W dzisiejszej Internetówce przeczytacie między innymi o nowym typie reklam w wyszukiwarce graficznej Google, nowych możliwościach sortowania obserwujących i trybie karaoke w Stories na Instagramie, nowym narzędziu analitycznym od Twittera i możliwości usunięcia wszystkich danych o sobie z Facebooka.

Zanim zaczniemy – czy wiecie dlaczego żona hazardzisty nie może wjechać do garażu?
– Bo mąż zastawił bramę!

Zaczynamy!


Cyfrowa danina we Francji – Facebook i Google zapłacą 3-procentowy podatek?

Francja zamierza wprowadzić 3-procentowy “cyfrowy podatek” dla firm technologicznych działających we Francji. Projekt dotyczy tych przedsiębiorstw, których roczne przychody przekraczają globalnie 750 mln euro,a wpływy we Francji to więcej niż 25 mln euro.

Może dotyczyć to około 30 firm – zgodnie z pierwszymi wyliczeniami będą to m.in. takie marki jak Facebook, Google, Amazon czy Uber.

Francja to pierwszy kraj wprowadzający ten rodzaj podatku. Z pewnością nie ostatni – prace nad jego ustanowieniem trwają już w Niemczech. Jak się pewnie domyślacie, Polska również będzie chciała go wdrożyć u siebie..

Źródło: Wirtualne Media: Google i Facebook zapłacą we Francji 3-procentowy podatek od przychodów. Jest gotowy projekt


Nowy format reklamowy – Google testuje kreacje z opcją zakupu

Google testuje nowy format reklamowy w mobilnej wyszukiwarce graficznej. Pojawiające się tam zdjęcia będą zawierać dodatkowe informacją o produktach.

Za pomocą “dymków” reklamodawcy będą mogli informować internautów o cenie produktu, a po ich kliknięciu – przekierowywać na stronę z możliwością zakupu.

Google wprowadza shopable Ads

Na początku testy zostały ograniczone do wybranych kategorii produktów. Nie ma również informacji kiedy nowy format zostanie udostępniony globalnie.

Źródło: Wirtualne Media: Google testuje w wyszukiwarce reklamy z opcją zakupu


YouTube testuje nowe narzędzie do walki z fake newsami

YouTube pracuje nad nowym narzędziem, które ma ograniczyć dezinformację i szerzenie się fake newsów w serwisie.

To nic innego jak pop-up “fact-check”, który ma wyświetlać się przy filmach o tematyce sprzyjającej tworzeniu fake newsów. Pojawiać się będzie w wynikach wyszukiwania i ma zawierać dodatkowe, sprawdzone przez partnerów YouTube informacje.

Aktualnie pierwsze testy prowadzone są w Indiach. Nie ma jeszcze oficjalnej informacji o dacie wdrożenia narzędzia globalnie.

Bardzo podobne narzędzie wprowadził w 2017 roku Facebook. Jednak jak wskazują raporty – nie miało to szczególnego wpływu na zmniejszenie się fake newsów w serwisie.

Źródło: SocialMediaToday: YouTube tests Out New ‘Fact Checks’ on Misinformation Prone Content


Facebook pozwoli na usunięcie wszystkich danych o użytkowniku

Facebook już podczas majowej konferencji F8 informował o planowanym wprowadzeniu narzędzia, które w łatwy sposób pozwoli użytkownikom usunąć wszystkie informacje jakie zgromadził o nich Facebook – coś na zasadzie usuwania historii przeglądania i plików cookies w przeglądarce.

Według dostępnych informacji, przycisk “wyczyść historię” będzie usuwać wszystkie dane dotyczące tego co kliknęliśmy, jakie strony odwiedziliśmy i do jakich aplikacji się logowaliśmy.

Usunięcie historii ma także usunąć wszystkie warstwy personalizacji, co oznacza, że po jej wyczyszczeniu przez jakiś czas będziemy otrzymywać mniej dopasowane reklamy.

Facebook na przygotowanie tego rozwiązania potrzebuje jeszcze “kilku” miesięcy, jednak zapewnia, że udostępni je jeszcze w tym roku.

