Dziś między innymi o nowym sposobie wyszukiwania znajomych na Facebooku, automatycznych odpowiedziach na Recenzje użytkowników i kampaniach na LinkedIn opartych o cele reklamowe. Będzie też o nowym wyglądzie i formacie reklamowym na Pinterest oraz blokowaniu reklam w nowej wersji Google Chrome.

Ale najpierw…

– Co mówi czasownik do czasownika?
– Przypadek? Nie sądzę!


Facebook wprowadza automatyczne wiadomości w Recenzjach

Facebook umożliwił ustawienie automatycznych, spersonalizowanych wiadomości do osób, które napisały recenzję na Waszych stronach.

automatyczne odpowiedzi na recenzje uzytkowników

Aby je ustawić, należy wejść w zakładkę “Skrzynka odbiorcza” i w kolumnie po lewej stronie wybrać opcję “Automatyczne odpowiedzi”. Możemy je ustawić dla sytuacji, w której użytkownik wystawił pozytywną lub negatywną opinię.

Opcja jest już dostępna, więc powinniście mieć ją widoczną u siebie, pod warunkiem, że macie włączone recenzje na Waszych stronach


Narzędzie do testowania Pixela na Facebooku

Piksel Facebooka to jeden z najważniejszych elementów, od którego powinno się rozpocząć swoje działa reklamowe w serwisie. Pozwala on na tworzenie kampanii remarketingowych oraz analizę ruchu na stronie.

Poza podstawową implementacją pozwalającą na zliczanie odsłon, możemy (a właściwie powinniśmy) wprowadzić również pomiar poszczególnych zdarzeń, które użytkownicy wykonują na naszej stronie.

Dokładne oskryptowanie witryny wymaga sprawdzenia, czy wszystko wykonuje się prawidłowo. Dlatego Facebook wprowadził narzędzie, które pomoże przetestować poprawność instalacji pixela. Aby z niego skorzystać należy w Menedżerze firmy przejść do zakładki “Menedżer zdarzeń”, następnie do “Testowanie zdarzeń”.

Sprawdźcie czy narzędzie jest już dostępne w Waszych Menedżerach zdarzeń

Więcej na:
Newsfeed: Facebook udostępnia lepsze narzędzie do testowania piksela i zdarzeń


Facebook zaproponuje znajomych na podstawie czujników znajdujących się w smartfonie

Pojawiły się podejrzenia, że Facebook może pracować nad rozwiązaniem pozwalającym dodać do znajomych osoby, które będą znajdować się w naszym bezpośrednim otoczeniu.

Według informacji Mirror.co.uk, serwis społecznościowy zgłosił patent, w ramach którego miałby możliwość śledzenia naszych interakcji w rzeczywistym świecie. Umożliwi to m.in. namierzanie osób znajdujących się w pobliżu. Wszystko dzięki wykorzystaniu technologii, które są dostępne w naszych smartfonach (jak Bluetooth czy NFC).

Pojawiło się dużo obaw o bezpieczeństwo danych. Jednak funkcja wyszukiwania osób w pobliżu jest już od dłuższego czasu dostępna na LinkedIn. I jest to bardzo dobre rozwiązanie np. podczas konferencji. Pytanie, jak ta funkcja będzie wyglądać na Facebooku?

Więcej na:
SocialPress: Facebook chce proponować Ci nowych znajomych na podstawie rzeczywistych interakcji


Facebook Dating dostępny w kolejnych krajach

We wrześniu Facebook udostępnił funkcje aplikacji randkowej w Kolumbii. Teraz przyszła pora na kolejne kraje. Tym razem dostęp otrzymała Kanada i Tajlandia. Facebook zapewnia, że do momentu osiągnięcia optymalnej liczby użytkowników, możliwa będzie jedynie rejestracja w serwisie.

Jednocześnie ruszyły testy dwóch nowych funkcjonalności aplikacji. Pierwsza z nich nosi nazwę Second Look, czyli narzędzie pozwalające na ponowną ocenę kandydata lub kandydatki po odrzuceniu jego profilu. Druga to możliwość wstrzymania dopasowania kiedy znaleźliśmy już odpowiednią osobę lub nie chcemy przez jakiś czas otrzymywać kolejnych propozycji.

