Zaczynamy kolejną Internetówkę. Dziś przeczytacie między innymi o linkach w Stories na Facebooku, nowej sekcji Explore na Instagramie, testach reklamy karuzelowej na Twitterze i nowym formacie reklamowym na YouTube.

Jednak zanim zaczniemy, coś na poprawę humoru

– Na ile mam nastawić pranie?
– A co masz napisane na koszulce?
– Slayer

Zaczynamy!


Facebook zabroni udostępniać transmisję live użytkownikom łamiącym regulamin

Po ostatniej zbrodni w Christchurch (Nowa Zelandia) Facebook postanowił zaostrzyć zasady nadawania transmisji na żywo.

Według zapowiedzi użytkownicy łamiący regulamin serwisu, np poprzez udostępnianie treści terrorystycznych na swoim profilu, otrzymają zakaz publikowania live’ów. Początkowo będzie trwał 30 dni. Jeżeli naruszenia nadal będą miały miejsce – opcja transmisji na żywo zostanie wyłączona na stałe.

W ten sposób Facebook chce zapobiec sytuacji, w której serwis wykorzystywany jest do rozpowszechniania drastycznych treści.

Źródło: WERSM: Facebook Now Restricts Who Can Go Live On Its Platform


Nowy sposób ataku na grupy na Facebooku

W ostatnim czasie sporo grup stało się ofiarą nowego typu ataku i zostały zamknięte przez Facebooka.

Schemat był następujący – atakujący dołączali do grupy i zamieszczali na niej obraźliwe, niezgodne z regulaminem Facebooka treści, po czym zgłaszali ją zamknięcia.

W wielu przypadkach sposób okazał się skuteczny – Facebook potwierdził, że kilka grup zostało usuniętych właśnie przez taki atak. Teraz pracuje nad tym, aby je z powrotem przywrócić.

Jak się ochronić? Niestety nie ma 100% sposobu na ten problem. Warto zrobić zamkniętą grupę i sprawdzać użytkownika zanim zaakceptujemy jego prośbę o dołączenie do grupy.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Groups Targeted by Spammers in New Wave of Misuse


Facebook wprowadza zmiany w algorytmie News Feeda

Facebook od zawsze stara się zwiększyć zaangażowanie i czas, jaki użytkownicy spędzają w jego serwisie. Dlatego co jakiś czas mamy aktualizację News Feedu, która ma pomóc w osiągnięciu tego celu.

Na czym polega najnowsza zmiana? Jest ona oparta na wynikach ankiet, które Facebook przeprowadził wśród użytkowników. Serwis poprosił w nich o wskazanie osób wśród znajomych, które są im najbliższe. Z drugiej strony patrzył na treści których osób najczęściej reagowaliśmy, komentowaliśmy czy zdjęcia, na których zostaliśmy oznaczeni.

Na podstawie tych informacji stworzył bazę wzorców, którymi zasilany będzie algorytm. Cel jest prosty – dostarczać użytkownikowi treści, które chce zobaczyć od osób których chce obserwować.

To samo tyczy się samych postów stron – serwis będzie starał się wyświetlać te, które z największym prawdopodobieństwem zainteresują użytkowników.

Źródło: FB Newsroom: Using Surveys to Make News Feed More Personal


Testy naklejki Mention i Link w Stories na Facebooku

Jane Manchun Wong odkryła w Stories kolejne nowości nad którymi pracuje Facebook. Są one szczególnie interesujące dla marketerów.

Pierwsze z nich to naklejka „Mention”, która pozwala na oznaczenie innych użytkowników czy firm. Właściwie aż dziwne, że do tej pory nie ma jej w facebook’owych Stories.

Druga – prawdopodobnie ciekawsza z punktu widzenia marketera, to naklejka umożliwiająca dodanie linku. I tak wiem, że obecnie bardzo ograniczona liczba użytkowników ma możliwość publikacji Stories z linkiem w formie tekstu. Tu jednak będziemy mieli oddzielną naklejkę. Jeśli to rozwiązanie dojdzie do skutku może być naprawdę świetną wiadomością.

Naklejka Mention i Link w Stories na Facebooku

Jestem tylko ciekaw czy Facebook, aby uniknąć spamu w Stories, znowu nie ograniczy liczby osób z dostępem do funkcji. Jeżeli w ogóle wyjdzie ona poza fazę testów.

