Dzisiaj sporo newsów – będzie między innymi o wirtualnych petycjach na Facebooku, nowej platformie LOL, możliwych planach integracji Messengera z WhatsAppem i Instagramem oraz targetowaniu po zainteresowaniach na LinkedIn.

A wiecie co mówi ksiądz na ślubie informatyka?
Pobieranie zakończone.

Zaczynamy!


Facebook wprowadza platformę LOL – chce zachęcić młodych do serwisu

Facebook już od pewnego czasu traci popularność wśród najmłodszych użytkowników mediów społecznościowych. Aby odwrócić ten trend, rozpoczął prace nad nową platformą – Facebook LOL.

Aplikacja ma zbierać najpopularniejsze memy/gify i pokazywać je w formie feedu. Podobno odbyły się już pierwsze testy. Wzięła w nich udział grupa 100 nastolatków, którzy musieli podpisać klauzulę poufności.

Aplikacja LOL

Nowa aplikacja Facebooka ma posiadać podział na kategorie, a także możliwość udostępniania treści. Powstaną również nowe przyciski reakcji – Funny, Alright, Not Funny.

Co o tym myślicie? Czy to właściwy kierunek dla Facebooka?

Źródło:
Newsfeed: Facebook LOL – rozwiązanie, które zachęci młode pokolenie do portalu


Planowane zamknięcie aplikacji Facebook Moments

Moments – aplikacja Facebooka wprowadzona w 2015 roku, która była odpowiedzią na Google Photos, zostanie zamknięta z dniem 25 lutego. Miała ułatwić użytkownikom dostęp i segregację zdjęć.

Aplikacja grupowała fotografie na podstawie czasu oraz osób znajdujących się na fotografii (wykorzystując technologię rozpoznawania twarzy). Pozwalała m.in. szybką synchronizację zdjęć pomiędzy wybranymi znajomymi oraz udostępniania ich na Facebooku.

Aplikacja Moments

Jeżeli z niej korzystaliście i macie pliki, które chcielibyście zachować – należy przejść tutaj.

i pobrać wszystkie zdjęcia na swój komputer lub do pamięci smartfona. Strona będzie działać do maja 2019 roku.

Źródło:
SocialMediaToday: Facebook’s Shutting Down its Standalone ‘Moments’ Photo App


Facebook wprowadza możliwość stworzenia wirtualnej petycji

Serwis wprowadził funkcję pod nazwą “Community actions”. Użytkownicy mogą stworzyć petycję poprzez dodanie tytułu, opisu, zdjęcia i oznaczenia organizacji, której dotyczy sprawa. Po opublikowaniu, pod petycją dostępny jest przycisk, który pozwala innym internautom na wyrażenia wsparcia.

Wirtualne petycje na Facebook

Aktualnie petycje mają być dostępne tylko dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych. Nie wiadomo jeszcze, czy funkcja zostanie udostępniona globalnie.

Źródło:
WERSM: Facebook Lunches Its Own Online Petition Feature


Facebook testuje narzędzie do brand safety

Facebook pracuje nad systemem do lepszej kontroli treści, przy których wyświetlana jest reklama. Największy nacisk jest położony na sieć Audience Network.

Według dostępnych informacji narzędzie ma pracować na API, co pozwoli zewnętrznym dostawcom na wprowadzanie własnych list witryn, na których reklama ma nie być emitowana.

Do tej pory Facebook zapewnia dwie opcje kontroli miejsca wyświetlania reklamy poprzez:
– stworzenie własnej listy blokowanych witryn (poprzez podanie adresów URL)
– wykluczanie poszczególnych kategorii witryn z sieci Facebook Audience Network

Zastanawiam się, jak duża część z Was korzysta w swoich reklamach z sieci Facebooka?

Źródło:
Digiday: Advertisers want better brand-safety tools for Facebook video ads


Nowa zakładka na Facebooku – Jakość Strony

Facebook dodaje zakładkę “Jakość strony”. Ma to pomóc osobom zarządzającym stroną w lepszym pilnowaniu jej zgodności z regulaminem Facebooka. Znajdziemy w niej między innymi zawartość, którą Facebook usunął za naruszenie regulaminu, a także treści, które zostały ocenione jako fałszywe lub związane z mową nienawiści.

Znajduje się ona pod przyciskiem “Więcej” w górnym menu waszych stron. Jak widzicie, wieciecownecie jest “czyste” :)

Zakładka Jakość Strony na Facebooku

Źródło:
WERSM: Facebook Adds New ‘Page Quality’ Tab To Pages


Integracja komunikatorów należących do Facebooka

Pojawiły się informacje o planach Facebooka dotyczących integracji należących do niego komunikatorów. Ma to pozwolić na wysyłanie wiadomości pomiędzy Messengerem, Instagramem i WhatsAppem.

Jeżeli takie połączenie dojdzie do skutku, oznacza to sporo nowych możliwości dla marketerów. Od udostępniania Stories pomiędzy aplikacjami, po możliwość dotarcia w jednym systemie reklamowym do 3,8 miliarda użytkowników. Właśnie taki wspólny zasięg posiadają te trzy aplikacje.

Integracja miałaby się pojawić na przełomie 2019 i 2020 roku. Trzeba śledzić ten temat.

Źródło:
SocialMediaToday: Facebook’s Planning to Integrate its Messaging Platforms to Simplify Cross-Communication

WhatsApp ograniczył udostępnianie wiadomości do 5 osób

WhatsApp wprowadził ograniczenie w udostępnianiu otrzymanych wiadomości – od tej pory możemy przesłać je dalej maksymalnie do 5 użytkowników. Poprzedni limit wynosił 20.

Po co takie zmiany? Ma to na celu ograniczenie rozpowszechniania się przez aplikację fake newsów.  Czy pomoże? Wątpię.

Źródło:
Wirtualnemedia: WhatsApp ogranicza do pięciu odbiorców udostępnianie wiadomości, aby zapobiec szerzeniu dezinformacji


Instagram umożliwi wygenerowanie adresu URL prowadzącego do Stories

Nowa opcja została zauważona przez Lindsey Gamble. Jak widać na screenie, pojawiła się możliwość udostępnienia linku do opublikowanego przez użytkownika Stories.

Udostępnianie Stories za pomocą linka

Snapchat możliwość dzielenia się linkiem do Stories wprowadził na początku zeszłego roku. Aż dziwne, że tyle czasu zajęło Instagramowi skopiowanie tej funkcjonalności.

Jeszcze nie wiadomo, czy i kiedy zostanie to wprowadzone globalnie

Źródło:
Instagram Adds Option to Link to Instagram Stories, Expands Stories Promote Tool


YouTube aktualizuje zasady publikowania niebezpiecznych i szkodliwych treści

YouTube wprowadził nowe wytyczne w regulaminie – materiały zawierające wyzwania oraz niebezpieczne żarty, które mogą doprowadzić do śmierci lub to jakiekolwiek innego uszczerbku na zdrowiu, zostaną zablokowane.

Aktualizacja regulaminu miała miejsce we wtorek 15 stycznia.

Dokładne wytyczne dotyczące publikowanych w serwisie treści możecie znaleźć tutaj

Źródło:
NowyMarketing: YouTube wprowadził zakaz publikowania filmów z wyzwaniami i niebezpiecznymi żartami


LinkedIn wprowadza targetowanie po zainteresowaniach

LinkedIn ogłosił wprowadzenie opcji targetowania po zainteresowaniach. Brzmi znajomo? Ma to być pierwsza z całej serii nowych funkcji, które mają pojawić się w serwisie.

Dzięki temu, kierując naszą reklamę, będziemy mieli możliwość precyzyjnego targetowania po ponad 200 kategorii zainteresowań, jak sztuczna inteligencja, customer experience, itp.

Według serwisu przeprowadzone testy przyniosły obiecujące wyniki – wzrost CTR kampanii nawet o 25%. Targetowanie na zainteresowania będzie dostępne dla wszystkich reklamodawców w ciągu najbliższego tygodnia. Można by rzec – nareszcie!

Źródło:
LinkedIn: LinkedIn Ads Interest Targeting – Overview


Twitter wprowadza nowy wygląd

Twitter się zmienia – aż ciężko w to uwierzyć. Już teraz niektórzy użytkownicy otrzymali zaproszenie do przejścia na nowy wygląd.

Strona profilu i strona główna zostały odwrócone. Tweety znajdują się teraz po lewej stronie, na prawą kolumnę trafiły konta, które warto obserwować oraz popularne hashtagi. Cały interfejs jest teraz bardziej zaokrąglony i przejrzysty.

Dodano także przycisk wstawienia emoji podczas pisania, ulepszenie wyszukiwania oraz skróty klawiszowe. Nowa wersja ma być również przygotowana na wdrożenie kolejnych funkcji jak zmiana sposobu wyświetlania konwersacji, nowe statusy czy wskaźnik informujący, którzy z obserwowanych użytkowników są online.

Jeżeli chcecie wypróbować nowy wygląd, wejdźcie w menu i kliknijcie “poznaj nowego Twittera”.

Źródło:
WERSM: Welcome To The New Twitter


Reklama tygodnia

W Polsce mamy rewelacyjne reklamy z upierdliwym szefem od Pracuj.pl. A w ostatnim tygodniu furorę w internecie zrobił rekrutacyjny spot londyńskiego Studio Yes. Zobaczcie premier ThereseMay, która również ma dość swojej roboty :)

 

To wszystko na dziś. Życzę Wam udanego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij