Dziś będzie między innymi o Facebooku, który wypuszcza konkurencyjną do TikTok aplikację, wprowadzeniu funkcji Unsend dla polskich użytkowników Messengera, nowych sposobach na zakupy w Instagramie czy funkcji organizowania wydarzeń na LinkedIn. Ale najważniejsze jest to, że…

Mamy to! Równy rok Internetówki! Od pierwszego numeru sporo się zmieniło – jeżeli chcecie przypomnieć sobie jak wyglądała pierwsza Internetówka, link znajdziecie poniżej.

Internetówka#1 – tygodniowa porcja newsów

Nie może również zabraknąć tradycyjnego suchara.

Czy wiecie, co wspólnego ma deszcz i konsola?
– Pada

Zaczynamy!


Facebook wypuszcza własną aplikację muzyczną – chce konkurować z TikTokiem

Jeżeli coś zyskuje na rynku dużą popularność Facebook to kupuje. W przypadku kiedy nie ma takiej możliwości, bierze pomysł i adaptuje go do swojego systemu. Tak stworzył Lasso – aplikację muzyczną, którą chce konkurować z coraz bardziej popularnym wśród młodych TikTokiem.

W aplikacji użytkownicy mogą korzystać z efektów wideo, dostępnej biblioteki muzyki, wyzwań czy rankingów. Wykorzystano również technologię rozszerzonej rzeczywistości.

Facebook pracuje nad Lasso, klonem TikTok

Do Lassa loguje się oczywiście za pomocą konta Facebooka lub Instagrama. Aktualnie nie jest ona jeszcze dostępna dla polskich użytkowników.

Więcej na:
WERSM: Facebook Launches Lasso, A Tik Tok Clone


Funkcja Unsend na Messengerze dostępna w Polsce

Jakiś czas temu informowałem Was o testach funkcji, pozwalającej na usunięcie (zarówno po stronie nadawcy i odbiorcy) wysłanej w Messengerze wiadomości. W minionych tygodniu Facebook oficjalnie ogłosił wprowadzenie jej w kilku krajach, m.in. w Polsce, Boliwii, Kolumbii i Litwie.

Facebook z opcją unsend na Messengerze

Jak to działa? Po wysłaniu należy kliknąć i przytrzymać “dymek” z wiadomością. Pojawi się opcja usuń. Klikamy i otrzymujemy dwie możliwości – “Usuń dla wszystkich” oraz “Usuń dla siebie”. Na usunięcie wiadomości mamy tylko 10 minut od momentu jej wysłania.

Więcej na:
WirtualneMedia: Messenger wprowadza w Polsce funkcję Unsend. 10 minut na usunięcie wysłanej wiadomości


Facebook zablokował 1,5 miliarda fałszywych kont

Według okresowego raportu transparentności opublikowanego przez Facebooka w pierwszej połowie 2018 roku serwis zablokował 1,5 miliarda fałszywych kont działających w serwisie. Poza tym usuniętych zostało 15,4 milionów drastycznych treści – aż 97% z nich zostało zidentyfikowanych przez sztuczną inteligencję.

raport transparentności Facebooka

Mark Zuckerberg zapowiedział utworzenie dedykowanego zespołu, który będzie zajmował się podejmowaniem decyzji dotyczących moderacji kontrowersyjnych materiałów zamieszczanych w serwisie.

Więcej na:
Wirtualne Media: 1,5 mld fałszywych kont zlikwidowanych na Facebooku. 97 proc. agresywnych treści usunął algorytm


Nowe sposoby na zakupy w Instagramie

LinkedIn ogłosił trzy nowe sposoby na zakupy w swojej aplikacji. W samą porę, biorąc pod uwagę zbliżające się święta.

Instagram daje nowe możliwości zakupów w aplikacji

Jakie dokładnie funkcje zostaną wprowadzone? Pierwsza z nich to zapisz w nowej kolekcji zakupów. Kiedy przeglądając Instagrama natkniecie się na przedmioty, które musicie mieć, możecie dodać je do swojej kolekcji zakupów. Dzięki temu nie będziecie mieli problemu żeby wrócić do nich później. Jak to zrobić? Po dotknięciu tagu produktu należy wybrać ikonę “Zapisz” w prawym dolnym rogu.

Otrzymamy również możliwość dokonania zakupu na profilach biznesowych, gdzie Instagram testuje nową kartę “Sklep”. Znajdziecie w niej wszystkie produkty, które są opisane w postach danej marki.

Ostatnia nowość to zakupy w video. Kiedy zobaczycie film na kanale obserwowanej marki, w lewym dolnym rogu pojawi się ikona sklepu. Po kliknięciu wyświetlą Wam się wszystkie produktu z danego materiału video.

