Tradycyjnie, jak co poniedziałek zaczynamy Internetówkę. Dziś przeczytacie między innymi o planowanym powrocie komunikatora GaduGadu, nowej naklejce pozwalającej na organizację zbiórek na Instagramie oraz rozszerzeniu testów Brand Collabs Managera i subskrypcji na Facebooku.

Jest też suchar na dobry początek tygodnia

Dlaczego bokserzy nie uprawiają seksu przed walką?
Bo się nie lubią…

Zaczynamy!


Powrót GaduGadu – hit czy kit?

England.pl – nowy właściciel GaduGadu zamierza przywrócić niegdyś najpopularniejszy komunikator w Polsce. Ma nadzieję, na przyciągnięcie starszych użytkowników, którzy kiedyś korzystali z komunikatora, ale chce również powalczyć o młodszych.

Firma planuje szereg działań zanim powróci z komunikatorem na rynek. Zostanie odświeżona strona gg.pl, powstanie blog life-style’owy na stronie gadu-gadu.pl oraz rozpoczną kampanię wizerunkową w social media pod hasłem #poGGadajmy.

No właśnie – GGadalibyście? To będzie trudne wejście na rynek, na którym użytkownicy korzystają już i są przyzwyczajeni do innych komunikatorów. Ja chyba podziękuję :)

Źródło: MarketingPrzyKawie: Komunikator GG (dawne Gadu-Gadu) przygotowuje się do powrotu na polski rynek


Brand Collabs Manager i subskrypcje na Facebooku – testy w Europie

Facebook ogłosił wprowadzenie testu programu Brand Collabs Manager do Europy. Jest to narzędzie pozwalające na monetyzację treści tworzonych przez twórców obecnych na Facebooku oraz wyszukanie i skontaktowanie influencera z marką.

Poza tym ma zostać udostępniony program subskrypcji, który pozwala fanom na wsparcie twórcy za pomocą drobnych, powtarzających się miesięcznie płatności. W zamian za wpłaty otrzymują oni dostęp do ekskluzywnych treści twórcy lub specjalne nagrody.

Do tej pory Brand Collabs Manager i program subskrypcji dostępne były wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z zapowiedzią dostęp ma zostać rozszerzony również o kraje europejskie.

Brand Collabs Manager ma być dostępny dla twórców w Wielkiej Brytanii i Niemczech, test subskrypcji zostanie rozszerzony o Wielką Brytanię, Hiszpanię, Niemcy i Portugalię.

Źródło: WERSM: Facebook Makes Fan Subscriptions And Brands Collabs Manager Available In Europe


Czarna lista Facebooka – kto się na niej znajduje?

Taka ciekawostka – według informacji CNBC Facebook posiada “czarną listę” i wykorzystuje swoje aplikację do śledzenia osób, które się na niej znalazły. Lista “BOLO” – Be On LookOut jest aktualizowana raz w tygodniu i istnieje od 2008 roku. Znajdują się na niej m.in. osoby, które publicznie grożą serwisowi lub obrażają jego przedstawicieli.

Według CNBC lista zawiera imię, nazwisko, zdjęcie, ogólna lokalizacja i opis z jakiego powodu dana osoba się na niej znalazła. Lokalizacja tych osób miałaby być wykorzystywana tylko w przypadku realnego zagrożenia. Według informatorów na listę trafiają również niektórzy byli pracownicy społecznościowego giganta.

Źródło: SocialPress: “Czarna lista” Facebooka. Kto i dlaczego się na niej znajduje?


Facebook pozwolił na wyłączenie lokalizacji w tle dla użytkowników Androida

Facebook udostępnił użytkownikom smartfonów z systemem Android możliwość wyłączenia lokalizacji w czasie, kiedy aplikacja Facebooka jest wyłączona. Tłumaczy to troską o to, aby użytkownicy mieli większą kontrolę nad zbieranymi przez aplikacje danymi.

wylaczenie lokalizacji w tle na Android

Oprócz wprowadzenia powyższej możliwości Facebook zapowiedział wysyłkę odpowiednich powiadomień do użytkowników, którzy mają włączoną funkcję lokalizacji w aplikacji.

Wcześniej możliwość wyłączenia śledzenia w tle była możliwa wyłącznie dla użytkowników z systemem iOS.

Źródło: WirtualneMedia: Facebook pozwala użytkownikom Androida na wyłączenie lokalizacji w tle


Instagram pracuje nad naklejką “Donation” w Stories

Według informacji przekazanych przez Jane Manhun Wong, Instagram pracuje nad nową naklejką pozwalającą użytkownikom zbierać fundusze na organizacje non-profit. Będzie to Instagramowa wersja zbiórek znanych z Facebooka.

Naklejka Donation na Instagramie

Z jednej strony bardzo przydatna funkcja. Na Facebooku zbiórki zebrały już ponad 1 miliard dolarów od czasu ich uruchomienia. Jako przykład można podać też polską zbiórkę pieniędzy do ostatniej puszki Prezydenta Gdańska.

Jednak jest też druga strona medalu. Biorąc udział w zbiórce musisz połączyć swoją kartę z Facebookiem, a teraz również z Instagramem. Patrząc na to, że Instagram ma ułatwiać użytkownikom dokonywanie natychmiastowych zakupów – namówienie użytkowników do podłączenia swojej karty kredytowej wydaje się sprytnym posunięciem.

Źródło: WERSM: Instagram Is Working On A “Donation” Sticker For Stories


Twitter zachowuje prywatne wiadomości nawet po usunięciu ich z aplikacji

Wychodzi na to, że Twitter zachowuje prywatne wiadomości użytkowników wysyłane za pośrednictwem aplikacji, nawet po ich usunięciu.

Dodatkowo – Twitter w swojej polityce prywatności informuje, że pozwala użytkownikom na przywrócenie swojego konta przez 30 dni po jego dezaktywacji. Ma być to zabezpieczenie przed przypadkowym usunięciem.

Okazuje się, że jest możliwe odzyskanie wiadomości prywatnych z lat wcześniejszych, nawet jeżeli zostały wysłane przez zawieszone lub usunięte konto.

Źródło: Digital Trends: Twitter keeps your direct messages, even years after you delete them


LinkedIn przenosi swoje narzędzia do rekrutacji do jednej platformy

LinkedIn ogłosił, że przeniesie swoje trzy narzędzia dla działów HR (Jobs, Recruiter i Pipeline Builder) do jednej platformy. Ma to ułatwić codzienną pracę rekruterom korzystającym z aplikacji.

Ponadto zapowiedział wprowadzenie 15 nowych funkcji, które mają ulepszyć dostępne obecnie narzędzia rekruterskie. Serwis rozpocznie ich wprowadzanie w połowie 2019 roku.

Nowe narzędzia dla rekruterów na LinkedIn

Będzie to m.in. główny dashboard (Pipeline), w którym rekruterzy będą mogli zarządzać wszystkimi kandydatami, system rekomendacji na określone stanowisko oraz funkcja “Closing the Loop”, która pozwoli na łatwiejsze informowanie o zakończeniu lub odpadnięciu z procesu rekrutacji.

Źródło: WERSM: LinkedIn Is Moving Its Core Talent Tools Onto One Platform


To wszystko na dziś – mówiłem, że będzie krócej :) Dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik



Udostępnij