Źródło: SocialPress: Facebook pozwoli Ci wyczyścić historię aktywności w serwisie


Nowe możliwości sortowania listy obserwujących i obserwowanych oraz tryb karaoke w Stories

Wygląda na to, że Instagram testuje kolejne nowości w swojej aplikacji. Jak donosi Jane Manchun Wong testowana jest możliwość sortowania listy followersów i obserwowanych. Między innymi będziemy mogli uporządkować naszych obserwatorów od najnowszych do najstarszych.

Druga nowość to dodanie trybu karaoke do Stories, jako nową formę dzielenia się muzyką. Właściwie można było się spodziewać, że Instagram będzie starał się wejść w obszar, w którym tak dobrze radzi sobie TikTok.

Instagram testuje tryb karaoke

Nie ma jeszcze informacji kiedy i czy w ogóle obie nowości zostaną wprowadzone do aplikacji.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram’s Working on New Sorting Options for Followers, Karaoke-Style Music Videos


Instagram testuje “Branded Content Ads” – nowy format reklamowy

Instagram ogłosił, że rozpoczął prace nad nowym formatem reklamowym, który ma ułatwić współpracę marek z influencerami i przeprowadzać je w bardziej przejrzysty sposób.

Nowy format – “Branded content ads” pozwoli tworzyć markom posty na profilu influencera z możliwością ich promocji.

Instagram Branded Content Ads

Taki post będzie również dodatkowo oznaczony, dzięki czemu nie będzie wątpliwości, że jest on sponsorowany.

Źródło: Social Media Today: Instagram’s Working on a New Way for Brands to Expand Influencer Campaigns


Twitter wprowadza nowe narzędzie analityczne – “Timing is Everything”

Twitter już od jakiegoś czasu pracuje nad własnymi narzędziami, które mają pomóc marką zwiększać zaangażowanie i aktywność wokół ich tweetów. W tym tygodniu ogłoszono publikację pierwszego narzędzia – “Timing is Everything”.

Nowe narzędzie prezentuje dane dotyczące tego jak i kiedy użytkownicy Twittera oglądają i angażują się w publikowane w serwisie video. Ważne – dane nie dotyczą materiałów własnej marki, ale wszystkich publikowanych na Twitterze filmów.

Twitter wprowadza narzędzie Timing is Everything

Zaprezentowane dane mają pomóc w doborze odpowiedniej pory na publikację treści.

Bez szału, ale fajnie, że Twitter postanowił popracować nad swoimi wewnętrznymi narzędziami.

Źródło: WERSM: Twitter Launches New ‘Timing is Everything’ Insights Tool


Pinterest rozszerza dostępność reklam o kolejne rynki

Pinterest zapowiedział, że rozszerzy dostępność reklam w swoim serwisie o kolejne kraje. Do grona państw z włączoną możliwością uruchomienia reklamy dołączyły Niemcy, Austria, Hiszpania i Włochy.

Pinterest cieszy się coraz większą popularnością. W pewnych branżach i grupach celowych może pochwalić się naprawdę wysoką skutecznością dotarcia.

Do tej pory reklamy na Pinterest były dostępne jedynie w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Francji, Irlandii, Australii i Nowej Zelandii. Pozostaje poczekać, kiedy do tego grona dołączy również Polska.

Źródło: WERSM: Pinterest Expands Pinterest Ads To Four New Markets


Pewnie widzieliście, że jako wieciecownecie zostałem jednym z patronów medialnych wydarzenia “Analityka Internetowa w Praktyce”.

Jest to zupełnie nowa formuła konferencji, na której poznacie i przećwiczycie najbardziej newralgiczne elementy analityki internetowej

  • Przed wydarzeniem otrzymacie dostęp do 2 szkoleń online, które przygotują Was do konferencji
  • W trakcie wydarzenia będziecie wykonywać praktyczne ćwiczenia pod okiem takim ekspertów jak Magdalena Urbaniak, Grzegorz Miecznikowski, Monika Kołodziejczyk, Tomasz Brusik, Witold Wrodarczyk i Krzysztof Marzec
  • A po wydarzeniu otrzymacie pakiet prezentacji i zestaw #protipów, które wykorzystacie w codziennej pracy nad własnym biznesie

Więcej informacji znajdziecie na stronie wydarzenia

wieciecownecie - patronat mediany

Ja się wybieram, więc do zobaczenia na konferencji!

Tymczasem życzę Wam dobrego tygodnia, a ja wracam się kurować.



Udostępnij