Źródło: Social Media Today: Facebook’s Developing New Link and Mention Stickers for Facebook Stories


Instagram walczy z kupionymi followersami

Wygląda na to, że Instagram szykuję się na kolejną bitwę z kupionymi followersami i lajkami w swoim serwisie.

Jak zauważyła Jane Manchun Wong, w kodzie Instagrama pojawiło się sporo nowych komunikatów, które informują użytkowników o podejrzanym zachowaniu, proszą o zmianę hasła lub ostrzegają przed zablokowaniem konta.

Insragram walczy z kupionymi followersami

Boty, kupowanie followersów i aktywności pod postami to zmora marketerów, którzy wchodzą we współpracę z influencerami. A niestety, takie praktyki widzimy coraz częściej – również na bardzo znanych profilach, które liczą sobie gruuuube tysiące za jednorazową współpracę

Źródło: Social Media Today: Instagram Looks Set to Ramp Up its Efforts Against Apps Selling Likes and Followers


Instagram testuje naklejkę wyświetlającą tekst piosenki

Instagram rozpoczął testowanie naklejki wyświetlającej w Stories tekst piosenki, który pojawia się równolegle z grającym w Relacji teledyskiem.

Nowa opcja została zauważona przez Jane Manchun Wong w kwietniu tego roku. Wydaje się jednak, że teraz rozpoczęły się testy na większą skalę. Sprawdźcie – może jesteście w grupie testowej i macie u siebie tę naklejkę.

Źródło: WERSM: Instagram Is Testing Stickers With Song Lyrics


Rozdzielenie nowych i starych polubień na Instagramie i nowy wykres w Instagram Creator

Mała, ale przydatna zmiana na Instagramie. Aplikacja testuje opcję rozdzielenie nowych i starych obserwujących naszego profilu. Dzięki temu w łatwiej będzie nam zobaczyć nową aktywność i na nią zareagować.

Poniżej widzicie screen jak miałoby to wyglądać.

Instagram z podziałem na nowych i starych obserwatorów

Zmiany pojawiły się również w Instagram Creator. Chodzi dokładnie o nowy wykres zestawiający ilość użytkowników, którzy zaczęli nas obserwować do tych, którzy przestali.

nowy wykres w Instagram Creator

Przydatne do analizowania, czy nasza strategia prowadzenia konta się sprawdza.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram Separates New Likes on Posts, Adds Unfollower Stats for Creator Accounts


Nowa sekcja Explore na Instagramie – IGTV, zakupy i Stories

Instagram wprowadza zmiany w sekcji Explore. Od teraz ma pokazywać bardziej dopasowane do użytkownika treści, a także promować opcje IGTV i zakupów na platformie.

Po pierwsze zmienił się format wyszukiwania, który w nowym widoku bardziej skupia się na samych treściach. Zmniejszono karty tematów, które prezentowane są obecnie w formie przycisków. Jak widzicie dodano kartę IGTV i Sklep.

W sekcji IGTV znajdziecie spersonalizowany widok z filmami od twórców, których śledzicie oraz tych, którzy mogą Was zainteresować.

W sekcji sklep znajdziecie filtry, dzięki którym obejrzycie produkty na sprzedaż uporządkowane według kategorii.

Nowa sekcja Explore na Instagramie

Zmiany w tak ważnej dla Instagrama zakładce (wg aplikacji w ciągu miesiąca korzysta z niej 50% użytkowników) nie mogą nie uwzględniać Stories. Dlatego w nowym widoku znajdziecie również relacje, które zostały opublikowane jako publiczne.

Nowy wygląd sekcji zostanie udostępniony już wkrótce. Najpierw otrzymają go użytkownicy w Stanach Zjednoczonych – tam ma pojawić się w ciągu najbliższych tygodni.

Źródło: TechCrunch: Instagram adds Stories to Explore tab. Here’s how to get on it


Twitter testuje Carousel Ads – znowu

Twitter robi kolejne podejście do reklam karuzelowych. Pierwsze miało miejsce w 2016 roku, kiedy testował format umożliwiający dołączenie do kreacji kilku tweetów, które użytkownicy mogli przesuwać.

