Dziś trochę mniej newsów niż zwykle – mam jednak nadzieję, że Was zaciekawią. Będzie między innymi o pierwszych działaniach w kierunku reklam w grupach, możliwości udostępniania “Kolekcji”, czy o zamknięciu komunikatora Allo przez Google.

Zanim zaczniemy, czy wiecie dlaczego Chuck Norris nie zagrał w Titanicu?
Bo wszystkich by uratował :)

Zaczynamy!


Reklama w Grupach i sekcji “Search & Discover” na Facebooku

Zanim wpadniecie w huraoptymizm, chciałbym ochłodzić Wasz entuzjazm. Jest to pierwszy screen pokazujący, że coś się w tym kierunku dzieje i być może pojawi się możliwość reklamy w grupach.

Nadal nie wiadomo jak to będzie wyglądać. Czy emisja reklam będzie możliwa wyłącznie w grupach, których jesteśmy właścicielami czy może we wszystkich. Możliwe również, że to Facebook będzie wybierał grupy, które będą pasować do założeń ustawionej przez nas kampanii.

Wrzucam jako temat, który w najbliższym czasie na pewno warto obserwować.


Testy “Keywords alert” w Grupach na Facebooku

Rosnąca popularność grup sprawia, że ich administratorom i moderatorom coraz trudniej nimi zarządzać. W związku z tym Facebook postanowił pomóc i testuje możliwość ustawiania alertów na słowa kluczowe.

Kiedy członek grupy użyje wskazanego wcześniej wyrazu lub frazy, administrator otrzyma o tym powiadomienie. W sumie bardzo proste, a naprawdę może ułatwić życie. Pytanie, jak ludzie zaczną to obchodzić, żeby utrudnić pracę moderatorom :)

facebook wprowadza keywords alert

Testy zostały zauważone przez Jane Manchun Wong.

Więcej na:
WERSM: Facebook Is Testing “Keyword Alerts” Feature In Groups


Facebook z nowym wyglądem profili

Ostatnio informowałem Was o testach nowego wyglądu profili na Instagramie. Okazuje się, że zakładka profilowa na Facebooku również doczeka się odświeżenia. Jak pokazuje na Twitterze Jane Manchun Wong, serwis testuje nowy wygląd.

Spostrzegawczy zauważyli pewnie również nową zakładkę i przycisk “Add Hobbies”. Mam nadzieję, że zostanie ona wprowadzona i będzie chętnie uzupełniana. Zadeklarowane przez użytkowników zainteresowania będą znacznie trafniejsze niż obecne teraz w systemie reklamowym.

BTW – jeżeli interesujecie się mediami społecznościowymi, polecam Wam śledzić profil Jane. Często można dowiedzieć się o nowościach dużo wcześniej niż z artykułów w mediach.

Link macie tutaj.


Stories dostępne również dla Grup na Facebooku

Pewnie myśleliście, że nie będzie dziś nic o Stories. Błąd. Po serii testów, Facebook postanowił wprowadzić globalnie Stories dla Grup. W założeniu mają one pomóc w budowaniu jeszcze większego zaangażowania członków. Dodatkowo serwis udostępnił możliwość reagowania na nie za pomocą emoji.

Stories w grupach na Facebooku

Więcej roboty dla Administratorów? Owszem. Dlatego Facebook wprowadza kilka nowych narzędzi, które usprawnią zarządzanie treścią udostępnianą przez użytkowników.

Narzędzia pomogą administratorom grup zatwierdzać i usuwać historie członków zanim zostaną one udostępnione społeczności. Otrzymają oni również możliwość ignorowania i blokowania Stories określonych osób.

Więcej na:
WERSM: Facebook Rolls ut Collaborative Group Stories Globally


Facebook ogłosił wprowadzenie nowego dodatku do “Kolekcji”

Kolekcje na Facebooku umożliwiają użytkownikom zapisywanie interesujących ich wpisów, filmów, ogłoszeń czy reklam na osobnej liście. Aby to zrobić należy kliknąć w 3 kropki w prawym górnym rogu postu, zapisać go, następnie utworzyć kolekcję.

Jest to bardzo przydatna funkcja służąca do zapamiętywania np. artykułów czy narzędzi – korzystam z niej podczas tworzenia internetówki. Ważne – nie mylcie z reklamowymi “Kolekcjami” – są to dwie różne funkcje Facebooka.

Collection Sharing: Holiday Shopping

Opublikowany przez Facebook Poniedziałek, 3 grudnia 2018

Teraz serwis wprowadził możliwość udostępnienia zapisanych kolekcji znajomym oraz zaproszenia ich do współtworzenia wskazanej listy. Według dostępnych informacji, w ciągu najbliższego tygodnia nowa funkcja będzie dostępna dla wszystkich użytkowników.

Więcej na:
SocialMediaToday: Facebook Adds Option to Share Collections of Ideas with Friends.


Facebook wyświetla ankiety dotyczące komentarzy

Facebook wciąż stara się zwiększać zaangażowanie użytkowników w swoim serwisie. Najlepszym na to sposobem jest wciągnięcie ich w dyskusję. Aby to zrobić, Facebook chce bardziej wyeksponować najbardziej interesujące komentarze.

W tym celu na początku roku rozpoczął testowanie systemu oceny komentarzy za pomocą opcji “up” i “downvote”. Była ona wyświetlana losowej grupie użytkowników. Docelowo miała w prosty sposób przekazywać informacje na temat jakości danego komentarza, a także wspomóc walkę z hejtem i fakenewsami w serwisie.

Facebook wprowadza testowe ankiety komentarzy

Teraz serwis idzie o krok dalej i wprowadza ankiety, które mają pomóc mu w określeniu jakości danego komentarza. Prawdopodobnie zebrane dane mają wspomóc algorytmy Facebooka, które w przyszłości będą rozpoznawać najciekawsze komentarze i sortować je w taki sposób, aby użytkownik od razu je zobaczył.

Więcej na:
Social Media Today: Facebook Tests New ‘Comment Quality’ Feedback Option as it Looks to Boost Engagement


Zmiany w Messenger Lite

Facebook wprowadził w tym tygodniu kilka nowych dodatków do Messengera w wersji Lite (jest obecnie używana przez ponad 200 milionów użytkowników na całym świecie).

Co otrzymaliśmy? Pojawiły się animowane GIFy, nowe opcje wyglądu czatów grupowych (między innymi zmiana kolorów) oraz możliwość udostępniania plików za pośrednictwem aplikacji.

nowy wygląd messenger lite

Zmiany w aplikacjach typu Lite zawsze są trudne, ponieważ z jednej strony serwisy chcą dołożyć nowe funkcjonalności, z drugiej ogranicza ich rozmiar aplikacji. Z reguły są one wprowadzane do regionów, gdzie nie ma szybkiego połączenia z internetem, więc zarówno możliwości jak i wielkość aplikacji musi to uwzględniać.

Więcej na:
WERSM: Faccebook Brings New Features And Customisations To Facebook Lite


Skype dodaje napisy w czasie rzeczywistym

Microsoft wprowadza nowe rozwiązanie dla platformy Skype – napisy w czasie rzeczywistym, które wyświetlane będa za pomocą sztucznej inteligencji (AI). Dzięki temu Skype ma się stać bardziej dostępny dla osób głuchych lub niedosłyszących.

Firma poinformowała również, że już niedługo pojawią się tłumaczenia tekstu na żywo dla ponad 20 języków. Po uruchomieniu tej funkcji będzie możliwe czytanie napisów w wybranych języku.

skype dodaje napisy live dla niesłyszących w rozmowie

Nowe opcje włączycie w Ustawienia -> Połączenia -> Napisy -> Pokaż napisy dla wszystkich połączeń głosowych i wideo.

Więcej na:
SocialPress: Skype doda napisy do rozmowy w czasie rzeczywistym


Google oficjalnie zamyka komunikator Allo

Kilka miesięcy temu Google ogłosił koniec serwisu Google+. Teraz przyszła pora na Allo – w minionym tygodniu oficjalnie poinformowano o zamknięciu komunikatora.

Aplikacja powstała we wrześniu 2016 i od samego początku były z nią problemy. Miała również mnóstwo błędów. Szybko okazało się, że nie może stanowić konkurencji dla WhatsAppa i Messengera.

