Dziś przeczytacie o zmianach w kryteriach wyświetlania video i automatycznym tworzeniu reklam w ekosystemie Facebooka, funkcji poleceń głosowych w reklamach na Spotify oraz zmianie zasad dotyczących usuwania kont na Instagramie.

Z racji tego, że niedawno mieliśmy maturę z matematyki – dziś będzie tematycznie

– Dlaczego całka oznaczona po wejściu do pociągu jest zdziwiona?
– Bo to nie jej przedział

Zacznijmy…


Facebook wprowadza zmiany w kryteriach rankingu dla video

Facebook wprowadza aktualizację kryteriów związanych z wyświetlaniem video w swoim serwisie. W założeniu zmiana ma zwiększyć priorytet oryginalnych treści.

Poniżej znajdziecie trzy czynniki, które w bezpośredni sposób wpływają na ranking treści video w newsfeedzie:

– lojalność i intencja – większą wagę otrzymają filmy, których ludzie szukają w serwisie oraz te, do których użytkownicy wracają w kolejnym tygodniu

– czas trwania i oglądania materiału – priorytet dla materiałów, które angażują użytkowników (oglądane przez przynajmniej minutę). Długość również będzie miała znaczenie – filmy trwające powyżej 3 minut uzyskają premię Facebooka

– oryginalność treści – to chyba jasne. Filmy, będące przeróbką cudzych materiałów oraz powielane przez użytkowników, będa miały ograniczany zasięg i monetyzację.

Wprowadzane zmiany mają zachęcić firmy i twórców treści do publikowania treści na platformie Facebooka. Czyli walki z YouTube ciąg dalszy :)

Źródło: Facebook Newsroom: Updates to Video Ranking


Facebook z nowym systemem płatności opartym na własnej kryptowalucie

Według nieoficjalnych informacji Facebook pracuje nad stworzeniem własnej kryptowaluty (Stablecoin) i wykorzystaniem jej we własnym systemie płatności online.

“The Wall Street Journal” donosi na projekt przeznaczono budżet w wysokości miliarda dolarów. Według doniesień rozmowy na temat współpracy prowadzone są z Mastercard i Visa. Nad całością projektu czuwa David Marcus – były szef platformy PayPal.

O wprowadzeniu własnej kryptowaluty przez Facebooka mówi się już od dłuższego czasu. Czy i kiedy uda się Facebookowi stworzyć oparty na niej system płatności – na razie brak oficjalnych informacji.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook szykuje nowy system płatności. Wykorzysta w nim własną kryptowalutę


Facebook pozwoli na automatyczne tworzenie reklam

Aby jeszcze bardziej ułatwić przedsiębiorcom tworzenie promocji, serwis udostępnia automatyczne reklamy, które mogą być uruchamiane w aplikacji Facebook, Instagram, Messenger i Audience Network.

Jak to działa? Na początku Facebook zadaje kilka prostych pytań dotyczących firmy i celów użytkownika. Na tej podstawie tworzony jest plan marketingowy.

Co zawierają automatyczne reklamy? Po pierwsze dają możliwość utworzenia sześciu różnych wersji kreacji. System zaproponuje przyciski CTA, tekst na podstawie informacji pochodzących ze strony. Po aktywacji reklamy, będzie wyświetlał wersję o największej skuteczności.

Zaproponuje również grupy odbiorców oraz zarekomenduje budżet w zależności od wybranego celu. Oczywiście będzie również możliwość ręcznego ustawienia.

automatyczne reklamy na Facebooku

O Facebooku można powiedzieć wiele ale nikt nie zaprzeczy, że jest to świetna platforma reklamowa dla małych i średnich firm. Ja jednak do automatycznych reklam przekonać się nie mogę.

Wypada tu też wspomnieć o podobnym (poprawcie mnie jeżeli się mylę) rozwiązaniu oferowanym przez firmę FastTony, które jest już dostępne na rynku od kilku miesięcy.

Źródło: Facebook Business: Giving Small Businesses the Tools to Succeed on Facebook


Facebook z nowymi funkcjami dla video – przycinanie, automatyczne proporcje i nakładki

Facebook przedstawił trzy nowe narzędzia do edycji udostępnianego video. Już niedługo, za pomocą edytora dostępnego w Menedżerze reklam, będziemy mogli przyciąć i zmontować film, zmienić proporcje video oraz dodać do materiału nakładki w formie naklejek i tekstu.

Warto zaznaczyć, że zmiana proporcji będzie odbywać się automatycznie. Facebook sam wytnie mniej istotne obszaru kadru.

automatyczne proporcje video na Facebooku

Nowe funkcje będą pojawiać się w najbliższym czasie. Oznacza to, że w przypadku większości kont nie są jeszcze dostępne. Sprawdźcie, czy już je macie.

