Kolejna Internetówka, kolejna porcja marketingowych newsów. Dziś o walce Facebooka z engagement baitami w materiałach video, przejęciu GrokStyle, wprowadzeniu pierwszych testów transmisji live na LinkedIn oraz o nowościach w grupach na Facebooku i LinkedIn.
To był walentynkowy tydzień – wypadałoby go więc walentynkowo podsumować.
Czy wiecie, kto spędza walentynki w saunie?
Para wodna!
Wiem – mocne… Zaczynamy!
Facebook obniży zasięgi za engagement bait w video
O tym, że Facebook obniża zasięgi posta za stosowanie engagement baitów – czyli takich, które nakłaniają użytkowników do wykonania pewnej czynności np. “Oznacz znajomego, który tak ma” wiemy od dawna.
Ale czy wiedzieliście, że od 30 stycznia wykrywać to będzie również w ścieżkach audio materiałów video? Taką informację możemy znaleźć w newsroomie Facebooka. O tej aktualizacji na swoim twitterowym koncie poinformował Matt Navarra.
Co o tym sądzicie?
Źródło: Facebook Newsroom: Fighting Engagement Bait on Facebook
Facebook przejmuje GrokStyle – będzie rozpoznawać towary?
GrokStyle to startup z własną technologią rozpoznawania przedmiotów i wyszukiwania ich w internecie. Rozwiązanie oparte jest na sztucznej inteligencji i pozwala, na podstawie przesłanego zdjęcia, rozpoznać oraz wyszukać przedmiot w internecie. Ta technologia została wykorzystana m.in. w mobilnej aplikacji IKEA.
Teraz spółkę kupił Facebook – nie podano jednak kwoty transakcji ani też dokładnych zamiarów Facebooka. Można jednak podejrzewać, że serwis wykorzysta to do rozwoju usługi MarketPlace.
Źródło: WirtualneMedia: Facebook przejmuje GrokStyle, inwestuje w inteligentną technologię identyfikacji towarów w internecie
Nowe funkcje dla administratorów grup na Facebooku
Facebook podczas Communities Summit w Menlo Park ogłosił nowe funkcje dla administratorów grup, które zostaną wprowadzone w najbliższym czasie.
Mowa między innymi o narzędziu do formatowania tekstu, dla wszystkich grup na Facebooku. Dzięki temu posty będą czytelniejsze i bardziej uporządkowane. Szeroko ma zostać udostępniona również funkcja tzw. Mentorów. Daje ona możliwość “połączenia” dwóch użytkowników w programie mentorskim. Znacznie szerzej dostępne będą również płatne subskrypcje do ekskluzywnych treści, które w 2018 roku były dostępne jedynie w wybranych grupach.
Poza tym administratorzy otrzymają również narzędzie do informowania użytkowników w jaki sposób ich posty naruszają regulamin, możliwość wyszukiwania po dacie posta oraz wyszukiwanie podań o przyjęcie do grupy z wykorzystaniem danych osobowych.
Sprawdźcie co już macie dostępne u siebie.
Źródło: WERSM: Facebook Announces New Group Features To Help Admins Build Better Communities
Facebook rezygnuje z projektu LOL
Niedawno informowałem Was o rozpoczęciu prac nad projektem LOL, który miał przyciągnąć do serwisu młodszych użytkowników. Niestety, a może stety został on porzucony. Zespół pracujący nad jego rozwojem przeniesiono do pracy nad komunikatorem Messenger Kids.
Facebook nie podał oficjalnych przyczyn rezygnacji. Nie wiadomo też, w jakim kierunku będzie rozwijał się Messenger Kids.
Źródło: WirtualneMedia: Facebook rezygnuje z projektu Lol, skupi się na Messenger Kids
Posty 3D również na Androidzie
Jeżeli zazdrościcie właścicielom telefonów z jabłkiem możliwości tworzenia postów 3D, mam dla Was dobrą wiadomość. Wszystko wskazuje na to, że trwają testy tej funkcji również dla telefonów z Androidem.
Co myślicie o tego typu postach? Fakt – zwracają uwagę, ale czy chciałbym ich widzieć więcej w newsfeedzie? Raczej nie.
Instagram z Direct Messages w przeglądarce
Wygląda na to, że Instagram rozpoczął testy funkcji umożliwiającej dostęp do wiadomości z poziomu przeglądarki. Użytkownicy znajdą je w zakładce Direct i będą mieli dokładnie te same opcje, które posiada aplikacja na smartfony. Przynajmniej tak wynika z pierwszych screenów.
Ikona Direct widoczna będzie w prawym górnym rogu ekranu i dostępna będzie na wersji przeglądarkowej aplikacji zarówno na PC i mobile. Testy jak zwykle opublikowała Jane Manchun Wong.
Źródło: WERSM: Instagram Is Testing Direct Messages For The Web
Panika na Instagramie – przez błąd wyświetlała się mniejsza liczba followersów profilu
Zapytajcie marketerów czy liczba followersów ma znacznie. Odpowiedzą – “NIE! Najważniejsze jest zaangażowanie naszych odbiorców oraz wielkość wpływu influencera.” Dupa! Wszyscy wpadli w panikę podczas ostatniego błędu technicznego na Instagramie, który powodował zmniejszenie widocznej liczby obserwujących.
