W dzisiejszej Internetówce znajdziecie między innymi finansowe podsumowanie pierwszego kwartału Facebooka i Twittera, wprowadzenie naklejek z quizem w Stories na Instagramie, testy Instagram Creator Studio oraz nową sekcję “Usługi” na LinkedIn.

Jest też suchar na dobry początek tygodnia!

– Dlaczego ciasto wygląda słabo?
– Bo nie jest w formie

Ba-dum-tsssss….

Zaczynamy!


Podsumowanie I kwartału 2019 Facebooka – 15 miliardów dolarów przychodu, 2,38 miliarda użytkowników

15 miliardów dolarów – taki przychód zanotował Facebook w I kwartale 2019 roku – jest to o 26% więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku. Same reklamy przyniosły 14,91 miliarda.

Zysk netto wyniósł zaledwie 2,4 miliarda dolarów, gdzie rok temu wyniósł 4,99 mld dolarów. Facebook tłumaczy że jest to efekt odpisu 3 miliardów dolarów w związku z prowadzonym przez amerykańską Federalną Komisję Handlu śledztwem.

Rośnie natomiast miesięczna liczba aktywnych użytkowników. Pod koniec marca wyniosła 2,38 miliarda, co jest o 8% więcej niż rok temu. Dziennie portal odwiedza do 1,56 miliarda osób.

Facebook podsumowanie pierwszego kwartału 2019

Szacuje się również, że z całego ekosystemu Facebooka (Facebook, Messenger, Instagram i WhatsApp) korzysta 2,7 miliarda osób. Te liczby robią wrażenie.

Źródło: Wirtualne Media: Nadal rośnie przychód i liczba użytkowników Facebooka. Spada zysk


Podsumowanie kwartału u Twittera – 786 milionów przychodu i 330 milionów użytkowników

Podsumowaliśmy Facebooka, a jak radzi sobie Twitter?

Serwis zanotował wzrosty wpływów i zysku. W I kwartale 2019 przychód firmy wyniósł 786 milionów dolarów (o 18% więcej niż rok temu) a zysk netto 190,8 mln dolarów (w porównaniu do 61 mln w poprzednim roku).

Średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników to 330 milionów. Jest to o 2% mniej niż rok temu, jednak patrząc na poprzednie 3 miesięce – tendencja jest wzrostowa. Aż 68 milionów pochodzi z USA.

Twitter podsumowanie pierwszego kwartału 2019

Dzienna liczba aktywnych użytkowników to 134 miliony. Nieźle. Powoli coraz bardziej przekonuję się do Twittera.

Źródło: Wirtualne Media: Twitter ze wzrostem wpływów i zysku, ma 330 mln użytkowników. Donald Trump zarzucił serwisowi dyskryminację


Facebook testuje wprowadzenie fontów do postów

Muszę przyznać, że kiedy zobaczyłem tweeta, który opublikował Matt Navarra, pomyślałem – o *@#)a!

Nie wiem jak Was, ale mnie drażnią posty, które mają ustawione tło – nie wiem, jakoś uderza to w moje poczucie estetyki. To teraz wyobraźcie sobie możliwość ustawienia tła + dodanie jakiejś “fajnego” fontu. Zło!

Tak moi drodzy, Facebook testuje taką możliwość. Według pierwszych screenów udostępniony zostanie wybór jednego z pięciu stylów: Fancy, Simple, Clean, Headline i Casual.

Testy fontów na Facebooku

Wygląda na to, że funkcja testowana jest aktualnie tylko u niektórych użytkowników na urządzeniach stacjonarnych. Czy wejdzie na stałe do Facebooka? Nie znalazłem oficjalnej informacji, jednak obawiam się, że stanie się to prędzej czy później.

Co o tym myślicie?

Źródło: WERSM: Facebook Tests Text Effects For Posts


Facebook testuje Instagram Creator Studio

Pierwsze informacje o tym krążyły w internecie już od jakiegoś czasu. Dziś możemy zobaczyć pierwsze screeny.

Według nich Instagram Creator Studio ma być dodatkową zakładką w Facebook Creator Studio. W górnej części interfejsu widać możliwość przełączenia pomiędzy Facebook / Instagram.

W narzędziu użytkownicy otrzymają dostęp do danych analitycznych, takich jak statystyki zaangażowania, informacje kiedy odbiorcy są aktywni oraz jaki jest ich profil demograficzny.

Testy Instagram Creator Studio na Facebooku

Funkcja nie jest jeszcze dostępna dla wszystkich. Niektórzy z użytkowników, którzy mają połączonego Facebooka z Instagramem mają ją już włączoną. Sprawdźcie u siebie.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Working on a New Creator Studio Dashboard for Instagram


Facebook pracuje nad nowymi animacjami przycisków reakcji

Wygląda na to, że Facebook pracuje nad nowymi animacjami przycisków reakcji. Za odkryciem tradycyjnie już stoi Jane Manchun Wong.

Nie jest to jakaś szczególnie istotna zmiana, jednak należy zwrócić uwagę na fakt, że reakcje są coraz częściej i chętniej wykorzystywane. Dają też marketerom lepsze spojrzenie na emocje odbiorców.

Źródło: Twitter


Koniec z kodami Messengera

Messenger Codes zostały uruchomione trzy lata temu i miały ułatwić użytkownikom nawiązanie kontaktu przez komunikator bez konieczności wyszukiwania użytkownika. Miały też łączyć online z offline, poprzez możliwość wykorzystania ich na wizytówkach, ulotkach czy plakatach.

Facebook rezygnuje z Messenger Codes

Firmy, które do tej pory korzystały z tego rozwiązania mają czas na “pozbycie” się kodów z materiałów drukowanych do 15 sierpnia 2019. Po tym czasie nie będą one już wspierane przez aparat Messengera.

Co zamiast tego? Facebook sugeruje aby przerzucić się na zwykłe kody QR z linkiem, które będą odczytywane przez natywne funkcje telefonu.

W sumie decyzja słuszna. Nie kojarzę, żeby firmy masowo wykorzystywały Messenger Codes w materiałach. Nie ma więc sensu, żeby Facebook dalej utrzymywał te rozwiązanie.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook is Killing Off its Messenger Codes Option


Instagram oficjalnie wprowadza naklejki z quizami

O planach i testach naklejek do Stories z quizem informowałem Was kilka Internetówek temu. Teraz Instagram wprowadził je oficjalnie. Jak to działa? Zadajemy pytanie, podajemy odpowiedzi z zaznaczeniem która jest prawdziwa i udostępniamy.

Autorzy quizu mają podgląd na liczbę poszczególnych odpowiedzi oraz listę osób, które wzięły udział w zabawie.

Instagram wprowadza quizy

Fajne? Na pewno będzie to dobry sposób na zaangażowanie publiczności i potencjalnych klientów.

Źródło: WERSM: Quiz Your Friends With This New Sticker For Instagram Stories


LinkedIn testuje sekcję “Usługi” na profilach użytkowników

LinkedIn testuje nową sekcję na profilach, dzięki której użytkownicy będą mogli informować jakie usługi oferują. Funkcja może być szczególnie przydatna dla freelancerów.

LinkedIn wprowadza sekcję usługi

Sekcja została znaleziona przez Jane Manchun Wong. Użytkownicy nie tylko będą mogli zobaczyć informacje o oferowanych usługach na profilu ale prawdopodobnie również wyszukać po nich odpowiednie kontakty za pomocą wyszukiwarki.

Nie ma jeszcze oficjalnej informacji ze strony LinkedIn czy i kiedy zostanie to wprowadzone do serwisu.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn’s Testing a New ‘Services’ Listing on Profiles to Help Freelancers


TikTok wprowadza cztery nowe formaty reklamowe

TikTok oferuje markom cztery nowe formy promocji w aplikacji. Są to:

– Infeed Native Content – pełnoekranowe, trwające do kilkunastu sekund reklamy pomijalne w sekcji “Dla Ciebie”

– Brand Takeover – pełnoekranowa reklama uruchamiająca się od razu po otwarciu aplikacji. Umożliwia ograniczonej liczbie marek “przejęcie” aplikacji i umieszanie zdjęć i video.

– Hashtag Challenge – marka tworzy hashtag i wyznacza cele dla użytkowników, za które mogą zdobyć nagrody.

– Brand Lenses – marki mogą stworzyć własne filtry, które użytkownicy będą mogli wykorzystywać w swoich produkcjach.

TikTok wprowadza nowe formaty reklam

W Polsce pojawił się już format Infeed Native Content. Jestem ciekaw, czy wśród czytających Internetówkę znajdzie się ktoś, kto korzysta z reklamy na TikToku? Jestem ciekaw efektów.

Źródło: WirtualneMedia: TikTok wprowadza nowe formaty reklamowe. Wśród nich Infeed native content, hashtag challenge i brand lenses


Dzisiaj bez reklamy tygodnia. Z kolejną Internetówką widzimy się za tydzień!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik




Udostępnij