Niebawem święta! Jak Wam idą przygotowania? Prezenty kupione? Ja jeszcze totalnie w lesie – ale w końcu mamy jeszcze cały tydzień. Skoro jesteśmy w świątecznym klimacie – suchar z karpiem.

W wannie rozmawiają dwa karpie:
– Co robisz w sylwestra?
– Pożyjemy, zobaczymy…

Z okazji świąt, drugi suchar jest w prezencie :)

Wiecie jaki jest przepis na karpia po żydowsku?
1. Kup karpia
2. Sprzedaj drożej…

Heheszki, a tu poważne tematy czekają.

 

Freshmail: Zapis do newslettera w świecie postRODOwym

Zaczniemy od wpisu przygotowanego przez Freshmail’a, w którym tłumaczy, jakie zmiany przynosi wprowadzenie RODO w kwestii formularzy zapisu do newslettera. Jeżeli prowadzicie swoją działalność online, to na pewno posiadacie też bazę mailingową do swojego newslettera. Temat powinien więc Was zainteresować.

 

Nowy Marketing: Oni to kupili, Ty też możesz! Moc social proof w e-commerce

Z natury jesteśmy istotami stadnymi. Lubimy podążać za tłumem. Właśnie na tym opiera się zjawisko social proof – szukania rekomendacji produktu czy usługi u innych. Nie chcemy testować produktów na sobie, dlatego wolimy kupować takie, które są już sprawdzone i polecane przez znajomych lub znanych.

W skrócie o co chodzi – wyobraź sobie, że idziesz na lunch i do wyboru masz dwie restauracje. Do jednej ustawiają się kolejki, Twoi znajomi oznaczają się w niej na fejsie, ma mnóstwo dobrych opinii i zdjęć w google. W tym samym czasie druga świeci pustkami i nie kojarzysz, żeby którykolwiek z Twoich znajomych w niej jadł. Którą wybierzesz?

O social proof w ecommerce pisze Ania Chorzępa z edrone.

 

Wirtualnemedia: Facebook testuje Direct, aplikację zastępującą komunikację na Instagramie

Instagram testuje aplikację Direct, która w przyszłości ma zastąpić komunikację wewnętrzną w aplikacji. Obecnie testowana jest ona w 6 krajach: Chile, Izraelu, Włoszech, Portugalii, Turcji i Urugwaju. Aplikacja zaraz po uruchomieniu włączy aparat – robicie zdjęcie, dodajecie komentarz i wysyłacie do znajomego. Kiedy już wejdzie oficjalnie do użytku, będzie trzecim komunikatorem Facebook’a, obok Messenger’a i WhatsApp’a.

 

Wirtualnemedia: Facebook wprowadza w Polsce przycisk „Przekaż datek” dla łatwiejszego organizowania zbiórek charytatywnych

Facebook poinformował, że funkcja “Przekaż datek” będzie dostępna również dla polskich organizacji pozarządowych. Tym samym użytkownicy portalu będą mogli wesprzeć finansowo zbiórki na cele dobroczynne bezpośrednio z poziomu Facebooka. Przycisk będzie można udostępnić we wpisie, w nagłówku strony oraz podczas transmisji na żywo.

SocialPress: Tweety dłuższe niż 140 znaków bardziej angażują użytkowników

Wszystko wskazuje na to, że dłuższe wpisy dobrze przyjęły się wśród twitterowej społeczności. Jak wynika z analizy przeprowadzonej przez SocialFlow, dłuższe tweety (powyżej 140 znaków) angażują odbiorców nawet dwa razy bardziej od ich krótszych odpowiedników.

Skoro jesteśmy przy Twitterze, niedawno aktywowałem tam konto. Możecie mnie znaleźć pod tym linkiem – zapraszam do obserwowania :)

 

IQS: Ekrany młodych

Grupa IQS udostępniła wyniki badania “Video Love Story” dotyczącego oglądania treści video przez młodych. Jak wynika z danych, prawie ⅔ materiałów jest oglądane przez nich na innych ekranach niż TV.

Główne medium Młodych to internet – w szczególności Youtube, gdzie subskrybują średnio 27 kanałów, a regularnie oglądają 15 z nich. W raporcie Młodzi zostali podzieleni na “plemiona”: Hipsterzy, Lajfhakerzy, Ziomki, Regrety i Domisie.

Jeżeli jesteście ciekawi, czym wyróżnia się każde z nich, zapraszam Was do zapoznania się z raportem.

 

WirtualneMedia: Niemal co drugi użytkownik Netflixa w Polsce ogląda produkcje na telewizorze podpiętym do internetu

Od dawna powtarzam (zresztą nie ja jeden), że telewizja coraz bardziej przechodzi na stronę online, a telewizor zaczyna pełnić funkcję monitora podłączonego do internetu. Potwierdzają to ostatnie badania Netflixa, w których wychodzi, że 47% oglądanych w Polsce treści portalu, wyświetlanych jest na właśnie takich “monitorach”. Co więcej, w Europie odsetek ten wynosi 63%.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o wynikach badania, zapraszam Cię do artykułu.

 

Gemius: Które produkty najbardziej kuszą e-konsumentów?

Skoro jesteśmy przy badaniach, Gemius, z okazji świąt Bożego Narodzenia, sprawdził zwyczaje zakupowe Polaków. Najczęściej kupowaną kategorią przez polskich e-konsumentów jest odzież, dodatki i akcesoria – 73 procent badanych kobiet dokonało takiego zakupu w przeszłości.

Zupełnie inaczej ma się to w przypadku sprzętu komputerowego, którego zakupu dokonało 66% mężczyzn i zaledwie 39% przebadanych kobiet. Po więcej danych odsyłam Was na stronę.

 

Interaktywnie: Pierogi, barszcz, bigos, pierniki i sernik – według Google’a będziemy jeść tradycyjne potrawy

Sprawdziliśmy już zwyczaje zakupowe, więc zobaczmy, co Internauci wpisują w wyszukiwarkę Google w czasie przygotowań do świąt. Wśród wyszukań odnotowano duży wzrost w kategorii ubrań i akcesoriów. Wzrasta również popularność produktów do pielęgnacji i higieny osobistej.

Święta nieodłącznie kojarzą się z suto zastawionym stołem. Te potrawy trzeba przecież wcześniej przygotować. Pewnie dlatego wzrosła liczba zapytań o wieprzowinę, łososia, ciasteczka i inne przysmaki.

Wzrost popularności wyszukań związanych ze świętami, widać również na Youtube, gdzie internauci poszukują inspiracji i instrukcji, na przykład sposobów wykonania własnych ozdób świątecznych.

Więcej informacji znajdziecie w artykule.

 

Grudzień to czas, w którym marketerzy podsumowują miniony rok i prześcigają się w przewidywaniu trendów na kolejny rok, dwa, a nawet pięć, itd. – co zrobić, taki czas. Dlatego na koniec tej Internetówki, przygotowałem dla Was zestawienie pierwszych takich wpisów.

 

Jason Hunt: Blogosfera i Social Media 2017

Jason Hunt, czyli dawny Kominek opublikował zestawienie najbardziej wpływowych twórców internetowych. Ja się jeszcze tam nie znalazłem, ale wszystko przede mną. Jeżeli jesteście ciekawi, kto jest na czele zestawienia, a kto został uznany za wschodzącą gwiazdę, przeczytajcie artykuł.

 

Podsumowania od NowyMarketing

I chociaż tutaj również mnie nie ma (foch!), to lubię coroczne podsumowania przygotowane przez NowyMarketing, gdzie zbierają odpowiedzi ekspertów z różnych firm. Dlatego ich tu zamieszczę:

NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Social Media

NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Content marketing

NowyMarketing podsumowuje rok 2017: Reklama internetowa

 

MamStartup: Rewelacyjna infografika o początkach Elona Muska. Musicie ją zobaczyć

Na koniec wpis może nie do końca związany z internetem, ale bardzo ciekawy i chciałbym się nim z Wami podzielić. Elon Musk – kojarzycie gościa? Podobno jakiś przedsiębiorca i wizjoner. Jeżeli chcecie dowiedzieć się, jak wyglądała jego droga kariery, to fajnie zebraną w formie infografiki znajdziecie na MamStartup

 

Ogłoszenia duszpasterskie.

Po pierwsze – dziś bez reklamy tygodnia – nie znalazłem nic, co zasługiwałoby na tak zacny tytuł. Ale obiecuję to nadrobić. Oczywiście jeżeli Wy wiedzieliście jakąś, która powinna się tu znaleźć – koniecznie wrzućcie w komentarz.

Po drugie – w przyszłym tygodniu nie będzie internetówki. Tak wiem, mi też jest przykro :P. Ale mimo, że wszyscy lubimy internety, wątpię, żebyście chcieli o nich czytać w świąteczny poniedziałek. W to miejsce przygotuję dla Was zestawienie najlepszych, tegorocznych, świątecznych reklam. Mam nadzieję, że się zobaczymy.

I po trzecie, najważniejsze – chciałbym Wam życzyć Wesołych i Rodzinnych Świąt! Bez ASAPów i deadline’ów.

 

Udostępnij