Mam wrażenie, że w tym tygodniu wyjątkowo mało się działo. Znalazłem jednak dla Was kilka interesujących newsów. W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o kolejnej aktualizacji algorytmu newsfeeda na Facebooku, testach naklejek dla e-commerce w instagramowych Stories i wprowadzeniu reklam w aplikacji WhatsApp.

Jest też suchar :)

– Jak się nazywa miasto w którym ogląda się samochody?
– Karpacz

Zaczynamy!


Facebook za rok wprowadzi własną kryptowalutę

O planach Facebooka dotyczących wprowadzenie własnej kryptowaluty słychać od dawna. Według informacji od BBC – serwis potwierdził prowadzenie prac nad powstaniem GlobalChaina. Według portalu Facebook jest już na etapie finalizacji całego procesu.

Chociaż dokładny plan wdrożenia waluty ma zostać ogłoszony latem – są już pierwsze przecieki. W pierwszym kwartale 2020 nowy sposób cyfrowych płatności ma być dostępny w kilkunastu krajach.

Obecnie Facebook jest na etapie rozmów z firmami zajmującymi się przekazami pieniężnymi. Czy plan Marka Zuckerberga się powiedzie? Wszystko wskazuje na to, że dowiemy się tego w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Źródło: SocialPress: Facebook w 2020 roku wyprowadzi własną kryptowalutę


Shake to report – Facebook pozwoli na zgłoszenie błędu przez potrząśnięcie telefonem

Temat może mało związany z marketingiem ale bardzo podoba mi się pomysł.

Już niedługo Facebook wprowadzi funkcję “shake to report”. Ma ona pozwolić na zgłoszenie błędu w aplikacji i wysłanie raportu do Facebooka poprzez… potrząśnięcie smartfonem.

Do tej pory była to opcja dostępna w telefonach z systemem iOS. Teraz Facebook zamierza ustawić ten sposób jako domyślny w aplikacjach na iOS i Android.

Funkcja powinna być dostępna dla wszystkich w przeciągu kilku najbliższych tygodni.

Źródło: WERSM: You’ll Soon Be Able To Shake Your Phone To Report A Facebook Bug


Aktualizacja algorytmu newsfeeda – strony i grupy

Niedawno informowałem Was o zmianach w algorytmie newsfeedu. Aktualizacja oparta była na badaniu, w którym Facebook poprosił o wskazanie najbliższych znajomych i na podstawie wyników uczył swój algorytm. Ma to pomóc wyświetlać dopasowane do użytkowników posty.

Teraz Facebook informuje, że wydał dwa nowe badania usprawniające sposób wyświetlania treści. Tym razem skupił się na stronach i grupach.

Zadaje użytkownikom dwa dodatkowe pytania:

– Jak bardzo interesują ich treści z określonej strony, którą obserwują?

– Jak ważna jest dla nich konkretna grupa, do której dołączyli?

Jak to wpłynie na zasięgi? Tego nie wiadomo. Jednak sam Facebook przyznaje, że aktualizacja nie zwiększy ilości treści z danych stron/grup w newsfeedzie użytkownika, a jedynie nada priorytet tym treściom, które potencjalnie zainteresują użytkownika.

Źródło: Facebook Adds New Page and Group Ranking Factors into News Feed Algorithm


Testy naklejek “Order” i “Product” na Instagramie

Instagram idzie coraz bardziej w stronę e-commerce. Dziś mam dla Was newsa, który może ucieszyć wszystkich korzystających z aplikacji w celach sprzedażowych. Ekspert od mediów społecznościowych – Matt Navarra zamieścił na swoim twitterowym profilu screeny dwóch nowych naklejek – “Order” i “Product”.

Chociaż Facebook i Instagram nic nie potwierdzają, wszystko wskazuje na testy opcji zakupu i oznaczania produktu w Stories. Jestem bardzo ciekawy, kiedy to wprowadzą. Według mnie – patrząc w jakim kierunku idzie ostatnio Instagram, jest to tylko kwestia czasu.

Źródło: Twitter: Matt Navarra


WhatsAPP w przyszłym roku wprowadzi reklamy

Wprowadzenie reklam do platformy WhatsAppa ogłoszono na Facebook Marketing Summit w Holandii. O monetyzacji aplikacji zaczęto mówić już w ubiegłym roku.

Reklamy mają pojawić się w sekcji “Status”. Nazwę marki zobaczycie w miejscu, gdzie normalnie znajduje się imię i nazwisko użytkownika. Po kliknięciu w kreację będziecie mogli przeczytać więcej o produkcie lub marce.

Reklamy zaczną pojawiać się już w przyszłym roku. W wersji biznesowej udostępniona zostanie możliwość integracji z Facebook Business Managerem.

Źródło: WirtualneMedia: WhatsApp wprowadzi w przyszłym roku reklamy


LinkedIn przejmuje Drawbridge dla lepszego targetowania reklam

LinkedIn pracuje nad coraz lepszym wykorzystaniem posiadanych danych do targetowania reklam. Co nie dziwi, biorąc pod uwagę rosnącą popularność serwisu.

W tym tygodniu ogłosił, że przejmuje firmę Drawbridge, zajmującą się analizą danych i zaawansowaną personalizacją opartą na AI. Doświadczenia firmy i wykorzystywane przez nią mechanizmy uczenia maszynowego mają pomóc w jeszcze lepszym dopasowaniu reklamy do odbiorcy.

Drawbridge współpracuje obecnie z takimi firmami jak IBM, Adobe czy SalesForce.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Acquires Data Personalization Platform Drawbridge to Improve Ad Targeting


Nowy sposób pomiaru video na LinkedIn – integracja z MOAT

LinkedIn wszedł w video dość późno, jednak powoli stara się nadrabiać zaległości – między innymi w pomiarze tego formatu.

W tym celu przeprowadził integrację z firmą analityczną MOAT. Ma to ulepszyć opcje pomiaru video, co pozwoli marketerom na uzyskanie większej ilości danych dotyczących ich kampanii.

Dzięki integracji otrzymamy możliwość sprawdzenia wskaźników widoczności spotów oraz zweryfikować jakość ruchu. Dodatkowo LinkedIn ma udostępnić dodatkowe statystyki “słyszalności”.

Źródło: LinkedIn Improves Video Marketing Metrics via New Integration with Moat

Reklama tygodnia

Dawno nie było już reklamy tygodnia. Dzisiaj ten zaszczytny tytuł otrzymuje PornHub ze spotem “Beat the Beach Boner Blues with Pornhub’s Bonerless Bathing Suit!”.


To wszystko na dziś. Życzę Wam dobrego tygodnia.

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik



Udostępnij