50-ta Internetówka! To oznacza, że już niedługo świętujemy jej pierwszy rok. Za to dziś, bez zbędnych ekscytacji przechodzimy do najważniejszych Internetowych newsów. A tych nie brakuje mimo, że ten tydzień był krótszy.

Jednak zanim to nastąpi…

Dlaczego duch przechodzi przez jezdnię?
Bo chce się znaleźć po drugiej stronie

Teraz możemy zacząć.


Facebook osiągnął 33% wyższy przychód i posiada niemal 2,3 mld użytkowników

III kwartał 2018 roku przyniósł Facebookowi przychód na poziomie 13,5 mld dolarów – jest to o 33% więcej niż w analogicznym okresie w 2017. Zysk netto serwisu wyniósł 5,14 mld dolarów. W ubiegłym roku było to 4,71 mld dolarów.

miesięczni aktywni użytkownicy Facebooka wykres

Liczba osób aktywnie korzystających z serwisu w III kwartale osiągnęła 2,27 miliarda. Wzrosła również ilość użytkowników, którzy codziennie odwiedzają portal, jest ich 1,49 mld.

Więcej na:
WirtualneMedia: Facebook: przychód o ⅓ w górę, 2,27 miliarda użytkowników


Nowy, kwadratowy format reklamowy na Facebooku

Ostatnio pojawiła się informacja o testach kwadratowych podglądach linków na Facebooku. Teraz ogłoszono kolejną nowość, która coraz bardziej zbliża Facebooka do pełnej integracji z Instagramem.

Facebook kwadratowy format reklamy Link ads

Facebook rozpoczął stopniowe wprowadzanie nowego formatu reklamowego – Link Ad o proporcjach 1:1. Jak informuje NewsFeed, pełne wdrożenie powinno zakończyć się 7 listopada.

Nie oznacza to końca dotychczasowego rozmiaru obrazków 1200×628. Według dostępnych informacji, oba formaty będą mogły być wykorzystywane zamiennie.

Więcej na:
Newsfeed: Facebook wprowadza nowy, kwadratowy format reklamowy


Facebook pozwoli na umieszczenie kilku marek w ramach jednej reklamy?

Facebook ruszył z testami reklam, na których możemy promować produkty więcej niż jednej marki w formie kolekcji.

Według różnych źródeł serwis potwierdził, że takie testy faktycznie mają miejsce. Dostęp do nich otrzymało kilku wybranych reklamodawców na terenie USA i Wielkiej Brytanii (w tym takie marki jak Revolve oraz Bandier).

Facebook wiele marek w jednej reklamie

Jestem ciekaw jak się to rozwinie, ponieważ możliwość podzielenia kosztów reklamy z innym reklamodawcą wydaje się bardzo kusząca.

Więcej na:
Newsfeed: Facebook testuje wyświetlanie wielu marek w ramach jednej reklamy


Facebook wprowadza zakładkę “Rekomendacje” w grupach

Facebook wprowadził kolejną nowość w grupach – Rekomendacje. Nowa zakładka ma umożliwić tworzenie zestawu stron polecanych przez członków grupy.

zakładka rekomendacje w grupach na facebooku

Pozwoli to użytkownikom na odkrywanie nowych stron, które są związane z tematyką  konkretnej grupy. Rekomendacje zostały już udostępnione, więc powinniście widzieć je w swoich społecznościach

Więcej na:
DailyWeb: Kolejna nowość. Rekomendacje w grupach na Facebooku


Testy nowego sposobu wyświetlania Stories na Facebooku

Mark Zuckerberg nie ustaje w staraniach, aby Stories na Facebooku odniosły taki sam sukces jak te dostępne na Instagramie. Aktualnie serwis testuje nowy format, który wyświetla 6 Relacji na samym początku naszego newsfeedu. Co więcej, możemy je przewijać w bok na 3 strony po 6 materiałów, co łącznie daje ich 18.  

Nowy sposób wyświetlania relacji na Facebooku

Obecnie ze Stories na Facebooku i Messengerze korzysta łącznie 300 mln osób dziennie. To nie jest zły wynik. Na Instagramie, gdzie ten format jest szczególnie popularny, dziennie wykorzystuje go 400 mln użytkowników.

Więcej na:
SocialMediaToday: Facebook’s Testing Another New Stories Layout as it Continues to Push Usage


WhatsApp wprowadzi reklamy do sekcji “Status”

Stało się to, o czym wspominano od dłuższego czasu. Facebook oficjalnie ogłosił, że wprowadza reklamy do WhatsAppa. Potwierdził to Chris Daniels (VP Facebooka) na konferencji w New Delhi.

Według dostępnych informacji, pochodzące od partnerów Facebooka materiały sponsorowane będą emitowane w sekcji “Status”. Jest to miejsce, gdzie użytkownicy WhatsAppa mogą publikować swoje teksty, zdjęcia i video, które są automatycznie usuwane po 24 godzinach.