Więcej na:
Instagram: Introducing more ways to shop on Instagram


LinkedIn wprowadza nowe strony firmowe

LinkedIn postanowił przebudować jeden z głównych obszarów swojego serwisu – strony firmowe. Nie skończyło się tylko na wyglądzie – udostępniono sporo nowych opcji.

To co otrzymaliśmy, to między innymi możliwość zarządzania stroną firmową z poziomu urządzenia mobilnego, wyszukiwanie postów naszych pracowników i publikowanie ich na naszym firmowym profilu oraz nowy sposób udostępniania dokumentów (pdf’ów lub prezentacji).

Kolejna nowość to zakładka Content Suggestion, która zaproponuje nam artykuły, które mogą zainteresować naszych obserwujących.

Linkedin wprowadza nowy wygląd stron

Ciekawa wydaje się opcja targetowania udostępnianych przez nas postów, tylko do naszych pracowników lub tylko do obserwujących naszą stronę. Wydaje mi się, że można to będzie fajnie marketingowo ograć.

Wprowadzono również funkcje wspierające proces rekrutacji. Są to m.in. powiadomienia o tym, kto obserwuje nasze ogłoszenie o pracę oraz wyświetlanie profili osób, które najbardziej pasują na dane stanowisko.

Więcej na:
Business LinkedIn: Introducing The New LinkedIn Pages


Wydarzenia w LinkedIn – trwają testy

LinkedIn zauważył, że nawiązywanie kontaktów (również biznesowych) wymaga organizowania i uczestnictwa w różnego rodzaju eventach. Dlatego kolejną funkcję jaką planuje wprowadzić do swojego serwisu są właśnie Wydarzenia.

Będą one działać podobnie do tych, które znamy już od dawna z Facebooka. W ramach Wydarzeń udostępniona zostanie funkcja ich promowania oraz zarządzania poprzez obserwowanie zaproszonych osób. Będziemy mieli również możliwość publikacji aktualizacji czy rozmowy z innymi uczestnikami.

Linkedin wprowadzi wydarzenia do aplikacji

Aktualnie dostęp otrzymała pilotażowa grupa osób z San Francisco i Nowego Jorku. Przedstawiciele serwisu zapewniają, że funkcja zostanie udostępniona wszystkim użytkownikom w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Więcej na:
LinkedIn Newsroom: An early look at the new LinkedIn Events feature


Twitter testuje podział tematyczny w sekcji Explore

Twitter rozpoczął testy podziału treści w sekcji Explore. Zostały wydzielone zakładki tematyczne – News, Sport, Fun oraz Entertaiment. O tym, jakie co będzie wpadać w poszczególne tematy będzie decydował algorytm.

Twitter wprowadza podział treści w sekcji explore

Aktualnie przeprowadzane testy dotyczą tylko użytkowników iOS w Stanach Zjednoczonych. Nie podano informacji czy i kiedy nowy widok trafi do wszystkich.

Wiadomo za to, że serwis rozpocznie wyświetlanie reklam w sekcji Explore. Ma to poprawić wyniki finansowe aplikacji.

Więcej na:
Wirtualne Media: Twitter wprowadza podział tematyczny w sekcji Explore


Ciąg dalszy walki Twittera z fałszywymi kontami

Twitter przeprowadził kolejną serię blokad kont, które mogły być fałszywe lub obsługiwane przez boty. Ostatnie porządki na tak dużą skalę serwis przeprowadził w lipcu tego roku.

Takie działania powodują, że wielu użytkowników mogło w ostatnim czasie zauważyć na swoich kontach znaczny spadek liczby obserwujących. Z ciekawostek – na profilu Elona Muska ubyło ich około 20 000.

Więcej na:
WirtualneMedia: Twitter ponownie usuwa fałszywe konta. Elon Musk straił 20 tysięcy obserwujących


Snapchat wprowadza Friendship Profiles

Snapchat zapowiedział, że w najbliższym czasie wprowadzi do swojej aplikacji funkcję Friendship Profiles. Dzięki niej użytkownicy będą mogli przeglądać treści (jak rozmowy, zdjęcia czy video), które stworzyli wspólnie z konkretnym znajomym. Ich widoczność ograniczona będzie wyłącznie dla autorów.

Według informacji od Snapchata, Friendship Profiles będzie wprowadzane stopniowo dla wszystkich korzystających z aplikacji. Funkcja ma być sposobem na zacieśnienie relacji pomiędzy użytkownikami.