Źródło: Facebook Business: Giving Small Businesses the Tools to Succeed on Facebook


Instagram rozpoczyna walkę z fake newsami

Instagram intensyfikuje walkę z dezinformacją w aplikacji. W tym celu testowo wykorzysta doświadczenie organizacji fact-checkers, które współpracują z Facebookiem (obecnie są to 52 organizacje działające w 30 krajach).

Postępowanie z publikacją, która została uznana za fałszywą jest identyczne zarówno na Instagramie jak i na Facebooku. W obu przypadkach polega na znacznemu obniżeniu zasięgu podejrzanych postów. W przypadku Instagrama oznacza to usunięcie z sekcji Explore oraz z systemu tagów, dzięki czemu odnalezienie takiego materiału jest bardzo utrudnione.

Wszystko pięknie, jednak jestem ciekaw jak będzie to wyglądać w praktyce.

Źródło: WERSM: Facebook Tests Third-Party Fact-Checking On Instagram


Instagram zmieni zasady banowania i usuwania kont

Instagram zamierza wprowadzić nową politykę usuwania profili. Ma ona ustandaryzować liczbę dozwolonych naruszeń i okres, w jakim usuwane konto się ich dopuściło.

Obecnie profile na Instagramie mają dozwolony pewien procent niedozwolonych postów. Oznacza to, że konta publikujące często i dużo mogą opublikować więcej wpisów, za które mniejsze konta zostałyby usunięte lub zablokowane.

Nowa polityka usuwania kont ma to zmienić, dzięki ustandaryzowaniu liczby naruszeń w określonym czasie. Co najważniejsze – ma być ona taka sama dla wszystkich kont.

Liczba dozwolonych naruszeń będzie objęta tajemnicą, aby uniknąć celowego łamania regulaminu.

Źródło: WERSM: Instagram Is Working On A New Account Removal Policy


GIFy, obrazy i video w retweetach – nowa opcja na Twitterze

To będzie bardzo krótki news, bo w sumie – co mogę tu napisać? Twitter umożliwił dodawanie animacji (GIFów), zdjęć i video do retweetów.

Jakbyście byly ciekawi jak wygląda taki retweet, to wygląda on tak:

twitter wprowadza gify w retweetach

Tak więc, jak na Twittera – spora zmiana :)

Źródło: WERSM: Retweeting Is About To Get A Lot More Exciting


Spotify testuje nowe funkcje w reklamie głosowej

Spotify ogłosił testy nowego formatu reklamowego, który pozwoli słuchaczom na wejście w interakcję z reklamą za pomocą poleceń głosowych.

Kiedy wyświetlana jest reklama z funkcją poleceń głosowych, słuchacze mogą odpowiedzieć na nią poprzez powiedzenie – “Zagraj teraz”. To polecenie aktywuje reklamowaną listę odtwarzania lub podcast. Jeżeli użytkownik nie wypowie polecenia – reklama zakończy się i aplikacja wróci do odtwarzanej wcześniejszej listy użytkownika.

spotify z reklamą głosową

Aktualnie testy trwają wyłącznie w USA wśród użytkowników, którzy udzielili aplikacji uprawnień do obsługi mikrofonu.

Źródło: Marketing Land: Spotify is testing voice-enabled ads that let listeners command engagement


Tinder tworzy odchudzoną wersję aplikacji – Tinder Lite

Jest to lżejsza wersja głównej aplikacji. Ma pozwolić na korzystanie z Tindera w krajach o niższej przepustowości danych i słabszych smartfonach.

Na wprowadzenie wersji Lite decyduje się większość firm technologicznych, które planują ekspansję na rynki wschodzące. Szczególnie, jeżeli plany te dotyczą Indii.

Czy Tinder osiągnął już ten moment, w którym pojawiła się potrzeba stworzenia takiej wersji? Być może zmusiła go to tego perspektywa uruchomienia przez Facebooka własnej aplikacji randkowej. Z tego punktu widzenia wydaje się to być rozsądne.

Źródło: TechCrunch: Tinder is preparing to launch a lightweight version of its dating app called ‘Tinder Lite’


Google wprowadza rozszerzoną rzeczywistość do wyszukiwarki

Jest to news z ostatniej konferencji I/O Google 2019. Jak będzie działać? Po wyszukaniu wybranego obiektu w wyszukiwarce Google będziesz mieć możliwość wyświetlenia go w swoim aparacie.

Załóżmy, że szukasz butów. Będziesz mógł je nie tylko obejrzeć z każdej strony, ale również zobaczyć jak będą prezentować się w szafie przy pozostałych parach (może samochód w garażu byłby lepszym przykładem)

google wprowadza AR w wyszukiwarce

Jak wygląda z dostępność nowej funkcji? Obiekty 3D AR mają pojawić się pod koniec tego roku. Nie wiadomo jednak, jak dużo z nich będzie dostępnych w wyszukiwarce.

Źródło: WERSM: Google Is Bringing AR To Search


To tyle. Wybaczcie, że znowu bez reklamy tygodnia, ale kiedy to piszę jest już późno w nocy a mi żadna dobra reklama nie przychodzi do głowy.

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik




Udostępnij