W dzisiejszej Internetówce sporo ciekawych newsów. Przeczytacie w niej między innymi o promocji wydarzeń w Stories na Facebooku, znikających członkach grup oraz możliwości cross-postowania pomiędzy Facebookiem i Instagramem. Poza tym będzie o powrocie do chronologicznej osi czasu na Twitterze, asystencie Google w Polsce i wiele więcej.

Zanim zaczniemy, czy wiecie jaka jest ulubiona piosenka kanibali?
Dziewczyna szamana.

Zaczynamy!


Facebook testuje promocję wydarzeń w Stories

Facebook prowadzi testy nowego rozwiązania, dzięki któremu organizatorzy wydarzeń będą mogli udostępnić je w swoich Stories a użytkownicy je oglądający – przejść na stronę wydarzenia.

promocja wydarzeń w stories na Facebooku

Według dostępnych informacji to rozwiązanie jest szeroko testowane w Stanach Zjednoczonych, Meksyku i Brazylii. Niestety nie ma jeszcze informacji czy i ewentualnie kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona globalnie.

Źródło:
WERSM: You Can Now Cross-Promote Events In Stories


Znikający członkowie grup, czyli Facebook robi porządki z zaproszeniami

Można by rzec – nareszcie. Facebook postanowił zrobić porządki z zaproszeniami w grupach. Co sądząc po niektórych wpisach wywołało niemałą panikę.

No dobra, ale o co chodzi. Do tej pory użytkownik, który uznał, że ma znajomych osobę zainteresowanych tematyką grupy mógł ich do niej dodać. W taki sposób można było stać się członkiem grupy, nigdy w nią nie wykonując w niej żadnej aktywności. Łatwo się domyślić, w jaki sposób wykorzystywano tę funkcję. W końcu każdy chciał mieć jak największą społeczność.

zmiany w listach członków grup na Facebooku

Jeżeli dodawałeś użytkowników w wyżej opisywany sposób, a oni nigdy nie zajrzeli i nie wykonali jakiekolwiek akcji związanej z grupą – zostaną przeniesieni do sekcji “Zaproszeni”. Do momentu akceptacji zaproszenia, nie będą oni uwzględniani w liczbie członków grupy.

Do osób, które obecnie znajdują się w sekcji “Zaproszeni” administrator będzie mógł wysłać jedną wiadomość przypominającą o akceptacji lub odrzuceniu zaproszenia.

Facebook wyraźnie szykuje się do polepszenia jakości grup. Czyżby opcja reklam na grupy jest już coraz bardziej realna?

Źródło:
SocialMediaToday: Facebook Updates Group Invites, Removing Ability to Automatically Add Members


Facebook umożliwi tworzenie dynamicznych reklam w różnych językach

Facebook dodaje możliwość tworzenia dynamicznych reklam, które będą automatycznie tłumaczone na różne języki – w zależności od ustawień i regionu użytkownika, któremu wyświetli się reklama.

Dynamiczne reklamy na Facebooku mają na celu pokazywanie konkretnym osobom tych produktów, którymi mogą być one w danej chwili zainteresowane. Facebook wykorzystuje w tym celu przesłany przez firmy katalog produktów.

dynamiczne reklamy na Facebook z tłumaczniem na inne języki

Nowa funkcja umożliwia dodanie dodatkowych opcji językowych. Dzięki temu, jeżeli użytkownik, któremu wyświetlamy reklamę ma ustawione preferencje językowe np. na francuski, zobaczy ją właśnie w tym języku.

Źródło:
SocialMediaToday: Facebook Adds New Option to Create Dynamic Ads in Multiple Langueges

Facebook zmienia zasady umieszczania reklam politycznych

W związku ze zbliżającymi się w 2019 roku wyborami w niektórych krajach oraz w Unii Europejskiej, Facebook zapowiedział zmiany w regulaminie umieszczania reklam o treści politycznej.

Serwis wprowadzi mechanizm pozwalający na kupowanie kampanii politycznych jedynie lokalnym podmiotom zarejestrowanym w kraju emisji reklamy.

To nie wszystko. Poza tym serwis zapowiedział, że tego typu reklamy zostaną umieszczone w specjalnych, otwartych zbiorach. Będą one dostępne do przeglądania dla każdego internauty.

Źródło:
Wirtualne Media: Facebook zmiena zasady zamieszczania reklam politycznych. W tle wybory w 2019 roku


Publikacja postów z Facebooka na Instagramie – trwają testy

O Instagramizacji Facebooka pisałem w trendach social media na 2019 rok (przeczytasz je tutaj). O tym, że proces coraz szybciej postępuje, świadczą ostatnie informacje dotyczące prowadzonych przez Facebooka testów.

Jak wskazuje Matt Navarra, coraz więcej administratorów stron widzi opcję udostępniania aktualizacji z Facebooka również na Instagramie i odwrotnie. Wygląda to tak:

publikacja postów z Facebooka na Instagramie

Jeżeli możliwość publikacji na obu platformach jednocześnie wejdzie globalnie, to będzie trzeba używać jej ostrożnie. Każdy z serwisów rządzi się innymi prawami i publikacja tego samego kontentu może nie przynieść oczekiwanych korzyści.

Z drugiej strony, w niektórych przypadkach, na pewno znacznie ułatwi to pracę.

Jestem ciekaw, co o tym myślicie? Możecie dać znać w komentarzu.

Źródło:
SocialMediaToday: Facebook Offers More Cross-Posting Options to Better Connect Instagram and Facebook


Zdjęcie jajka najpopularniejszym postem na Instagramie

Bardziej ciekawostka niż news. Do niedawna, najbardziej popularnym na Instagramie zdjęciem był post Kylie Jenner, w którym informowała o narodzinach swojego dziecka. Zdobył od blisko 18,5 miliona polubień.

