To już 49-ta Internetówka a w niej między innymi nowa wersja Messengera, testy ankiet w reklamach video na Facebooku i nowe narzędzie do badania ścieżki zakupowej klienta – Facebook Attribution. Będzie też o nowościach w Google, starcie YouTube Kids w Polsce i wynikach finansowych Twittera.

Ale najpierw…

Jaki zapał do pracy mają rolnicy?
– Słomiany

Mam nadzieję, że Wy palicie się do roboty, bo przed nami całe 3 dni pracy. Tymczasem zaczynamy Internetówkę.


Facebook Attribution – nowe narzędzie do badania ścieżki zakupowej klienta

Po beta testach trwających ponad rok, Facebook udostępnił na rynku nowe narzędzie – Facebook Attribution. Jest to darmowa platforma, pozwalająca marketerom na analizę i ocenę ścieżki zakupowej klienta – zarówno w ramach Facebooka i jego pozostałych aplikacji  oraz offline.

ścieżki atrybucji na facebooku

Zadaniem nowego narzędzia jest przede wszystkim pomiar wpływu reklam oraz ich porównanie do wyników osiąganych bez użycia postów reklamowych. Dzięki opcji raportowania cross-device będziemy mogli również prześledzić całą ścieżkę kupującego.

Narzędzie Facebook Attribution jest już dostępne dla wszystkich.

Więcej na:
Facebook Attribution – nowe narzędzie, dzięki któremu poznasz drogę zakupu klienta


Facebook wprowadza nową wersję Messengera

Nowy Messenger ma być przede wszystkich dużo prostszy i wygodniejszy do rozmów. Liczba zakładek dostępna w aplikacji ma zostać zmniejszona do 3 (do tej pory było ich 9).

Zakładki mają zostać wyeksponowane w głównym oknie komunikatora. Pierwsza będzie dotyczyć rozmów (tych toczonych pomiędzy dwoma użytkownikami oraz w grupach).

Zadanie drugiej o nazwie “People” to wyszukiwanie znajomych oraz informacja, którzy z nich są aktualnie online.

Ostatnia zakładka – Discover, pozwoli na odkrywanie treści, którymi użytkownik może być zainteresowany.

messenger nowe zakładki

Ponadto, zgodnie z zapowiedziami Facebooka, do dyspozycji użytkowników pozostaną narzędzia takie jak lokalizacja, wyzwania w grach i grupowe rozmowy video. Nie będzie to jednak tak wyeksponowane jak do tej pory.

Facebook będzie wprowadzać nową wersję stopniowo. Wszyscy użytkownicy powinni ją otrzymać w ciągu nadchodzących kilku tygodni.

Więcej na:
Wirtualne Media: Facebook zapowiada nową wersję Messengera. Będzie prostszy w obsłudze, tylko 3 główne zakładki


Testy ankiet w reklamach video na Facebooku

Facebook rozpoczął testy ankiet w reklamach video. Jakiś czas temu serwis umożliwił ich dodawanie do relacji na żywo, teraz udostępnił je również w materiałach reklamowych.

facebook ankiety w reklamach video

Jak informuje Facebook, funkcja ma zwiększyć zaangażowanie użytkowników w reklamę wyświetlaną w serwisie. Aktualnie testy prowadzone są na niewielkiej grupie wybranych reklamodawców. Ze względu na ich wczesny etap, nie potwierdzono czy funkcja będzie dostępna globalnie.

Mimo wszystko, możliwość zadania pytania użytkownikom podczas wyświetlania reklamy wygląda bardzo ciekawie.

Więcej na:
SocialMediaToday: Facebook’s Testing Video Polls Within Ads


Więcej informacji o udostępnianych artykułach na Messengerze i Facebooku

Facebook wprowadził nową funkcję, która ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników poprzez możliwość sprawdzenia informacji o witrynie, do której link otrzymali w Messengerze. Ma to chronić głównie przed spamem i rozprzestrzenianiem wirusów. Identyczna funkcja pojawiła się w ostatnich dniach również w przypadku wszystkich linków umieszczonych w serwisie.

Podczas odczytywania wiadomości w komunikatorze lub przeglądania treści w newsfeedzie niektórzy z Was mogli w ostatnim czasie zauważyć, przycisk (i) znajdujący się w prawym dolnym rogu miniatury linku.

Po kliknięciu pojawi się popup – znajdziecie na nim m.in krótką informację o witrynie, datę jej rejestracji w bazie WHOIS oraz ostatnie artykuły opublikowane na stronie.

facebook informacje o witrynie przy artykułach

Więcej na:
Newsfeed: Messenger wyświetli informacje o artykule bezpośrednio w aplikacji


Facebook wprowadza zmiany w oznaczeniach treści, które są wynikiem współpracy

Ogłasza również ekspansję Brand Collabs Managera o kolejne kraje.

Posty stworzone w wyniku współprac (tzw. brand content) będą oznaczone tagiem “Paid Partnership”. Facebook doda również nowy przycisk “About this Partnership”, pod którym będzie można znaleźć więcej informacji na temat współpracujących stron. Znajdą się tam również dodatkowe informacje dotyczące samego partnerstwa.

Facebook testuje również możliwość oznaczenia współprac niekomercyjnych. Zamierza uruchomić tę funkcję w przyszłym roku.

Ponadto postanowiono rozszerzyć dostęp do narzędzia Brand Collabs Manager o kolejne kraje. A konkretnie dla Indii, Niemiec, Meksyku, Tajlandii i Wielkiej Brytanii. Pozostaje tylko czekać na Polskę.

Więcej na:
WERSM: Facebook Makes Changes To Its Branded Content Feature


Facebook rozszerza dostępność Lip Sync Live i umożliwia dodanie muzyki do Stories oraz profilu.

Facebook udostępnił możliwość do dodania muzyki do Stories. Poza tym rozszerzył dostępność Lip Sync Live, a już niedługo będziemy mogli dodać wybraną piosenkę do swojego profilu.

Aby dodać ścieżkę dźwiękową do Stories należy wykonać zdjęcie lub film (działa to również z materiałami znajdującymi się już w galerii), przejść do dodatków i wybrać ikonę z muzyką, którą umieszczamy w dowolnym miejscu na ekranie.

Rozszerzono również dostępność Lip Sync Live na wiele krajów, a także wprowadzono możliwość zamieszczenia tego typów materiałów przez strony oraz dodano opcję napisów.

Ostatnia nowość to piosenki na profilu. Według zapowiedzi Facebooka mają pojawić się sekcje “Obecnie słuchane” oraz “Ulubione”. Użytkownicy otrzymają również możliwość dodania ulubionego utworu na górze profilu, który osoby odwiedzające nasz pokój będą mogły odtworzyć.

Więcej na:
SocialMediaToday: Facebook Adds New Music Options, Including Songs on Profiles


Inwestorzy chcą dymisji Marka Zuckerberga

Czterech państwowych inwestorów Facebooka z USA (stan Nowy Jork, Rhode Iland, Illinois i Pensynwania) zaapelowało do Marka Zuckerbega o złożenie dymisji. Przyczyną są ciągłe problemy serwisu z ochroną i bezpieczeństwem danych użytkowników.

Jak twierdzą, aby wyciągnąć Facebooka z tych problemów potrzebny jest niezależny ekspert, który wprowadzi mocniejszy nadzór w spółce i przywróci zaufanie Amerykanów do serwisu.

Nie spodziewałbym się jednak szybkiej dymisji Zuckerberga. Głównie dlatego, że posiada on pakiet kontrolny Facebooka, co oznacza, że aby dymisja doszła do skutku, on sam musiałby ją poprzeć.

Więcej na:
Wirtualne Media: Mark Zuckerberg do dymisji? Tego chcą inwestorzy


Instagram uruchomił Instagram Story School

Instagram Stories, są tak istotne dla ekosystemu Facebooka, że postanowiono stworzyć wirtualne miejsce do ich nauki. Na biznesowej stronie Instagrama pojawiła się opcja Instagram Stories School. Jest to darmowa platforma edukacyjna dostępna dla wszystkich, którzy chcą nauczyć się tworzenia i wykorzystania relacji w działaniach marketingowych.

instagram story school

Znajdziecie tam nie tylko teorię, ale również przykłady jak wykorzystać zdobytą wiedzę. Jeżeli więc jeszcze nie korzystaliście ze Stories w Waszych biznesach – polecam nadrobić zaległości.

Instagram Story School znajdziecie na tutaj.


Aktualne statystyki social media od NapoleonCat

Jeżeli szukacie aktualnych statystyk Facebooka, Instagrama czy Messengera, znajdziecie je na stronie NapoleonCat. Bardzo fajne narzędzie, tym bardziej, że możemy sprawdzić jak wygląda to we wszystkich krajach świata. Dane znajdziecie tutaj. Warto sobie zapisać – często przydają się na prezentacjach.

napoleoncat statystyki social media

A jak to wygląda w Polsce? We wrześniu na Facebooku mieliśmy 16 620 000 użytkowników, na Messengerze 12 390 000, a na Instagramie 6 407 000.

Więcej na:
NapoleonCat: Użytkownicy social media na świecie – statystyki


Twitter ze wzrostem przychodów i zysku ale spadkiem liczby użytkowników

III kwartał 2018 roku pod względem przychodów i zysku był dla Twittera bardzo dobry. Przychody osiągnęły 758 mln dolarów (co jest o 29% więcej rok do roku). Wpływy z reklam osiągnęły poziom 650 mln dolarów, a zysk wyniósł 163 mln dolarów (rok wcześniej wynosił on 78 mln).

Jednocześnie miniony kwartał przyniósł spadek miesięcznej liczby aktywnych użytkowników o 9 mln (obecnie jest ich 326 milionów). Serwis tłumaczy, że jest on spowodowany aktywną walką z fałszywymi kontami oraz botami.

Więcej na:
WirtualneMedia: Twitter zaskakuje rynek przychodami i zyskiem. Trai 9 mln użytkowników, ale akcje zwyżkują o 17 procent


YouTube Kids w Polsce

Youtube wprowadził w Polsce wersję aplikacji przeznaczoną dla najmłodszych użytkowników – Youtube Kids. Sama platforma powstała już w lutym 2015 roku i stopniowo rozszerzana jest o kolejne kraje.

YouTube Kids oferuje treści, które rekomendowane są przez partnerów i algorytm YouTube. Pozwala również rodzicom na kontrolowanie materiałów oraz czasu jaki nad aplikacją spędzają ich dzieci.

Kanały w podzielone są na Programy, Odkrywaj, Muzyka oraz Ucz się. W kwestii bezpieczeństwa i kontroli, rodzice otrzymali takie funkcje jak tryb akceptowania treści, ustawienia wyszukiwania, minutnik czy tajny kod dziecka.

Aplikacja dostępna jest na urządzeniach z systemem iOS i Android

Więcej na:
WirtualneMedia: YouTube Kids startuje w Polsce z treściami od partnerów i kontrola rodzicielską


Google umożliwia usuwanie historii wyszukiwania z poziomu wyszukiwarki

Google zapowiedział, że w najbliższym czasie umożliwi użytkownikom łatwiejsze zarządzanie informacjami, które zostawiają w jego ekosystemie. Na pierwszy ogień poszła wyszukiwarka. Teraz za pomocą kilku kliknięć możemy sprawdzić wyszukiwane przez nas hasła i usunąć historię wyszukiwania.

Aby to zrobić, podczas korzystania z wyszukiwarki należy wybrać Ustawienia -> Twoje dane w wyszukiwarce. Po kliknięciu otworzy się okno, w którym widoczne są ostatnio wyszukiwane hasła. Znajdziecie tam również opcję usunięcia wszystkich wpisanych w ciągu godziny danych oraz możliwość usunięcia całej aktywności.

