Dzisiejsza Internetówka wyjątkowo we wtorek. Ostatni weekend był intensywny wyjazdowo i nie zdążyłem przygotować jej na poniedziałek. Jednak nic straconego. W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o kolejnych zmianach w kreatorze Stories na Facebooku, testach wydarzeń na Snapchacie i nowej formie promocji marek na Instagramie.

– Jak się nazywa sytuacja kiedy na melanżu skończy się alkohol?
– Melodramat

Sucho… No to skoro już sobie pożartowaliśmy to zaczynamy naszą cotygodniową porcję marketingowych newsów


Facebook testuje kolejne zmiany w kreatorze Stories

Facebook stara się przekonać kolejne osoby do angażowania się i tworzenia Stories. W tym celu testuje nowe widoki kreatora.

Niedawno informowałem Was o nowym widoku znalezionym i udostępnionym przez Jane Manchun Wong, gdzie widzieliśmy przeniesienie przycisku z efektami bliżej prawej strony. Ma to zachęcić i ułatwić użytkownikom korzystanie z tych funkcji.

W ostatnim tygodniu Matt Navarra umieścił kolejny screen z inną zmianą układu. W najnowszym screenie opcja dodania efektów znalazłaby się po lewej stronie, przy miniaturce zdjęcia. Za to po jego naciśnięciu otrzymamy bardzo wyraźne menu z podziałem dodatków na poszczególne kategorie.

Facebook testuje nowy widok kreatora Stories

Facebook rozumie, że odpowiednie wyeksponowanie dodatkowych nakładek może spowodować ich częstsze wykorzystanie. To z kolei pozwoli na zaangażowanie w Stories na Facebooku większej liczby osób.

Źródło: Facebook Tests Another Layout to Promote the Various Facebook Stories Options


Facebook stworzy własne avatary

Facebook planuje udostępnić avatary, które użytkownicy będą mogli dowolnie personalizować. Ma to być coś na zasadzie znanych ze Snapchata Bitmoji.

Facebookowe Bitmoji to dwuwymiarowe avatary przypominające użytkownika. Będzie istniała możliwość ich personalizacji nawet w 18 kategoriach. Do wyboru otrzymamy między innymi różne rysy twarzy, oczy, zarost czy ubiór. Mają być one darmowe, jednak niewykluczone, że część elementów będzie dostępna po skorzystaniu z mikropłatności.

Facebook wprowadza własne emoji

Gdzie będzie można z nich korzystać? Na przykład w formie naklejki w komentarzu pod postem lub jako reakcja.

Pierwsze testy trwają w Australii. Przewiduje się, że avatary wejdą do użytku nie wcześniej niż w 2020 roku.

Źródło: SocialPress: Facebook stworzy własne avatary jak z Bitmoji


Facebook udostępnia pobieranie opłat w Instant Articles

Instant Articles to platforma pozwalająca na publikowanie treści w aplikacji Facebooka.

Aby przekonać wydawców do jej wykorzystywania wprowadzono możliwość pobierania opłat subskrypcyjnych od użytkowników. Opcja jest dostępna również w Polsce.

Facebook zostawia dowolność w wyborze paywalla oraz modelu oferowanej subskrypcji czy liczby darmowych artykułów w miesiącu. Zaznacza również, że cały dochód trafia do wydawców – bez prowizji Facebooka.

Ja mam tylko takie przemyślenie: jak wiemy patrząc na ostatni przykład ucięcia zasięgów – Facebook daje, Facebook zabiera. Tu może być podobnie – Facebook przyzwyczai użytkowników i wydawców do korzystania z platformy, a potem wprowadzi płatności.

Źródło: Facebook udostępnia wydawcom możliwość pobierania opłat w Instant Articles


Facebook wycofuje swoje aplikacje z urządzeń Huawei

Huawei nie ma łatwo. Facebook to kolejna firma, która zrywa współpracę i wycofuje swoje aplikacje z grona preinstalowanych na smartfonach producenta.

Dotyczy to wyłącznie nowych smartfonów i urządzeń chińskiego producenta, w których aplikacje jak Facebook i WhatsApp nie będą dostępne w preinstalowane. Obecni użytkownicy nadal będą mogli z nich korzystać.

Żadna z firm jeszcze nie skomentowała tej informacji.

Źródło: Facebook wycofuje swoje aplikacje ze smartfonów Huawei. Dostępne tylko dla obecnych użytkowników


Testy funkcji “Snooze” w powiadomieniach na Messengerze

Wygląda na to, że Facebook testuje nową funkcję, która może przydać się aktywnym użytkownikom Messengera.

Na czym polega? Przy powiadomieniu o nowej wiadomości w skrzynce odbiorczej Messengera pojawi się przycisk “Przypomnij mi za godzinę”. Po jego naciśnięciu Facebook przypomni nam o otrzymanej wiadomości po upływie 60 minut.

