Dziś będzie bardzo szybko. Dowiecie się między innymi o problemach Facebook w związku z wprowadzeniem własnej kryptowaluty, zmianach w algorytmie LinkedIn oraz ograniczeniem zasięgu pewnych postów na Facebooku. Zaczynamy!

Ale najpierw…

– Jakie są ulubione czipsy hydraulików?
– Kran-czipsy.

Ba-dum-tsss….

Zaczynamy!


Facebook ograniczy zasięg postów związanych ze zdrowiem, które wprowadzają użytkowników w błąd

Facebook wprowadza kolejną zmianę w algorytmie News Feeda. Tym razem dotyczyć będzie ona “sensacyjnych/spamowych postów związanych ze zdrowiem oraz promujących cudowne produkty z nim związane”. Czyli takich, które obiecują szybki sposób na schudnięcie, łysienie czy haluksy :)

Oznacza to, że zasięgi postów, które wyolbrzymiają lub wprowadzają użytkowników w błąd, będ`is ograniczane.

A jest tego trochę w Internecie – jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o reklamie “Ukrytych marek” polecam Ci mój wpis – UKRYTE MARKI, CZYLI ŚRODKI NA HALUKSY I POTENCJĘ W LICZBACH.

Źródło: WERSM: Facebook Now Demotes Posts Making Sensational Health Claims


Kongres USA chce wstrzymać projekt kryptowaluty Facebooka – Libra

Problemy Facebooka z wprowadzeniem własnej kryptowaluty były do przewidzenia. Komisja Finansów Kongresu USA wystosowała do Facebooka oficjalny list o natychmiastowe wstrzymanie projektu Libra. Powód? Zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa użytkowników oraz strach o stabilność finansową na globalnych rynkach.

Nie tylko Komisja Finansów chce zablokować powstanie własnej kryptowaluty największego serwisu społecznościowego. Również Senat USA zapowiedział, że przeprowadzi dochodzenie czy Libra nie wpłynie na prywatność i bezpieczeństwa użytkowników.

Ciekawe czy znowu będziemy mieć taki cyrk jak podczas ostatnich przesłuchań Marka Zuckerberga. 

Źródło: Wirtualne Media: Kongres USA chce wstrzymania projektu Libra. „Może zagrozić globalnej stabilności finansowej”


Instagram wprowadza naklejkę “Dołącz do czatu”

O testach tej naklejki informowałem Was w którejś z majowych Internetówek. Przyszła pora na jej oficjalne wprowadzenie.

Jak ona działa? Kiedy użytkownik oglądający nasze Stories kliknie w naklejkę dostaniemy powiadomienie z prośbą o dołączenie do czatu. Taką prośbę będziemy mogli oczywiście zatwierdzić lub odrzucić.

Wydaje mi się, że jest to fajny sposób dla marek i influencerów na zbudowanie większego zaangażowania osób obserwujących profil. Takie bardziej prywatne dyskusje w “elitarnym” gronie obserwujących mogą pomóc również w stworzeniu ambasadorów marki.

Będziecie z tego korzystać?

PS. Nad podobną wersją przycisku pracuje aktualnie Snapchat.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram Launches ‘Join Chat’ Sticker to Promote Private Group Discussion


LinkedIn wprowadza zmiany mające bardziej angażować użytkowników

LinkedIn wprowadził zmiany w algorytmie, które mają zwiększyć zaangażowanie użytkowników i pomóc w budowaniu społeczności. 

Największy wpływ na wyświetlenie naszego wpisu innym ma algorytm, który wspomagany jest uczeniem maszynowym. Posty dopasowywane są dwuetapowo na podstawie zainteresowań danego użytkownika. Dodatkowo ze strony LinkedIn można wyczytać, że po wprowadzeniu zmian bardziej promowane będą wpisy użytkowników, którzy częściej publikują treści. 

Algorytm podczas dokonywania decyzji o wyświetleniu wpisu będzie przewidywał jakie jest prawdopodobieństwo, że dany użytkownik wejdzie z nim w interakcje oraz jakie zaangażowanie wśród użytkowników wzbudził on do tej pory.

Co robić aby nasz publikacje były lepiej widoczne? Zamieszczać treści, które zachęcą użytkowników do odpowiedzi, oznaczać osoby, angażować się w rozmowę oraz odpowiednio dopasowywać typ wpisu do jego tematu (a więc wybrać czy najlepsze do przekazania naszej wiadomości będzie video, obrazek czy długi artykuł).

Źródło: LinkedIn wprowadził zmiany, żeby bardziej zaangażować użytkowników


Twitter oznaczy agresywne wpisy polityków ale ich nie usunie

Twitter polityką stoi – nie będę z tym dyskutować, jednak fakt jest taki, że politycy to jedna z najbardziej aktywnych grup na Twitterze. I właśnie wpisów tej grupy będzie dotyczyć nadchodząca zmiana.

Serwis zapowiedział, że będzie oznaczał agresywne wpisy polityków i innych znanych osób specjalnymi komunikatami, ale nie będzie ich usuwał ze względu na “ważny interes publiczny”.

Czy to “dobra zmiana”? Twitter od lat krytykowany jest za pobłażliwość w dbaniu o jakość treści na swojej platformie i wygląda na to, że dalej nic nie robi. Moim zdaniem oznaczenie agresywnego wpisu jedynie zwróci na niego większą uwagę użytkowników.

Wstydź się Twitter…

Źródło: Wirtualne Media: Twitter będzie oznaczał agresywne wpisy polityków, ale ich nie usunie. „Ważny interes publiczny”


Snapchat dodał grę do swojej aplikacji.

Snapchat dodał w swojej aplikacji grę – Tenis Bitmoji, w której możemy zagrać z naszymi znajomymi w tenisa. Jak nazwa wskazuje, w grze poruszamy się Bitmoji, co daje więcej możliwości dopasowania i wykorzystania naszego wizerunku w grze.

W zeszłym miesiącu Snapchat ogłosił swoją pierwszą dużą grę przypominającą Fornite. Patrząc na demografię użytkowników aplikacji, pójście w stronę gier może okazać się całkiem dobrym pomysłem. 

Źródło: Snapchat Launches Bitmoji Tennis, Adding to Gaming Options


To wszystko na dziś. Do przeczytania za tydzień!
Bartosz Wójcik


Udostępnij