Nadal nie ma oficjalnej informacji kiedy aplikacja zostanie udostępniona globalnie.

Więcej na:
TheVerge: Facebook expands its dating feature test to Canada And Thailand


Trwają testy Stories przeznaczonych dla szkół

Instagram pracuje nad Relacjami dla szkół. Dzięki temu użytkownicy będą mogli tworzyć i wysyłać Relacje, które zobaczą wyłącznie uczniowie ich placówki. Miałoby to zapewnić większe bezpieczeństwo nastolatków, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że “szkolne Relacje” będą dodatkowo ręcznie moderowane.

Funkcja została odkryta w kodzie aplikacji przez Jane Manchun Wong. Do tej pory nie ma oficjalnego potwierdzenia ze strony Instagrama.

Jeżeli chodzi o Instagram, ja czekam na możliwość ustawiania ograniczenia wyświetlania posta do konkretnej lokalizacji.

Więcej na:
TechCrunch:: Instagram prototypes bully-proof moderated School Stories


Pinterest z nowym wyglądem – bardzo przypomina Instagrama

W marcu Pinterest wprowadził własny “newsfeed” na którym możemy śledzić posty zamieszczane przez znajomych. Według najnowszych informacji, aktualny kafelkowy układ zostanie zastąpiony pojedynczą kolumną przypominającą tą z Instagrama.

pinterest nowy wygląd newsfeedu

Dotychczasowe funkcje, jak czerwony przycisk “Zapisz” czy komentarze, będą nadal dostępne w aplikacji. Wydaje się, że to dobre posunięcie ze strony Pinteresta. Taki sposób prezentacji pinów jest dużo wygodniejszy i bardziej naturalny dla urządzeń mobilnych, niż dostępne do tej pory kafelki.

Wprowadzanie nowego układu globalnie już się rozpoczęło. Jeżeli korzystacie z Pinteresta, prawdopodobnie macie już nowy wygląd.

Więcej na:
TheVerge: Pinterest gets a redesigned feed that looks a lot like Instagram


Pinterest wprowadza reklamy karuzelowe

Pinterest postanowił dopasować ofertę reklamową do konkurencji i udostępnił na swojej platformie reklamę karuzelową.

Nowy format wyświetlany będzie w sekcji “Related Pins”. W zależności od ustawionego targetowania będą pojawiały się również w wynikach wyszukiwania. Każda karta w karuzeli może zawierać inny obraz, tytuł, a także kierować na inną stronę docelową.

pinterest reklama karuzelowa

Format karuzelowy może być wykorzystany do osiągania celów związanych z budowaniem świadomości marki, ale również do kierowania ruchu czy konwersji w sklepach e-commerce reklamodawcy.

Więcej na:
Pinterest: Introducing Promoted Carousel on Pinterest


LinkedIn wprowadza reklamy oparte na celach

LinkedIn wprowadził do swojego Menedżera Reklam opcję tworzenia kampanii, w oparciu o cele jakie chcemy za jej pomocą uzyskać.

linkedin reklama w oparciu o cele reklamowe

Dzięki temu, serwis chce uprościć sposób tworzenia kampanii oraz pomiar efektów. Po wybraniu interesującego nas celu, otrzymamy wyłącznie te formaty reklam i funkcje, które go obsługują.

Zostało również dodanych kilka innych ulepszeń, dzięki którym proces definiowania kampanii będzie jeszcze prostszy. Jest to (między innymi) łatwiejsza nawigacja, która łączy kilka ekranów w jeden, możliwość wyszukiwania zmiennych, lepszy panel prognozowania wyników zaplanowanej reklamy czy jej podgląd na żywo.

Więcej na:
WERSM: LinkedIn Switches To Objective-Based Advertising


Nowy Chrome zablokuje “uciążliwe” reklamy na stronach

Najnowsza wersja przeglądarki Chrome 71 będzie blokowała wszystkie agresywne bannery oraz wyskakujące okna wprowadzające użytkowników w błąd. Dotyczy to między innymi reklam, które powodują wyświetlanie fałszywych komunikatów lub uruchamiają kolejne strony.

Google będzie prowadził w przeglądarce bazę stron, które nie spełniają ustalonych przez nich standardów. Jeżeli mimo to nadal będą wyświetlały tego typu reklamy, Chrome zablokuje wszystkie kreacje reklamowe w danej witrynie.

Według dostępnych informacji, korzystanie z rozszerzenia będzie dobrowolne. Użytkownicy będą mieli możliwość wyłączenia filtru w ustawieniach przeglądarki.

Więcej na:
WirtualneMedia: Chrome 71 zablokuje reklamy na stronach z agresywnymi banerami


Google wprowadza “Kampanie Inteligentne” dla firm w Polsce

Jeszcze przed zbliżającymi się świętami Google wprowadzi w Polsce nowy typ kampanii. Kampanie Inteligentne, bo o nich mowa, będą wykorzystywać technologię uczenia maszynowego. Mają ułatwić małym i średnim firmom promocję swoich produktów i usług bez zatrudniania do tego celu agencji.

Podczas definiowania kampanii będziemy poproszeni o zdefiniowanie jej celu (działania na stronie, telefony od klientów, itp). Dzięki zastosowanej technologii, Google będzie automatycznie optymalizował kampanie tak, aby uzyskać jak najlepsze wyniki.

Firmy będą miały również możliwość na bieżąco kontrolować statystyki – sprawdzić liczbę wyświetleń, kliknięć czy działań na mapie. Google obiecuje również dodanie kolejnych funkcji.

Więcej na:
WirtualneMedia: Google wprowadza w Polsce “Kampanie inteligentne” dla małych i średnich firm


Internetówkowa Czytelnia

Chatboty stają się coraz popularniejsze. Potrafią skutecznie przejąć obsługę klienta w  przypadku prostych zapytań czy w początkowej fazie zakupu. Wystarczy spojrzeć na przykłady niektórych operatorów komórkowych. Jeżeli chcecie wdrożyć chatbota u siebie, polecam Wam przeczytać poniższy artykuł. Znajdziecie w nim 6 najczęstszych błędów, których można uniknąć podczas implementacji chatbota.

NowyMarketing: 6 najczęstszych błędów podczas implementacji chatbota i jak ich uniknąć


Ciekawy artykuł o problemach branży influencer marketingu – botach, kupionych lajkach i komentarzach. Dowiecie się, jak się oszukuje na Instagramie oraz jak można te oszustwa wykryć i się przed nimi bronić. Nie zawsze również jest tak, że to Influencer jest winny. Coraz częściej pojawiają się przypadki gdzie inni influencerzy wykupują sztuczne polubienia i komentarze, żeby zepsuć wiarygodność konkurencji. Warto przeczytać.

PRoto: Kupione lajki, komentarze botów. Na co choruje influencer marketing?


Wpis na podstawie prezentacji Angeliki Chimkowskiej z konferencji I love Marketing. Warto przeczytać jeżeli interesuje Was tematyka wykorzystania LinkedIn w social sellingu. Znajdziecie tam między innymi informacje czym jest social selling, czym są i co dają wartościowe treści oraz powody dla których warto rozbudowywać swoją sieć kontaktów. Polecam!

AngelikaCafe: Supermoce LinkedIn – social selling w codzienności biznesowej


Na sam koniec polecam Wam ciekawy raport od Buffer dotyczący Instagram Stories. Powstał na podstawie analizy 15 000 Stories od 200 topowych brandów. Warto się z nim zapoznać – Stories stają się coraz popularniejszym formatem w social mediach. Na Instagramie korzysta z nich 400 milionów osób dziennie.

Buffer: We Analyzed 15,000 Instagram Stories from 200 of the World’s Top Brands (New Stories Research)


Reklama tygodnia

Sporo wokół niej kontrowersji, głównie w związku z obecnością Mela Gibsona. Ale też wycięcia z panoramy Warszawy Pałacu Kultury. Mi mimo wszystko się podoba. Dlatego trafia do reklamy tygodnia. 

 

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

Udostępnij