Zapraszam na 73. Internetówkę. Muszę wrócić do systematycznego spisywania newsów bo potem siedzę w niedzielę ;/ Ale nieważne – dziś przeczytacie o przyciskach reakcji i naklejkach na LinkedIn, możliwym powrocie Messengera do głównej aplikacji Facebooka a także nowych funkcjach brand safety.

Ale zanim. W ostatnim tygodniu było o matematykach, to teraz dla wyrównania chemicy :)

Co mówią chemicy grający w karty?
Potasuj!

Zaczynamy!


Facebook aktualizuje kontrolę “Brand Safety”

Facebook, jak każde inne medium reklamowe, musi dwojako dbać o bezpieczeństwo. Z jednej strony chronić osoby przed fake newsami, brutalnymi treściami, itp. Z drugiej, jako miejsce wyświetlania reklam, musi dbać o bezpieczeństwo marek, żeby nie pojawiały się wśród wątpliwej jakości treści.

W związku z tym, poza manualnymi (30 000 osobowy zespół)  i wspieranymi sztuczną inteligencją metodami, wprowadza filtr wielkości wykorzystywanego inventory reklamowego (innymi słowy dostępnej przestrzeni reklamowej)

Teraz wybierając reklamę wyświetlaną w in-stream lub instant articles mamy do wyboru 3 możliwości:

  • Full inventory – będziemy wyświetlać się w większej ilości miejsc przez co łatwiej zbudować duży zasięg, jednak ryzyko pojawienia się w sąsiedztwie nieodpowiedniej treści jest większe
  • Standard inventory – średni zasób miejsc reklamowych ale również mniejsze ryzyko pojawienia się marki przy nieodpowiedniej treści
  • Limited Inventory – bezpieczne treści, ale mocno ograniczona przestrzeń reklamowa.

Źródło: Facebook Business: Updating Our Brand Safety Controls


Facebook dodaje nowe opcje w zarządzaniu kontami zmarłych

Facebook zaprezentował aktualizację dla opiekunów profili zmarłych osób – sekcję upamiętniania kont, dodatkowe opcje dla osób zarządzających takimi profilami oraz udoskonaloną sztuczną inteligencję, która odpowiada za to, aby profil nie wyświetlał się w nieodpowiedni sposób (np. w zaproszeniach na wydarzenie czy przypomnieniach o urodzinach).

facebook wprowadza zmiany w zarządzaniu profilami zmarłych

Upamiętnienie profilu to osobna zakładka, w której rodzina i znajomi mogą umieszczać swoje posty bez ingerencji w oś czasu zmarłej osoby. Osoby, którym zostanie powierzona opieka nad takim kontem, będą mogły moderować wpisy zamieszczone w tej zakładce, aktualizować zdjęcie profilowe i w tle a także przypiąć wybrany post na górze profilu.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Adds New Tools to Assist in Managing the Profiles of Deceased Users


Facebook pozwoli na wysyłanie wiadomości w głównej aplikacji

Są podejrzenia, że Facebook planuje udostępnić możliwość wysyłania wiadomości tekstowych pomiędzy użytkownikami w głównej aplikacji Facebook, bez konieczności przełączania się do aplikacji Messengera. Taką funkcję w kodzie Facebooka odkryła Jane Manchun Wong

wysyłanie wiadomości z aplikacji Facebook

To byłoby ciekawe posunięcie Facebooka, który w 2014 wymusił na użytkownikach instalację Messengera poprzez wyłączenie opcji komunikatora w głównej aplikacji.

Możliwe, że w aplikacji Facebooka otrzymamy możliwość przesyłania wyłącznie prostych komunikatów, a żeby korzystać ze wszystkich dostępnych funkcji – przełączać się na Messengera.

A może to odpowiedź na coraz bardziej popularny trend usuwania Facebooka, a instalowania wyłącznie Messengera? Na razie serwis nie odniósł się do tej informacji.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Looking to Bring Messaging Back into the Main App


LinkedIn wprowadza oznaczanie osób na zdjęciach

LinkedIn w ostatnim czasie postanowił gonić konkurencję i wprowadza kolejne nowości. Tym razem jest to możliwość tagowania osób na zdjęciach – niby nic, a w przypadku LinkedIna cieszy.

oznaczanie osób na zdjęciach w LinkedIn

Funkcja aktualnie jest dostępna dla wybranych użytkowników, jednak prawdopodobnie już niedługo będziemy mogli skorzystać z niej wszyscy. Aby otagować osobę, podczas udostępniania aktualizacji wystarczy kliknąć w ikonę oznaczania, wpisać imię i nazwisko i wybrać osobę z listy.

Maksymalnie można oznaczyć do 30 osób i co ważne, nie trzeba mieć ich w swojej sieci kontaktów. Natomiast każdy, kto został oznaczony na zdjęciu może usunąć swój tag.