Teraz idzie w bardziej wizualną stronę, udostępniają opcję dodania wielu obrazów. Wygląda to tak:

Na filmie widać, że reklama ma zachęcać do instalacji aplikacji. Nie wiadomo, czy nowy format będzie dostępny dla wszystkich typów kampanii. Nie ma również informacji kiedy i czy w ogóle zostanie udostępniony globalnie.

Źródło: SocialMediaToday: Twitter’s Testing a New Carousel Ad Format for App Install Campaigns


Storyline – Spotify testuje własną wersję Stories

Każdy serwis chce mieć własne Stories. Również Spotify testuje swoją wersję – Storyline. Ma ona umożliwić artystom dzielenie się z fanami inspiracjami i szczegółami powstawania utworów.

Spotify testuje własne Stories

To coś zbliżonego do znanego obecnie Behind the Lyrics. Jednak zamiast wyświetlających się kart, Storyline będzie wyświetlał się jak relacja. Różnica dotyczy również źródła informacji – w przypadku Behind the Lyrics pochodzą one z bazy Genius. Storyline będzie tworzone i kontrolowane przez artystów.

Testy prowadzone są na urządzeniach mobilnych z iOS i Android. Aktualnie brak informacji o dacie udostępnienia nowej funkcji globalnie.

Źródło: TechCrunch: Spotify is testing its own version of Stories called ‘Storyline’


YouTube udostępnia w Polsce nową usługę – YouTube Music

YouTube Music to nowa aplikacja, pozwalająca na słuchanie muzyki z YouTube na zablokowanym ekranie oraz w trybie offline. A to wszystko bez reklam.

YouTube Music w Polsce

Premiera usługi miała miejsce w 2015, jednak do tej pory nie była dostępna w Polsce. Aplikacja ma proponować nam utwory na podstawie naszego gustu oraz aktualnych trendów w społeczności.

Ale żeby nie było tak słodko – aplikacja posiada wersję Premium i to właśnie w niej możemy posłuchać muzyki offline, bez irytujących przerw na reklamę oraz przy wyłączonym ekranie. Tak – wyłączony ekrany jest tylko w opcji premium za 19,99 PLN.

Tak więc sorry YouTube, ale ja zostaję przy Spotify.

Źródło: SocialPress: YouTube udostępnia nową aplikację do streamingu muzyki


Bumper Machine – YouTube sam przygotuje 6-sekundową reklamę

YouTube testuje narzędzie, które samo przygotuję sześciosekundową kreację typu Bumper z już istniejącego spotu reklamowego. W procesie wykorzystano uczenie maszynowe.

Bumper Machine, bo tak nazywa się aplikacja, skanuje dłuższą wersję reklamę i identyfikuje wszystkie kluczowe elementy, które może wykorzystać w krótkim spocie. Są to między innymi logo, produkt, itp.

Przygotowany 6-sekundowe video jest od razu gotowy do użycia (choć można go oczywiście edytować).

Narzędzie jest obecnie w fazie testów alfa, więc zanim zostanie udostępnione reklamodawcom minie trochę czasu.

WERSM: YouTube Tests “Bumper Machine” Tool That Lets You Easily Create Six-Second Bumper Ads


YouTube udostępni nowy format reklamy graficznej – Discovery

Serwis poinformował, że w najbliższym czasie udostępni reklamodawcom nowy format reklamy bannerowej, która pojawi się na ekranie głównym aplikacji – Discovery Ads.

Discovery Ads ma wyświetlać się użytkownikom wykorzystując targetowanie behawioralne.

Discovery Ads na YouTube

Jest to mądre posunięcie ze strony YouTube. Wiele firm (szczególnie tych małych) z różnych powodów nie tworzy reklam video. To rozwiązanie pozwoli im wyświetlić się użytkownikom aplikacji, którzy mogę być zainteresowani ich usługą lub produktem.

Z drugiej strony wykorzystanie targetowania behawioralnego w serwisie, który jest jednocześnie jedną z największych wyszukiwarek? Dla mnie super.

Źródło: Social Media Today: YouTube’s Adding New Still Image Ads


To wszystko na dziś. Do zobaczenia za tydzień!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik



Udostępnij