Dziś przeczytacie między innymi o testach zakupów na Instagramie bez konieczności wychodzenia z aplikacji, nowych funkcjach w rozmowach grupowych na Messengerze oraz nowych opcjach targetowania na LinkedIn. Zapraszam!

Rozpoczniemy tradycyjnie sucharem:

Rozmowa małżeństwa fizyków:
-Kochanie powiedz mi coś pozytywnego…
-Proton

A tak w ogóle – to już 70 tydzień z Internetówką! Dziś wprawdzie trochę krótsza niż zwykle, ale równie ciekawa. Dobra, starczy słodzenia – zaczynamy


Facebook ograniczy możliwości targetowania reklam mieszkaniowych, związanych z zatrudnieniem oraz oferowaniem kredytów

Temat ograniczenia opcji targetowania na Facebooku powraca co jakiś czas. Tym razem dotyczy reklam mieszkaniowych, związanych z zatrudnieniem oraz oferowaniem kredytów.

Co znika? Każdy kto będzie chciał reklamować powyższe branże nie będzie mógł wykorzystywać w targetowaniu swoich reklam takich zmiennych jak wiek, płeć i kod pocztowy. Wszystko to ma zapobiec dyskryminacji niektórych grup społecznych.

Czy słusznie? Tego nie będę oceniać.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Removing Ad Targeting Options in Certain Categories to Avoid Discrimination


Messenger pozwoli na odpowiedzi i cytowanie w rozmowach grupowych

Facebook ułatwi rozmowy grupowe za pomocą Messengera. Aplikacja pozwoli na cytowanie oraz odpowiadanie na konkretne wiadomości. Opcja ta powinna być znana użytkownikom WhatsAppa, którzy posiadają ją już od pewnego czasu.

Możliwość cytowania pojawia się po rozwinięciu menu reakcji – aby je wyświetlić należy przytrzymać palcem na wiadomości. W wyświetlonym menu poza emoji pojawia się teraz również ikona pozwalająca na odpowiedź i zacytowanie wypowiedzi.

Cytowanie i odpowiedzi w rozmowie grupowej na messengerze

Ważne – odpowiedzi na konkretne wiadomości nie są prywatnymi – zobaczą ją wszyscy pozostali uczestnicy konwersacji.

Źródło: WERSM: Facebook Introduces Quoted Replies In Messenger


Z Facebooka odchodzą czołowi menedżerowie

Teraz trochę z życia kadr największego portalu społecznościowego na świecie. Chris Cox pełniący stanowisko szefa rozwoju produktu w Facebooku oraz Chris Daniels – wiceszef WhatsAppa, odchodzą z firmy.

Cox w swoim oświadczeniu wspomina o zmianach, które w ostatnim czasie zapowiedział Mark Zuckerberg. Konkretnie o postawieniu na pełne szyfrowanie oraz integrację wszystkich usług dostępnych w ramach ekosystemu Facebooka. Podkreśla również, że spełnienie tej wizji będzie wymagać nowych zdolnych liderów.

Nie oszukujmy się – zmiany na tak wysokim szczeblu z reguły nie są przypadkowe. Prawdopodobnie jest to wyraz sprzeciwu wobec strategii i najbliższych CEO Facebooka.

Źródło: Wirtualne Media: Czołowi menedżerowie odchodzą z Facebooka. W tle zmiana strategii firmy


Instagram testuje nowy interfejs aparatu w Stories

Szykuje się nowa wersja interfejsu aparatu w Stories. Jak donosi Jane Manchun Wong testowany widok ma bardziej przypominać pokrętło znane z tradycyjnych aparatów.

Zmienia się również ułożenie poszczególnych funkcji. Widoczne tryby aparatu zostały ograniczone do trzech – live, normal i create.

Poszczególne efekty jak Superzoom czy Boomerang oraz napisy i naklejki znajdują się na pokrętle w dole ekranu.

Nowy interfejs aparatu w Stories na Instagramie

Czy będzie to wygodniejsze? Na pierwszy rzut oka wydaje się, że tak. Czy w ogóle zostanie wprowadzone? Niestety nie ma jeszcze oficjalnej informacji.