Spokojnie – okazało się że to tylko bug i po niedługim czasie wszystko zaczęło wracać do normy. Tak więc influencerzy i marketerzy – spokojnie. Liczniki followersów będą się zgadzać ;)
Źródło: WERSM: Instagram Follower Counter Going Nuts? It’s Not You, It’s Them
Instagram udostępni możliwość zarządzania wieloma kontami z jednego miejsca
Po udostępnieniu możliwości publikowania na wielu kontach jednocześnie Instagram pracuje nad umożliwieniem zarządzania wieloma profilami z jednego miejsca.
Wydaje się, że jest to przygotowane raczej dla użytkowników posiadających wiele kont prywatnych, niż dla biznesu.
Źródło: SocialMediaToday: Instagram’s Developing an Account Linking Feature to Simplify Multiple Account Management
LinkedIn Live – czyli transmisje na żywo na LinkedIn
LinkedIn powoli, ale uparcie podąża za pozostałymi serwisami społecznościowymi. Teraz wprowadza nowe narzędzie – “LinkedIn Live”. Ma ono pozwolić na udostępnianie w serwisie transmisji na żywo.
Fajnie, że LinkedIn coraz większy nacisk kładzie na treści video. Niestety, opcja transmisji na żywo będzie obecnie dostępna wyłącznie w USA, tylko dla wybranych osób. Użytkownicy, którzy chcą wziąć udział w pierwszych testach będą musieli złożyć wniosek przez specjalny formularz.
Nie ma jeszcze informacji kiedy live’y zostaną wprowadzone globalnie.
Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Launches its Own Variation of Live-Streaming Called 'LinkedIn Live’
LinkedIn wprowadza nowości w grupach
LinkedIn zaczyna powoli zauważać skuteczność grup na Facebooku i zaczyna pracę nad rozwojem własnych. Drobne zmiany pojawiają są od pewnego czasu, jednak w najbliższym czasie szykuje się pewnego rodzaju “mała rewolucja”.
Serwis zapowiedział, że wprowadzi powiadomienia o nowych postach, aby członkowie grup byli na bieżąco z tym, co się w nich dzieje. W notyfikacjach nie znajdziemy informacji o każdym nowym poście – będzie to jedno zbiorcze powiadomienie.
Poza tym, serwis będzie powiadamiał o toczącej się w grupie dyskusji. Otrzymamy również możliwość zaznaczenia interesującej nas konwersacji oraz nowy sposób przeglądu i akceptacji postów w grupach. Ostatnia nowość to zdjęcie w tle dla grupy.
Jestem ciekaw, czy grupy na LinkedIn odniosą podobny sukces jak te na Facebooku.
Źródło: SocialMediaToday: LinkedIn Announces New Groups Features, Catering to Increased Group Engagement
Ponad 5,7 milionów pobrań TikToka w Polsce
Według danych zebranych przez firmę Priori Data, aplikacja TikTok została pobrana w Polsce ponad 5,7 miliona razy. Daje nam to 15 miejsce na świecie. Najwięcej odnotowano w Indiach – 119,3 mln pobrań. Drugie miejsce zajęło USA, jednak tutaj wynik to zaledwie (albo aż) 39,6 mln razy.
Aplikacja jest popularna szczególnie wśród młodszych smartfonowców. Według agencji GetHero 64% polskich użytkowników to osoby w wieku 13-15 lat.
Źródło: WirtualneMedia: TikToka pobrano w Polsce ponad 5,7 mln razy
TikTok z reklamami? Wiadomo już więcej
Kilka Internetówek wcześniej informowałem Was o zauważeniu pierwszych testów reklam w aplikacji. Dziś wiemy już trochę więcej.
Testowane są reklamy video, przy których wyświetlany jest niebieski przycisk “Dowiedz się więcej”. Będzie on kierował użytkowników na stronę z informacją o ofercie reklamodawcy. Podczas testów otwierał jedynie stronę profilu marki.
Przy przycisku pojawił się również napis – “odwiedź stronę”. Jest więc bardzo prawdopodobne, że wykupiona w aplikacji reklama video będzie miała możliwość przekierowania użytkownika na zewnętrzną stronę reklamodawcy.
Pojawił się również niebieski znacznik, który służy potwierdzeniu prawdziwości profilu (przynajmniej w taki sposób z reguły oznaczane są oficjalne konta).
Wygląda na to, że będzie się działo. Z ciekawości – chcielibyście kupować reklamy na TikToku?
Źródło: TechCrunch: TikTok spotted testing native video ads
Reklama tygodnia
A na koniec reklama tygodnia. Jedna z lepszych. Jest to spot wyprodukowany dla Kondomeriet – norweskiej sieci sex shopów z okazji ich 30lecia. Genialne! :)
To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia i do przeczytania!
Bartosz Wójcik