W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o przywróceniu estymowanych zasięgów dla Custom Audience na Facebooku, nowych sposobach walki z przemocą w sieci na Instagramie oraz nowych celach reklamowych na LinkedIn.
Ale żeby z tradycji stała się zadość:
– Gdzie bociany chodzą na zakupy?
– Do Żabki…
Ba – dum – tsssss….
Facebook pobierze 30% prowizji z modelu subskrypcji
Facebook szuka nowych źródeł przychodu. W sumie nic dziwnego – wpływy z systemu reklamowego są bliskie maksymalnego poziomu jaki wydaje się osiągalny.
Dlatego od 1 stycznia 2020 roku Facebook pobierze 30% prowizję z płatnych subskrypcji fanów.

Subskrypcje powstały w 2018 roku i pozwalają twórcom na zbieranie abonamentu od fanów (4,99 USD) w zamian za dostęp do ekskluzywnych treści i specjalną odznakę. Do tej pory Facebook nie pobierał za to żadnych opłat – od przyszłego roku prawdopodobnie się to zmieni.
Serwis zapowiedział, że 30% prowizja będzie dotyczyła wyłącznie nowych subskrypcji. Dotychczasowe będą w pełnej kwocie przekazywane twórcom.
W sumie nic dziwnego – Patreon pobiera 5% opłaty abonamentowej, YouTube 30%, a Twitch 50%. Dlaczego więc Facebook miałby na tym nie zarobić?
Źródło: WERSM: Facebook Wants A 30% Cut From Your Fan Subscriptions
Facebook przywraca estymację zasięgu dla Custom Audiences
To jest dobra wiadomość – Facebook przywróci statystyki estymowanego zasięgu dla grup niestandardowych odbiorców.
Serwis usunął możliwość podejrzenia tych danych w marcu 2018, kiedy to odkryto lukę umożliwiającą określenie atrybutów konkretnych użytkowników Facebooka.
Według najnowszych informacji serwis uporał się z tym problemem i w najbliższym czasie przywróci możliwość podglądu statystyk dla grup niestadardowych odbiorców. Pozwoli to reklamodawcom na oszacowanie zasięgu kampanii a tym samym na lepsze jej zaplanowanie.
Źródło: Facebook brings back reach estimates for Custom Audiences
Jak Facebook widzi nasze zdjęcia
Ostatnia awaria na Facebooku ujawniła ciekawe informacje. Zamiast opublikowanych zdjęć widoczne były generowane na ich podstawie i za pomocą sztucznej inteligencji treści.
Oznacza to, że zanim nasze zdjęcia pojawią się na profilu sztuczna inteligencja musi rozpoznać zamieszczany przez nas obraz.

Nie jest to wielki błąd czy ujawnienie tajnych informacji. Traktowałbym to w kategorii ciekawostki.
Źródło: SocialPress: Jak sztuczna inteligencja Facebooka widzi nasze zdjęcia?
Instagram zaprezentował nowe narzędzia do walki z niebezpiecznymi treściami
Instagram zapowiedział wprowadzenie dwóch nowych narzędzi wspierających walkę z cyberprzemocą.
Na Instagramie od wielu lat wykorzystywana jest sztuczna inteligencja, której zadaniem jest wykrywać nieodpowiednie treści. Do tej pory robiła to po ich opublikowaniu – teraz ma działać w czasie rzeczywistym.
Na czym ma to polegać? Kiedy system odkryje, że publikowany przez użytkownika komentarz posiada obraźliwe treści, powiadomi go o tym zanim komentarz zostanie opublikowany. Testy wykazały, że nowa funkcja w wielu przypadkach zachęca użytkowników do przemyślenia i rezygnacji z publikowania takiego komentarza.

Druga nowość to funkcja Restrict, której testy rozpoczną się w ciągu najbliższych tygodni. Jej działanie polega na ograniczeniu widoczności komentarzy danego użytkownika. W praktyce ma działać to tak – jeżeli jeden z użytkowników będzie publikował obraźliwe treści, ich widoczność zostanie ograniczona tylko dla niego i osoby do której są kierowane. Będzie to więc rodzaj tzw. “shadow bana”.
Aby takie komentarze były widoczne dla wszystkich ich odbiorca musi je zatwierdzić.
Źródło: SocialPress: Instagram prezentuje nowe narzędzia do walki z niechcianymi treściami
Trzy nowe cele reklamowe na LinkedIn
LinkedIn zapowiedział, że wprowadzi trzy nowe cele reklamowe do swojego Campaign Managera.

– Świadomość marki (Brand awareness) – wybierając ten model będziemy płacić za każdy tysiąc wyświetleń (CPM). Jest to rodzaj kampanii, który pomoże dotrzeć do szerszej publiczności i w założeniu przyczyni się do wzrostu świadomości marki wśród odbiorców.
– Konwersje stron (Website conversions) – czyli tradycyjne przejścia na stronę. W tym modelu rozliczać będziemy się tylko za kliknięcia
– Kandydaci do pracy (Job applicants) – jak nazwa wskazuje jest to rodzaj reklamy, który ma pomóc rekruterom w znalezieniu odpowiednich kandydatów na dane stanowisko.
Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Upgrades Campaign Manager With 3 New Objective
Shoelace – testy nowej aplikacji społecznościowej od Google
Google nie do końca radzi sobie w kwestii aplikacji społecznościowych. W zeszłym roku zamknął m.in. Google+, w której według statystyk 90% sesji było krótszych niż 5 sekund.
Wszystko wskazuje na to, że teraz testuje nową aplikację – Shoelace. Jej celem ma być przyciągnięcie ludzi do świata rzeczywistego. Ma codziennie dostarczać użytkownikom oparte na ich działaniach i zainteresowaniach sugestie wydarzeń. Ma to dać im powód do spotkania się.

Shoelace jest dostępna na najnowsze wersje iOS i Adroida. Użytkownicy, którzy chcą ją przetestować muszą zgłosić się po kod aktywacyjny oraz mieć aktywne konto Google.
Według mnie to kolejna aplikacja, którą Google zamknie po jakimś czasie. Rynek mediów społecznościowych jest już tak wysycony, że tylko naprawdę innowacyjny pomysł ma szansę odnieść sukces.
Źródło: SocialMediaToday: Google’s Invitation-Only Test for a New Social Networking Tool
Google rozszerza blokowanie reklam w Chrome na cały świat
Brzmi strasznie co? :)
Google w lutym ubiegłego roku wprowadziło do swojej przeglądarki system filtrowania reklam, który blokuje uciążliwe dla użytkowników kreacje.
Oznacza to, że wydawcy, którzy chcą aby na ich serwisach były wyświetlane kreacje reklamowe (a chcą, bo to ich główne źródło przychodu) muszą dostosować się do standardów ustalonych przez Coalition for Better Ads.
Do tej pory filtr był wdrożony w Ameryce Północnej i Europie. Teraz Google zamierza uruchomić go globalnie. I zrobi to jeszcze w tym tygodniu.
Źródło: WERSM: Google Chrome’s Ad Blocking Goes Global
Spotify wprowadza wersję Lite aplikacji
Nowa, lżejsza wersja jest specjalnie zaprojektowana dla osób ze starszymi urządzeniami mobilnymi i mniejszymi taryfami transmisji danych. Waży zaledwie 10 MB – jest to jedna dziesiąta standardowej aplikacji.
Jedną z ważniejszych funkcji jest możliwość ustawienia limitu danych. Po jego osiągnięciu otrzymamy powiadomienie. Dodano również możliwość czyszczenia pamięci podręcznej jednym przyciskiem.
Nowa aplikacja jest już dostępna w 36 krajach Azji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Źródło: WERSM: Spotify Lite Is Here And It Takes Up Only 10MB
Reklama tygodnia
A w reklamie tygodnia jednogłośnie, bezapelacyjnie wygrywa product placement Lenora

Taki żarcik ???
Dobrego tygodnia Wam życzę. Do przeczytania!
29 czerwca, 2024
п»їbest mexican online pharmacies
http://cmqpharma.com/# buying prescription drugs in mexico
mexico drug stores pharmacies
29 czerwca, 2024
mexico drug stores pharmacies: mexican pharmacy – mexican drugstore online
6 lipca, 2024
Your point of view caught my eye and was very interesting. Thanks. I have a question for you.
20 lipca, 2024
medicine in mexico pharmacies: purple pharmacy mexico price list – mexican online pharmacies prescription drugs
20 lipca, 2024
reputable mexican pharmacies online best online pharmacies in mexico mexican drugstore online
20 lipca, 2024
https://canadapharmast.com/# safe canadian pharmacy
20 lipca, 2024
buy medicines online in india india online pharmacy buy prescription drugs from india
20 lipca, 2024
canada cloud pharmacy: canadian 24 hour pharmacy – canadian pharmacy prices
20 lipca, 2024
online shopping pharmacy india: buy prescription drugs from india – online pharmacy india
20 lipca, 2024
top online pharmacy india pharmacy website india mail order pharmacy india
20 lipca, 2024
canadian discount pharmacy: best canadian online pharmacy – canada pharmacy
20 lipca, 2024
http://indiapharmast.com/# online pharmacy india
21 lipca, 2024
pharmacies in mexico that ship to usa: buying prescription drugs in mexico online – buying prescription drugs in mexico online
21 lipca, 2024
india online pharmacy: top 10 online pharmacy in india – cheapest online pharmacy india
21 lipca, 2024
indian pharmacy: Online medicine home delivery – Online medicine home delivery
21 lipca, 2024
mexican online pharmacies prescription drugs mexican pharmaceuticals online mexican border pharmacies shipping to usa
21 lipca, 2024
Online medicine order: Online medicine home delivery – Online medicine home delivery
21 lipca, 2024
https://indiapharmast.com/# buy medicines online in india
21 lipca, 2024
mexico pharmacy: medicine in mexico pharmacies – mexico drug stores pharmacies
21 lipca, 2024
certified canadian pharmacy: canadian drugs – legitimate canadian pharmacy online
22 lipca, 2024
https://clomiddelivery.pro/# order cheap clomid no prescription
22 lipca, 2024
prescription for amoxicillin: can i buy amoxicillin online – 875 mg amoxicillin cost
22 lipca, 2024
https://paxloviddelivery.pro/# paxlovid pill
22 lipca, 2024
average cost of doxycycline: doxycycline 100 mg cost generic – best price for doxycycline 100 mg without prescription
22 lipca, 2024
https://doxycyclinedelivery.pro/# best price for doxycycline
23 lipca, 2024
http://amoxildelivery.pro/# amoxicillin no prescription
23 lipca, 2024
purchase cipro: buy cipro online without prescription – buy cipro online without prescription
23 lipca, 2024
http://doxycyclinedelivery.pro/# doxycycline 500mg capsules
23 lipca, 2024
https://amoxildelivery.pro/# amoxicillin 500mg capsule buy online
23 lipca, 2024
doxycycline 100mg best buy: doxycycline buy online us – doxycycline price
23 lipca, 2024
https://paxloviddelivery.pro/# Paxlovid buy online
24 lipca, 2024
how can i get cheap clomid without insurance: clomid without rx – where to buy clomid without prescription
24 lipca, 2024
http://amoxildelivery.pro/# order amoxicillin online no prescription