Sprawdźcie czy macie to dostępne u siebie.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn’s Rolling Out Photo-Tagging, New Photo Stickers


LinkedIn wprowadza możliwość dodawania naklejek do zdjęć

Wprowadzenie przycisków reakcji i oznaczania osób to nie wszystko. LinkedIn idzie dalej i  udostępnia swoim użytkownikom naklejki. Podobnie jak na Facebooku czy Instagramie będzie można dodać do publikowanego zdjęcia grafikę w formie popularnej naklejki.

LinkedIn wprowadza własne naklejki

O ile bardzo kibicuję LinkedIn’owi i cieszą mnie kolejne nowości to uważam, że powinien on pozostać w sferze profesjonalno-biznesowej. Naklejki może i są fajne, ale chyba nie na tym portalu.

Ja już mam – sprawdźcie u siebie i dajcie znać co o tym myślicie.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn’s Rolling Out Photo-Tagging, New Photo Stickers


LinkedIn wprowadza własne przyciski reakcji.

Minęło około 3 lata odkąd Facebook wprowadził przyciski reakcji – teraz czas na LinkedIn.

Serwis poza dostępnym do tej pory “Lubię to” przedstawił 4 dodatkowe reakcje – Celebrate, Love, Insightful oraz Curious. Jak widzicie, w przeciwieństwie do Facebooka, nie ma tu negatywnych emocji. Nie wiadomo również, jak poszczególne reakcje będą wpływać na zasięgi organiczne postów.

przyciski reakcji na LinkedIn

I tak, zaprezentowane ikony pod względem graficznym nie powalają, ale mimo wszystko uważam, że jest to dobry krok ze strony LinkedIn.

Przyciski są już dostępne na kontach niektórych użytkowników. Aby z nich skorzystać należy przytrzymać przycisk Like (na smartfonach) lub po prostu na niego najechać (w przypadku przeglądarek). Globalnie funkcja zostanie udostępniona w ciągu kilku najbliższych miesięcy

Źródło: LinkedIn: Introducing LinkedIn Reactions: More Ways to Express Yourself


Snapchat przebudował swoją aplikację na Androida

Snapchat wydał nową aplikację na Androida, nad którą pracował od ponad roku. Wszystko po to, aby dopasować jej wydajność do tej dostępnej na systemach iOS. Jeżeli spodziewacie się nowości w aplikacji to już śpieszę z wyjaśnieniem – nie ma ich.

Programiści Snapchata doszli do wniosku, że zamiast pracować na obecnej aplikacji i wprowadzać w niej kolejne poprawki, dużo łatwiej będzie przepisać ją od podstaw. Dzięki temu nowa wersja jest dużo bardziej wydajna, szybsza i mniej wadliwa od poprzednika. Pozwoli to również na zachować zgodność z funkcjami aplikacji dostępnej na iOS w przyszłości.

Nowa wersja ma zapewnić lepsze wrażenia użytkownikom aplikacji. Mówi się, że zmiany wprowadzane ze względu na plany Snapchata dotyczące rynku azjatyckiego.

Źródło: WERSM: Snapchat Rebuilds Its App, Just For Android


Twitter zmniejsza dzienny limit obserwowanych kont

Jeżeli Wasza taktyka na zwiększenie liczby obserwujących na Twitterze opiera się na tzw. “follow-unfollow” to mam złą wiadomość – aplikacja zmieniła dzienny limit kont, które możemy dodać do obserwowanych.

Do tej pory można było dodać do obserwowanych 1000 osób dziennie. Teraz limit został zmniejszony do 400 profili.

Pewnie zastanawiasz się jak można dodać taką ilość? Sprawa jest prosta – boty. Ten ruch Twittera pomóc w wyeliminowaniu nadużyć na swojej platformie.

Dla mnie 400 to i tak za dużo. Ograniczyłbym do 100. No, może 200 ;)

Źródło: WERSM: Twitter Limits The Number Of Daily Follows To 400


Zmiany w udostępnianiu plików audio przez WhatsAppa

Trochę nowości od WhatsAppa. Sporo zmienia się pod względem udostępniania plików audio. Po pierwsze – będziemy mogli odsłuchać je przed wysłaniem. Przydatne, jeżeli zdarza wysłać się Wam nie ten plik co trzeba :)

Po drugie – zwiększy się ilość wysyłanych jednocześnie plików do 30 w jednym momencie.

I po trzecie (ostatnie) – zbliża się WhatsApp na iPada. Według dostępnych informacji prace trwają.

Źródło: WERSM: WhatsApp Improves Audio Sharing Feature With Its Latest Beta Update


Video tygodnia

Wiem, że powinna być tu reklama z ostatniego tygodnia ale to video totalnie mnie rozwaliło i muszę się nim z Wami podzielić. Trochę przejaskrawione ale niestety bliskie prawdy.

To wszystko na dziś. Tradycyjnie – dobrego tygodnia Wam życzę!
Do przeczytania,
Bartosz Wójcik



Udostępnij