Dzisiejsza Internetówka pod znakiem Instagrama. Przeczytacie m.in. o nowościach w IGTV, możliwości dodawania tytułów do transmisji live oraz tworzeniu publicznych kolekcji. Poza tym będzie również o wprowadzeniu Showcase przez Facebooka, powrocie Vero i ukrywaniu tweetów na Twitterze.

Zaczniemy jednak tradycyjnie:

Co mówi elektryk do elektryka?
Będziemy w kontakcie!

Zaczynamy!


Facebook wprowadza Showcase z nowymi możliwościami dla reklamodawców

Facebook Showcase, z materiałami video premium, zaoferuje reklamodawcom trzy rodzaje promocji:

In-stream Reserve – pozwoli dotrzeć do osób oglądających filmy i twórców z materiałami wysokiej jakości. Reklama będzie wyświetlana w przerwach materiałów video. Podobnie jak w przypadku telewizji, reklamodawcy będą musieli zakupić je z wyprzedzeniem. Dotarcie do wybranej grupy odbiorców będzie weryfikowane przez firmę badawczą Nielsen.

In-Stream Reserve Categories – opcja pozwoli na dotarcie do użytkowników oglądających określone kategorie treści jak sport, rozrywka, moda, itp.

Sponsoring – opcja reklamowa pozwalająca reklamodawcy na zostanie wyłącznym sponsorem programu.

Czy Facebook zamierza zostać alternatywą dla TV, gdzie coraz trudniej znaleźć niektóre grupy odbiorców? Na razie opcja będzie dostępna wyłącznie dla użytkowników w USA. Nie ma informacji, kiedy i czy zostanie to udostępnione w Europie

Źródło: Facebook Business: Introducing Showcase for Premium Video Advertisers


Dark Mode w Messengerze już dostępne – jak je ustawić?

Jeżeli czekaliście na Dark Mode w Messengerze to mam dla Was dobrą wiadomość – jest już dostępna również w Polsce i prezentuje się naprawdę świetnie.

Dark Mode na Messengerze już dostępne

Co zrobić żeby uruchomić Dark Mode? Wystarczy do dowolnego kontaktu wysłać na Messengerze emoji z księżycem.

Dark Mode na Messengerze emoji księżyca

Od razu uruchomi Wam się ciemny tryb i zostanie udostępniona opcja włączenia i wyłączenia nowego widoku.


Nowe funkcje w IGTV

Działania Instagrama koncentrują się na IGTV. W poprzednich Internetówkach informowałem Was o możliwości jego promocji w głównych kanale. Teraz przyszła pora na kolejne nowości – poprawę wyszukiwania, wprowadzenie sugerowanych kanałów i zaktualizowanie wyglądu profili.

Na pierwszych udostępnionych screenach ekranu z różnych rejonów świata widać, że główny ekran IGTV został zaktualizowany i wyglądem przypomina stronę “Discover” ze Snapchata.

Nowy wygląd IGTV

Dodatkowo pojawiła się możliwość oglądania materiału bez konieczności posiadania otwartej aplikacji. Możemy uruchomić wybrane video i dalej korzystać z telefonu. Pomniejszony player pojawi się w rogu ekranu, co widać na screenach udostępnionych przez Jane Manchun Wong

Nowości na IGTV picture in picture

Ciekawe, czy nowe funkcje przyczynią się do zwiększenia zainteresowania użytkowników platformą IGTV? Powiem szczerze, że ja jeszcze nie mogę się przekonać.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram’s Working on New Updates for IGTV, Public Collections


Instagram kopiuje Pinteresta i umożliwi tworzenie publicznych Kolekcji

Wszystko wskazuje na to, że Instagram zamierza skopiować Pinteresta. Według dostępnych informacji testuje on właśnie możliwość udostępnienia prywatnych (do tej pory) kolekcji.

Czym są kolekcje? Zostały one wprowadzone do aplikacji w 2017 i pozwalają na zapisanie postów poprzez przytrzymanie ikony zakładki znajdującej się pod każdym postem. Dzięki temu użytkownicy mogli zapisywać te z nich, do których w przyszłości będą chcieli wrócić.

Udostępnianie prywatnych kolekcji na Instagramie

Do tej pory były one wyłącznie prywatne. Jednak patrząc na ostatnią informację od Jane Manchun Wong wszystko wskazuje na to, że Instagram planuje to zmienić. Jak widzicie na screenach pojawia się opcja włączenia udostępniania kolekcji.

Trochę pachnie Pinterestem, prawda?

Źródło: WERSM: Instagram May Soon Allow You To Make Your Collections Public


Instagram testuje dodawanie tytułów w transmisjach na żywo

Instagram testuje opcję dodania tytułu do Instagram Live, która pojawia się tuż przed uruchomieniem transmisji.

