W dzisiejszej Internetówce o opcji Dark Mode na Facebooku, nowym modelu prywatności grup, kolejnych testach na Twitterze oraz prezentacja nowych okularów od Snapchata (znowu!).

Ale zanim zaczniemy…

Czy wiecie czego najbardziej boją się nietoperze?
– Biegunki!

Ba-dum-tsssss…

Zaczynamy!

Facebook szykuje tryb nocny w swojej aplikacji

Spędzasz za dużo czasu na Facebooku w ciągu dnia? Spokojnie, Facebook obecnie prowadzi prace nad nocnym trybem w swojej aplikacji.

Informacje o przygotowaniach do udostępnienia użytkownikom Dark Mode w ich aplikacjach odkryła Jane Manchun Wong. Zaznacza jednocześnie, że znalezione materiały wskazują na wczesny etap prac nad nową opcją. 

Nie ma na razie żadnych informacji kiedy widok zostanie udostępniony.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook szykuje tryb ciemny w aplikacji mobilnej. Ułatwi korzystanie z serwisu w nocy


Nowy model prywatności grup na Facebooku

Facebook wprowadza uproszczony model opcji prywatności dla grup – publiczne lub prywatne. Czy to oznacza, że znikają tajne grupy? 

Spokojnie, zostają. Chodzi tylko o uproszczenie wyboru przy zakładaniu grupy, ponieważ spora część użytkowników nie wiedziała co dokładnie oznacza określenie “tajna”. 

I tak będziemy mieli grupy publiczne, które są widoczne dla wszystkich, oraz grupy prywatne, które będą miały opcję ukrycia wyszukiwarce. Grupa, która będzie miała ustawioną opcję “Ukryta” będzie odpowiednikiem dotychczasowych “tajnych” grup. 

Najlepiej wyjaśni to Wam poniższa grafika:

Źródło: WERSM: Public Or Private: Facebook Groups Now Have Only Two Possible Settings


Facebook z opcją tworzenia pokazu slajdów w relacjach

Jak podał Matt Navarra, Facebook udostępnił opcję tworzenia pokazu slajdów w relacjach. 

Do tej pory taki efekt był możliwy do uzyskania przez dodawanie do Stories każdego obrazu oddzielnie. Jak widzicie na poniższym screenie, proces publikowania sekwencji obrazów w naszej relacji został uproszczony.

Aktualnie funkcja jest dostępna wyłącznie dla użytkowników systemu iOS. Nie ma informacji kiedy zawita na telefonach z Androidem.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Adds New Slideshow Option to Facebook Stories to Boost Usage


Facebook planuje utworzenie nowej zakładki

The Wall Street Journal udostępnił informacje o planach Facebooka na stworzenie nowej zakładki w serwisie. Miałaby ona dotyczyć newsów pochodzących wyłącznie od sprawdzonych i wiarygodnych wydawców.

Według doniesień, Facebook zwrócił się między innymi do ABC News, Dow Jones, Bloomberg i The Washington Post z ofertą 3 milionów dolarów rocznie na licencjonowanie nagłówków i podglądu artykułów.

Według dostępnych informacji umowa licencyjna obowiązywałaby przez trzy lata i dawała Facebookowi dowolność w wyborze sposobu wyświetlania treści w zakładce. 

Informacje wskazują na to, że nowa funkcja pojawi się w aplikacji już jesienią. Nie wiadomo jednak jak na ofertę zareagowali wydawcy.

Źródło: SocialPress: Facebook uruchomi nową zakładkę w serwisie?


Facebook ułatwi dodawanie Stories

Facebook robi wszystko, aby Relacje w jego aplikacji były jak najczęściej udostępniane przez użytkowników. Teraz testuje nowy wygląd aplikacji, dzięki któremu będziemy mogli z jednego miejsca stworzyć Stories na naszym prywatnym i firmowym profilu. 

Nie oznacza to oczywiście, że każde nasze Stories ma być publikowane w obu miejscach – funkcja ma jedynie ułatwić i zachęcić użytkowników do tworzenia i dodawania Stories na profilach firmowych.

Walka o Stories trwa…

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Looking to Make it Easier to Post to Your Personal and Page Story Simultaneously


Instagram testuje nową opcję, która pozwoli użytkownikom zgłosić fałszywe informacje w aplikacji

Jak widzicie na zrzucie ekranu, dodano nową opcję do narzędzi raportowania. Aby zgłosić post należy kliknąć trzy kropki w prawym górnych rogu wpisu. Tam mamy dwie możliwości – ‘It’s Spam’ oraz ‘It’s Inappropriate’.

Po wybraniu drugiej wyświetli się ekran z powodem zgłoszenia – tam pojawi się opcja oznaczenia wpisu jako zawierającego fałszywe informacje. 

Trochę trzeba się naklikać, ale według serwisu ma to pomóc w walce z fake newsami.

Opcja ma być dostępna od końca sierpnia tego roku.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram’s Launching a New Option for Reporting Misinformation as On-Platform Scams Grow


Twitter testuje wysyłanie powiadomień o komentarzach pod wybranym tweetem

Twitter rozpoczął testy nowej funkcji, która umożliwi otrzymywanie powiadomień kiedy pod wybranym przez nich wpisem pojawi się nowy komentarz.

Jest to reakcja na prośby użytkowników, którzy nie chcą przegapić interesującej ich dyskusji na portalu. 

Funkcja została po raz pierwszy zauważona w marcu 2019 przez Jane Manchun Wong, jednak dopiero teraz rozpoczęły się jej testy. Aktualnie jest ona dostępna dla ograniczonej liczby osób korzystających z urządzeń z systemem iOS i Android.

Nie ma informacji, kiedy otrzymają ją wszyscy użytkownicy.

Źródło: WERSM: Twitter Is Testing Notifications For Replies On Specific Tweets


Twitter testuje wyszukiwarkę w skrzynce odbiorczej

Kolejne testy na Twitterze dotyczą paska wyszukiwania w Direct Message. Ma to ułatwić użytkownikom wyszukanie i kontynuowanie konwersjacji w wiadomościach bezpośrednich.

Funkcja jest już dostępna dla wybranych użytkowników korzystających z przeglądarek oraz urządzeń z systemem iOS na całym świecie. W zależności od wyników testu serwis podejmie decyzje czy funkcja zostanie wprowadzone do oficjalnej wersji aplikacji.

Źródło: WERSM: Twitter Is Testing A Search Bar For Direct Messages


Snapchat wypuszcza Spectacles 3

Snapchat udostępnia na rynku nową wersję swoich okularów. Będą posiadać dwie kamery, które nagrywają obraz 3D w rozdzielczości HD. Całość ładowana jest za pomocą specjalnego etui. Niestety, okulary nie są wodoodporne.

Do sprzedaży trafią dwie wersje kolorystyczne – Carbon i Mineral. Będą dostępne od listopada tego roku, jednak już teraz można zamówić je w przedsprzedaży.

Koszt? Zaledwie 380 dolarów. Tylko po co?

Źródło: TheVerge: Snap announces Spectacles 3 with an updated design and a second HD camera


To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia Wam życzę!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik


Udostępnij