Wprowadzone w tym miejscu reklamy, mają być głównym źródłem monetyzacji aplikacji. Również dla reklamodawców może to być łakomy kąsek. Według ostatnich informacji z WhatsAppa korzysta obecnie około 1,5 miliarda użytkowników na świecie.

Więcej na:
WERSM: WhatsApp Will Soon Be Putting Ads In “Status”


Nowości na Insta – przycisk “Promote” i narzędzie Instagram Analytics

Instagram wprowadza do swojej aplikacji nową opcję reklamową dla Stories – “Promote”. Jest to odpowiednik funkcji “Promuj post” dostępnej pod postami na Facebooku. Ta funkcja ma pomóc przede wszystkim mniejszym przedsiębiorcom w ustawieniu podstawowej reklamy w serwisie, bez udziału specjalistów od social media.

Przycisk Promote na Instagramie

Administratorzy kont po kliknięciu opcji “Promote” mogą kierować reklamę automatycznie do osób, które są podobne do obecnych obserwujących, wybrać grupę docelową po lokalizacji lub zdecydować się na manualne ustawienie reklamy. Obecnie trwają testy na wybranej grupie użytkowników – jest to potwierdzona informacja od Facebooka.

Kolejna nowość to otwarcie beta testów dla Instagram Analytics, jako części Facebook Analytics. Dzięki temu, konta biznesowe będą mogły śledzić takie wskaźniki jak m.in. life time value czy wskaźnik retencji dla osób, które weszły w interakcję z publikowanymi materiałami. Otrzymamy również możliwość tworzenia segmentów użytkowników oraz sprawdzanie, czy nasi odbiorcy na Instagramie pokrywają się np. z osobami odwiedzającymi naszą stronę.

Zestaw narzędzi analitycznych do Instagrama to zdecydowanie coś, czego aktualnie brakuje w aplikacji.

Więcej na:
TechCrunch: Instagram’s next cash cow: instant Promote ads for Stories


Twitter pozwoli na szybki powrót do chronologicznej osi czasu

Twitter dotrzymuje obietnicy danej użytkownikom i testuje na stronie głównej przycisk przywracający chronologiczny porządek tweetów na osi czasu. Wprowadzenie takiej możliwości jest sprzeczne z panującym trendem na pozostałych serwisach społecznościowych, gdzie to algorytm decyduje, które posty znajdą się na samej górze.

twitter z przyciskiem dla chronologicznej osi czasu

Nie ma jeszcze informacji ile potrwają testy i kiedy funkcja zostanie wprowadzona globalnie.

Więcej na:
WERSM: Some Twitter Users Can Now Switch Back To Chronological Timelines


Nowe sposoby na zgłaszania fałszywych kont na Twitterze

Twitter wprowadza nowe opcje, które umożliwią użytkownikom skuteczniejsze raportowanie spamu oraz fałszywych kont. Do tej pory, po kliknięciu w menu przy konkretnym wpisie mieliśmy możliwość oznaczenia wyłącznie spamu i i wysłania raportu do Twittera.

twitter nowy sposób zgłaszania kont

Co się zmieni? Wprowadzona została możliwość precyzyjnego określenia z jakim rodzajem niedozwolonej w serwisie treści zetknął się użytkownik. Jedną z nowości jest również opcja zgłoszenia konta, które wygląda na fałszywe.

Twitter już od dłuższego czasu stara się coraz skuteczniej walczyć z botami i sztucznymi profilami. I chyba nawet mu to wychodzi. Według informacji od Twittera, ostatni spadek liczby aktywnych kont o 9 milionów to w dużej mierze efekt tej walki.

Więcej na:
SocialMediaToday: Twitter Updates Tweet Reporting Options to Cover More Specific Issues and Concerns.


Koniec polubień na Twitterze?

Według ostatnich informacji, Jack Dorsey (założyciel Twittera) miał na jednym z ostatnich eventów powiedzieć, że już niedługo pozbędą się z platformy przycisku polubień.

Zespół do spraw komunikacji Twittera wyjaśnił, że przedstawiciele serwisu faktycznie zastanawiają się jak zachęcić użytkowników do dyskusji, oraz jak na ich aktywizację wpłynęłoby usunięcie przycisku w kształcie serca.

Są to jedynie przypuszczenia. Nie ma oficjalnie potwierdzonej informacji, że w najbliższym czasie polubienia znikną z serwisu.

Więcej na:
PRoto: Twitter zrezygnuje z polubień?


Podsumowanie kwartału Snapchata – przychód w górę, mniejsza strata i mniej użytkowników

Ostatnio dużo podsumowań finansowych, ale rozumiecie – koniec kwartału. Tym razem zobaczymy jak wyglądał on dla Snapchata.