Więcej na:
WirtualneMedia: Snapchat wprowadza Friendship Profiles do dzielenia się wspomnieniami z przyjaciółmi


Zmiany w aplikacji Google My Business

Google rozszerza możliwości aplikacji Google Moja Firma na iOS i Androida. Wprowadza nowe narzędzia do pozyskiwania informacji o klientach, a także daje opcję szybkiego tworzenia treści na profilu firmowym.

Użytkownicy, którzy będą chcieli skontaktować się z wybraną firmą będą mogli wykorzystać przycisk “Wiadomość”. Marki również będą miały możliwość łatwiejszej komunikacji z rynkiem poprzez publikację Postów na swoim profilu.

Google wprowadza nowe możliwości w Google My Business

Ostatnie zmiany wyraźnie pokazują, że Google postanowił mocniej zawalczyć z Facebookiem na polu profili/stron firmowych.

Więcej na:
TechCruch: Google My Business app revamp challenges Facebook Pages


Google uchroni przed mandatem?

Według ostatnich informacji w Google Maps trwają testy funkcji ostrzegania o fotoradarach oraz niebezpiecznych sytuacjach na drodze. W razie wypadku, aplikacja będzie prowadzić kierowców na inną trasę.

 

Google Maps pokaże fotoradary

Nie ma jeszcze oficjalnego ogłoszenia Google w tej sprawie. Wiadomo jedynie, że aktualnie trwające testy są dostępne dla wybranych użytkowników.

Więcej na:
WirtualneMedia: Mapy Google będą ostrzegać przed radarami i wypadkami


Vine powraca w postaci nowej aplikacji – Byte

Ktoś tu pamięta Vine’a? Nigdy nie rozumiałem, dlaczego upadł. Naprawdę widziałem w nim potencjał. Teraz jeden z jej twórców – Dom Hofmann, powraca z aplikacją Byte.

Nie podano jeszcze szczegółów dotyczących samego wyglądu. Wiadomo jedynie, że będzie to aplikacja z krótkimi, zapętlonymi formami video. Według doniesień ma być dostępna już wiosną 2019. Czy będzie? Zobaczymy…

Więcej na:
WESM: Byte Is The New Vine And It’s Coming In Spring 2019


Internetówkowa Czytelnia

Ciekawy artykuł, który mówi o tym, jak pracować z danymi w content marketingu. Czyli słów kilka o umiejętnym czytaniu, analizowaniu i przedstawianiu danych. Polecam!

Prowly: Dane w content marketingu – jak o nich mówić, jak je czytać i jak je rozumieć? 5 wniosków po szkoleniu z Janiną Bąk


LinkedIn już coraz mniej kojarzy się wyłącznie z wirtualnym CV. Mam jednak wrażenie, że nadal niewiele osób/firm korzysta z możliwości reklamowych jakie oferuje serwis. Być może wynika to z braku wiedzy i umiejętności w tworzeniu tam reklamy. Warto więc zajrzeć do tego artykułu. Dość obszerny, ale można się sporo dowiedzieć.

Marketing i Biznes: Reklama na LinkedIn. Dowiedz się, jak to robić z biznesową siecią


Kojarzycie termin “chatboty”? Ostatnio jest ich tyle, że trudno nie kojarzyć 🙂 Jeżeli interesujecie się tą tematyką to polecam raport “Polskie chatboty 2018” przygotowany przez agencję K2. Znajdziecie tam trochę informacji o samej technologii, ale również sporo analizy konkretnych przypadków. Warto!

K2: Raport. Polskie Chatboty 2018


Na sam koniec polecam Wam infografikę przygotowaną przez Mindshare z charakterystyką tzw. pożeraczy mediów. Są to internauci, którzy wyróżniają się bardzo intensywną konsumpcją kanałów (zarówno tych online jak i offline).

Marketing Przy Kawie: Kim są pożeracze mediów? Badanie Mindshare Polska


Reklama tygodnia

Może już się domyślacie co tym razem będzie reklamą tygodnia – #HeathrowBears. Jest to kontynuacja wcześniejszych spotów reklamowych stworzonych dla londyńskiego lotniska Heathrow. Poprzednie części cieszyły się dużą popularnością. Pierwsze wideo, które zostało udostępnione w 2016 roku osiągnęło na YouTube 5,6 milionów wyświetleń.

 

No dobra. W międzyczasie pojawiła się druga świetna reklama. A skoro to urodzinowa Internetówka to mogą być dwie reklamy

Przy okazji – pierwsza Internetówka również była z reklamą Lewisa. Przypadek? Być może.

Tymczasem dobrego tygodnia Wam życzę!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij