Witajcie w kolejnej Internetówce! Jak co tydzień przygotowałem dla Was porządną porcję newsów ze świata marketingu online i social media. Dziś między innymi o porządkach na Instagramie, testach Stories w LinkedIn (tak, w LinkedIn), dodatkowych zdarzeniach dla Pixela Facebooka oraz nowym sposobie emitowania reklam na YouTube.

Zanim zaczniemy, czy wiecie jak nazywa się bardzo fajny chrom?
– Chromosom 🙂

Zaczynamy!

 

Facebook pozwolił na udostępnianie postów stron w Stories

Facebook umożliwił użytkownikom dodawanie postów stron do Stories. Patrząc na ich ostatnią popularność jest to bardzo dobra wiadomość dla marek. Szczególnie biorąc w tym wszystkim pod uwagę Influencer marketing.

Facebook pozwoli na udostępnianie postów stron w Stories

Aby użytkownicy mogli udostępnić post w swoich Stories marka musi wyrazić na to zgodę. Aby to zrobić należy wejść w opcję Ustawienia Stron na Facebooku, i w zakładce “General” wybrać opcję “Allow Post Sharing to Stories”. Sprawdźcie, czy macie ją już u siebie.

Więcej na:
Newsfeed: Facebook pozwoli użytkownikom udostępniać posty marek w Stories


Piksel Facebooka otrzymał 8 nowych zdarzeń

Facebook dodał 8 nowych zdarzeń standardowych w konfiguracji pixela. Dzięki temu będziemy mogli rejestrować między innymi takie działania jak subskrypcje, kontakt ze sklepem, przekazanie datku, wyszukanie lokalizacji czy personalizowanie produktu.

Nowe zdarzenia w Facebook Pixel

Nowe zdarzenia są już dostępne w serwisie. To co? Będziecie korzystać?

Więcej na:
Newsfeed: Facebook wprowadził aż 8 nowych zdarzeń piksela!


Facebook z funkcją zliczania czasu w aplikacji

Jakiś czas temu informowałem Was o pracach Facebooka nad narzędziem “Twój czas na Facebooku”, które zlicza ile minut spędzamy w aplikacji w ciągu dnia. Ogłoszono właśnie wprowadzenie tej funkcji na całych świecie.

Poza zliczaniem minut w aplikacji, możemy ustawić dzienny limit czasu jaki chcemy poświęcić na korzystanie z Facebooka. Po jego przekroczeniu otrzymamy o tym powiadomienie.

No dobra, Facebook chwali się, że dzięki temu dba o swoich użytkowników, jednak żeby ustawić limity i podejrzeć czas musimy wejść w Ustawienia -> Ustawienia prywatności -> Twój czas na Facebooku. Nie jest więc to specjalnie widoczna funkcja.

Więcej na:
TechCrunch: Facebook is finally rolling out its ‘how long do I spend on Facebook’ dashboard


Instagram usunie sztuczne polubienia, komentarze i followersów

Czy to koniec botów na Instagramie? Z pewnością nie. Jednak cieszy fakt, że Instagram w końcu weźmie się za walkę z fake’ową aktywnością w swojej aplikacji. Jest to szczególnie duży problem z punktu widzenia influencer marketingu.

W komunikacie prasowym poinformowano, że stworzone zostało narzędzie oparte na technologii uczenia maszynowego, które ma za zadanie rozpoznawać konta korzystające z botów i usuwać ich fałszywą aktywność.

Instagram walczy z botami i fałszywymi kontami

Profile, które będą podejrzane o takie niezgodne z regulaminem zachowania otrzymają komunikat o usunięciu ich polubień i komentarzy oraz zostaną poproszone o zabezpieczenie swojego konta poprzez zmianę hasła. Dlaczego w ten sposób? Ponieważ część z nich mogło udostępnić gdzieś swoje dane dostępowe i tym samym nieświadomie służyć do generowania sztucznych aktywności.

Więcej na:
Instagram Press: Reducing Inauthenic Activity on Instagram


Instagram testuje nowy wygląd profili użytkowników

Na profilach użytkowników, którzy zostali wytypowani do testów pojawią się nowe karty oraz ikony. Instagram chce tym sposobem dać możliwość lepszego wyrażenia siebie oraz ułatwić sposób nawigacji.

W górnej części profilu poza przyciskiem “Follow” i “Message” znajdziecie “Call”, “Email”, “Directions” oraz “Start order”.

Instagram testuje nowy wygląd profili

Testy odbywają się w różnej konfiguracji, dlatego w najbliższym czasie możemy napotkać na różne wersje profilu. Instagram po zebraniu informacji od użytkowników prawdopodobnie zdecyduje się na jeden wygląd, który wprowadzi globalnie.

Więcej na:
Instagram Press: Improving your Instagram Profile


LinkedIn prowadzi testy Stories

Przedstawiciele LinkedIn potwierdzili prowadzenie testów Stories w swojej aplikacji. Aktualnie funkcja ta jest aktywna wyłącznie dla studentów w USA i funkcjonuje pod nazwą “Student Voices”. Według dostępnych informacji, serwis w przyszłości będzie chciał udostępnić ją wszystkim użytkownikom.

