W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o zapowiadanych zmianach w Business Managerze, reklamach w wynikach wyszukiwania na Facebooku oraz zbiórkach charytatywnych w Stories na Instagramie.

Ale najpierw…

– Dlaczego Napoleon jedzie windą w dół?
– Bo na parter

Ba-dum-tsssss…

Zaczynamy!


Facebook zapowiedział zmiany w Business Managerze

Facebook zapowiada, że po wprowadzonych zmianach obsługa Business Managera będzie bardziej intuicyjna. Ma to ułatwić reklamodawcom i agencjom korzystanie z narzędzia oraz zwiększyć jego skuteczność.

W nowej wersji zobaczymy między innymi zakładkę ze skrótami do najczęściej wykorzystywanych narzędzi, oddzielną zakładkę do współpracy z partnerami i łatwiejsze zarządzanie uprawnieniami użytkowników.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook zapowiada zmiany w Business Managerze. Zwiększą efektywność działań reklamowych


Reklama w wynikach wyszukiwania na Facebooku

Serwis mniej więcej od grudnia testuje opcję zamieszczania reklam w wynikach wyszukiwania (głównej wyszukiwarki i w Marketplace). Do tej pory w testach uczestniczyła niewielka liczba reklamodawców.

Facebook zapytany czy opcja zakupu tego typu reklamy została rozszerzona odpowiedział, że “wciąż testują umieszczenie reklam w tym miejscu i oceniają, czy przyniosą one wymierne korzyści dla reklamodawców i użytkowników”.

Format reklamy w wyszukiwarce jest podobny do tego z NewsFeedu. Zawiera nagłówek, tekst i obraz. Jest również oznaczony napisem “Sponsorowany”

reklama w wynikach wyszukiwania na Facebooku

Wprowadzenie nowego placementu reklamowego jest według mnie kwestią czasu. Coraz więcej dużych marek korzysta reklamowo z Facebooka, a NewsFeed nie jest z gumy – liczba dostępnych miejsc reklamowych jest ograniczona. Może to znacząco zwiększyć przychody serwisu.

Źródło: MarketingLand: Facebook’s search ad test is extending to more accounts


Projekt ustawy ograniczającej uzależnienie od mediów społecznościowych

Amerykański senator Josh Hawley zaproponował projekt ustawy, który ma regulować sposób korzystania z mediów społecznościowych przez użytkowników. Celem tego projektu jest zmniejszenie liczby uzależnionych osób.

O co chodzi? Sposób w jaki zaprojektowane są aplikacje takie jak Facebook, Instagram, Twitter czy Snapchat ma zwiększać zaangażowanie użytkowników, aby jak najdłużej korzystali z platformy. Zaproponowana ustawa miałaby ograniczać liczbę automatycznie generowanej treści oraz uniemożliwiać automatyczne odtwarzanie filmów. Chodzi o niekończący się newsfeed w przypadku m.in. Facebooka i Twittera oraz autoodtwarzanie kolejnych materiałów na Youtube.

Projekt ustawy wprowadza dzienne i tygodniowe limity czasowe na korzystanie z aplikacji. Propozycja to 30 minut dziennie, z zastrzeżeniem, że czas ten może być zmieniony przez użytkownika. Dodatkowo platformy musiałyby wyświetlać jak długo użytkownik spędził w ich aplikacji.

To tylko projekt – do ustawy jest jeszcze dość długa droga. Jestem ciekaw co o tym myślicie?

Źródło: Business Insider: A US senator has introduced a bill that would stop Facebook, Twitter, or YouTube from endlessly showing you content, in an attempt to keep users from getting addicted to social media


Instagram udostępnił opcję zbiórek charytatywnych przez Stories

Instagram oficjalnie wprowadził do 28 krajów w Europie możliwość organizacji zbiórek charytatywnych za pomocą Stories na Instagramie. Na liście znajduje się również Polska.

Zbiórkę tworzymy dzięki specjalnej naklejce, którą możemy zamieścić w naszej relacji. Będzie ona trwała dokładnie tyle co relacja – 24 godziny. 

zbiórki charytatywne na Instagramie

Nowa opcja opiera się na tej samej technologii co zbiórki na Facebooku. Instagram nie pobiera również żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w przekazaniu środków.

Aby korzystać z funkcji należy swoje konto na Instagramie ustawić jako firmowe, a w kategorii wybrać “organizacja non-profit”.

Wszyscy wiemy, że chodzi głównie o podłączenie jak największej ilości kart kredytowych użytkowników. Jeżeli jednak przy tym można zrobić coś dobrego – dla mnie spoko.

WirtualneMedia: Instagram udostępnia opcję zbiórek charytatywnych przez Stories


Twitter – podsumowanie kwartału

Mieliśmy już podsumowanie Facebooka i Snapchata, czas na Twittera. 

Twitter w ostatnim okresie sporo pracuje nad testowaniem nowych opcji, które mają poprawić jakość prowadzonych w serwisie konwersacji. I wygląda na to, że idzie w dobrym kierunku – uzyskane wyniki były wyższe od tych, których spodziewali się inwestorzy.

Według opublikowanych przez Twittera wyników w 2 kwartale 2019 codziennie korzystało z niego 139 milionów osób. Jest to w 14% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu z poprzedniego roku.

podsumowanie kwartału Twittera

Przychód wyniósł 841 mln dolarów, co oznacza 18% wzrost. Zdecydowana większość wpływów pochodziła z reklam (727 mln dolarów).

Źródło: PRoto: Z Twittera korzysta codziennie 139 mln osób, portal ma 727 mln dol. przychodu z reklam


TikTok zakupił Jukedeck – narzędie do komponowania utworów muzycznych

ByteDance (właściciel TikToka) poszedł na zakupy i kupił brytyjski startup Jukedeck, który przy wsparciu sztucznej inteligencji pozwala na szybkie komponowanie własnych utworów muzycznych. Kwota transakcji nie jest znana.

Do tej pory użytkownicy aplikacji korzystają z udostępnionej przez TikToka biblioteki utworów muzycznych, które objęte są prawami autorskimi. 

Źródło: WirtualneMedia: TikTok przejmuje brytyjski startup Jukedeck. Zaoferuje możliwość komponowania własnych utworów z pomocą sztucznej inteligencji


Snapchat wprowadza uproszony interfejs do ustawienia reklam

Instant Create to nowe narzędzie Snapchata, które umożliwi reklamodawcom tworzenie reklam w trzech prostych krokach. Dodatkowo Instant Create poza uproszczeniem procesu ustawiania reklamy udostępni zestaw gotowych do wykorzystania szablonów kreacji.

Snapchat ułatwia ustawianie reklam

Jak wygląda ustawienie reklamy? Wystarczy ustawić cel – tu mamy do wyboru odwiedziny w witrynie, instalacje lub wizyty w aplikacji. W przypadku wizyt na stronie konieczne jest jeszcze podanie adresu witryny.

Następnie projektujemy kreację w oparciu o udostępnione w aplikacji szablony.

W ostatnim kroku ustawiamy targetowanie reklamy i gotowe.

Źródło: SocialMediaToday: Snapchat Launches New, Streamlined Ad Creation Process


Pinterest pozwoli na ustawienie reklam z poziomu telefonu

Pinterest wprowadził nowe narzędzie, które pozwala reklamodawcom tworzyć kampanie na urządzeniach mobilnych

Jak uruchomić reklamę za pomocą smartfona? Najpierw należy wybrać ze swojego konta biznesowego PIN, który chce się reklamować. Następnie wybieramy opcje targetowania – możemy użyć automatycznych lub ustawić je ręcznie. Na koniec wprowadzamy dzienny budżet i czas trwania kampanii.

Pinterest daje możliwość ustawienia reklamy z telefonu

Nowe narzędzie pozwala również na zmianę budżetu trwających kampanii, wstrzymanie kampanii, a także na edycję docelowego adresu URL na który kieruje kampania.

Nowy interfejs jest już dostępny dla wszystkich kont firmowych w USA. Teraz jest on systematycznie wdrażany w pozostałych krajach.

Źródło: MarketingLand: Pinterest’s new Mobile Ad Tools let you create, manage campaigns from your phone


To wszystko na dziś. Życzę Wam dobrego tygodnia!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik



Udostępnij