Dziś w Internetówce o zmianach w formatach reklamowych na Facebooku, nowych funkcjach na Twitterze i testach ukrycia licznika polubień na Instagramie.

– Dlaczego w kosmosie są kiepskie imprezy?
– Bo nie ma atmosfery…

Ba-dum-tssss.

Zaczynamy!


Testy aplikacji randkowej Facebooka w Polsce?

Wygląda na to, że w już niedługo Facebook udostępni swoją randkową aplikację również w Polsce. Nie jest to oficjalna informacja, ale jak twierdzi Rafał Gdak ze SpidersWeb, otrzymali od czytelnika zrzuty ekranu w polskiej wersji językowej.

aplikacja randkowa Facebooka w Polsce ?

Projekt Facebook Dating został po raz pierwszy zaprezentowany na konferencji dla deweloperów F8 w 2018 roku. Pierwszy kraj w którym został przetestowany to Kolumbia. Później pojawiały się informacje o dołączeniu kolejnych rynków. Czy teraz czas na Polskę? W najbliższym czasie na pewno się okaże.

Źródło: SpidersWeb: Facebook rzuca wyzwanie Tinderowi. Randki Facebooka trafią do Polski


Facebook wprowadza zmiany w formatach reklamowych

Facebook planuje zmiany formatu reklamowego w aplikacjach mobilnych. Mają one zostać skompresowane w taki sposób, aby pasowały do projektu nowego, zaprezentowanego w tym roku wyglądu Facebooka.

Na czym będzie polegać kompresja? Po pierwsze będzie widocznych mniej linii tekstu – otrzymamy 3 wiersze w miejsce 7. Aby wyświetlić resztę trzeba będzie kliknąć “więcej”.

Zmienią się również proporcje udostępnianych grafik. Wcześniej mieliśmy możliwość umieszczenia grafiki w 2:3. Teraz zostanie ona zmieniona na 4:5.

Zmiany w formatach reklamowych na Facebooku

Według dostępnych informacji zmiany zostaną wprowadzone od sierpnia.

Źródło: SocialMediaToday: Marketers Take Note: Facebook is Changing its Ad Format from Next Month


Facebook w celu walki ze scamem rozpoczął testy nowego systemu raportowania.

Serwis wprowadził w Wielkiej Brytanii nowy system wykrywania reklam, które wprowadzają w błąd użytkownika lub prowadzą do niebezpiecznych usług – jak podejrzane oferty finansowe lub leki.

Rozwiązanie pozwala użytkownikom oflagować i zgłosić reklamę jako wprowadzającą w błąd. Taki post trafi do zespołu moderatorów Facebooka, który zdecyduje czy powinien on zostać usunięty.

Nowy sposób walki ze scamem

Może stąd ostatnie problemy z zatwierdzaniem postów sponsorowanych na Facebooku?

Źródło: Facebook zaostrza walkę z fałszywymi reklamami. Testuje nowy system raportowania scamu


Instagram testuje ukrywanie liczby polubień

Instagram prowadzi testy ukrycia licznika polubień w celu usunięcia presji na użytkownikach. Dzięki temu obserwujący profil będą mogli skupić się na tym, co dany twórca udostępnia, a nie jak dużo zebrał polubień.

Brak licznika testowany jest obecnie m.in. w Australii i Japonii.

To nie jest zła wiadomość, chociaż osobom, które wrzucają zdjęcia wyłącznie dla lajków, mogą posmutnieć miny. Jeżeli testy pójdą pomyślnie i licznik zostanie usunięty w oficjalnej wersji aplikacji, nie będzie sensu kupowania i żebrania o lajki, za to zyskają na znaczeniu inne interakcje z obserwującymi – jak komentarze.

Źródło: WirtualneMedia: Instagram testuje nową funkcję ukrywania polubień. “W celu usunięcia presji”


Instagram będzie ostrzegać zanim nałoży ban na konto

Instagram wprowadza ostatnio sporo zmian w moderacji postów mających na celu poprawę bezpieczeństwa użytkowników. W związku z tym więcej kont może być zagrożonych nałożeniem blokady przez serwis.

Aby uniknąć zaskoczeń po stronie użytkowników wprowadzono funkcję ostrzegającą, że publikowane przez nich posty są niezgodne z regulaminem i grozi im zablokowanie konta.

Instagram ostrzeże użytkownika zanim zablokuje konto

Alert “Niedługo zostaniesz zbanowany” będzie zawierał dodatkowe informacje, jak posty i komentarze, które w związku z naruszaniem regulaminu musiały zostać usunięte. Użytkownik otrzymuje w tym miejscu również możliwość odwołania się od decyzji Instagrama.

Źródło: WERSM: Instagram Will Start Warning Users Before Banning Them


Nowe funkcje Twittera

Twitter wprowadza nowe funkcje zmieniające wygląd i usprawniające korzystanie z serwisu. Niektóre z nich były już dostępne wcześniej w fazie testowej. Teraz, po zebraniu opinii użytkowników zostały dopracowane i udostępnione w interfejsie.

Co nowego pojawi się w serwisie?

– udostępnianie zdjęć i filmów w relacjach na żywo
– personalizacja koloru swojego profilu
– możliwość wysłania wiadomości do wszystkich znajomych znajdujących się w okolicy
– łatwiejsze korzystanie z opcji, dzięki kolumnie znajdującej się po lewej stronie feedu
– dodawanie konkretnych postów do zakładek
– dla osób korzystających z więcej niż jednego profilu – możliwość zarządzania w tym samym czasie wieloma profilami

Nowe funkcje Twittera

Nowe funkcje będą stopniowo pojawiać się na kontach wszystkich użytkowników.

Źródło: SocialPress: Nowe funkcje na Twitterze. Co zrobimy szybciej?


YouTube zapowiada nowe możliwości zarobkowe dla twórców

Podczas VidCon’u, który odbył się w minionym tygodniu, Neal Mohan (dyrektor ds. Produktów YouTube) ogłaszał nowe możliwości zarabiania dla twórców.

W ostatni roku Youtube udostępnił już kilka opcji – między innymi “Super Chat”, która pozwala fanom kupić wyróżnioną wiadomość podczas transmisji na żywo i premier.

Teraz prowadzone funkcje o nazwie “Super Naklejki” (Super Stickers), czyli animowane grafiki do wykorzystania podczas transmisji na żywo.

Każdy fan może wykupić również członkostwo w kanale za 4,99 USD miesięcznie. Otrzymają za to unikalne odznaki, emotikony oraz dostęp do ekskluzywnych treści.

Youtube udostępnia nowe opcje zarobku dla twórców

Kolejna rzecz to YouTube’s Merch, czyli wirtualna półka, dzięki której twórcy mogą sprzedawać produkty bezpośrednio w ich kanałach. W ostatnim czasie zyskała 5 nowych partnerów – Crowdmade, DFTBA, Fanjoy, Represent i Rooster Teeth.

Źródło: WERSM: YouTube Announces New Revenue Opportunities For Creators

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik


Udostępnij