Czas na Prima Aprilisową Internetówkę. Jeżeli pod postem na Facebooku czekaliście na dźwięk po naciśnięciu reakcji to znaczy, że się udało :) A tak na poważnie – dzisiaj przeczytacie o interaktywnych ankietach w płatnych Stories na Instagramie, rozszerzeniu archiwum reklam dla wszystkich stron na Facebooku, jeszcze ciemniejszym trybie nocnym na Twitterze i wiadomości email w technologii AMP na Gmail’u.

W Prima Aprilis nie może zabraknąć też tradycyjnego suchara. Ten jest mocny:

– Co oglądają informatycy w weekendy?
– La la LAN :)

Czasami Asystent Google ma lepsze suchary ode mnie :)


Facebook zasugeruje artykuły czytane przez znajomych

Facebook planuje zachęcać użytkowników do przeczytania artykułu informując, że czytali go ich znajomi. W postach ma się pojawiać specjalna informacja jak na poniższym screenie:

facebook zasugeruje artykuły czytane przez znajomych

Oczywiście Facebook nie pozwoli na sprawdzenie, który z naszych znajomych czytał dany artykuł – poda wyłącznie ogólną informację. Mechanizm wykorzystuje tzw. efekt FOMO, czyli lęk przed wykluczeniem – nie chcemy pomijać wiadomości, które zainteresowały osoby z naszej sieci kontaktów.

Ciekawe rozwiązanie. Wydaje mi się, że może przynieść to korzyści zarówno Facebookowi, który zwiększy zaangażowanie użytkowników w publikowane treści, jak również ich autorom.

Rozwiązanie jest w fazie testów – nie wiadomo czy i kiedy zostanie wprowadzone.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Looking to Capitalize on FOMO with New Notifier on Shared Articles


Facebook wprowadza archiwum reklam dla wszystkich stron

W październiku ubiegłego roku Facebook wprowadził Archiwum Reklam i ogłosił, że będzie katalogował reklamy wszystkich stron związanych z polityką. Teraz rozszerza usługę o aktywne reklamy pozostałych stron w serwisie.

Kreacje będzie można podejrzeć w “Bibliotece reklam” (wcześniej znana w USA jako Ad Archive) – znajdziecie ją tutaj.

Dla tych związanych z polityką, poza samym podglądem, znajdziecie również informacje o tym kto zobaczył reklamę, ile było jej emisji i ile na nią wydano.

Facebook rozszerza archiwum reklam

Dla pozostałych stron możecie podejrzeć aktywne reklamy oraz przejrzeć poszczególne informacje o stronie jak data powstania, ilość zmian nazwy oraz ogólną lokalizację osób zarządzających Fan Pagem.

Świetne narzędzie do podglądania aktywności naszej konkurencji.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Expands Ad Archive to All Ads and Pages


Facebook ułatwi zostawienie reakcji pod postem

Facebook stara się maksymalnie ułatwić użytkownikom wyrażenie swojego zaangażowania w interesujące ich treści. Do tej pory aby zostawić pod postem reakcję należało przewinąć do jego końca i przytrzymać przycisk lubię to.

Po ostatniej zmianie wystarczy stuknąć w ekran i przytrzymaniu palec na obrazku lub materiale video. Jak widzicie, wyświetli się opcja wyboru reakcji lub napisania komentarza.

nowy sposób zostawiania reakcji na Facebooku

W mojej aplikacji ta opcja jeszcze nie działa. Ciekawi mnie, czy u Was jest to już możliwe?

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Making it Easier to Quickly React to Posts


Interaktywne ankiety w sponsorowanych Stories na Instagramie

Instagram pozwolił markom na udostępnianie interaktywnych naklejek z ankietami w sponsorowanych Stories.

Ankiety w sponsorowanych stories na Instagramie

Aby umieścić naklejkę w reklamie Stories, należy w Menedżerze Reklam jako umiejscowienie reklamy zostawić wyłącznie Instagram. Następnie zaznaczamy pole „Dodaj ankietę interaktywną”.

