W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o przywróceniu estymowanych zasięgów dla Custom Audience na Facebooku, nowych sposobach walki z przemocą w sieci na Instagramie oraz nowych celach reklamowych na LinkedIn.

Ale żeby z tradycji stała się zadość:

– Gdzie bociany chodzą na zakupy?
– Do Żabki…

Ba – dum – tsssss….


Facebook pobierze 30% prowizji z modelu subskrypcji

Facebook szuka nowych źródeł przychodu. W sumie nic dziwnego – wpływy z systemu reklamowego są bliskie maksymalnego poziomu jaki wydaje się osiągalny.

Dlatego od 1 stycznia 2020 roku Facebook pobierze 30% prowizję z płatnych subskrypcji fanów.

Facebook pobierze prowizje od subskrybentów

Subskrypcje powstały w 2018 roku i pozwalają twórcom na zbieranie abonamentu od fanów (4,99 USD) w zamian za dostęp do ekskluzywnych treści i specjalną odznakę. Do tej pory Facebook nie pobierał za to żadnych opłat – od przyszłego roku prawdopodobnie się to zmieni.

Serwis zapowiedział, że 30% prowizja będzie dotyczyła wyłącznie nowych subskrypcji. Dotychczasowe będą w pełnej kwocie przekazywane twórcom.

W sumie nic dziwnego – Patreon pobiera 5% opłaty abonamentowej, YouTube 30%, a Twitch 50%. Dlaczego więc Facebook miałby na tym nie zarobić?

Źródło: WERSM: Facebook Wants A 30% Cut From Your Fan Subscriptions


Facebook przywraca estymację zasięgu dla Custom Audiences

To jest dobra wiadomość – Facebook przywróci statystyki estymowanego zasięgu dla grup niestandardowych odbiorców. 

Serwis usunął możliwość podejrzenia tych danych w marcu 2018, kiedy to odkryto lukę umożliwiającą określenie atrybutów konkretnych użytkowników Facebooka. 

Według najnowszych informacji serwis uporał się z tym problemem i w najbliższym czasie przywróci możliwość podglądu statystyk dla grup niestadardowych odbiorców. Pozwoli to reklamodawcom na oszacowanie zasięgu kampanii a tym samym na lepsze jej zaplanowanie.

Źródło: Facebook brings back reach estimates for Custom Audiences


Jak Facebook widzi nasze zdjęcia

Ostatnia awaria na Facebooku ujawniła ciekawe informacje. Zamiast opublikowanych zdjęć widoczne były generowane na ich podstawie i za pomocą sztucznej inteligencji treści.

Oznacza to, że zanim nasze zdjęcia pojawią się na profilu sztuczna inteligencja musi rozpoznać zamieszczany przez nas obraz.

jak facebook widzi nasze zdjecia

Nie jest to wielki błąd czy ujawnienie tajnych informacji. Traktowałbym to w kategorii ciekawostki.

Źródło: SocialPress: Jak sztuczna inteligencja Facebooka widzi nasze zdjęcia?


Instagram zaprezentował nowe narzędzia do walki z niebezpiecznymi treściami

Instagram zapowiedział wprowadzenie dwóch nowych narzędzi wspierających walkę z cyberprzemocą.

Na Instagramie od wielu lat wykorzystywana jest sztuczna inteligencja, której zadaniem jest wykrywać nieodpowiednie treści. Do tej pory robiła to po ich opublikowaniu – teraz ma działać w czasie rzeczywistym.

Na czym ma to polegać? Kiedy system odkryje, że publikowany przez użytkownika komentarz posiada obraźliwe treści, powiadomi go o tym zanim komentarz zostanie opublikowany. Testy wykazały, że nowa funkcja w wielu przypadkach zachęca użytkowników do przemyślenia i rezygnacji z publikowania takiego komentarza.

nowe narzędzia do walki z cyberbullingiem

Druga nowość to funkcja Restrict, której testy rozpoczną się w ciągu najbliższych tygodni. Jej działanie polega na ograniczeniu widoczności komentarzy danego użytkownika. W praktyce ma działać to tak – jeżeli jeden z użytkowników będzie publikował obraźliwe treści, ich widoczność zostanie ograniczona tylko dla niego i osoby do której są kierowane. Będzie to więc rodzaj tzw. “shadow bana”.

Aby takie komentarze były widoczne dla wszystkich ich odbiorca musi je zatwierdzić.

Źródło: SocialPress: Instagram prezentuje nowe narzędzia do walki z niechcianymi treściami


Trzy nowe cele reklamowe na LinkedIn

LinkedIn zapowiedział, że wprowadzi trzy nowe cele reklamowe do swojego Campaign Managera. 

nowe cele reklamowe LinkedIn

– Świadomość marki (Brand awareness) – wybierając ten model będziemy płacić za każdy tysiąc wyświetleń (CPM). Jest to rodzaj kampanii, który pomoże dotrzeć do szerszej publiczności i w założeniu przyczyni się do wzrostu świadomości marki wśród odbiorców.

– Konwersje stron (Website conversions) – czyli tradycyjne przejścia na stronę. W tym modelu rozliczać będziemy się tylko za kliknięcia

– Kandydaci do pracy (Job applicants) – jak nazwa wskazuje jest to rodzaj reklamy, który ma pomóc rekruterom w znalezieniu odpowiednich kandydatów na dane stanowisko.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Upgrades Campaign Manager With 3 New Objective


Shoelace – testy nowej aplikacji społecznościowej od Google

Google nie do końca radzi sobie w kwestii aplikacji społecznościowych. W zeszłym roku zamknął m.in. Google+, w której według statystyk 90% sesji było krótszych niż 5 sekund.

Wszystko wskazuje na to, że teraz testuje nową aplikację – Shoelace. Jej celem ma być przyciągnięcie ludzi do świata rzeczywistego. Ma codziennie dostarczać użytkownikom oparte na ich działaniach i zainteresowaniach sugestie wydarzeń. Ma to dać im powód do spotkania się.

Shoelace nowa aplikacja społecznościowa Google

Shoelace jest dostępna na najnowsze wersje iOS i Adroida. Użytkownicy, którzy chcą ją przetestować muszą zgłosić się po kod aktywacyjny oraz mieć aktywne konto Google.

Według mnie to kolejna aplikacja, którą Google zamknie po jakimś czasie. Rynek mediów społecznościowych jest już tak wysycony, że tylko naprawdę innowacyjny pomysł ma szansę odnieść sukces. 

Źródło: SocialMediaToday: Google’s Invitation-Only Test for a New Social Networking Tool


Google rozszerza blokowanie reklam w Chrome na cały świat

Brzmi strasznie co? :)

Google w lutym ubiegłego roku wprowadziło do swojej przeglądarki system filtrowania reklam, który blokuje uciążliwe dla użytkowników kreacje. 

Oznacza to, że wydawcy, którzy chcą aby na ich serwisach były wyświetlane kreacje reklamowe (a chcą, bo to ich główne źródło przychodu) muszą dostosować się do standardów ustalonych przez Coalition for Better Ads. 

Do tej pory filtr był wdrożony w Ameryce Północnej i Europie. Teraz Google zamierza uruchomić go globalnie. I zrobi to jeszcze w tym tygodniu.

Źródło: WERSM: Google Chrome’s Ad Blocking Goes Global


Spotify wprowadza wersję Lite aplikacji

Nowa, lżejsza wersja jest specjalnie zaprojektowana dla osób ze starszymi urządzeniami mobilnymi i mniejszymi taryfami transmisji danych. Waży zaledwie 10 MB – jest to jedna dziesiąta standardowej aplikacji. 

Jedną z ważniejszych funkcji jest możliwość ustawienia limitu danych. Po jego osiągnięciu otrzymamy powiadomienie. Dodano również możliwość czyszczenia pamięci podręcznej jednym przyciskiem.

Nowa aplikacja jest już dostępna w 36 krajach Azji, Ameryki Łacińskiej, Bliskiego Wschodu i Afryki.

Źródło: WERSM: Spotify Lite Is Here And It Takes Up Only 10MB

Reklama tygodnia

A w reklamie tygodnia jednogłośnie, bezapelacyjnie wygrywa product placement Lenora

Lenor product placement

Taki żarcik ???

Dobrego tygodnia Wam życzę. Do przeczytania!



Udostępnij