W III kwartale spółka osiągnęła przychód w wysokości 297,69 mln dolarów. Jest o wzrost rok do roku o 43%. Mimo wzrostów Snapchat ciągle nie osiąga zysku – ten kwartał został zamknięty ze stratą netto w wysokości 325,15 mln dolarów.

W ciągu minionych 9 miesięcy straty Snapchata przekroczyły 1 mld dolarów. Różowo nie wygląda też stale zmniejszająca się liczba aktywnych użytkowników – aktualnie wynosi ona 186 mln (191 mln na początku 2018 roku).

Więcej na:
WirtualneMedia: Snapchat z rosnącymi wpływami i topniejącą stratą. Maleje liczba użytkowników


Twitch zapowiada nowe opcje – m.in Squad Stream i Twich Sings

Twitch dość rzadko gości w Internetówce. Jest to należący do Amazona serwis internetowy, który pozwala na streaming video. Korzystają z niego głównie gracze oraz organizatorzy rozgrywek sportu elektronicznego.

Podczas ostatniej konferencji TwitchCon 2018 zapowiedziano wprowadzenie kilku nowości. Pierwsza z nich to tzw. Squad Stream, dzięki któremu czterech twórców relacji, dotyczącej tej samej gry, może być wyświetlanych na ekranie użytkownika w jednym czasie. Odbiorca może zdecydować, którą z oglądanych transmisji będzie chciał widzieć jako główną.

Druga zapowiedziana nowość to Twitch Sings, czyli tryb karaoke. Użytkownicy będą mogli nagrywać i udostępniać własne wykonania znanych utworów. Już wkrótce zostanie udostępniona wersja beta.

Kolejna nowość przeznaczona jest dla moderatorów serwisu. Otrzymają dodatkowe opcje, które umożliwią im dostęp do informacji na temat użytkowników.

Więcej na:
WirtualneMedia: Twitch wprowadza opcję obserwowania wielu graczy i tryb karaoke


Google Discover wyświetli artykuły, które mogą nas zainteresować

Google wprowadza sporą zmianę w wyglądzie swojej wyszukiwarki. Do tej pory, strona główna miała widoczny w centrum wyłącznie pasek wyszukiwania z logiem giganta z Mountain View. Po wprowadzeniu funkcji Google Discover zobaczymy tam również linki do artykułów, które zostały wybrane na podstawie naszych zainteresowań.

Google Discover

Google Discover ma być dostępny na przeglądarkach mobilnych Chrome i Safari. Aktualnie można z niego korzystać na Google.com tylko w USA, jednak podejrzewam, że już w najbliższym czasie funkcja zostanie udostępniona również w innych krajach. Niestety nie ma jeszcze oficjalnej informacji kiedy to nastąpi.

Więcej na:
Interaktywnie: Google Discover. Google chce sugerować nam najciekawsze treści


Internetówkowa Czytelnia

Dziś w czytelni trzy pozycje.

Pierwsza to raport o tym, jak pokolenie Z robi zakupy w internecie. Warto przeczytać – 84% Polaków w wieku 18-24 z dostępem do internetów kupuje online przynajmniej raz w miesiącu. Potencjał w Zetkach jest więc spory. Raport został przygotowany przez SW Research.

Brief: Generacja Z na zakupach w Internecie – raport Trusted Shops

 

Jeżeli pracujecie na Google Ads, warto znać te 5 ukrytych funkcji, o których pisze Łukasz Chwiszczuk na łamach sprawnego marketingu. Mowa tu o kierowaniu na lokalizację, mierzeniu połączeń telefonicznych, niestandardowym remarketingu dynamicznych, kampaniach w skrzynce Gmail oraz funkcji dostosowania.

Warto przeczytać!

SprawnyMarketing: 5 ukrytych funkcji w Google Ads – jak wykorzystać je w optymalizacji kampanii?

 

Na koniec trochę o social sellingu. W artykule na blogu Angeliki Chimkowskiej znajdziecie powody, dla których warto być na LinkedIn oraz wskazówki jak budować swoją markę eksperta i nawiązywać wartościowe relacje biznesowe.

LinkedIn coraz rzadziej kojarzy się z serwisem dla osób, które szukają pracy ale ze skuteczną platformą do budowania swojego wizerunku i prowadzenia tzw. social sellingu. Polecam!

Angelika Cafe: Social selling na LinkedIn, czyli co możesz zyskać, tworząc wartościowe treści

 

Reklama tygodnia

Dziś niestety bez reklamy tygodnia. Bardzo liczyłem na dobry spot z okazji Halloween. Ale chyba się przeliczyłem, bo nie natknąłem się na nic wartego uwagi. Jeżeli widzieliście jakiś fajną, godną polecenia reklamę – dajcie znać w komentarzu.

 

Tymczasem, dobrego tygodnia!

 

 

Udostępnij