Po przesłaniu kreacji otrzymamy możliwość wpisania pytania, które chcemy zadać odbiorcom.

Sprawdźcie czy już to macie!

Źródło: WERSM: Brands Can Now Add Poll Stickers To Instagram Stories Ads


Instagram testuje opcje przewijania filmów

Według doniesień Jane Manchun Wong, Instagram testuje nową funkcję, która pozwoli użytkownikom na przechodzenie do wybranego momentu materiału video.

przewijanie video na Instagramie

Instagram ogranicza długość video na platformie do 60 sekund. Niby nie jest to długo, jednak czasami chcemy przewinąć materiał do wybranego momentu. Do tej pory z opcji sterowania video użytkownicy mieli wyłącznie przycisk play i pause. Być może już niedługo się to zmieni – jak widzicie, opcja suwaka jest w testach :)

Z drugiej strony, takie testy mogą sugerować, że Instagram myśli nad wydłużeniem maksymalnej długości zamieszczanego na platformie video.

Źródło: WERSM: Instagram Tests A ‘Video Scrubbing’ Feature


LinkedIn rozszerza możliwości reklamowe poprzez współpracę z Adobe.

Podpisana pomiędzy firmami umowa pozwoli marketerom na wykorzystanie danych z platformy LinkedIn, Marketo Engage i Microsoft Dynamics 365 do lepszego targetowania na interesujące ich grupy odbiorców.

Nie jest to jedyna zmiana, jaką serwis wprowadził – ostatnio otrzymaliśmy m.in. możliwość tworzenia grup podobnych odbiorców oraz integrację danych z wyszukiwarką Microsoft Bing.

Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Announces New Data Partnership with Adobe to Improve Ad Targeting


Twitter z jeszcze ciemniejszym Dark Mode

Twitter wprowadził jeszcze ciemniejszą wersję Dark Mode w aplikacji. Wcześniejszy tryb miał więcej niebieskiej poświaty niż prawdziwej czerni, co nie podobało się sporej ilości użytkownikom.

Jeszcze ciemniejszy Dark Mode na Twitterze

Aby uruchomić nową wersję należy wejść w “Ustawienia i prywatność” – tam dostępna jest funkcja trybu nocnego. Po jej włączeniu pojawi się również opcja “Lights Out”, która dodatkowo przyciemni naszą aplikację.

Zobaczcie czy już ją macie!

Źródło: TechCrunch: Twitter introduces a battery-saving ‘Lights Out’ dark-mode option


Gmail wprowadza dynamiczne wiadomości oparte na AMP

O ile cały internet staje się coraz bardziej interaktywny, o tyle w wiadomościach e-mail niewiele się zmienia. Google ma na to pomysł – wprowadza funkcję dynamicznej poczty opartej na AMP.

Założenie jest proste – treści mają być bardziej interaktywne. Wykorzystanie technologii AMP pozwoli również na tworzenie treści, które będą atrakcyjniejsze wizualnie.

Dzięki tym zmianom wiadomości staną się bardziej dynamiczne – użytkownicy na bieżąco będą mogli wyświetlać w nich aktualne informacje oraz wykonywać czynności takie, jak wypełnienie formularza, napisanie komentarza czy dokonanie rezerwacji, bezpośrednio w wiadomości e-mail.

Gmail wprowadza dynamiczne wiadomości AMP

Z dynamicznych wiadomości zaczęły korzystać już takie marki jak Booking.com, Despegar, Doodle, Ecwid, Freshworks, Nexxt, OYO Rooms, Pinterest i redBus. Warto zainteresować się tematem.

Źródło: WERSM: Google Launches AMP-Powered ‘Dynamic Email’ In Gmail


Reklama tygodnia

Kojarzycie “O czym szumią wierzby”? Zobaczcie spot za który odpowiedzialna jest agencja Don’t Panic. Daje do myślenia.

Dobrego tygodnia Wam życzę!

Bartosz Wójcik


Pamiętajcie, żeby zapisać się na Newsletter :)



Udostępnij