Czekaliście? Dzisiaj przeczytacie między innymi o oficjalnym wprowadzeniu oznaczania osób na LinkedIn, czterech formatach reklamowych na TikTok i nowych powiadomieniach na YouTube.

Ale najpierw – tradycyjny suchar!

– Co robi żartowniś przy studni?
– Nabiera wodę!


720 milionów użytkowników platformy Facebook Watch

Facebook chwali się, że platforma Watch, przekroczyła właśnie 720 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie na całym świecie.

Według udostępnionych danych dziennie odwiedza ją 140 milionów Internautów, którzy spędzają na niej przynajmniej minutę. Średnio każdy z odwiedzających spędza na oglądaniu filmów średnio 26 minut.

Dzięki udostępnionemu systemowi reklam (Ad Break) obecni na platformie wydawcy oraz twórcy mogą zarabiać na publikowanych materiałach.

Facebook przyznaje, że to nie koniec prac. W najbliższym czasie planuje udostępnić rozwiązania pozwalające użytkownikom na znalezienie i dzielenie się treściami oraz swoimi wrażeniami.

A Wy? Korzystacie?

Źródło: Facebook Watch ma 720 mln użytkowników miesięcznie. 140 mln odwiedza platformę codziennie


Facebook rozszerza program krwiodawstwa o kolejne kraje

To nie będzie nie do końca marketingowy news. Pewnie niewielu z Was wie, ale Facebook od 2017 roku współpracuje z ośrodkami krwiodawstwa. Na początku ze swoim programem był obecny w Bangladeszu, Indiach, Brazylii i Pakistanie.

Według informacji z centrów krwiodawstwa w Indiach i Brazylii 20% osób, które oddały krew zrobiły to pod wpływem tej funkcji.

Teraz Facebook rozszerza program o USA, a dokładnie Chicago, Nowy Jork, San Francisco, Baltimore i Waszyngton. W najbliższych miesiącach funkcja powinna być dostępna w całym kraju.

Ciekawe czy i kiedy zostanie wprowadzone to globalnie.

Źródło: WERSM: Facebook Expands Its Blood Donors Program


Oznaczanie osób i video w wiadomościach oficjalnie na LinkedIn

Dość niedawno informowałem Was, że LinkedIn testuje oznaczanie osób na publikowanych zdjęciach. Teraz serwis poinformował, że oficjalnie wprowadza ją do aplikacji.

Nie jest to wielka zmiana, biorąc pod uwagę od jakiego czasu możemy oznaczać osoby w innych serwisach. Jest to jednak kolejny krok LinkedIn do bycia bardziej “social”.

linkedin oficjalnie wprowadza oznaczanie osób

Poza tagowaniem do aplikacji weszła również funkcja wiadomości video. Aby ją wysłać w oknie czatu należy wybrać ikonę “+”, następnie kamerę. Po nagraniu swojej wiadomości możemy wysłać ją znajomemu.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Officially Launches Photo Tagging, Adds Video Within Messaging


TikTok wprowadza 4 nowe formaty reklamowe

TikTok ogłosił wprowadzenie 4 nowych formatów reklamowych. Jesteście ciekawi jakich?

Brand Takeover – reklama, która pojawi się użytkownikom zaraz po uruchomieniu aplikacji

In-feed Video – pełnoekranowe video pojawiające się w sekcji “Dla Ciebie”

Hashtag Challenge – tworzenie przez markę własnego hashtaga oraz dedykowanej dla niego strony

Branded Effects – specjalne filtry twarzy stworzone przez markę

4 nowe formaty reklamowe na TikTok

Jestem ciekaw co myślicie o TikToku jako placemencie reklamowym?

Źródło: SocialPress: TikTok odkrywa karty – szczegóły nowych formatów reklam


YouTube z nowym systemem powiadomień

Ze względu na frustracje twórców związaną z obecną formą powiadomień na YouTubie, serwis postanawia je zmienić.

Wszystkie wyświetlane w serwisie powiadomienia zostaną dostosowane do użytkownika. Personalizacja będzie opierała się o takie dane jak historia oglądanych materiałów, częstotliwość ich odtwarzania czy popularność. Pod uwagę zostanie wzięte również to jak często otwierają powiadomienia.

Zmianie ulegnie również ikona, która będzie różnić się od standardowego “dzwonka” oraz sposób zapisywania się na subskrybcje. Po przyciśnięciu “dzwonka”, pojawi się okno wyboru jakie wiadomości chcemy otrzymywać. Wprowadzone zostaną trzy opcje: all, personalized, none.

Dodatkowo w YouTube Analytics pojawią się dwa nowe wskaźniki:

– Liczba subskrybentów, którzy chcą otrzymywać wszystkie powiadomienia dla naszego kanału, ale wyłączyli powiadomienia na poziomie ustawień konta

Liczba subskrybetnów, którzy chcą otrzymywać powiadomienia z naszego kanału i mają włączoną usługę powiadomień w ustawieniach.

Źródło: SocialPress: YouTube zmienia swój system powiadomień


Google będzie pilnował taksówkarzy

Google dodaje nową funkcję do Google Maps, która powiadomi użytkownika że taksówkarz zjechał z trasy.

Spytacie po co? Przykład – będąc w innym mieście czy kraju często nie znamy trasy do miejsca do którego zmierzamy. Wtedy taksówkarz łatwo może zrobić nas w tzw. “jajo”. Z nową funkcją od Google będzie trudniej.

Jak to działa? Wsiadając do taksówki wpisujemy miejsce docelowe i klikamy w przycisk “Stay Safer”. W sytuacji kiedy pojazd którym jedziemy zboczy z kursu o więcej niż 500 metrów otrzymamy stosowne powiadomienie.

Nowa funkcja jest dostępna wyłącznie w Indiach, jednak prawdopodobnie już niedługo otrzymają ją również użytkownicy w innych krajach.

Źródło: WERSM: Google Will Soon Help Keep You Safe On Taxi Rides


Skype wprowadził funkcję udostępniania ekranu do aplikacji mobilnej na Android i iOS

Dwa miesiące temu Skype zapowiedział, że wprowadzi funkcję udostępniania ekranu do aplikacji mobilnej. I oto ona! Jest już dostępna.

Jeżeli korzystasz ze Skype wiesz, że w wersji na desktopach jest to możliwe już od dawna. Jednak coraz częściej nasze desktopy zastępowane są przez smartfony. Od tego tygodnia udostępnianie ekranu jest dostępna także na urządzeniach z systemem iOS i Android.

Jak z tego korzystać? Wystarczy podczas rozmowy kliknąć w menu w prawym dolnym rogu ekranu i wybrać opcję “Udostępnij ekran”. Warto wyłączyć powiadomienia bo te również zostaną nagrane.

Źródło: WERSM: Skype Screen Sharing Is Now Also Available On Android And iOS


To wszystko na dziś. Szukałem reklamy tygodnia, która mogłaby tu trafić. Obejrzałem nawet zaległe spoty OLX i… no nie. Dla mnie trochę na siłę. Chociaż trzeba przyznać, że chyba trafili w główne obawy i problemy użytkowników swojego serwisu.

Tak więc – to tyle. Do przeczytania za tydzień!
Bartosz Wójcik



Udostępnij