Więcej na:
WirtualneMedia: Google ułatwia kontrolę nad danymi wyszukiwania. Usuwanie historii możliwe z poziomu wyszukiwarki


Google wprowadza przycisk “Obserwuj”

Google wprowadza funkcję, która umożliwi użytkownikom wyświetlanie aktualizacji dotyczących ich ulubionych firm. Aby zacząć obserwować firmę, należy wyszukać ją w Google Map i kliknąć przycisk “Follow+”.

Wyświetlane aktualizacje Google będzie pobierał z dodanych w Google Moja Firma postów. Pojawią się one w zakładce “Dla Ciebie”.

google nowa funkcja obserwuj

Bardzo ciekawe rozwiązanie. Niestety, jeszcze nie jest dostępne w Polsce. Google zapowiada jednak, że będzie rozszerzać je o kolejne kraje.

Więcej na:
SocialMediaToday: Google Adds New ‘Follow’ Feature for Businesses in Google Maps


Youtube udostępnia opcję subskrypcji kanału z poziomu materiału embedowanego

Youtube wprowadził ważną aktualizację dla materiałów embedowanych, dając możliwość subskrypcji kanału oglądanego poza serwisem Youtube. Do tej pory możliwość mogliśmy to zrobić jedynie z poziomu serwisu.

Kiedy oglądacie video z Youtube umieszczone na dowolnej stronie internetowej, to w lewym górnym rogu zobaczycie zdjęcie profilowe kanału. Wystarczy na nie najechać aby rozwinęło się menu z czerwonym przyciskiem subskrybuj.

Więcej na:
Mashable: YouTube now lets you subscribe to a channel from an embedded video


Wyniki finansowe Google za III kwartał – wzrost przychodu o 21%

W III kwartale holding Alphabet zwiększył poziom przychodów o 21% rok do roku, osiągając wynik 33,74 miliarda dolarów. Zysk netto w tym okresie wyniósł 9,19 mld.

Największy udział w osiągniętych przychodach ma Google, który w III kwartale osiągnął przychód wynoszący 33,59 mld dolarów. Dla porównania, przed rokiem było to 27,65 mld.

Większość wpływów Google stanowi segment reklam – 28,95 mld dolarów.

Więcej na:
WirtualneMedia: Alphabet ze wzrostem wpływów o 21 proc. Google ma 29 mld dol. z reklam


Internetówkowa czytelnia

Zacznę od wpisu, który napisałem w ostatnim tygodniu na temat analizy RFM. Co to jest analiza RFM? – jeżeli intuicja podpowiada Wam, że nie jest to coś związanego z radiem, to znaczy, że macie dobrą intuicję. Jest to prosty sposób na segmentację Waszej bazy klientów. O tym jak to zrobić, przeczytacie w artykule.

Wieciecownecie: Analiza RFM – prosty sposób na segmentację klientów


Dobrze przygotowana reklama Lead Ads to jedna z najskuteczniejszych broni w rękach marketera. Jak zrobić ją dobrze? A właściwie jakich błędów unikać? O tym przeczytacie w artykule Artura Jabłońskiego.

Artur Jabłoński: Najczęstsze błędy w reklamie na Facebooku – Lead Ads


IRCenter przygotowało ciekawe badanie dotyczące generacji współczesnych konsumentów. Kim jest współczesny konsument? Skąd pozyskuje informacje o produkcie? Do jakich źródeł informacji mają zaufanie poszczególne pokolenia i co na nich najbardziej działa? Polecam!

SocialPress: Jakie reklamy wpływają na decyzje zakupowe poszczególnych pokoleń?

 

Reklama tygodnia

Czy reklamy koparek muszą być nudne? Volvo udowadnia, że nie!

 

Dobrego tygodnia Wam życzę! I do przeczytania!

Bartosz Wójcik

 

Udostępnij