Czas zacząć 84-tą Internetówkę! Dziś o targetowaniu postów organicznych do największych fanów strony na Facebooku, nowych reklamach w sekcji Explore na Instagramie oraz definiowanych przyciskach CTA na stronach firmowych w LinkedIn.

Oczywiście najpierw suchar!

– Co robią kucharze w kuchni?
– Leczo

Zaczynamy!


Facebook testuje wyciszanie powiadomień

Facebook testuje rozwiązanie, które pozwoli użytkownikom na wyciszenie wszystkich powiadomień w swojej aplikacji. Do tej pory możliwe było wyłącznie wyciszenie wybranych konwersacji na Messengerze na określony czas.

Facebook testuje wyciszenie wszystkich powiadomień

Jak widać na screenie dostarczonym przez Matta Navarrę, nowa opcja pozwala na dostosowanie i wyciszanie powiadomień o wszystkich aktualnościach, wyświetlanie czerwonej kropki oraz oznaczanie wszelkich powiadomień.

Źródło: SocialPress: Facebook testuje wyciszanie wszystkich powiadomień w serwisie


Facebook umożliwi publikację postów wyłącznie do największych fanów strony

W sumie ciekawy news. Już jakiś czas temu Facebook udostępnił niektórym użytkownikom możliwość targetowania postów organicznych. Teraz wprowadza opcję, która pozwoli na opublikowanie wpisu skierowanego wyłącznie do największych fanów Strony.

Targetowanie postów organicznych do największych fanów Facebook

Taki post może zawierać podziękowania lub ekskluzywne treści tylko dla najbardziej zaangażowanej społeczności. Aby go stworzyć musisz najpierw włączyć opcję tzw. odznak dla największych fanów (jest to możliwe tylko dla stron posiadających powyżej 10 000 obserwujących).

Jestem bardzo ciekaw jak ten sposób targetowania wpłynie na zasięgi organiczne postów. Korzystalibyście ?

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Adds 'Top Fans’ Targeting Option for Organic Page Posts


Instagram wprowadza kreacje reklamowe w sekcji Explore

Instagram powoli szykuje się na wprowadzenie reklam do sekcji Explore. Teraz rozpoczął testy reklamy, która pojawi się po dotknięciu zdjęcia lub filmu z tej zakładki.

Jak będzie to dokładnie wyglądać? Po kliknięciu w post z sekcji Explore zostaniemy przeniesieni na osobny feed z powiązanymi materiałami. To właśnie tam pomiędzy postami będą pojawiać się również reklamy, które są związane z tematyką materiału w który kliknęliśmy.

Aby uruchomić reklamę w tym miejscu należy w Menedżerze Reklam zaznaczyć „Explore” w sekcji umiejscowienia reklamy.

reklamy w sekcji Explore na Instagramie

Według danych Instagrama ponad połowa aktywnych użytkowników odwiedza sekcje Explore każdego miesiąca. Jest to więc spory potencjał do wyświetlania reklam.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram is Rolling Out New Ad Units in its Explore Tab


WhatsApp testuje udostępnianie Stories w innych aplikacjach,

WhatsApp testuje udostępnianie statusu WhatsApp w innych aplikacjach. Oczywiście głównie chodzi o Facebooka :)

WhatsApp Status jest to odpowiednik Stories znanych z Instagrama i Facebooka. Umożliwia użytkownikom udostępnianie materiałów, które (podobnie jak w pozostałych aplikacjach) znikają po 24 godzinach.

Whatsapp testuje udostępnianie Stories w innych aplikacjach

Do tej pory użytkownicy WhatsAppa mogli wysyłać je do swoich kontaktów. Obecnie testowana jest możliwość udostępnienia statusu również na Facebook i Instagram Stories, zdjęciach Google, Gmail i innych.

Nowa funkcja pojawiła się dla użytkowników programu beta WhatsApp.

Źródło: WERSM: WhatsApp Tests The Ability To Share Your Status To Your Facebook Story


LinkedIn dodaje definiowane przyciski CTA dla Stron firmowych

LinkedIn pracuje nad wypromowaniem stron firmowych w swoim serwisie. Tym razem dodaje przyciski CTA, które administratorzy mogą samodzielnie definiować.

