W dzisiejszej Internetówce o funkcji Off-Facebook Activity, postach 3D dla użytkowników z Adroidem, nowym formacie reklamowym na Twitterze i zmianie wzoru nazewnictwa mobilnego systemu operacyjnego Android.

Ale najpierw…

Co robił chemik podczas obiadu?
– Jod

Wiem… suuuche…

Zaczynamy!


Facebook wprowadza funkcję Off-Facebook Activity

Facebook wprowadza nową funkcję, która ma pozwolić użytkownikom na większą kontrolę nad udostępnianymi danymi. Ma ona umożliwić sprawdzenie, jakie informacje zewnętrzne serwisy i aplikacje przesyłają do Facebooka w celach reklamowych.

Aby umożliwić użytkownikom pełną kontrolę nad przesyłanymi danymi, każdy będzie mógł przejrzeć te dane oraz zdecydować, czy chce aby były dalej przekazywane.

Będziemy mieli możliwość wyboru konkretnych firm, które będziemy mogli zablokować.

Opcja w pierwszej kolejności zostanie wprowadzona w Irlandii, Korei Południowej i Hiszpanii. W ciągu kilku najbliższych miesięcy trafi do użytkowników na innych rynkach.

Źródło: WERSM: Facebook’s Long Awaited “Clear History” Is Finally Here


Facebook wprowadza zdjęcia 3D dla użytkowników Androida

Nie wiem czy na to czekaliście, ale Facebook udostępnił możliwość tworzenia postów 3D również dla użytkowników z systemem operacyjnym Android. Do tej pory było to możliwe wyłącznie na smartfonach z iOS.

Według mnie zdjęcia 3D nie zrobiły furory na rynku. Chociaż Facebook informuje, że w zeszłym roku przesłano ich aż 70 mln.

Opcję zdjęcia 3D wybieramy jako typ posta podczas publikacji – dokładnie tak jak na poniższym obrazku.

A jakie jest Wasze zdanie? Czy wykorzystujecie ten typ treści? I jakie przynosi efekty?

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Brings 3D Photos to Android Devices


TikTok uruchomił funkcję “Hashtag Challenge Plus”

Jest to nowa funkcja przygotowana dla e-commerce. Pozwala użytkownikom na zakup produktów, które są powiązane z promowanymi hashtagami. Ich sprzedaż odbywa się w aplikacji.

Jako pierwsza z funkcji skorzystała sieć spożywcza Kroger. Prowadzi obecnie kampanię Hashtag Challenge, w której zachęca użytkowników do udostępniania filmów o “niezbędnych zmianach w akademiku” pod hashtagiem #TransformUrDorm.

W kampanii funkcja Hashtag Challenge Plus umożliwia użytkownikom wejście w kartę z produktami firmy Kroger, które znajdują się pod udostępnianymi materiałami.

Źródło: WERSM: TikTok Launches ‘Hashtag Challenge Plus’ E-Commerce Feature


Twitter wprowadza nowy format reklamowy

Będzie to 6-sekundowe video, za które reklamodawcy będą obciążani tylko w przypadku, kiedy ich reklamy będą wyświetlone w całości i przynajmniej połowa kreacji reklamowej była w polu widzenia użytkownika.

Nowy format dostępny jest już dla reklamodawców na całym świecie. Chociaż jest on promowany jako 6-sekundowy spot, istnieje możliwość wydłużenia go do 15 sekund.

Źródło: Twitter Launches A New 6-Second Video Ad Unit


LinkedIn wprowadza relacje live

LinkedIn powoli wprowadza kolejne funkcje do swojej platformy. Tym razem proponuje użytkownikom umieszczanie relacji na żywo.

Relacje może udostępniać każdy, kto jest użytkownikiem serwisu. Obowiązują jednak pewne reguły – jak nie dodawanie wcześniej nagranych materiałów, unikanie sprzedaży czy umieszczania loga sponsora. 

Ten rodzaj treści ma umożliwić lepsze budowanie relacji z naszymi odbiorcami, między innymi poprzez możliwość komentowania w czasie w rzeczywistym. Serwis pozwala również na promocję transmisji poprzez umieszczenie hashtagu #LinkedInLive

Dostęp do LinkedIn Live ma obecnie wybrana grupa użytkowników. Nie ma jeszcze informacji, kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona globalnie

Źródło: SocialPress: LinkedIn wprowadził relację live – jak ona działa?


Google zmienia nazwy systemu operacyjnego Android i wprowadza nowe logo

Google zapowiedział, że w najbliższym czasie wprowadzi zmianę nazewnictwa swojego systemu mobilnego Android oraz loga platformy.

Do tej pory używał nazw opartych na słodkościach w kolejności alfabetycznej – mieliśmy już system KitKat, Jelly Bean czy Oreo. 

Koncern chce aby nazwa jego systemu była jasna i zrozumiała dla wszystkich użytkowników na świecie, dlatego wprowadza… numeryczny system kolejnych wersji. Następna odsłona Androida będzie więc nosiła nazwę – Android 10. 

Mało to oryginalne…

Również logo i identyfikacja wizualna zmieni się na bardziej nowoczesną. Spokojnie – wizerunek androida zostanie. Nowe logo będzie wyglądało tak:

Jeżeli chodzi o zmianę logo – jestem na tak. Ale tych nazw trochę szkoda…

Źródło: WirtualneMedia: Google zmienia nazwy swojego systemu operacyjnego i wprowadza nowe logo. Android Q będzie Androidem 10


Youtube rezygnuje z sekcji prywatnych wiadomości

YouTube zapowiedział, że zlikwiduje w swoim serwisie sekcję pozwalającą na wymianę prywatnych wiadomości pomiędzy zarejestrowanymi użytkownikami serwisu. Jest ona dostępna od sierpnia 2017 roku.

Usługa ma zniknąć 18 września zarówno z aplikacji mobilnej jak i wersji na przeglądarki. 

Serwis nie podaje przyczyn podjęcia takiej decyzji. Zapewnia jednak, że w najbliższym czasie chce postawić na inne formy kontaktów w ramach społeczności (np. komentarze pod konkretnymi treściami).

Źródło: WirtualneMedia: YouTube likwiduje sekcję prywatnych wiadomości. Postawi na inne formy komunikacji w serwisie

To wszystko na dziś. Do przeczytania za tydzień!
Bartosz Wójcik



Udostępnij