Funkcja Snooze w Messengerze

Mi się bardzo przyda :)

Źródło: WERSM: Facebook Messenger Tests Snooze Notification Feature


Przycisk do obserwowania otagowanych osób na Instagramie

Nie tak dawno informowałem Was o tagowaniu osób na Instagramie. Teraz aplikacja wprowadza kolejną funkcję – możliwość obserwowania oznaczonych profili bezpośrednio z poziomu postu.

Jak to będzie wyglądać? Pod postem dostępna będzie ich lista z przyciskiem “Obserwuj”, znajdującym się obok nicka i avatara.

przycisk do obserwowania profili otagowanych osób na Instagramie

Nowa funkcja została znaleziona przez Jane Manchun Wong. Niestety, jeszcze nie wiadomo kiedy i czy zostanie wprowadzona do oficjalnej aplikacji. Dajcie znać – może widzicie go u siebie?

Źródło: Twitter: Jane Manchun Wong


Instagram wprowadza Branded Content Ads

Instagram udostępnił nowy format reklamy (Branded Content Ads), który umożliwia promowanie przez markę postu stworzonego przez Influencera.

Wszystko oczywiście dzieje się za zgodą twórcy i jest odpowiednio oznaczone. W tego typu współpracach pod postem zobaczycie napis “Płatne partnerstwo z (nazwa marki)”.

Wygląda to tak:

Branded Content Ads na Instagramie

Będziecie korzystać? Jeżeli tak, informacje jak przygotować tego typu promocje znajdziecie tutaj.

Źródło: Business Instagram: Branded Content Ads


Jak sprawdzić swoje zainteresowania według Instagrama

Na Instagramie stopniowo zaczyna pojawiać się coraz więcej reklam. Warto wiedzieć dlaczego one nam się wyświetlają. Dlatego aplikacja udostępniła możliwość podejrzenia czym (według aplikacji) jesteśmy zainteresowani.

Jak to zrobić? Na Instagramie wejdź w menu “Settings -> Security -> Access Data -> Ads”. To właśnie tu możesz zobaczyć czym według Instagrama się interesujesz.

To nie jest nowa opcja, jednak temat stał się dość popularny po tweecie dziennikarza – Erica Ginsburga. Tak czy inaczej warto zerknąć, co myśli o Tobie Instagram.

Źródło: Here’s How To See What Instagram Thinks You Are Interested In


Twitter zamierza ułatwić komunikację między użytkownikami

Twitter testuje funkcje, mające usprawnić komunikację na platformie. W tym celu rozpoczął testy dwóch nowości.

Pierwsza pozwoli na szybsze i łatwiejsze udostępnianie treści. Po kliknięciu w “podaj dalej” na wyświetlonej liście pojawi się troje użytkowników, z którymi najczęściej komunikujemy się w aplikacji. Wystarczy jedno tapnięcie żeby wysłać udostępnianego tweeta w wiadomości prywatnej.

Twitter nowe funkcje komunikacji

Druga funkcja to “miniprofile”. W zakładce powiadomień Twitter pokaże również profilowe opisy osób, które zaczęły nas obserwować. Ma to ułatwić nawiązanie kontaktu i poznanie innych użytkowników.

Źródło: PRoto: Twitter chce usprawnić komunikację między użytkownikami


Snapchat tworzy wydarzenia na wzór Facebooka

Wygląda na to, że to Snapchat tym razem skopiuje Facebooka. Na screenach udostępnionych przez Jane Manchun Wong aplikacja testuje własne wydarzenia.

Snapchat nie zaprezentował jeszcze oficjalnie tej funkcji, więc wiadomo jedynie tyle, co widać na udostępnionych screenach.

Snapchat udostępni własne wydarzenia

Użytkownicy będą mogli tworzyć wydarzenia, ustawiać ich czas i miejsce. Nowa funkcja będzie prawdopodobnie współpracować ze Snap Mapą i pokazywać użytkownikom wydarzenia w oparciu o ich lokalizację.

Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Źródło: WERSM: Snapchat Is Working On A New Facebook-Like Event Feature


Google Maps otrzymało funkcję prędkościomierza i zgłaszania incydentów

Google wprowadza coraz więcej nowości do swoich map (ja nie mogę się doczekać aktualizacji z AR). Teraz wzbogaca ją o takie opcje jak prędkościomierz i przycisk zgłaszania incydentów drogowych.

Wskaźnik prędkości widoczny będzie w lewym dolnym rogu ekranu. Niestety nie jest to dostępne dla wszystkich. Przejściowo otrzymali ją wyłącznie wybrani użytkownicy z różnych krajów (również z Polski).

Globalnie udostępniono funkcję zgłaszania incydentów drogowych. Za pomocą przycisku usytuowanego po prawej stronie ekranu użytkownicy będą mogli zgłosić wypadek, korek lub kontrole prędkości.

Wygląda na to, że to właśnie Google Maps będzie (chociaż dla mnie już jest) najlepszą aplikacją do nawigacji.

Źródło: WirtualneMedia: Mapy Google z prędkościomierzem i możliwością zgłaszania zdarzeń



Udostępnij