To pierwsza Internetówka w 2019 roku. Mam nadzieję, że rozpoczął się on dla Was dobrze. W tym tygodniu mam dla Was kilka ciekawych newsów. Zajrzyjcie też do czytelni, gdzie czeka na Was raport od BuzzSumo.

Wypadało by zacząć, więc…

… co mówi dżem, jak się go otwiera?
„Dżem dobry”

I zaczynamy!


Facebook z naklejkami call-to-action w Stories

Kolejny dowód na to, jak bardzo ważny dla Facebooka będzie rozwój Stories w tym roku. Jeszcze niedawno testował on funkcję udostępniania linków, dziś przyszedł czas na test specjalnego typu naklejek, zawierających wezwanie Call-To-Action.

przyciski CTA w Stories na Facebooku

Test został zauważony przez Ahmeda Ghanema i udostępniony przez Matta Navarrę. Na screenie widzimy wszystkie znane z nagłówka Facebooka przyciski Call-To-Action – “Shop Now”, “Book Now”, “Call Now” i “Get Directions”.

Jak pewnie się domyślacie, przyciski będą dostępna dla Stories stworzonych przez strony firmowe. Bardzo fajna opcja!

Źródło:
WERSM: Facebook Is Testing CTA Stickers In Page Stories


Facebook testuje dark wersję Messengera

Jeżeli macie czarną duszę lub po prostu lubicie korzystać z Messengera w nocy to ten news powinien Wam się spodobać. Messenger testuje ciemną wersję swojej aplikacji. Mniej razi w oczy, więc spokojnie można z niej korzystać w późnych godzinach wieczornych.

Dark Mode na Messengerze

O nowości poinformowała Jane Manchun Wong na swoim Twitterze. Jeżeli jeszcze jej nie obserwujecie – polecam. Często publikuje ciekawe newsy, związane z nowymi testami serwisu Marka Zuckerberga.

Źródło:
Jane Manchun Wond: twitter.com/wongmjane/


Facebook otworzył stronę z inspiracjami

Jeżeli tworzycie reklamy na Facebooku (lub na innej aplikacji ze stajni Marka Zuckerberga) i czasami brakuje Wam inspiracji, możecie skorzystać ze strony z case’ami wybranymi przez Creative Shop.

Facebook stworzył stronę z inspiracjami

Poza przykładami kreacji i opisem poszczególnych case’ów znajdziecie tam również materiały szkoleniowe, które pomogą Wam rozpocząć przygodę z reklamą na Facebooku.

Stronę znajdziecie tutaj.

Źródło:
Facebook Business


Jak korzystać z Instagrama za pomocą komputera?

Ja wiem, że Instagram to aplikacja, która jest dedykowana na urządzenia mobilne. Ale czasami przydałaby się możliwość korzystania z niej za pomocą komputera – chociażby po to, aby wygodniej obrobić zdjęcie i wrzucić bezpośrednio na swój profil.

Jest na to sposób.

Na Safari upewnijcie się, że macie uruchomiony widok developera. W tym celu należy wejść w Preferences -> Advanced i wybrać opcję “Show Develop menu in menu bar”. Jeżeli macie już ją aktywn wchodzicie w “Develop” w górnym menu, następnie “User Agent” -> Safari – iOS – iPhone”.

Jeżeli korzystacie z Chrome jest to jeszcze prostsze. Wchodzicie na instagram.com, klikacie w dowolnym miejscu prawy przycisk myszy i wybieracie “Zbadaj”. Wyświetli Wam się konsola. Teraz na klawiaturze wybieracie Ctrl + Shift + M. I tyle :)

Źródło:
WERSM: How To Post On Instagram From Your Laptop

Instagram testuje statystyki dla hashtagów

News podkradziony od Oli Smolarek z Social Media Now :) Wygląda na to, że Instagram testuje możliwość analizy, z jakich konkretnie hashtagów osoby zobaczyły nasze posty. Na screenie widoczna jest również statystyka ile osób, które nie są naszymi followersami wyświetliło nasze udostępnione przez nas treści.

Statystyki Hashtagów na Instagramie

Trzeba przyznać, że wygląda to naprawdę ciekawie. Ja u siebie jeszcze tego nie widzę. Dajcie znać jak jest u Was?

Źródło:
https://lnkd.in/dukvGCc


WeChat wprowadza własną odmianę Stories

Stories zawitało lub było testowane już w każdej znanej aplikacji. Również WeChat (chiński komunikator internetowy, który do 2017 był najpopularniejszym komunikatorem na świecie) wprowadził swoją odmianę efemerycznych treści.

Nowa funkcja pojawiła się pod nazwą “Time Capsule” i jest jedną z najbardziej zauważalnych aktualizacji aplikacji w ostatnim czasie. Udostępniane w ramach Time Capsule treści, mogą trwać do 15 sekund i podobnie jak w przypadku Instagrama i Snapchata – znikają po 24 godzinach.

WeChat Time Capsule

Duża różnica występuje w sposobie wyszukiwania Stories. W znanych nam aplikacjach, mamy specjalne miejsce gdzie promowane są Relacje naszych znajomych i osób, które obserwujemy. W WeChat, jedynym powiadomieniem o tym, że dana osoba opublikowała Stories jest niebieski okrąg przy avatarze / nazwie użytkownika (jak na powyższym obrazku). Aby obejrzeć materiał, musimy wejść na profil danej osoby.

Źródło:
TechCrunch: China’s WeChat is the latest to get Snap-like ‘Stories’


LinkedIn uruchamia nowe narzędzia Centrum Pomocy

LinkedIn w ostatnim czasie stawia na rozwój (co według mnie mu wychodzi). Ostatnio wprowadził nowe narzędzia w centrum pomocy, przez co chce ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu.

LinkedIn z nowymi opcjami pomocy

Pomoc ma działać bardziej kontekstowo (w formie pojawiających się na ekranie podpowiedzi), dzięki czemu użytkownicy otrzymają odpowiedź bez konieczności przechodzenia na osobną sekcję serwisu.

Aktualnie nowy widok pomocy dostępny jest jedynie w wersji przeglądarkowej dla PC. Jednak już niedługo, pojawi się również na urządzeniach mobilnych.

Źródło:
SocialMediaToday: LinkedIn Improves Help Listings by Adding Contextual Prompts


Internetówkowa Czytelnia

Ciekawy raport od BuzzSumo przygotowany na podstawie analizy 777 milionów postów, które zostały opublikowane na hashtag#Facebook’u w 2018 roku.

wykres godzinowy zaangażowania na Facebooku

Kilka ciekawych danych:

Format video był najbardziej angażującym formatem w 2018 roku
– Video dla największego zaangażowania użytkownika powinno mieścić się w przedziale 180 – 200 sekund (a więc 3:00 do 3:20 minut)
– Warto zastanowić się nad publikacją postów w weekendy – w tym dniu posty osiągały największe zainteresowanie (szczególnie w niedzielę)
– Według danych najlepszy czas przypada na między 10 a 11 w nocy
– Optymalna długość tekstu w postach to do 50 znaków
– A najczęściej wykorzystywanymi reakcjami na posty video było “Love” – 46,80% i “Haha” – 34,10%

Warto przeczytać i wyciągnąć wnioski na przyszłość. Trzeba pamiętać, że jest to zbiorczy raport, bez uwzględnienia specyfiki poszczególnych branż.

Buzzsumo: The 2019 Ultimate Guide to Facebook Engagement


Reklama tygodnia

W ramach reklamy tygodnia mam tym razem dla Was link do artykułu. Zapraszam Was na bloga, który prowadzi Łukasz Mędrysa. Znajdziecie tam obszerne podsumowanie kampanii z 2018. A dokładnie: 30 najlepszych reklam, top 15 wpadek i 12 najlepszych przykładów RTM.

Lepszego bym nie napisał :)

AdvertisingIsExciting: Przegląd 2018 roku w reklamie i social media

 

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij