W dzisiejszej cotygodniowej porcji newsów przeczytacie między innymi o nowej kryptowalucie Facebooka, nowych czynnikach wpływających na ranking komentarzy, nowym sposobie targetowania reklam na Spotify i dwóch nowych formatach reklamowych od Google.

Zanim jednak rozpoczniemy Internetówkę – suchar :)

– Gdzie bocian chodzi na zakupy?
– Do Żabki :)

Zaczynamy!


Libra – Facebook zaprezentował własną kryptowalutę

O wprowadzeniu własnej kryptowaluty przez Facebooka mówi się od dawna. W ostatnim tygodniu oficjalnie zaprezentował ją razem z cyfrowym portfelem.

Co o niej wiemy? Z postu Marka Zuckerberga oraz informacji prasowej możemy wyczytać, że tworzy ją razem z 27 firmami. W tym celu powstała również organizacja Libra Association. W jej skład wchodzą takie podmioty jak Visa, Mastercard, PayU, Paypal, Uber czy Spotify.

Libra - firmy współpracujące z Facebookiem

Z założenia Libra ma być uniwersalnym środkiem płatniczym dla użytkowników walut o niestabilnym kursie oraz dla tych, którzy nie mają dostępu do bankowości elektronicznej. Oczywiście nowa kryptowaluta ma również służyć do realizowania transakcji w aplikacjach Facebooka.

Poza tym zaprezentowano również cyfrowy portfel – Calibra. Ma być to zintegrowana z Messengerem i WhatsAppem aplikacja, która pozwoli korzystać z kryptowaluty Libra.

calibra czyli elektroniczny portfel facebooka

Jak się pewnie domyślacie – wprowadzenie własnej kryptowaluty przez takiego giganta jakim jest Facebook może nie być proste. Libra już jest pod ostrzałem polityków, między innymi z USA i Niemiec. Francja natomiast powołała grupę ds. kryptowalut dla Państw G7.

Zobaczymy co z tego będzie. Na razie oficjalna informacja jest taka, że Libra pojawi się w pierwszej połowie 2020 roku.


Facebook wprowadza 2 nowe czynniki do algorytmu rankingu komentarzy

Facebook od pewnego czasu posiada system rankingowy, który ocenia komentarze pod postem. Te, które według niego najbardziej zainteresują użytkowników są wyświetlane na samej górze.

Pewnie zauważyliście, że w pierwszej kolejności wyświetlają się Wam komentarze znajomych. Natomiast kolejne sortowane są według algorytmu.

O rankingu komentarzy do tej pory decydowały takie czynniki jak: Integralność (muszą być zgodne ze standardami serwisu), opinie użytkowników (na podstawie badań i ankiet), interakcje (czy ludzie na nie reagują) oraz kontrola (czy były moderowane, ukryte, itp).

Teraz Facebook dodaje do tego 2 nowe czynniki. Lepiej pozycjonowane będą te komentarze które:

zawierają interakcje od Strony lub osoby która opublikowała post

w których reakcje i komentarze pochodzą od znajomych publikującego

Źródło: WERSM: Facebook Updates Factors That Determine The Ranking Of Post Comments


Facebook testuje opcję podglądu posta przed publikacją

Dobry news dla administratorów Stron. Według doniesień Facebook testuje obecnie opcję podglądu postów przed ich opublikowaniem.

Jak widać na screenie, nowy przycisk pojawia się obok “Udostępni teraz”. Po jego naciśnięciu zostajemy przekierowani do nowego okna, które prezentuje jak będzie wyglądał nasz post po opublikowaniu.

facebook testuje podgląd postów

Właściwie to aż dziwne, że Facebook zaczyna to testować dopiero teraz. Oczywiście – można zrobić to zewnętrznymi narzędziami lub w samym Facebooku, chociażby przez opcję planowania postów. Jednak nowa opcja będzie znacznie wygodniejsza.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Working on a New ‘Preview’ Option for Page Posts


Instagram przechowa w aplikacji zdjęcia i filmy do Stories przez 7 dni

Instagram wprowadza kolejną nowość w Stories. Od tej pory wszystkie zdjęcia i video, które zrobicie za pomocą aparatu Stories, będą dostępne do opublikowania w aplikacji przez kolejne 7 dni.

Szczególnie przydatne może okazać się to dla kont firmowych. Można zrobić wiele zdjęć w jednym czasie, następnie wybrać do edycji te najlepsze.

instagram przechowa zdjęcia do Stories przez tydzień

Można zrobić to wybierając zdjęcia z galerii telefonu. Teraz będzie o tyle wygodniej, że wszystko będzie dostępne z poziomu aplikacji.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram Will Now Keep All Content Captured in the Stories Camera for Seven Days


Spotify wprowadza nowy sposób targetowania reklam

W najnowszej aktualizacji reklamodawcy mogą targetować swoje reklamy na podstawie kategorii podcastów słuchanych przez użytkowników.

Dostępne kategorie to: Komedia, Lifestyle i Zdrowie, Biznes i Technologia. Nowy sposób targetowania jest obecnie dostępny dla wybranych reklamodawców na 10 rynkach. Są to między innymi Stany Zjednoczone, Francja, Niemcy, Hiszpania i Australia.

Oczywiście możemy wyświetlać je wyłącznie do użytkowników Spotify Free. Ci posiadający wersję płatną nadal są wolni od reklam.

Źródło: WERSM: Spotify Advertisers Can Now Target Users Based On The Podcasts They Stream


LinkedIn pomoże kandydatom przygotować się do rozmowy rekrutacyjnej

W najnowszej aktualizacji LinkedIn wprowadzi opcje, które pomogą kandydatom w przygotowaniu do rozmowy rekrutacyjnej.

Po pierwsze powstanie lista najczęściej zadawanych podczas rozmowy pytań, na które uczestnicy będą mogli się przygotować. Dodatkowo serwis dostarczy krótki video przewodnik.

W aplikacji pojawi się również opcja, która pozwoli przećwiczyć swoje wypowiedzi dzięki zarejestrowaniu ich w formie video. Takie nagrania będzie można udostępnić zaufanym znajomym do oceny.

LinkedIn wprowadza nowe narzędzia dla kandydatów

Powyższe funkcje mają pojawić się w serwisie w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Adds New Interview Preparation Tools, Including Common Questions


TikTok testuje reklamy z wybranymi agencjami

Pewnie wielu marketerów czeka na otwarcie systemu reklamowego TikToka. Jego reklamowy potencjał w młodej grupie wiekowej może okazać się naprawdę ogromny.

Według doniesień platforma testuje obecnie wiele nowych funkcji reklamowych jak targetowanie reklam na podstawie zainteresowań, tworzenie grup odbiorców niestandardowych, piksele, wiek i płeć, lokalizację, system operacyjny.

Platforma reklamowa jest obecnie dostępna w wersji beta dla ograniczonej listy agencji.

Źródło: WERSM: TikTok Tests Interest-Based Ad Targeting With Select Agencies


YouTube testuje ukrycie komentarzy pod wszystkimi filmami

YouTube testuje domyślne ukrycie komentarzy. Aby je dodać lub przeczytać trzeba będzie najpierw nacisnąć przycisk “Komentarze”.

Są to kolejne test serwisu mające na celu ochronę użytkowników. Bo wszyscy wiemy jaki czasami szlam znajduje się w komentarzach.

Nie wiem, czy jest to ruch w dobrym kierunku, ponieważ ukrycie komentarzy zmniejsza również interakcje między użytkownikami. Z drugiej strony YouTube przyznaje, że jest to jeden z wielu prowadzonych testów i nie oznacza to ich ukrycia w oficjalnej wersji aplikacji.

Źródło: SocialMediaToday: YouTube’s Running a New Test Which Hides Comments on All Videos


Dwa nowe formaty reklamowe od Google

Google ogłosił wprowadzenie dwóch nowych formatów reklamowych – Swirl 3D oraz reklama na żywo.

Obecnie coraz więcej firm tworzy formaty 3D, aby lepiej zaprezentować swój produkt. Dla nich idealnie sprawdzi się interaktywny format Swirl. Pozwala on na wyświetlenie reklamy, w której użytkownicy będą mogli obejrzeć produkt z każdej możliwej strony.

Drugi format to możliwość promowania swojej transmisji na żywo. Przy takiej reklamie wyświetlany jest przycisk – “Kontynuuj na YouTube”, który przenosi użytkowników z kreacji do naszej transmisji w serwisie.

Google wprowadza nowe formaty reklamowe

Nowe wersje reklamowe są obecnie w wersji beta, do której dostęp mają wybrane firmy/agencje. Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej, polecam kontakt z Waszym opiekunem konta Display & Video 360.

Źródło: WERSM: Google Announces New 3D And Live Streaming Ad Units For Display And Video 360


To wszystko na dziś. Po kolejne newsy zapraszam za tydzień!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik



Udostępnij