Mam nadzieję, że nie siedzicie w biurze jak ja, tylko wzięliście wolne. Ale jest poniedziałek, więc  Internetówka być musi. Dziś nie będzie specjalnie długa – tylko najważniejsze newsy.

Ale żeby z tradycji stała się zadość:

Jaki jest najlepszy czas na dawanie prezentów?
– Present perfect

Zacznijmy :)

Nowe sposoby na dzielenie się wydarzeniami z życia na Facebooku

Lubimy dzielić się ważnymi dla nas chwilami na Facebooku. Dlatego serwis przygotował “Wydarzenia z życia” – nowy typ posta składający się z animowanych zdjęć lub filmów.

Wydarzenia z życia na Facebooku - nowy rodzaj posta

Do jego stworzenia możemy wykorzystać własne materiały lub wybrać coś z udostępnionej bazy grafik. Możemy też dołączyć zdjęcia lub video osób, miejsc i stron, które zostały oznaczone w poście.

“Wydarzenia z życia” wyświetlane są w specjalnej sekcji w naszym profilu. Jeżeli nie chcemy aby były widoczne na naszej osi, możemy je ukryć klikając w ikonę z trzema kropkami znajdującą się w prawym górnym rogu posta.

Źródło: Facebook Newsroom: Giving People New Ways to Commemorate Moments on Facebook


Facebook dodaje nowe tryby kamery w Messengerze

Facebook przygotował dla użytkowników Messengera aktualizację, która wprowadza nowe opcje kamery w aplikacji. Co otrzymaliśmy?

Nowe tryby kamery w Messengerze

Po pierwsze tryb Boomerang, który pozwala na zapętlenie krótkiego video. Efekt jest bardzo popularny na Instagramie.

Został udostępniony również tryb Selfie, który automatycznie rozmazuje tło i ustawia ostrość na twarzy a także pozwala na jej “upiększanie”.

Ostatnia nowość to naklejki AR, które możemy przeciągnąć na fotografowaną scenę i umieścić wśród rzeczywistych przedmiotów i obiektów.

Zmiany są już udostępniane globalnie, więc powinny pojawić się w Waszych Messengerach w ciągu najbliższych kilku dni.

Źródło: Social Media Today: Facebook Adds New Camera Tools to Messenger, Including Boomerang and Selfie Mode


Z Facebook Watch korzysta 75 milionów użytkowników dziennie

Od uruchomienia Facebook Watch globalnie minęły 3 miesiące. Po tym czasie serwis pochwalił się oficjalnymi statystykami nowej funkcji.

Według nich, treści video na platformie Watch codziennie ogląda 75 mln osób na całym świecie. Miesięcznie ich liczba waha się w granicach 400 milionów. Średni dzienny czas korzystania z platformy na użytkownika to około 20 minut.

Serwis zapowiedział również, że wprowadzi na wszystkie rynki emisję reklam w Facebook Watch – obecnie są one emitowane tylko w pięciu krajach

Źródło: Wirtualnemedia: Facebook Watch ma 75 mln widzów dziennie


Usterka Facebooka zagroziła bezpieczeństwu zdjęć 6,8 mln użytkowników

Dawno nie było o problemach z bezpieczeństwem Facebooka. Pomiędzy 13 a 25 września 2018 roku, w serwisie pojawił się błąd, przez który deweloperzy zewnętrznych aplikacji mogli otrzymać dostęp do zdjęć 6,8 mln użytkowników. Nawet tych, które nigdy nie zostały opublikowane na kontach użytkowników.

Mówi się tu o około 1,5 tysiąca aplikacji do obróbki zdjęć, które stworzone zostały przez ponad 870 firm. W trakcie korzystania z tych programów użytkownik wyrażał zgodę na udostępnienie wybranych fotografii. Jednak w wyniku błędu, deweloperzy otrzymywali możliwość przeglądania również pozostałych zdjęć użytkownika.

Facebook zapewnia, że błąd został zlokalizowany i usunięty.

Źródło: Wirtualnemedia: Zdjęcia 6,8 mln użytkowników Facebooka mogły trafić w obce ręce. Firma przeprasza za usterkę


Facebook udostępniał prywatne wiadomości użytkowników

To nie koniec problemów z prywatnością i bezpieczeństwem na Facebooku. Okazuje się, że sporo firm mogło mieć dostęp do takich danych jak m.in. rozmowy użytkowników.

Pierwsze informacje o udostępnianiu danych wybranym partnerom przez Facebooka pojawiły się na początku grudnia. Według nich serwis umożliwiał dostęp takim firmom jak Airbnb czy Netflix. Wtedy serwis zaprzeczył doniesieniom, że handluje danymi użytkowników.

Według „The New York Times”, ponad 150 firm miało większy niż standardowy dostęp do danych. Taka sytuacja miała mieć miejsce od 2010 roku. Również po 2014 roku, kiedy Facebook uszczelnił proces udostępniania danych zewnętrznym podmiotom.

Różne firmy miały różne poziomy dostępu – Apple mógł korzystać z informacji dotyczących kontaktów i kalendarza, Microsoft o znajomych użytkowników, natomiast Netflix i Spotify nawet do prywatnych rozmów.

Facebook twierdzi, że wszystko było zgodne z regulaminem. Natomiast firmy, które według NYT miały posiadać dostęp do danych zaczęły się wszystkiego wypierać. Netflix twierdzi, że z nich nie korzysta a Spotify tłumaczy, że nie wiedział o posiadaniu takiego dostępu.

Źródło: Wirtualnemedia: Netflix i Spotify miały dostęp do prywatnych wiadomości użytkowników Facebooka. „Internauci o tym wiedzieli”


Naklejka do sesji Q&A Live na Instagramie

Stories to oczko w głowie Marka Zuckerberga. Dlatego tak często wprowadzane są w nich nowości. Ostatnio została dodana naklejka, która umożliwia zebranie pytań do sesji Q&A na żywo. Dzięki niej, zadane przez obserwujących nas użytkowników pytania pojawią się w w transmisji live.

Pytania w transmisji na żywo na Instagramie

Jak to ustawić? Na początku stwórz Stories na którym umieścisz naklejkę z pytaniem. Kiedy uzbierasz już pierwsze pytania otwórz transmisje live. Po rozpoczęciu na dole ekranu zobaczysz ikonę ze znakiem “?”. Po kliknięciu pojawi się lista z zebranymi pytaniami – po wybraniu jednego z nich wyświetli się ono w transmisji na żywo.

Fajny sposób do angażowania swojej społeczności zarówno przez influencerów jak i marki.

Naklejka będzie udostępniona dla najnowszej wersji Instagrama na iOS i Androidzie. Sprawdźcie czy już macie możliwość tworzenia takich transmisji.

Źródło: Instagram Press: New Ways to Interact on Instagram


Instagram wprowadza nowy efekt oraz sposób dzielenia się muzyką w Stories

Instagram udostępnił użytkownikom nowy sposób na dzielenie się muzyką w Stories.

Wcześniej jedyną możliwością było dodanie naklejki z muzyką podczas udostępniania Relacji. Teraz możemy zadać użytkownikom pytanie, np. o ich ulubiony utwór, a oni mogą odpowiedzieć za pomocą muzyki z Facebooka lub biblioteki Instagrama.

Muzyka w Stories na Instagramie - nowa naklejka

Został również wprowadzony nowy efekt. Dzieląc się w Stories swoją ulubioną muzyką, możesz użyć nowych efektów aparatu, które reagują na bit i dźwięki w udostępnianym utworze.

Nowe funkcje muzyczne będą dostępne w najnowszej wersji Instagrama na iOS i Androida jeszcze w tym tygodniu. Dotyczy to wyłącznie regionów, w których aktualnie dostępna jest biblioteka muzyczna.

Czy tylko ja widzę powolne zmierzanie w kierunku TikToka?

Źródło: WERSM: Instagram Further Integrates Music Sharing Into Stories; Brings Question Stickers To Live


Snapchat uruchamia Lens Challenges – bardzo przypomina TikTok

Snapchat stara się zwiększyć zaangażowanie swoich użytkowników. W tym celu stworzył Lens Challenge, czyli wyzwanie polegające na stworzeniu Snapa tematycznie powiązanego z piosenką, tańcem, świętem, itp.

Lens Challenge na Snapchacie

Jednym z nich jest wyzwanie, w którym użytkownicy poruszają wargami udając, że śpiewają piosenkę “Jingle Bells” Gwen Stefani. To konkretne wyzwanie zostało stworzone przez Snapchata, jednak użytkownicy mają możliwość tworzenia własnych oraz oglądania tych, które zostały nagrane przez innych.

Chociaż sama funkcja przypomina w swoich założeniach pomysł znany z TikToka, to wydaje się dobrym rozwiązaniem. A to, że Snapchat ściągnął coś od innych? Ja bym mu wybaczył. To on pierwszy wprowadził pomysł Stories, z którego tak chętnie korzystają wszystkie pozostałe aplikacje.

Źródło: TechCrunch: Snapchat takes on TikTok with launch of Lens Challenges


Chronologicznie czy według algorytmu? Wybór kolejności wyświetlania wpisów na Twitterze

Zgodnie z zapowiedziami we wrześniu tego roku, Twitter udostępnia przycisk pozwalający zmienić kolejność wyświetlania tweetów. Znajduje się w prawym górnym rogu aplikacji na iOS.

Po kliknięciu otrzymamy wybór, czy chcemy aby wpisy na Twitterze wyświetlały nam się zgodnie z porządkiem chronologicznym lub według kolejności ustalonej przez algorytm.

W aplikacji na iOS zostało to już udostępnione globalnie. Dla wersji na Androida i w przeglądarkach możliwość wyboru pojawi się w najbliższym czasie.

Źródło: SocialMediaToday: Twitter Rolls Out New Button to Easily Switch Between Chronological and Algorithmic Timeline


Google rozpoznaje obiekty – Google Lens

Google wprowadził do aplikacji Google na iOS opcję wyszukiwania wizualnego. Po kliknięciu w ikonę Google Lens automatycznie uruchomi się aparat i rozpocznie się rozpoznawanie obiektów na które jest skierowany. Teraz wystarczy, że dotkniesz wybrany przedmiot, a aplikacja automatycznie pokaże Ci wyniki wyszukiwania dla danego przedmiotu.

Wprowadzenie tej opcji Google ogłosił w 2017 roku i powoli wdraża to do swoich aplikacji. Wcześniej Google Lens było dostępne w Google Photos na iOS, gdzie służyło rozpoznawaniu obiektów na zdjęciach.

Mam wrażenie, że na Androidzie jest to od dawna w Google Asystencie. Sprawdźcie czy u Was również jest dostępne.

Źródło: TechCrunch: Google Lens arrives in iOS search app


Google umożliwi rozliczanie się za konwersje w reklamach display

Do tej pory wyświetlając reklamę display w sieci reklamowej Google (GDN) mogliśmy rozliczać się wyłącznie za kliknięcia. W ostatnim tygodniu ogłosił wprowadzenie płatności za konwersję. Oznacza to, że reklamodawcy będą mogli rozliczać się z Google jedynie za określone działanie na stronie lub aplikacji.

Google jednocześnie wyjaśnia, że opłata za konwersję będzie korzystać dokładnie z tego samego algorytmu ustalania stawek, co w przypadku kampanii rozliczanych za kliknięcia.

Źródło: Marketing Przy Kawie: Google wprowadza płatność za konwersję w reklamach display


Telewizja Polska zainteresowana zakupem Showmaxa

Tydzień temu informowałem Was o zamknięciu Showmaxa w Polsce z końcem stycznia 2019 roku. Według oficjalnych informacji jest to związane z planami koncernu Naspers – właściciela Showmaxa.

Nie trzeba było czekać długo na pierwsze plany zakupu platformy. W tym tygodniu światło dzienne ujrzała informacja, że Telewizja Polska jest zainteresowana przejęciem zamykanego serwisu. Odbyły się nawet pierwsze rozmowy w tym kierunku.

Nie wiadomo jednak czy transakcja dojdzie do skutku oraz o jakich kwotach mówimy.

Źródło: Wirtualnemedia: TVP chce kupić Showmax. „Były już pierwsze kontakty na poziomie zarządu”

 

To wszystko na dziś. Nie będę dręczył Was jeszcze czytelnią – pewnie i tak chcecie jak najszybciej wracać do domu i brać się za przygotowania do świąt.

Dlatego chciałbym życzyć Wam Zdrowych, Wesołych i Rodzinnych Świąt.

Z Internetówką widzimy się 31 grudnia – chyba, że w najbliższym tygodniu nic się nie wydarzy ;)


Reklama tygodnia

Bym zapomniał. Jeszcze reklama tygodnia. Pewnie domyślacie się kto wygrał? Oczywiście Kevin i Google. Trzeba przyznać, że pozamiatali.

 

Teraz już wszystko.

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij