Znowu pojawiło się sporo ciekawych newsów. Dziś będzie o Facebooku – między innymi o nowej sekcji “Today In” z lokalnymi informacjami, możliwości blokowania komentarzy z określonymi słowami kluczowymi czy sprzedaży produktów za pomocą transmisji live. Będzie też o publikacji Stories wyłącznie do bliskich znajomych na Instagramie, testach Relacji na YouTube oraz wspólnym pomiarze kampanii w internecie, radiu i telewizji.

Zanim zaczniemy, czy wiecie, co łączy kota z węglem?
– Miał

Rozumiecie, prawda? Pył z węgla to “miał” a jednocześnie kot wydaje taki sam odgłos i dlatego właśnie to jest śmieszne, nie? Nie? No dobra – zaczynamy!

Jeszcze chwila! Ogłoszenie duszpasterskie! Często na różnych grupach pojawia się pytanie – jakie książki z obszaru marketingu i social media warto czytać? A że czytam sporo, postanowiłem stworzyć serię postów o książkach właśnie.

Cały blog ma mieć charakter informacyjno-edukacyjny, dlatego poza zwykłym warto / nie warto chciałbym, żeby każdy wpis zawierał wartościowe informacje z książki. Na pierwszy ogień poszedł Philip Kotler i “Marketing 4.0”. Poniżej znajdziecie link do artykułu.

Wieciecownecie: Zmiana układu sił na rynku, czyli “Marketing 4.0” Philipa Kotlera

Teraz już zaczynamy!


Udostępnianie standardowych postów w Stories jeszcze prostsze – nowe testy Facebooka

W ostatniej Internetówce pojawił się news o możliwości udostępnienia postów stron w prywatnych Stories użytkowników. Okazuje się, że Facebook testuje wprowadzenie funkcji “Udostępnij w relacji” jako domyślnej.

Po naciśnięciu przycisku “Share”, udostępniany materiał zostaje automatycznie przystosowany do formatu Stories. Użytkownicy po jego obejrzeniu, mogą przejść do normalnego posta, gdzie mają możliwość pozostawienia reakcji czy komentarza.

Testy pokazują jak duże oczekiwania serwis pokłada w Stories. I w sumie nie ma się co dziwić – aktualnie jest to jedna z najchętniej wykorzystywanych funkcji w social media.

Więcej na:
Newsfeed: Udostępnianie w Stories jako domyślna akcja przycisku Share


Lokalne wiadomości w sekcji “Today in” na Facebooku

Facebook chce ułatwić dotarcie do informacji dotyczących lokalnych społeczności za pomocą sekcji “Today In”. Wyświetla ona wiadomości, informacje  i wydarzenia związane z najbliższą okolicą użytkownika.

Today In informacje lokalne na Facebooku

W ostatnim tygodniu Facebook poinformował o udostępnieniu jej w 400 miastach w Ameryce. Ruszają również testy międzynarodowe, m.in w Australii. Można się spodziewać, że jeżeli wszystko pójdzie dobrze to sekcja zostanie udostępniona globalne.

Poza “Today In” w testach znajduje się również funkcja powiadomień o wiadomościach z istotnych stron rządowych. Otrzymają one możliwość informowania odbiorców o ważnych zdarzeniach za pomocą tzw. “local alert”.

Więcej na:
TechCruch: Faccebook must police Today In, Its local news digest launching in 400 cities


Blokowanie komentarzy na Facebooku po słowach kluczowych

Facebook testuje możliwość blokowania komentarzy zawierających określone słowa kluczowe, emotikony lub wyrażenia. Ma to pozwolić użytkownikom na kontrolę jakie treści będą pojawiać się na ich profilu. Do tej pory było to dostępne tylko dla administratorów kont firmowych.

Facebook blokowanie komentarzy po słowach kluczowych

Wcześniej na niektórych rynkach (między innymi Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych) Facebook udostępnił za pomocą opcję “Snooze”, czyli możliwość wyciszenia postów zawierających określone słowa na 30 dni. Nowa funkcja ma blokować je permanentnie.

Więcej na:
WERSM: Facebook Tests Option Allowing You To Block Comments Containing Certain Keywords


Funkcja Watch Party dostępna globalnie. Również dla Stron i Profili

Ważny news! Jak wiecie, jakiś czas temu Facebook wprowadził tzw. Watch Party, które pozwala na wspólne oglądanie materiału video w grupach. Teraz funkcja została udostępniona globalnie.

Watch Party Facebook dostępne dla stron i profili

Ale to nie koniec dobrych wieści. Facebook postanowił rozszerzyć dostępność opcji wspólnego oglądania dla wszystkich stron i profili w serwisie. Wprowadzone zostały nowe funkcje jak wielowątkowe komentarze, które pozwolą na łatwiejsze prowadzenie konwersacji. Dodano również możliwość wcześniejszego zaplanowania wspólnego seansu.

Świetna wiadomość dla administratorów stron. Można to naprawdę fajnie marketingowo wykorzystać.

Więcej na:
WERSM: Facebook Watch Party Is Now Available Worldwide


Powstanie pierwszy punkt kontaktowy dla polskich użytkowników Facebooka

Ministerstwo Cyfryzacji zawarło z Facebookiem umowę na powstanie punktu kontaktowego dla polskich użytkowników. Ma on pozwolić na dodatkowe odwołanie się od decyzji Facebooka związanej z usunięciem konta lub zamieszczonymi na nim kontrowersyjnymi treściami. Jak przewiduje umowa, taki wniosek ma zostać rozpatrzony w ciągu 72 godzin.

Obowiązywać będą dwa warunki. Po pierwsze, z punktu kontaktowego będzie można skorzystać, jeżeli usunięte treści lub profile będą zawierały się w jednej z kategorii dostępnych w formularzu. Na początek ograniczono je wyłącznie do mowy nienawiści i fake newsów.

Warunek drugi to wcześniejsze odwołanie się użytkownika do Facebooka za pomocą standardowego formularza. Jeżeli serwis odrzuci wniosek lub nie odpowie w ciągu 72 godzin, dopiero wtedy będziemy mogli korzystać z punktu kontaktowego.

Według nieoficjalnych informacji ma wystartować już w styczniu 2019. Trwają również rozmowy z innymi platformami społecznościowymi jak Twitter i Google.

Więcej na:
Wirtualne Media: Polscy użytkownicy Facebooka będą mogli dodatkowo odwoływać się od zablokowania wpisów i profili


Facebook testuje możliwość sprzedaży za pomocą transmisji live

Facebook powoli rozwija swoje zaplecze eCommerce. Ostatnio światło dzienne ujrzał news o testach sprzedaży produktów za pomocą Facebook Live. Ma to umożliwić prezentację produktów w formie transmisji na żywo.

Nie wiadomo jeszcze jak finalnie będzie wyglądać sprzedaż za pomocą tzw. “Screenshota”. Najprawdopodobniej wprowadzony zostanie specjalny przycisk pozwalający na zakup prezentowanego podczas transmisji produktu.

Chociaż wiele szczegółów nie zostało jeszcze podanych, nowa funkcja wydaje się ciekawym elementem oferty eCommerce w aplikacji. Jestem ciekaw, jak będzie to się rozwinie.

Więcej na:
SocialMediaToday: Facebook’s Testing a New “Live Video Mode for Sellers” for Pages to Promote Products


Instagram pozwoli na publikacje Stories tylko bliskim znajomym

Instagram dodał w swojej aplikacji nową opcję, która pozwala użytkownikom ograniczyć widoczność Stories. Podczas publikacji naszej Relacji będziemy mogli wybrać, czy udostępnianą przez nas treść mają zobaczyć wszyscy nasi znajomi, czy tylko ci wybrani.

Instagram udostępnienie Stories tylko bliskim znajomym

Nowa funkcja ma zachęcić użytkowników do jeszcze bardziej swobodnego i częstszego korzystania z formatu Stories.

Opcja wyboru listy pojawi się w ostatnim oknie przed udostępnieniem materiału. Aby móc to zrobić, trzeba wcześniej posiadać listę bliskich znajomych. W tym celu należy wejść w swój profil i wybrać menu ustawień w prawym górnym rogu. Znajdziecie tam możliwość stworzenia takiej listy.

Social media idą w kierunku coraz bardziej prywatnego publikowania treści. Jednak takie posunięcia dają również nowe możliwości markom, które będą mogły publikować różne posty dla różnych grup odbiorców.

Więcej na:
SocialMediaToday: Instagram’s Added a New Option to Share Stories with Chosen Friends Only


Youtube wprowadza własną wersję Stories

Stories, stories everywhere. Tymi słowami w ostatniej Internetówce zakończyłem news o Stories na LinkedIn. Teraz do grona serwisów społecznościowych posiadających lub testujących własną odmianę Stories dołączył YouTube.

Właściwie biorąc pod uwagę format treści dostępnych na YouTubie, wprowadzenie Relacji wydaje się naturalną koleją rzeczy. Dlatego już niedługo zobaczymy pasek ze Stories w górnej części aplikacji Youtube, który będzie zawierał materiały obserwowanych twórców. Funkcja tworzenia Stories jest już dostępna, jednak dostęp posiadają jedynie twórcy którzy posiadają najmniej 10 000 subskrybentów.

Youtube wprowadza własne Stories

Jak wygląda Stories na YouTube? Różni je wyłącznie czas, przez jaki materiał ma będzie widoczny w serwisie. Początkowo będzie to siedem dni, więc o wiele dłużej niż 24-godzinna dostępność tego rodzaju treści w innych aplikacjach. Może się to jednak zmienić w zależności od tego, jak podczas testów będą reagować użytkownicy.

To, że w 2019 roku zaleje nas Stories jest już niemal pewne.

Więcej na:
SocialMediaToday: YouTube Lauches YouTube Stories, Limited to Prominent Creators Only


LinkedIn wprowadza zmiany w ustawieniach widoczności publikowanych treści

LinkedIn wprowadza zmiany w sposobie udostępniania postów. Dotychczas, po kliknięciu przycisku “Publikuj” dzieliliśmy się postem z całą naszą siecią kontaktów. Po zmianach otrzymamy wybór, dzięki któremu będziemy mogli ograniczyć widoczność naszych treści.

LinkedIn wprowadza zmiany w ustawieniach prywatności publikowanych postów

Jak widzicie, opcji jest wiele i bardzo przypominają te, które znamy z Facebooka. Zastanawiam się jednak, czy publikując treść na LinkedIn powinno zależeć nam na ograniczaniu widoczności wpisów?

Więcej na:
WERSM: LinkedIn Is Rolling Out A New Share Box


Wspólny zasięg kampanii reklamowej w TV, radiu i internecie? Nowe badanie od Gemius

Unikalny zasięg kampanii prowadzonej w różnych mediach to taki święty Graal dla marketerów. Do tej pory mierzyliśmy każdy kanał osobno bez możliwości poznania pełnego obrazu kampanii. Co więcej, pomiar ten był dokonywany za pomocą różnych metodologii.

W ostatnim tygodniu firma Gemius zaprezentowała na rynku nowe narzędzie marketingowe – gemiusPostBuy, które umożliwia pełny kampanii reklamowych w różnych mediach. Oznacza to możliwość zmierzenia wspólnego zasięgu dla kampanii prowadzonej w telewizji, radiu i internecie. Rozwiązanie oparte jest na pomiarze współoglądalności reklam oraz konsumpcji mediów w oparciu o jednoźródłowy panel.

gemiusPostBuy jednoźródłowy pomiar kampanii reklamowych

Wyniki badania pozwolą marketerom na lepszą optymalizację swoich działań reklamowych w poszczególnych mediach. Jest to naprawdę spora zmiana zasad gry na rynku – jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej, zapraszam do artykułu.

Więcej na:
Gemius: Jednoźródłowa analiza: digital, TV i radio. Gemius oferuje pomiar kampanii nowym narzędziem


Internetówkowa Czytelnia

Strasznie długo mi tym razem wyszło, dlatego dziś krótka czytelnia

Ciekawy artykuł od Freshmaila dotyczący wykorzystania błędów poznawczych w e-mail marketingu. Dowiecie się jak wykorzystać błąd selektywnej percepcji, heurystykę zakotwiczenia i dostosowania, zasadę podczepienia oraz niechęć do ponoszenia strat.

Ogólnie polecam przyjrzeć się tematyce błędów poznawczych – jest to temat, który powinien zainteresować marketerów.

Freshmail: Psychologia w email marketingu – wykorzystaj błędy poznawcze odbiorców


Aplikacja TikTok bije ostatnio rekordy popularności i jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie. Warto przeczytać i dowiedzieć się, na czym polega jej fenomen. Tym bardziej, że coraz częściej wykorzystywana jest w influencer marketingu.

SocialPress: Na czym polega fenomen aplikacji TikTok?


A skoro już jesteśmy przy TikToku to warto wpaść również na Sprawny Marketing i przeczytać artykuł Macieja Wróblewskiego. Znajdziecie tam kilka porad, jak marketingowo wykorzystać jej popularność.

SprawnyMarketing: TikTok podbija sieć! Jak reklamować się w aplikacji, którą pokochali nastolatkowie?

 

Reklama tygodnia

Krótko – wygrywa Orange ze swoją wersją świątecznej reklamy. Dzięki Basia za podesłanie!

To wszystko na dziś. Tradycyjnie życzę Wam dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

Udostępnij