Dziś przeczytacie między innymi o testach ukrycia licznika reakcji na Facebooku, nowym wyglądzie serwisu na komputerach i wprowadzeniu oddzielnej sekcji dla firmowych Stories.

Ale najpierw…

… jak nazywa się rozmowa wędkarzy?
– Pogawędka

Zdecydowanie kończą mi się suchary… Zaczynamy!


Facebook testuje ukrycie licznika reakcji pod postami

Czy Facebook usunie licznik lajków pod postami? Wygląda na to, że obecnie (podobnie jak w przypadku Instagrama) rozpoczynają testy tego rozwiązania. Ma to zapobiegać negatywnym skutkom jakie wywołuje pogoń użytkowników za dużą liczbą reakcji.

Ukrycie licznika zauważyła Jane Manchun Wong. Na załączonym screenie widać, że pod postami znajdują się tylko imiona i nazwiska osób, które zareagowały na post. Bez liczby poszczególnych reakcji.

Czy zostanie to wprowadzone do oficjalnej wersji aplikacji? Szczerze wątpię. Co z efektem społecznego dowodu słuszności, który jest podstawą mediów społecznościowych? 

Źródło: WERSM: Facebook May Also Be Removing Like Counts From Posts


Wyciek 419 mln numerów telefonu użytkowników Facebooka

Dawno nie było afery z bezpieczeństwem danych na Facebooku? Tym razem, jak donosi TechCrunch, wyciekło 419 mln numerów telefonów należących do użytkowników serwisu.

Nie jest do końca pewne, w jaki sposób nastąpił wyciek. Według dostępnych informacji serwery nie były chronione żadnym dodatkowym hasłem. Wiadomo natomiast, że bazy danych z numerem telefonu połączone były z identyfikatorami poszczególnych użytkowników. W wielu przypadkach zawierały również prawdziwe imiona i nazwiska.

Facebook wyjaśnia, że numery pochodzą ze starego zbioru danych i miały być wykorzystane do stworzenia funkcji pozwalającej na wyszukanie znajomego po numerze telefonu. Wątpię jednak, żeby większość z tych 419 mln osób w międzyczasie zmieniła numer.

Źródło: TechCrunch: A huge database of Facebook users’ phone numbers found online


Facebook Dating – serwis wprowadza platformę randkową w 20 krajach

Po wielu miesiącach testów Facebook udostępnił w 20 krajach mobilna platformę Dating. Testy odbywały się między innymi w Kolumbii.

Aby zapewnić użytkownikom większą prywatność profil randkowy jest odseparowany od głównego profilu – jest to oddzielna zakładka w mobilnej wersji serwisu. Platforma wymaga również założenia na niej osobnego konta. Algorytm nowej aplikacji ma wyszukiwać najbardziej dopasowanych kandydatów na podstawie danych podanych przez użytkownika.

Gdzie facebookowe randkowanie jest już dostępne? Umówić mogą się użytkownicy mieszkający w USA, Argentynie, Boliwii, Brazylii, Kanadzie, Chile, Kolumbii, Ekwadorze, Gujanie, Laosie, Malezji, Meksyku, Paragwaju, Peru, Filipinach, Singapurze, Surinamie, Tajlandii, Urugwaju i Wietnamie.

Jak widzicie, na liście nie ma Polski. Jednak platforma stopniowo będzie rozszerzana o kolejne kraje.

Źródło: WERSM: Facebook’s Dating App Is Here: Here’s The Recap


Facebook wprowadza nowy wygląd serwisu

Po zapowiedziach z konferencji F8 w maju, Facebook rozpoczął wdrażanie nowego wyglądu serwisu na urządzenia mobilne i stacjonarne.

Wersja mobilna pojawiła się na naszych smartfonach niedawno. Teraz poszczególni użytkownicy zgłaszają, że otrzymali dostęp do nowej odsłony serwisu również na komputerach.

Nowy układ ma 3 główne zalety:

  • możliwość przejścia do najczęściej używanych funkcji (dzięki nowej nawigacji w serwisie)
  • uproszczony układ interfejsu oraz większe fonty
  • zapamiętywanie miejsca w którym zakończyliśmy przeglądać newsfeed

Na smartfonie nowy interfejs już mam. Teraz czekam na komputer.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Begins Rolling Out Updated Desktop Layout


Facebook pokaże Stories z obserwowanych stron w oddzielnej sekcji

Facebook doskonale zdaje sobie sprawę, że Stories to przyszłość. Na Facebooku nie są one tak popularne jak na Instagramie, ale patrząc na liczbę 500 milionów użytkowników dziennie (w porównaniu z 300 milionami w zeszłym roku) nie dziwi fakt, że serwis stara się jak najbardziej wypromować ten format.

Facebook rozpoczął testy nowej sekcji, w której znajdziemy wyłącznie Stories przygotowane przez strony firmowe. Ma to zachęcić ich właścicieli do wykorzystywania Stories w swojej komunikacji z odbiorcami.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Highlights Page Stories in Feed Separate Panel, Expanding Opportunity for Brand Exposure


Facebook zmienia hasło przewodnie serwisu – czy to koniec darmowego Facebooka?

Taka ciekawostka z ostatniego tygodnia. Od ponad 10 lat na stronie logowania Facebooka widoczne było hasło: “To jest (i zawsze będzie) darmowe!”. Miało to podkreślać, że posiadanie konta w serwisie nigdy nie będzie wiązało się z jakimikolwiek opłatami.

W ostatnich tygodniach Facebook bez większego rozgłosu zmienił hasło na stronie. Teraz brzmi ono: “To szybkie i proste.”

Spekulanci głoszą, że Facebook zmieni politykę dostępu do serwisu i wprowadzi opłaty za posiadanie konta. Z drugiej strony – czy naprawdę nie płaciliśmy Facebookowi za dostęp do serwisu przez te wszystkie lata?

Źródło: WirtualneMedia: Facebook usuwa hasło o tym, że zawsze będzie darmowy. Nadchodzi płatna wersja serwisu?


YouTube walczy z mową nienawiści – usunął 9 milionów filmów

W II kwartale 2019 roku serwis usunął ponad 9 milionów filmów. Ponad 100 tysięcy z nich zostało zablokowane z powodu mowy nienawiści. Jak zaznacza Youtube, 80% zostało usuniętych zanim obejrzeli je użytkownicy.

9 milionów – to niewiele więcej niż w poprzednim kwartale, w którym usunięto 8,2 mln filmów. 

Serwis podkreśla, że w całym procesie coraz większą rolę odgrywa system oparty na sztucznej inteligencji – był on odpowiedzialny za usunięcie 7,8 mln filmów.

Źródło: WirtualneMedia: YouTube usunął ponad 9 milionów filmów w 3 miesiące. 100 tysięcy z powodu mowy nienawiści


To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia i do przeczytania!
Bartosz Wójcik



Udostępnij