Tytuły w transmisjach na żywo na instagramie

Ramka tytułowa może zwiększyć zainteresowanie użytkowników. Jest to również przydatne dla tych, którzy będą oglądać twoją transmisję w późniejszym terminie, ponieważ będzie to pierwszy obraz, który będzie wyświetlany na kafelku “na żywo”.

Nie ma jeszcze potwierdzenia, kiedy opcja zostanie wprowadzona globalnie.

Źródło: SocialMediaToday: Instagram Tests New Title Option for Instagram Live


Powrót Vero? Pamiętacie jeszcze tę platformę społecznościową?

Czy ktoś tu pamięta jeszcze Vero? Platforma powstała w 2015 roku, przeżyła nagły wzrost w 2018 roku. To w tym czasie w ciągu 24 godzin aplikacji przybyło około 500 tysięcy nowych użytkowników. W dużej mierze przyczyniły się do tego problemy Facebooka związane z bezpieczeństwem.

Teraz wraca do centrum uwagi prezentując zupełnie nowy sposób działania, o którym inne platformy mówią od dawna – model subskrypcji. Według właściciela Vero roczny koszt dostępu do platformy ma wynieść nie więcej niż cena kilku filiżanek kawy. Użytkownicy, którzy zarejestrowali się wcześniej będą zwolnieni z opłaty.

Aplikacja ma zbierać minimum danych o użytkownikach, a także ma być wolna od reklam.

Co myślicie o modelu subskrypcyjnym w social mediach? Zapłacilibyście za dostęp do serwisu?

Źródło: WERSM: Vero Takes On Subscription Model


Twitter pozwoli na ukrycie tweetów?

Wszystko wskazuje na to, że Twitter testuje dość kontrowersyjną funkcję, jaką jest możliwość ukrycia dowolnej odpowiedzi na naszego tweeta.

Opcja ukrycia tweeta pojawi się w rozwijanym menu odpowiedzi. Co ciekawe, taka ukryta odpowiedź będzie niewidoczna dla wszystkich użytkowników aplikacji. Jednak nie na stałe, ponieważ każdy będzie miał możliwość wybrania opcji “Pokaż ukryte tweety”.

Ukrywanie postów na Twitterze

Opcja “Ukryj odpowiedź” jest dostępna na Facebooku od dawna, jednak w przypadku Twittera… nie wiem, jakoś mi to nie pasuje.

Źródło: TechCrunch: Twitter confirms it’s working on a ‘Hide Tweet’ feature


Miliard pobrań TikToka na świecie

Według danych firmy SensorTower, liczba pobrań aplikacji TikTok przekroczyła globalnie 1 miliard.

W 2018 roku aplikacja została pobrana ze sklepu AppStore i Google Play 663 mln razy, co dało jej tytuł czwartej najpopularniejszej aplikacji, nie należącej do segmentu gier. Tym samym pokonała Instagrama, który w 2018 roku został pobrany 444 mln razy.

W Polsce aplikacja TikTok została pobrana 5,7 mln razy. W ostatnich tygodniach pojawiła się również informacja o testach pierwszych reklam video. Informowałem Was o tym w Internetówce. Czy 2019 będzie rokiem TikToka?

Źródło: WirtualneMedia: Aplikacja TikTok pobrana miliard razy, w 2018 roku pokonała Instagram


Przycisk Asystenta Google w 100 milionach urządzeń?

Głosowa obsługa urządzeń staje się coraz bardziej popularne. Częściej wyszukujemy informacje w Google mówiąc do telefonu. Nic więc dziwnego, że Google tak mocno promuje swojego Asystenta i ogłasza, że pojawi się on na 100 milionach urządzeń – m.in. w smartfonach Nokii, LG czy Xiaomi. Dodatkowo będziemy również głosowo pisać na telefonach z funkcją KaiOS.

Przycisk wszędzie ma działać tak samo. Podwójne naciśnięcie uruchomi codzienny przegląd informacji, długie naciśnięcie włączy tryb nasłuchu.

Już niedługo pojawi się on również w Mapach Google dla wszystkich obecnie obsługiwanych języków.

Źródło: Interaktywnie: Przycisk Asystenta Google pojawi się na ponad 100 milionach urządzeń jeszcze w tym roku


Reklama tygodnia

Ostatnio mam problem ze znalezieniem reklam, które mogłyby się tu znaleźć. Dlatego trochę nadrabiając zaległości z poprzedniego tygodnia – spot Nike “Dream Crazier”

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia Wam życzę!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik


Udostępnij