Linkedin testuje Stories w swojej aplikacji

W testach znajdują się również przyciski w stylu facebookowych reakcji – “Like”, “Clap”, “Insightful”, “Hmm” oraz “Support”.

Co o tym myślicie? Czy takie efemeryczne treści przyjmą się w aplikacji służącej do nawiązywania relacji biznesowych?

Wydaje mi się, że można to będzie fajnie wykorzystać.

Stories, Stories everywhere…

Więcej na:
TechCrunch: LinkedIn launches its own Snapchat Stories. Here’s why it shouldn’t have


Koniec z eksportem adresów email kontaktów z LinkedIn – zmiana ustawień prywatności

LinkedIn po cichu wprowadził zmianę w ustawieniach prywatności użytkowników, która domyślnie blokuje możliwość eksportu adresów e-mail osób z sieci kontaktów. Ma to na celu zapobiegać spamowi oraz dalszemu przetwarzaniu pozyskanych adresów (czyt. oznacza to między innymi koniec z grupami podobnych odbiorców na Facebooku na podstawie kontaktów LinkedIn).

LinkedIn domyślnie ukryje adresy email użytkowników

Aby cofnąć to ustawienie w przypadku własnego konta, należy wejść w Ustawienia i prywatność -> Prywatność -> Kto może zobaczyć mój adres email? Raczej niewiele osób przejdzie tę ścieżkę i z powrotem włączy opcję udostępniania adresu.

Trochę szkoda – możliwość wyciągnięcia firmowych maili z LinkedIn było jedną z wyjątkowych możliwości tego serwisu.

Więcej na:
TechCrunch: LinkedIn cuts off email address exports with new privacy setting


Nowe rozwiązanie reklamowe od YouTube – Ad Pods

27 listopada YouTube udostępni marketerom nowe rozwiązanie – AdPods. Pozwala ono umieścić dwie kreacje video jedna po drugiej. Ma to ograniczyć liczbę przerw reklamowych w jednym materiale. Według wewnętrznych analiz YouTube, większa liczba przerywników irytuje użytkowników.

Pierwsze testy Ad Pods wykazały wzrost dotarcia do unikalnych użytkowników od 8 do 11% oraz wzrost częstotliwości reklam tym samym internautom. Dodatkowo, przeprowadzone badania wskazały, że im mniej przerw tym mniej użytkowników rezygnuje z oglądania całego materiału.

Więcej na:
Marketing Przy Kawie: YouTube udostępnia nowe rozwiązanie reklamowe – Ad Pods


YouTube udostępnia filmy kinowe za oglądanie reklam

YouTube testuje nową usługę, w ramach której udostępnił użytkownikom pełnometrażowe filmy kinowe. Filmy można obejrzeć bezpłatnie w zamian za oglądanie reklam emitowanych w ich przerwach.

Wśród udostępnionych produkcji filmowych znalazły się między innymi “”Rocky”, “Legalna blondynka” i “Terminator”. Usługa dostępna jest jedynie w wybranych krajach, wśród których nie znalazła się Polska. U nas nadal dostępne jest obejrzenie filmów na żądanie, za które trzeba zapłacić od kilku do kilkunastu złotych.

Więcej na:
YouTube oferuje za darmo filmy kinowe w zamian za oglądanie reklam


Internetówkowa czytelnia

Forma – mimo, że mniej ważna niż sama treść, ma ogromny wpływ na przyjemność z jej czytania. Kilka porad jak sformatować swój tekst tak, aby przyciągał uwagę i był miły dla oka, znajdziecie w artykule od Prowly. Polecam!

Prowly: Czytelność czy przyjemność?


Social media to dość “specyficzny” kanał komunikacji. Jeżeli jesteście obecni ze swoim biznesem w social mediach (podejrzewam, że tak skoro czytacie ten tekst) to mam dla Was 6 fatalnych błędów, których lepiej unikać w swoich działaniach.  Warto się zapoznać.

Marketer+: Jak nie stracić swojego biznesu: 6 fatalnych błędów marketingu w social media


Naprawdę lubię teksty Jacka Kotarbińskiego – między innymi za trafne metafory i zobrazowanie omawianego problemu. Dziś polecam Wam najnowszy artykuł – “Czy potrzebujesz Pattona w swoim marketingu?” Gdybym miał wybrać jeden cytat, to byłby to:

“To sprzedaż jest elementem procesu marketingu, a nie odwrotnie. Planując procesy i strategię marketingu, planujesz też sprzedaż. Marketing nie jest wyłącznie elementem wsparcia sprzedaży.”

Tak bardzo się zgadzam!

Jacek Kotarbiński: Czy potrzebujesz Pattona w swoim marketingu?


Reklama tygodnia

Widzieliście jaką reklamę na święta przygotowało w tym roku Apple? Jeżeli nie, to teraz jest dobra okazja do nadrobienia zaległości

 

Dobrego tygodnia Wam życzę!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

PS. Wpadnijcie w środę. Będzie recenzja książki.

 

 

Udostępnij