez użytkowników. W Stanach Zjednoczonych ponad 1,6 miliona osób zdecydowało się na otrzymywanie regularnych informacji z „Today In” w swoich newsfeedach.

Teraz ma być dostępna dla ponad 6000 miast USA. Jestem ciekaw czy i kiedy zostanie to udostępnione również dla innych krajów.

Źródło: Facebook Expands 'Today In’ Local News Section to More Than 6,000 US Cities and Towns


Nowy format postów na Facebooku?

Wygląda na to, że Facebook rozpoczął testy nowego rodzaju postu, który publikowany będzie na Messengerze. Ma to pomóc w promowaniu prywatnych grup na komunikatorze. 

Publikowanie postów na Messengera?

Taki rodzaj posta może również pomóc firmom w inicjowaniu rozmowy o produktach i dyskusji ze swoimi fanami. Wpisuje się również w podejście Marka Zuckerberga – „the future is private”.

Niestety, nie ma oficjalnych informacji dotyczących wprowadzenia nowej funkcji. Nie wiadomo również czy będzie ona dostępna tylko dla profili osobowych czy również dla firm.

Źródło: Facebook’s Testing a New 'Chat’ Post Type to Connect Users to Private Messenger Chats


Facebook rozpoczyna walkę z fake newsami w Polsce razem ze stowarzyszeniem Demagog

Facebook zawarł porozumienie z polskim stowarzyszeniem Demagog, które będzie odpowiedzialne za wykrywanie fałszywych treści w polskiej wersji Facebooka. Wcześniej serwis współpracował z Agence France Presse.

Facebook i walka z fake newsami w Polsce

Stowarzyszenie posiada certyfikat International Checking Network. Swoją współpracę z Facebookiem rozpocznie już w tym miesiącu. 

Źródło: WirtrualneMedia: Stowarzyszenie Demagog będzie walczyć z fake newsami na polskim Facebooku


Facebook i Instagram testują reklamy z opcją zakupu

Już niedługo w obu serwisach mają pojawić się nowe formaty reklam dynamicznych, które umożliwią zakup produktu. To co najważniejsze – potencjalny klient będzie mógł dokonać tego bezpośrednio z poziomu kreacji wyświetlanej w newsfeedzie.

Facebook i Instagram testują opcje zakupów

Aby dokonać zakupu musimy mieć włączoną opcję płatności na naszym profilu. Po naciśnięciu przycisku “Checkout on Facebook” i potwierdzeniu otrzymamy informację o dokonaniu zakupu. Podobna funkcja ma pojawić się również na Instagramie.

Powiem szczerze – nie wiem czy w Polsce jesteśmy już na to gotowi. Mimo wszystko mam wrażenie, że duża część użytkowników nie chce podpinać do profilu swojej karty płatniczej. Chociaż mogę być w błędzie.

Nowe opcje w początkowej fazie będą dostępna tylko dla wybranych firm w ramach testów. Nie ma informacji czy i kiedy zostaną udostępnione globalnie, chociaż moim zdaniem jest to tylko kwestia czasu.

Źródło: Facebook Tests New In-App Shopping Ads for Both Facebook and Instagram


Instagram kopiuje TikToka

Potencjał TikToka dostrzegany jest nie tylko przez reklamodawców, ale najwyraźniej również przez takich gigantów jak Facebook. A w przypadku Facebooka zasada jest prosta -” jeżeli coś się sprawdza kupujemy lub kopiujemy to”.

Według Jane Manchun Wong, Instagram rozpoczął testy dobrze znanej użytkownikom Tik Toka sekcji “klipy”. Według niej już niedługo na Instagramie pojawi się funkcja nagrywania krótkich materiałów video z regulacją prędkości, timerem oraz podkładem muzycznym. 

Instagram skopiuje Tik Toka

To nie jest dobra wiadomość dla Tik Toka. Pamiętajmy, że Facebook ma łącznie 2,7 miliarda użytkowników na całym świeci, Tik Tok – 500 milionów.

Źródło: Instagram Is Reportedly Working on a New Tool Which Replicates TikTok’s Key Features


Twitter wprowadza możliwość ustawienia kolejności zdjęć

Serwis w lipcu testował możliwość ustawienia kolejności udostępnianych zdjęć (przy kilku obrazkach w jednym poście). 

Funkcja została dodana do oficjalnej wersji Twittera – będzie dostępna po przeprowadzeniu aktualizacji aplikacji. Kolejność ustalamy przesuwając je w odpowiednie miejsca. Jest to dobra informacja dla marek, którym zależy na ustalonej kolejności publikowanych grafik.

Źródło: SocialPress: Twitter oficjalnie wprowadza możliwość ustawień kolejności zdjęć


To tyle – dobrego tygodnia Wam życzę! Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

Udostępnij