Źródło: Social Media Today: Instagram’s Testing a New Format for Stories Options


Instagram z zakupami bez wychodzenia z aplikacji

Instagram od pewnego czasu podejmuje szereg działań, aby stać się platformą dla e-commerce. Teraz wprowadza nową opcję, która pozwoli na przejście całego procesu zakupowego bez konieczności wychodzenia z aplikacji.

Do tej pory możliwe było jedynie oznaczenie produktu na zdjęciu i przekierowanie do strony sklepu. Teraz po kliknięciu w oznaczony przedmiot pojawia się opcja “Zobacz na Instagramie”. Po wejściu w nią widzimy możliwość wyboru parametrów produktu (jak kolor czy rozmiar) oraz formularz, gdzie możemy wpisać imię, nazwisko, dane płatnicze, adres e-mail i wysyłki.

Zakupy w aplikacji Instagrama

Nowa funkcja jest w trakcie beta testów na wybranej grupie użytkowników z USA. Podejrzewam jednak, że to tylko kwestia czasu, kiedy zostanie udostępniona globalnie.

Źródło: Instagram Press: Introducing Checkout on Instagram


Trzy nowe opcje targetowania na LinkedIn

Jakiś czas temu informowałem Was, że LinkedIn planuje wprowadzić nowe opcje targetowania. Tak więc – dzieje się. LinkedIn oficjalnie wprowadza trzy nowe funkcje w swoim Menedżerze Reklam.

Co dostaniemy? Po pierwsze możliwość tworzenia grup podobnych odbiorców. Funkcja ma działać analogicznie do tej, którą z pewnością znacie z Facebooka. Druga nowość to tzw. “Audience Templates”, czyli 20 predefiniowanych szablonów grup odbiorców B2B. Na koniec – rozszerzenie opcji targetowania po zainteresowaniach o informacje pochodzące w wyszukiwarki BING.

Ostatnie posunięcia LinkedIn bardzo mi się podobają. Jednak te ceny za wyświetlenia… mogłyby być trochę niższe.

Źródło: WERSM: LinkedIn Introduces Lookalike Audiences, Interest Targeting, And Audience Templates


Udostępnianie kalendarza i lokalizacji w komunikatorze LinkedIn

Każdy kto korzystał z Messengera na LinkedIn wie, że nie jest to wymarzony komunikator. Tym lepiej, że serwis postanowił nad nim popracować.

W ostatnim tygodniu ogłoszono wprowadzenie opcji kalendarza, która pomoże nam umówić spotkanie za pośrednictwem komunikatora. Wystarczy, że podczas rozmowy kliknięcie w symbol “+” znajdujący się w lewym dolnym rogu i wybierzecie kalendarz. Aplikacja otrzyma dostęp do Waszego kalendarza na urządzeniu i go wyświetli. Teraz wystarczy zaznaczyć terminy, w których jesteśmy dostępni i wysłać je do naszego rozmówcy.

LinkedIn wprowadza nowe opcje w komunikatorze

Druga nowość, to możliwość wysłania naszej lokalizacji lub miejsca planowanego spotkania. Wystarczy, kliknąć w ikonę pinezki i wysłać naszą lokalizację. Jest to szczególnie przydatne podczas służbowych podróży.

Obie funkcje są już dostępne w aplikacjach na smartfonach z iOS i Android.

Źródło: LinkedIn: Setting Up Meetings Just Got Easier with New Features in LinkedIn Messenger


Firefox zablokuje automatycznie odtwarzane video z dźwiękiem

Najnowsza wersja Firefox 66 będzie blokować odtwarzanie video z dźwiekiem.

Funkcja nie będzie działać w przypadku materiałów uruchamianych automatycznie w których dźwięk jest wyciszony – co ma miejsce na większości portalach społecznościowych.

Blokadą będzie można zarządzać z poziomu ustawień przeglądarki.

Źródło: Wirtualne Media: Firefox 66 do pobrania. Blokuje autoodtwarzanie wideo z dźwiękiem


Reklama tygodnia

Dziś spot “The Lift” marki Bianco. Nie jest to może majstersztyk, ale przyjemnie się ogląda.

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik


Udostępnij