W dzisiejszej Internetówce między innymi o prawdopodobnych testach nowego sposobu powiadomiania o reakcjach na posty na Facebooku, testach większej ilości reklam na Instagramie i nowej aplikacji Threads.

Ale najpierw… suchar.

-Dlaczego taboret ma depresję?
– Bo nie ma oparcia…

Zaczynamy!


Facebook zatrudni dziennikarzy do selekcji treści w nowej zakładce

Jeszcze w tym roku Facebook planuje rozpocząć w USA testy nowej sekcji aplikacji mobilnej (obok newsfeedu) z newsami z poszczególnych branż.

Według nieoficjalnych informacji serwis zatrudni w tym celu 10 dziennikarzy. Ich zadaniem będzie wybór najciekawszych i najważniejszych newsów publikowanych w nowej sekcji.

Pozostała część informacji będzie wybierana przez algorytm Facebooka. 

Źródło: WirtualneMedia: Facebook zatrudni dziennikarzy do wybierania treści w nowej sekcji newsowej


Facebook testuje nowy sposób powiadamiania o reakcjach na nasze posty

Test został zauważony przez użytkownika Twittera @Andresfvasquezh i udostępniony przez Matta Navarrę. 

Według screenu nasze ostatnie posty pojawiałyby się w formie kafelków na liście powiadomień, z nałożoną informacją o ilości reakcji pod nimi.

Niestety nie ma oficjalnej informacji od Facebooka, czy i kiedy nowy widok zostanie wprowadzony.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook is Testing a New Listing of Post Reactions in Your Notifications Stream


Facebook testuje udostępnianie ekranu telefonu za pomocą messengera

Funkcję odkryła Jane Manchun Wong. Według niej pozwoli ona na udostępnienie naszego ekranu mobilnego za pomocą Messengera podczas czatu video. 

Pozwoli to użytkownikom na dzielenie się doświadczeniami z aplikacji, filmami, itp. ale też na przekazanie instrukcji lub zdjęcia, o których toczy się rozmowa.

Nie wiadomo kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona użytkownikom.

Źródło: Facebook’s Testing a New Screen-Sharing Option for Messenger


Instagram testuje większą ilość reklam w aplikacji

Serwis rozpoczął testy rozwiązania, które pozwoli na wyświetlanie użytkownikom większej liczby reklam. W ramach testów w sekcji Stories będą pojawiały się dwa spoty reklamowe jeden po drugim.

Przeprowadzane próby mają pozwolić Facebookowi na zbadanie reakcji użytkowników na więcej komunikatów reklamowych, bez wpływu na komfort korzystania z aplikacji. Facebook podkreśla jednocześnie, że trwające testy nie oznaczają, że w najbliższej przyszłości liczba reklam w serwisie powiększy się. Chociaż można się tego spodziewać.

Nie jest to oficjalna informacja – o testach poinformował serwis AdWeek powołując się na własne źródła.

Źródło: WirtualneMedia: Instagram testuje więcej reklam w serwisie. Chce zbadać reakcje użytkowników


Instagram pracuje nad aplikacją Threads

Według portalu The Verge, Instagram pracuje nad nowym komunikatorem dla swojej aplikacji – Threads. 

Threads ma pozwolić na prowadzenie rozmów z zakładki “Bliscy znajomi”. Aplikacja umożliwi wymianę wiadomości i innych plików pomiędzy użytkownikami, dzielenie się aktualną lokalizacją, prędkością przemieszczania się, a także stanem baterii smartfona.

Powstanie aplikacji nie zostało potwierdzone przez Facebooka. Swoją drogą byłoby to dość dziwne, patrząc na plany Facebooka związane z coraz większą integracją swoich wszystkich platform. 

Z drugiej strony aplikacja ma mocno przypominać Snapchata, tylko ograniczonego do bliskich znajomych. Być może będzie to kolejny element walki z konkurentem.

Źródło: TheVerge: Instagram’s latest assault on Snapchat is a messaging app called Threads


Google Maps pomoże zaplanować trasę różnymi środkami

Google wprowadził do aplikacji map nową opcję, która pozwoli na zaplanowanie trasy różnymi środkami transportu. Dzięki temu użytkownik będzie ułożyć trasę wykorzystując m.in. autobus, Ubera, rower miejski czy hulajnogi.

Aplikacja poda również informacje dotyczące szacowanego czasu pokonania trasy oraz ewentualne koszty.

Ale nie w Polsce. U nas nowa opcja na początku będzie dostępna wyłącznie na urządzeniach z iOS, i pozwali łączyć ze sobą komunikację publiczną i rowery miejskie. W Polsce wersja na Androida zostanie udostępniona w ciągu najbliższych tygodni.

Źródło: WirtualneMedia: Google Maps zaplanuje trasy różnymi środkami transportu. W Polsce tylko opcja komunikacji miejskiej i rowerów


Reklama tygodnia

Dawno nie było. W tym tygodniu (co pewnie nie jest niespodzianką) tytuł reklamy tygodnia wygrywa PornHub ze spotem “Dirtiest Porn Ever”.


To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia Wam życzę!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik



Udostępnij