Oprócz standardowego przycisku do obserwowania strony otrzymamy pięć nowych opcji. Będą to:

– Contact us
– Learn more
– Register
– Sign up
– Visit website

definiowanie przycisków CTA na LinkedIn

Dzięki temu firmy nie będą ograniczone wyłącznie do przekierowywania użytkowników na stronę www. Dodatkowo serwis zapewni analitykę dla przycisków CTA. Znajdziecie ją po lewej stronie w widoku administratora oraz w zakładce „Visitor Analytics”.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Adds New Custom CTA Buttons for Pages, Helping to Direct Visitor Actions


YouTube ułatwi użytkownikom wybór filmów i blokowanie kanałów

YouTube wprowadza 3 zmiany aby dać użytkownikom większą kontrolę treści, które wyświetlają się w serwisie. Co to będzie?

– Możliwość przeglądania tematów i powiązanych filmów na stronie głównej. Dzięki temu użytkownicy będą mogli decydować jaka tematyka filmów ma się pojawiać częściej.

YouTube ułatwi wybór i blokowanie kanałów

– Usuwanie konkretnych kanałów z sugerowanych materiałów. Aby to zrobić wystarczy kliknąć w menu obok niechcianego video i wybrać „Don’t recommend channel” („Nie polecaj kanału”). Dzięki temu nie będzie on się pojawiał w sekcji „Polecane” ale nadal będzie można wyszukać go przez wyszukiwarkę. Funkcja jest już dostępna w aplikacji na Androida i iOS.

– Więcej informacji dlaczego film został zasugerowany. YouTube wyświetla w sugerowanych materiałach również takie filmy, które oglądali użytkownicy o podobnych zainteresowaniach do naszych. Teraz przy takich pozycjach pojawi się pasek z dodatkowymi informacjami dlaczego dany film został nam wyświetlony. Funkcja jest już dostępna na iOS, wkrótce pojawi się na Andoidzie i Desktopach.

Źródło: Wirtualne Media: YouTube ułatwia kontrolę nad treściami. Wygodniejsze dobieranie filmów i blokowanie niechcianych kanałów


Zmiana regulaminu YouTube

22 lipca 2019 YouTube wprowadzi w swoim regulaminie zmiany, które mają zwiększyć przejrzystość zasad na platformie i poprawienie komunikacji z użytkownikami.

Według nowego regulaminu 

  • osoby poniżej 18 roku życia aby korzystać z serwisu będą musiały uzyskać zgodę rodziców lub opiekunów
  • osoby używające serwisu w imieniu firmy będą musiały posiadać odpowiednie upoważnienie
  • wprowadzone zostaną dokładniejsze zasady organizowania konkursów
  • doprecyzowana zostanie możliwość korzystania z serwisu przez użytkowników bez konta Google

Źródło: Wirtualne Media: YouTube zmieni regulamin. Będą dokładniejsze zasady licencjonowania treści i ograniczenia wiekowe


Google podpowie czy autobus lub pociąg na który czekasz będzie zatłoczony

Google Maps już niedługo będą w stanie przewidzieć czy autobus lub pociąg, na który czekamy będzie zatłoczony.

Jest to nowa funkcja, która opierać się będzie na podstawie ocen innych użytkowników. Sama aplikacja zacznie również pytać losowych użytkowników jak bardzo zatłoczony jest pojazd, którym jadą.

Google Maps pokaże czy autobus jest zatłoczony

Teraz będzie można sprawdzić, czy spieszyć się na wcześniejszy zatłoczony pociąg czy może lepiej pojechać późniejszym. Tylko co, jeżeli większość pomyśli tak samo? 

Źródło: WERSM: Google Maps Will Know How Crowded Your Bus Or Train Will Be


To tyle na dziś. Mam nadzieję, że było dla Was ciekawie. 

Do przeczytania za tydzień!
Bartosz Wójcik


Udostępnij