Co przebiło córkę Kylie? Jajko. Jego zdjęcie polubiono już ponad 39 milionów razy, dodano również 1,7 miliona komentarzy.

39 milionów polubień… chyba nie będę tego komentował :)

Źródło:
SocialPress: Nowy rekord lajków na Instagramie ustanowiło zdjęcie… jajka


Twitter z chronologiczną kolejnością postów również na Androidzie

Jakiś czas temu informowałem Was, że Twitter udostępnił możliwość przeglądania tweetów w sposób chronologiczny, dla użytkowników urządzeń z iOS. Dziś mam dobrą informację również dla osób, posiadających smartfony z Androidem – wraca możliwość ustawienia chronologicznego porządku! Jeżeli jeszcze nie macie tej opcji w swoich aplikacjach – pojawi się ona z najbliższą aktualizacją.

Twitter na androida z chronologiczna osią czasu

Twitter wprowadził algorytm, który odpowiadał za kolejność wyświetlania tweetów około 4 lat temu. Przez cały ten czas użytkownicy narzekali na brak możliwości powrotu do chronologicznego porządku. Dziś jest to już dostępne na wszystkich urządzeniach.

Źródło:
WERSM: Twitter Brings Back The Chronological Feed Back For Android Users Too


YouTube zarekomenduje video do pobrania

5 lat temu Youtube rozpoczął wprowadzanie w swojej aplikacji opcję pobrania video “na później”. Jest to szczególnie przydatne jeżeli wyjeżdżamy w miejsce z ograniczonym dostępem do internetu lub nie chcemy wykorzystywać pakietu z abonamentu.

W ostatnim tygodniu pojawiły się pierwsze informacje o wprowadzeniu nowej zakładki – “Recommended Downloads”, czyli miejsca, gdzie pojawią się materiały video do pobrania, które są polecane przez aplikację.

youtube rekomenduje filmy do pobrania

Chociaż sama funkcja pobierania jest obecna w wielu krajach, to dostępna jest wyłącznie dla posiadaczy kont YouTube Premium. Oznacza to, że w Polsce jeszcze na to poczekamy.

Źródło:
AndroidPolice: YouTube is testing video download recommendations in select markets


Aplikacja YouTube z nowym sposobem nawigacji

YouTube wprowadza w swojej aplikacji nowy sposób przechodzenia pomiędzy kolejnymi materiałami video. Zamiast stukać w przycisk, wystarczy teraz przesunąć palcem w lewo lub w prawo.

Ponad 70% wyświetlania filmów na Youtubie odbywa się na urządzeniach mobilnych. Nie dziwi więc fakt, że serwis stara się jak najbardziej dostosować do użytkowników korzystających z aplikacji za pomocą dotykowego ekranu.

Nowa funkcja umożliwia użytkownikom przeglądanie filmów w urządzeniach mobilnych poprzez ich przesuwanie. Jeżeli zrobimy to tylko częściowo, będziemy mogli podejrzeć kolejne video i wrócić do poprzedniego, bez przerywania aktualnie oglądanego materiału.

Aktualizacja pojawia się wyłącznie na urządzeniach iOS. Użytkownicy z Androidem będą musieli jeszcze trochę poczekać.

Źródło:
WERSM: YouTube Starts Letting Users Swipe Between Videos


Asystent Google dostępny w polskiej wersji językowej

W ostatnim tygodniu Google udostępnił polską wersję Asystenta. Od teraz polscy użytkownicy mogą porozumiewać się z nim w ojczystym języku. Będzie ona dostępna będzie w urządzeniach z oprogramowaniem Android, iOS oraz w niektórych słuchawkach.

Asystent nie jest jeszcze w pełni rozbudowany – np. nie łączy się z kalendarzem na koncie G Suite, co akurat mi bardzo doskwiera. Jednak sam fakt, że możemy mówić do niego po polsku cieszy.

Według Google prace nad przygotowaniem Asystenta w polskiej wersji językowej trwały ponad rok. W zewnętrznych testach produktu wzięło udział ponad 2 tysiące beta testerów.

Źródło:
Wirtualne Media: Google wprowadza polską wersję językową inteligentnego Asystenta


Internetówkowa Czytelnia

W ostatnich tygodniach ukończyłem kurs przygotowany przez SocialSellingSWAT. Powstał po tym artykuł, w którym znajdziecie informacji o tym, czym jest Social Selling i jak się za niego zabrać, oraz recenzję samego kursu. Zapraszam Was do zapoznania się z tekstem.

Wieciecownecie: Czym jest Social Selling | Recenzja kursu #SocialSellingSWAT

 

Czy wiecie, że liczba użytkowników korzystających z AdBlocka wzrosła o 192% pomiędzy rokiem 2012 a 2017? A 14% osób, które nie korzystają z adblocków a słyszały o nich, planuje zainstalowanie takiego oprogramowania? Jeżeli interesuje Was zjawisko blokowania reklam polecam raport od IAB Polska

Raport Zjawisko Blokowania Reklam: WYNIKI BADANIA

 

Ostatnio Social Tigers coraz częściej w Internetówce. Ale co zrobić jak piszą dobre teksty? Dzisiaj polecam Wam obszerny artykuł Filipa Lewandowskiego o wykorzystaniu lejka zakupowego w reklamie na Facebooku.

SocialTigers: Jak wykorzystać lejek zakupowy na Facebooku? [PORADNIK]


Reklama tygodnia

W tym tygodniu wygrywa Bosch ze spotem – Like a Bosch.

 

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij