Zapraszam na Internetówkę. Dziś dużo newsów – przeczytacie między innymi o funkcji archiwizacji Stories dla Stron na Facebooku, nowych wskaźnikach w miejsce Relevance Score, nowej odmianie Watch Party. Będzie też o narzędziu do planowania budżetu od Google oraz kreatorze AR w Stories na YouTube.

Na dobry początek – tradycyjny, internetówkowy suchar:

– Co powie Stefan widząc cygański samochód?
– Żeromski.

Mówiłem, że mi się suchary kończą. Nie przedłużając – zaczynamy!


Facebook testuje funkcję archiwizacji Stories dla stron

Stories to efemeryczne treści, które znikają z profilu po upływie 24 godzin. Obecnie Facebook testuje możliwość ich archiwizacji, dzięki czemu administratorzy stron będą mogli wracać do tych treści i udostępniać je, również po upływie tego okresu.

Funkcję archiwizacji Stories znajdziecie w menu “Narzędzia do publikacji”.

Facebook wprowadza archiwum dla Stories Stron

Sprawdźcie czy macie ją u siebie.

Źródło: Marketing Land: Facebook testing features that let Pages archive and share Stories


Facebook usuwa Relevance Score i wprowadza trzy nowe wskaźniki

Facebook zapowiada zmiany w narzędziach analitycznych. Zniknie wskaźnik Relevance Score i zostanie zastąpiony trzema nowymi.

Relevance Score, czyli poziom trafności reklamy – określa, na ile dobrze nasza reklama została dobrana do jej odbiorców. Według zapowiedzi Facebooka zostanie od zastąpiony trzema nowymi wskaźnikami. Proces rozpocznie się 30 kwietnia 2019 roku.

Ranking jakości (Quality ranking) – prezentuje jak postrzegana jest przez odbiorców nasza reklama ,w porównaniu z reklamami konkurencji skierowanej do tej samej grupy odbiorców.

Ranking zaangażowania (Engagement rate ranking) – współczynnik zainteresowania użytkowników naszą reklamą w porównaniu do reklam konkurencji skierowanej do tej samej grupy odbiorców

Ranking konwersji (Conversion rate ranking) –  współczynnik konwersji naszej reklamy w porównaniu z reklamami konkurencji, które miały ustawiony ten sam cel i skierowane były do tej samej grupy odbiorców.

Zmianie ulegnie również sposób liczenia potencjalnego zasięgu. Do tej pory liczony był w oparciu o wszystkich aktywnych użytkowników serwisu. Teraz Facebook będzie uwzględniał jedynie osoby, które w ostatnich 30 dniach miały kontakt z reklamami na platformie.

Źródło: Facebook Business: Metrics Updates to Offer You More Actionable Business Insights


Facebook wprowadza w aplikacji kartę dedykowaną dla gier

Facebook stara się wykorzystać rosnącą popularność gamingu. Dlatego też wprowadza dedykowaną dla gier zakładkę na głównym pasku nawigacyjnym swojej aplikacji.

Nowa ikona przypominająca puzzle daje użytkownikom dostęp do treści związanych z grami. Jakie materiały się tam znajdują? Są to między innymi filmy nagrane przez streamerów i wydawców gier oraz aktualizacje z grup o tej tematyce.

Facebook z nową zakładką dla gier

Nie wszyscy od razu otrzymają dostęp do tej karty. Według danych Facebooka 700 milionów użytkowników aplikacji interesuje się tematyką gier. To właśnie u nich pojawi się na początku nowa zakładka. Na podstawie ich zachowania serwis oceni jej potencjał.

Czyżby rosła konkurencja dla Twitcha?

Źródło: TechCrunch: In a challenge to Twitch and YouTube, Facebook adds ‘Gaming’ to its main navigation


Nowa odmiana Watch Party na Facebooku

Facebook chce być główną platformą, którą użytkownicy uruchamiają w celu komunikacji z rodziną, znajomymi oraz obcymi osobami.

Nawet jeżeli ważny mecz oglądacie na TV, Facebook chce aby dyskusja o nim była prowadzona na jego platformie. Dlatego pracuje nad możliwością stworzenia Watch Party, gdzie będzie wyświetlany np. wynik spotkania (jak w tym przypadku) a cała dyskusja przebiegać niżej.

Facebook dodatkowo planuje rozszerzyć to o szereg interaktywnych opcji – dodawanie przez gospodarzy pytań, udostępnianie ciekawostek czy przeprowadzanie ankiet na żywo.

Facebook wprowadza nowe opcje w Watch Party

Aby zorganizować takie oglądanie, podczas tworzenia Watch Party, należy wybrać nową opcję – “W telewizji”.

Trzeba przyznać, że sprytne posunięcie.

Niestety nie znalazłem informacji, czy i kiedy pojawi się to dla polskich użytkowników.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Adds New ‘Watch Party’ Option, Spotify Links to Songs on Profiles


Instagram wprowadza możliwość wstrzymania powiadomień

Za dużo powiadomień na Instagramie? Teraz będziecie mieli możliwość ich wstrzymania. Nowa opcja umożliwia użytkownikom ich wyłączenie na wybrany okres czasu.

