Zapraszam do Internetówki. Dziś między innymi o planowanej zmianie w optymalizacji budżetu kampanii na Facebooku, nowej formie promocji materiałów z IGTV na Instagramie, wspólnej skrzynce odbiorczej dla wszystkich komunikatorów firmowych Facebooka oraz planach wycofania “łapki w dół” z YouTuba.

Czym byłaby Internetówka bez tradycyjnego suchara? O tym pewnie przekonacie się niedługo, bo powoli kończą mi się suche żarty. Ale jeszcze nie dziś

Why Superman doesn’t have sex?
Because he Kent

Zaczynamy!


Facebook przechodzi na optymalizację budżetu na poziomie kampanii

Według najnowszych informacji od września 2019 planowane jest domyślne włączenie optymalizacji budżetu w obrębie zestawu reklam dla wszystkich nowych kampanii. I może nie byłoby to najgorsze, gdyby nie fakt, że nie będzie można jej wyłączyć.

Na czym to polega? Zaznaczając opcję optymalizacji budżetu na poziomie kampanii, pozwalasz Facebookowi na jego rozłożenie pomiędzy poszczególnymi zestawami reklam w sposób, który pozwoli na osiągnięcie najlepszych wyników.

optymalizacja budżetu reklamowego na facebooku

Wygląda na to, że nadchodzi era 1 kampania = 1 zestaw reklam? Zobaczymy jak to będzie wyglądało. Jednak wolałbym, aby decyzja o optymalizacji kampanii w ramach zestawu reklam pozostała po mojej stronie.

Źródło: WERSM: Facebook Is Migrating Budget Optimisation To The Campaign Level


Facebook aktualizuję funkcję “Dlaczego to widzę?”

Facebook w ramach zapewnienia większej przejrzystości danych zamierza wprowadzić nową wersję funkcji “Dlaczego to widzę?”.

Już niedługo po kliknięciu przy poście sponsorowanym w trzy kropki i wybranie opcji “dlaczego to widzę?”, otrzymamy więcej informacji niż tylko nazwę marki, która zapłaciła za reklamę i kilka szczegółów dotyczących targetowania danej kreacji.

Otrzymamy informacje kiedy nasze dane kontaktowe zostały przesłane, czy zrobiła to marka czy agencja oraz kiedy nadano do nich dostęp partnerom marki.

facebook aktualizuje dlaczego to widzę

Takie działania mają wymóc na reklamodawcach, aby informacje, które przesyłają do systemu Facebooka w celu targetowania kampanii, były pozyskiwane w legalny sposób.

Jak informują media – zmiany w “Dlaczego to widzę?” wejdą w życie pod koniec lutego 2019.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook’s Updating it’s ‘Why Am I Seeing This?’ Ad Info with More Specific Detail


Direct Messages z Instagrama trafią do skrzynki odbiorczej na Facebooku

Kolejny krok w stronę integracji Instagrama z Facebookiem – tym razem dotyczący funkcji komunikacyjnych. Administratorzy stron będą mogli odpowiadać na wiadomości z Instagrama (Direct Messages) z poziomu skrzynki odbiorczej na Facebooku.

Pierwsze informacje dotyczące integracji pojawiły się na początku tego tygodnia. Facebook potwierdził plany połączenia komunikatorów. To dobra wiadomość dla administratorów, którzy prowadzą konto na Facebooku i Instagramie. Teraz wiadomości z obu platform będą dostępne w jednym miejscu.

Wdrożenie integracji rozpocznie się na wybranych rynkach w ciągu najbliższych kilku tygodni.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Page Admins Will Now Be Able to Respond to Instagram Messages from Page Inbox


Funkcja “Unsend” na Messengerze dostępna dla wszystkich

Minął prawie rok od pierwszej zapowiedzi funkcji “unsend” w komunikatorze Messenger, która umożliwia usunięcie wysłanej wiadomości nie tylko w naszym komunikatorze ale również u naszego rozmówcy. Funkcja działa tylko w ciągu 10 minut od momentu wysłania komuniaktu.

W listopadzie możliwość usunięcia wiadomości została udostępniona m.in. w Polsce (jako jednemu z wybranych krajów). Według oficjalnego ogłoszenia, Facebook zakończył testy i rozpoczął wprowadzanie nowej funkcji globalnie.

Źródło: SocialMediaToday: Facebook Rolls Out Messenger ‘Unsend’ Feature to All Users


Instagram z nową formą promocji IGTV

Instagram walczy o aktywnych użytkowników dla platformy IGTV. Nie oszukujmy się – nie cieszy się ona wśród nich dużym zainteresowaniem.

W związku z tym w kanale głównym Instagrama wprowadzono nową opcję jej promocji. Użytkownicy tworzący na IGTV mogą wrzucić 1-minutowy fragment z ostatnio dodanego materiału.

promocja IGTV na instagramie

Kiedy podczas oglądania instagramowego newsfeeda traficie na taki post, po kliknięciu zostaniecie przeniesieni do pełnej wersji nagrania.

Źródło: WERSM: Instagram Will Start Pushing IGTV Previews In Your Feed


Quizy na Instagramie – aplikacja testuje nowy typ naklejki

Wygląda na to, że Instagram pracuje nad wprowadzeniem do Stories Quizów, które użytkownicy będą mogli zamieszczać w formie naklejki. Mają one pozwolić na zadanie odbiorcom pytania i dodanie kilku wariantów odpowiedzi.

Nową funkcję widać na tweetach Jane Manchun Wong, co wskazuje na trwające testy.

naklejki z quizem na intagramie

Obecnie na Instagramie jest już dostępna opcja z pytaniem – jednak w przypadku quizów, odpowiadający otrzymają informację czy wybrana przez nich opcja jest prawidłowa.

Jeszcze nie wiadomo kiedy nowa opcja pojawi się w aplikacji.

Źródło: twitter.com/wongmjane


YouTube ograniczy korzystanie z “łapki w dół” przy niektórych treściach

YouTube planuje ograniczyć możliwość korzystania z tzw. “ łapki w dół”. Ma to na celu walkę z nadużywaniem tej funkcji oraz z masowymi akcjami skierowanymi przeciwko konkretnym twórcom. Według serwisu takie sytuacje zniechęcają ich do dalszej pracy.

Oprócz propozycji usunięcia przycisku, YouTube rozważa również inne opcje – m.in. uzasadnienie powodu negatywnej oceny lub ukrycie licznika pokazującego ile osób kliknęło ikonę kciuka skierowanego w dół.

Ja rozumiem ograniczanie mowy nienawiści i hejtu, ale zabieranie możliwości skrytykowania materiału? YouTube – chyba nie tędy droga.

Żródło: WirtualneMedia: YouTube ograniczy korzystanie z “łapki w dół” przy treściach w serwisie


Youtube rozszerza testy funkcji “Eksploruj”

YouTube rozszerza testy znanej z Instagrama funkcji “Eksploruj”. Pierwsze testy narzędzia, służącego odkrywaniu nowych treści, wprowadzono w zeszłym roku dla 1% użytkowników Iphone’ów. Teraz rozszerzono je o pozostałe urządzenia z systemem iOS oraz telefony i tablety z Androidem.

Funkcja “Eksploruj” na Youtube, podobnie jak ta na Instagramie ma na celu przedstawienie użytkownikom wybranych na podstawie ich zainteresowań oraz wcześniej wyświetlanych treści.

Nowa zakładka nadal jest w fazie projektowej. Wydaje się, że serwis jeszcze nie do końca ma pomysł na to jak będzie finalnie wyglądać. Nie podano również kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom.

Źródło: Techcrunch: YouTube expands test of its Instagram-like Explore tab to more devices


Twitter z ponad 3 mld dolarów przychodu w 2018

2018 rok był dobry dla Twittera. IV kwartał (podobnie jak wszystkie pozostałe) zakończył się zyskiem. Przychód roczny wzrósł i wyniósł 3,04 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 25% w porównaniu do 2017 (2,44 mld dolarów).

miesięczna liczba aktywnych użytkowników twittera

Spadła natomiast miesięczna liczba aktywnych użytkowników i w 4 kwartale wyniosła 321 milionów. Jest ich o 3% mniej w skali roku. Zaistniałą sytuację serwis tłumaczy walką z fałszywymi kontami.

Źródło: WirtualneMedia: Twitter na plusie w 2018 r. i z ponad 3 mld USD przychodu. Maleje liczba użytkowników


Tinder z 4,3 mln użytkowników i 805 mln dolarów przychodu

Jeżeli interesuje Was jak ma się Tinder (mobilna aplikacja pozwalająca na umawianie się na randki) to wygląda na to, że całkiem nieźle. Rok 2018 zamknął z liczba 4,3 mln użytkowników na całym świecie oraz 805 mln przychodu.

liczba subskrybentów na tinderze

W 2018 Match Group (własciciel m.in aplikacji Tinder) zanotowała przychody w wysokości 1,73 mld dolarów. Jak więc widać, Tinder stanowi niemal połowę.

Źródło: WirtualneMedia: Tinder ma 4,3 mn użytkowników i 805 mln dolarów przychodu


To wszystko na dziś. Niestety – nie będzie reklamy tygodnia. Planowałem umieścić najlepszą reklamę z Super Bowl…. Ale w tym roku, moim zdaniem poziom był bardzo niski.

Dobrego tygodnia!


Udostępnij