Dlatego z początkiem 2018 roku zaprzestano dalszych prac nad komunikatorem i rozpoczęto proces zamykania aplikacji. Będzie ona dostępna do marca 2019 roku. Do tego czasu użytkownicy mają czas na eksport wszystkich cennych dla nich danych.

Google w to miejsce zamierza skupić się nad rozwijaniem systemu RCS (Rich Communication Services), który umożliwia komunikację typu iMessage między urządzeniami z Androidem.

Więcej na:
TechCrunch: Google is killing off Allo, its latest messaging app flop


Wydatki reklamowe po 3 kwartałach 2018 roku – analiza Starcom

Już na sam koniec wyniki badania zrealizowanego przez agencję Starcom. Wartość wydatków reklamowych w pierwszych 3 kwartałach 2018 roku wyniosła 6,7 mld zł. W całym analizowanym okresie rynek zanotował największy wzrost od 2008 roku.

Wszystkie klasy mediów (z wyjątkiem prasy) odnotowały w 2018 roku wzrosty. Co szczególnie cieszy, liderem została reklama internetowa, która wygenerowała o 14% wyższe przychody niż w analogicznym okresie w 2017 roku.

Udziały reklamy digital wyglądają tak – display: 47,6%, SEM: 30,1% i video: 19,5%. Wzrasta również udział wydatków na reklamę mobile z 31,8% w 2017 do 34,6%.

Więcej na:
Marketing Przy Kawie: Starcom: blisko 9% wzrostu wydatków reklamowych po trzech kwartałach 2018 r. Najszybciej rośnie Internet


Internetówkowa Czytelnia

W związku z tym, że w ostatnim tygodniu nie wpadł mi do żaden artykuł, który mógłbym z czystym sumieniem polecić dziś nie będzie czytelni. Mam za to dla Was video “Skuteczna reklama na Facebooku”, czyli ostatni live Mariusza Łodygi z Franciszkiem Giergiewem. Warto obejrzeć,

Skuteczna reklama na Facebooku

[FB Live ?]Dziś z Franciszek Bazyli Georgiew z Social Tigers rozmawiamy o reklamie na Facebooku ??A o czym dokładnie będzie mowa?✔️Co przyniesie reklamodawcom w 2019 roku Facebook?✔️Jakie są największe mity dotyczące funkcjonowania na Facebooku – np. dotyczące generowania zasięgów?✔️Jak dobrze współgrać z algorytmami Facebooka?✔️Jakie aktywności bierze pod uwagę algorytm Facebookowy i co jest dla niego najcenniejsze?✔️Czy zaangażowanie fanów na fanpage’u wpływa na efektywność prowadzonych kampanii reklamowych?✔️Kampanie na pozyskiwanie fanów – czy warto z nich korzystać? A jeśli tak, to jak robić to dobrze?✔️Czy określać limity stawek za założone działania, czy pozwolić Facebookowi dobrać je samodzielnie?✔️Na co zwrócić uwagę tworząc tekst i grafikę do reklam?✔️Kiedy optymalizować kampanię? Jeśli działa dobrze, to czy warto ryzykować i przy niej coś zmieniać, by spróbować zaoszczędzić kilka groszy?✔️Kiedy decydować się na promocję postów? Od razu po publikacji czy może później?

Opublikowany przez Mariusz Łodyga Środa, 5 grudnia 2018


Reklama tygodnia

Ale za to będzie tradycyjna reklama na koniec internetówki. W tym tygodniu wygrała kampania banku Erste Group – #believeinyourself

#glaubanweihnachten

Was wäre Weihnachten ohne Liebe? #glaubanliebe #glaubanweihnachten #glaubandich

Opublikowany przez Erste Bank und Sparkasse Sobota, 1 grudnia 2018

 

A skoro jesteśmy w temacie reklam – ostatnio byłem na MIXX Awards organizowanych przez IAB Polska. Jeżeli chcecie przeczytać opinię o konferencji oraz opis trzech najlepszych według mnie prezentacji kampanii, zapraszam do artykułu.

Wieciecownecie: Mixx Awards & Conference 2018 – czy warto?

 

Dobrego tygodnia Wam życzę!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

Udostępnij