Wstrzymanie powiadomień na Instagramie

Jak widzicie na grafice, po przełączeniu na “Wstrzymaj wszystko” pojawia możliwość wyboru czasu (maksymalnie można wyłączyć powiadomienia na 8 godzin). Możecie również zarządzać ich poszczególnymi typami.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram Rolls Out Option to ‘Pause All’ Notifications


Instagram testuje własną odmianę Watch Party

Kojarzycie Watch Party na Facebooku? Jak informuje Jane Manchun Wong, wszystko wskazuje na to, że Instagram testuje jej własną odmianę.

Nowa funkcja będzie dostępna podczas czatu video na Instagram Direct. Aby ją uruchomić należy nacisnąć specjalną ikonę (spójrzcie na screen).

Instagram testuje Watch Party w Direct

Instagram oficjalnie nie potwierdził trwających testów. Nie wiadomo również, jakie treści video będą dostępne po kliknięciu przycisku, jednak można spekulować, że będą to materiały pochodzące z IGTV.

Źródło: Mashable: Instagram appears to be testing a way to watch videos with friends


Oparte o sztuczną inteligencję efekty AR w Stories na YouTube

W listopadzie Google wprowadził do YouTube możliwość tworzenia i udostępniania Stories dla wszystkich kwalifikujących się twórców (powyżej 10 000 subskrybentów).

Teraz, podobnie jak Facebook czy Instagram, oferuje również możliwość dodawania do nich efektów rozszerzonej rzeczywistości, które oparte są o sztuczną inteligencję.

Google wykorzystuje funkcję uczenia maszynowego w celu ich właściwego zakotwiczenia na zdjęciu lub video. Dzięki temu nałożone efekty są dużo bardziej dokładne i realistyczne realistyczne.

Google wprowadza kreator AR do Strories na Youtube

Wszystko fajnie, ale tak szczerze – oglądacie Stories na YouTube?

Źródło: WERSM: Google Is Bringing New AI-Powered AR Creator Effects To YouTube Stories


Google wprowadza nowe narzędzie do planowania budżetu

Jednym z podstawowych pytań nad którym zastanawia się (a przynajmniej powinien) każdy marketer jest to, jak każda dodatkowa złotówka przeznaczona na reklamę wpłynie na jej wyniki.

Aby to ułatwić Google wprowadza nowe narzędzie do planowania budżetu reklamowego. Znajdzie się ono w menu “Narzędzia” w Google Ads. Możecie jeszcze nie mieć go w swoim widoku ze względu na to, że jest w fazie rozwoju.

Do czego służy? W utworzonej reklamie Google stworzy plan budżetu razem z wykresem prognozy oraz informacją w jaki sposób wprowadzane zmiany mogą wpłynąć na ilość kliknięć / konwersji. W nowym widoku możemy również podejrzeć jak na jej prognozowane wyniki wpłynie zmiana celu reklamy czy je do poprzedniej kampanii.

Prognozy mają być aktualizowane co 24 – 48 godzin i wykorzystują dane historyczne kampanii oraz dane aukcyjne.

Źródło: WERSM: Google Ads Is Rolling Out A New Budget Planner Tool


Twitter potwierdził prace nad przyciskiem subskrypcji rozmowy

Jane Manchun Wong już jakiś czas temu odkryła prowadzone przez Twittera testy przycisku pozwalającego na subskrypcję interesującej nas rozmowy. Przycisk “Subskrybuj rozmowę” miał znajdować się w prawym górnym rogu boxu z tweetem.

Subskrypcja tweetów na Twitterze

Twitter nie podał wprawdzie szczegółów dotyczących terminu uruchomienia nowej funkcji, ale potwierdził, że trwają nad nią prace.

Źródło: TechCrunch: Twitter confirms a new ‘Subscribe to Conversation’ feature for following tweets of interest


Konferencja “Analityka Internetowa w Praktyce”

Zanim przejdziemy do reklamy tygodnia – news dotyczący wydarzenia, którego jestem jednym z patronów medialnych – “Analityka Internetowa w Praktyce”. Jeżeli chcecie wziąć w niej udział oraz dowiedzieć się jak analizować i wykorzystywać dane w swoim biznesie to do 20.03.2019 są jeszcze tańsze wejściówki. Po tym czasie cena ma wzrosnąć.

Zainteresowani? Więcej informacji znajdziecie klikając w grafikę.

konferencja analityka internetowa w praktyce

Reklama tygodnia

W tym tygodniu Google i reklama o której mówią, że jest mocno inspirowana spotem z dziadkiem uczącym się angielskiego od Allegro. Chociaż tamta również jest wynikiem inspiracji jeszcze innym spotem. Inspiracje, wszędzie inspiracje :)

To wszystko. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik


Nie zapisałeś się jeszcze do mojego newslettera?


Udostępnij