Zaczynamy 60-tą Internetówkę! Dziś między innymi o wprowadzeniu ocen reklamodawców na Facebooku, możliwości publikacji na wielu kontach jednocześnie na Instagramie, nowych narzędziach analitycznych na Twitterze czy blokowaniu irytujących reklam w przeglądarce Chrome. W czytelni znajdziecie m.in. tekst o konwersjach na Facebooku od socialowych tygrysów.

To co? Suchar i zaczynamy!

A wiecie jak walczą elektrycy?
W zwarciu!


Facebook wprowadzi system oceny reklamodawców

Według informacji, którą udostępnił Matt Navarra Facebook udostępni system oceny reklamodawców. Oznacza to, że każdy marketer będzie otrzymywał od użytkowników odpowiednią punktację w zależności od treści jakie promuje.

Nadchodzą trudne czasy dla marketerów. Jak pewnie się domyślacie, niska ocena będzie miała swoje konsekwencje. Aktualnie mówi się o wyższych kosztach reklamy. Nie ma jest to jednak oficjalna informacja od Facebooka.

Reklamodawcy będą mogli kontrolować swój końcowy wynik dzięki specjalnej zakładce dostępnej w panelu reklamowych Facebooka.

ocena reklamodawców na Facebooku

I jak Wam się to podoba? Ostatnio widziane reklamy możecie ocenić tutaj (https://www.facebook.com/ads/activity/)

Źródło:
Newsfeed: Facebook będzie słuchał użytkowników – pojawi się system punktowania reklamodawców


Instagram udostępni możliwość publikacji na wielu kontach jednocześnie

Ten news powinnien ucieszyć marketerów, którzy zarządzają więcej niż jednym instagramowym kontem. Aplikacja udostępnia możliwość publikowania postów na wielu  w tym samym czasie.

Nowa opcja pojawi się pod miejscem w którym oznaczamy osoby i dodajemy lokalizację. Zanim zaczniesz jej szukać – aktualnie jest ona dostępna w ramach testów tylko na niektórych urządzeniach z oprogramowaniem iOS. Niestety, osoby z Androidem będą musiały na nią jeszcze poczekać.

Pewnie wielu z Was powie, że publikacja tego samego contentu na wielu kontach to bluźnierstwo :) Ale jeżeli prowadzimy profile tej samej marki na różnych rynkach, lub jedna marka ma wiele kont to możliwość publikowania na kilku jednocześnie może oszczędzić nam sporo czasu.

Źródło:
SocialMediaToday: Instagram Will Now Let You Post to Multiple Accounts at Once Within its Composer


Instagram umożliwi zaplanowanie postów video – zmiany w API

Instagram wprowadził zmiany w swoim interfejsie API, aby umożliwić planowanie postów video. Zanim zaczniecie skakać z radości – planowanie video (podobnie jak w przypadku zdjęć) będzie możliwe za pomocą zewnętrznych partnerów marketingowych Instagrama za pośrednictwem Content Publishing API – jak Buffer i Hootsuite.

Nadal nie jest możliwe zaplanowanie czegokolwiek w samej aplikacji. Musisz więc znaleźć zewnętrzną aplikację, która dzięki wykorzystaniu otwartego API Instagrama udostępnia taką funkcję.

Podobnie jak w przypadku zdjęć, planowanie video będzie możliwe wyłącznie dla kont firmowych.

Źródło:
WERSM: Instagram Updates API To Allow Direct Video Scheduling


Planowanie postów z więcej niż jednym obrazem i materiałami video w TweetDeck

Twitter ogłosił aktualizację funkcji w TweetDeck – będzie można zaplanować tweety z więcej niż jednym zdjęciem oraz z materiałami video bezpośrednio w aplikacji.

TweetDeck wprowadza planowanie postów

TweetDeck to darmowe narzędzie, z którego korzysta wielu marketerów działających aktywnie na Twitterze (szczególnie Ci, którzy mają mniejsze budżety). Możemy tam planować, monitorować i analizować dane pochodzące z naszego twitterowego konta.

I o ile nowa opcja cieszy, dalej nie jest to możliwość edycji tweetów, o którą tak bardzo dopominają się użytkownicy Twittera.

Źródło:
WERSM: You Can Now Schedule Tweets With Videos Or Multiple Images On TweetDeck


Twitter pracuje nad nowymi narzędziami analitycznymi

Twitter stara się maksymalizować zyski w swojej aplikacji. W tym celu pracuje nad wprowadzeniem nowych narzędzi analitycznych. Mają one pozwolić markom na sprawdzenie statystyk i trendów w rozmowach oraz dowiedzieć się, jak lepiej komunikować się ze swoimi odbiorcami.

Nad czym konkretnie pracuje? Pierwszy widok to moduł “Event”, który pokazuje rozszerzone statystyki dotyczące najważniejszych wydarzeń i najświeższe wiadomości. Ma on umożliwić firmom prowadzenie dyskusji w najpopularniejszych tematach.

Twitter wprowadza nowe narzędzia analityczne

Drugi moduł to śledzenie aktywności obserwujących Cię użytkowników na Twitterze. Dzięki temu dowiesz się, kiedy użytkownicy są najbardziej aktywni, a to z kolei pozwoli Ci lepiej zaplanować publikację tweetów.

Nie jest to właściwie nic nowego. Podobne dane możecie wyciągnąć z zewnętrznych aplikacji. Wprowadzenie bardziej zaawansowanej analityki do Twittera jest istotne z punktu widzenia utrzymania użytkowników na platfomie bez konieczności przechodzenia do innych aplikacji. Ma również zachęcić ich do zakupu reklam.

Źródło:
SocialMediaToday: Twitter’s Working on New Event and Audience Analutics Tools, Updated Desktop Layout


Google wprowadzi tryb Interpretera w Google Asistant

Jeżeli korzystaliście ze smart głośnika w Google, to wiecie, że Google Asistant potrafi już tłumaczyć proste zwroty i słowa. To do czego zmierza Google, to pełna translacja konwersacji w czasie rzeczywistym. W momencie uruchomienia usługa będzie działać w 27 różnych językach – nie dotarłem do informacji, czy będzie wśród nich język polski.

Na czym ma polegać? Przy wykorzystaniu głośnika Google Home Hub oraz Google Home, będzie można przeprowadzić rozmowę w różnych językach, wykorzystując automatycznego tłumacza. Aby włączyć tryb interpretera wystarczy powiedzieć “Hey Google, be my French interpreter”

Źródło:
TechCruch: Google Assitant will soon be able to translate conversatins on-the-fly with ‘Interpreter Mode’


Google rozpocznie blokadę reklam w Chrome od lipca 2019

Google w 2017 roku ogłosił, że wprowadzi w swojej przeglądarce własnego “AdBlock’a”, aby zapewnić większą wygodę użytkownikom podczas korzystania z przeglądarki.

Zamiast czekać, aż wydawcy samodzielnie uporają się ze zjawiskiem denerwujących reklam na swoich stronach, Google zacznie je blokować. Oczywiście zablokowane zostaną tylko te witryny, które nadal wyświetlają niskie jakościowo kreacje.

Na jakie reklamy powinny uważać właściciele stron? Google opublikowałem listę 12 reklam, które są szczególnie irytujące według użytkowników.

W 2018 został to wprowadzone w Ameryce Północnej i części Europy. Teraz zapowiedział, że wprowadza to rozwiązanie na wszystkich rynkach od 9 lipca 2019 roku.

Źródło:
9to5Google: Chrome’s standards-backed ad blocker will be available worldwide this July


Internetówkowa Czytelnia

Ciekawy raport przygotowany przez Snapchata razem z Murphy Research. Wyniki pokazują, w jakich sytuacjach zazwyczaj korzystamy z poszczególnych aplikacji social media oraz jak wpływają na nasz nastrój.

I tak Twitter kojarzony jest z niepokojem, izolacją, byciem poinformowanym, zalotami i depresyjnością. Facebook natomiast to przytłoczenie, ciekawość, bycie połączonym czy samotność.

Warto przejrzeć.

SocialMediaToday: Snapchat Releases New Report on How and Why People Use Different Social Apps

 

Cel “konwersje” na Facebooku wywołuje przerażenie wśród większości marketerów nie mających zbyt wiele styczności z tego typu reklamą w aplikacji. Dlatego zarówno dla tych mniej, jak i bardziej zaawansowanych polecam ostatni wpis od Social Tigers, gdzie znajdziecie 11 przykazań kampanii na konwersję.

Duuuużo cennej wiedzy!

SocialTigers: Optymalizacja kampanii reklamowej na konwersję

 

To wszystko na dziś.

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij