Czas na kolejną Internetówkę. Dziś między innymi o karach, jakie przygotował Facebook za niskiej jakości reklamy, nowych możliwościach w Lead Adsach, możliwości cofnięcia wysłanej na Messengerze wiadomości, 250-osobowych chatach w facebookowych grupach oraz testach nowego sposobu przewijania treści na Instagramie. Będzie też o sztucznej inteligencji, która dyskryminowała kobiety w Amazonie.

Ale najpierw…

…czy wiecie, jak czuje się ogórek w towarzystwie śmietany?
– Mizernie…

Mam nadzieję, że Wy czujecie się lepiej i możemy zaczynać!

 

Facebook ukarze za reklamy niskiej jakości…

Facebook ogłosił nowe ograniczenia i kary jakie otrzymają marki publikujące niskiej jakości reklamy w serwisie. I zrobi to ucinając ich zasięg.

No dobra, ale co oznacza niska jakość reklam? Po pierwsze, tzw. Engagement Baity, czyli wszystkie posty namawiające do polubień, udostępnień czy oznaczeń. Drugi typ to posty z zatajoną informacją. Są to reklamy, które zachęcają do kliknięcia w celu zrozumienia pełnego kontekstu. Trzeci typ reklam to te, w których reklamodawcy wykorzystują tzw. język sensacji, a więc wszystkie przesadne nagłówki, które mają za zadanie wywołać odpowiednią reakcję odbiorcy.

Warto więc chwilę się zastanowić zanim wykorzystamy jedną z powyższych technik w swojej reklamie. Przewidziane kary są surowe. Takie praktyki mogą skutkować nie tylko obniżeniem zasięgu konkretnego posta, ale również wszystkich pozostałych postów danego reklamodawcy.

Więcej na:
Facebook: Reducing Low-Quality Ads on Facebook


… i obniży widoczność skopiowanych treści

Facebook zapowiedział, że będzie konsekwentnie walczył z kopiowaniem treści publikowanych przez wydawców. Oznacza to, że wierne kopie materiałów będą o wiele mniej widoczne w newsfeedzie. W konsekwencji zmniejszy przychody z emitowanych przy nich reklam.

Zgodnie z zapowiedzią Facebook zamierza szybko reagować na wszystkie zgłoszenia dotyczące kopiowania treści. Chce również wprowadzić mechanizmy, które będą automatycznie wykrywać taką praktykę.

Jak podkreśla, kopiowanie materiałów jest naruszeniem praw do własności intelektualnej i będzie zwalczane.

Więcej na:
Techcrunch: Facebook News Feed now downranks sites with stolen content


Facebook wprowadza nowe możliwości pozyskiwania leadów

Lead Adsy to chętnie wykorzystywana przez marketerów forma zbierania danych od klienta. Facebook doskonale zdaje sobie z tego sprawę, dlatego wprowadził nowe możliwości na ich pozyskiwanie.

Co dokładnie się otrzymaliśmy? Możliwość uruchomienia Błyskawicznych Formularzy (tzw. Instant Form) w kampaniach z celem “Świadomość marki”, “Zasięg”, oraz “Ruch”. Jednak to, co najbardziej powinno nas ciekawić, to opcja wyświetlenia ich w Stories.

Szczególnie cieszy fakt, że opcja jest już dostępna również w Polsce. Poniżej screen.

lead ads facebook

To co ? Będziecie korzystać?

Więcej na:
Newsfeed: Nowe mozliwości pozyskiwania leadów na Facebooku

 

250-osobowy chat z członkami grupy na Facebooku

Facebook pozwoli na stworzenie chatu z innymi członkami grupy. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że do jednej rozmowy może dołączyć jednocześnie do 250 osób. Uczestnicy będą mogli nie tylko pisać, ale również stworzyć video konferencję – tu jednak mamy ograniczenie do 50 osób w jednym czasie.

Spokojnie. Nie oznacza to, że będziecie teraz otrzymywać miliard wiadomości, bo ktoś z grupy dodał Was do takiej konwersacji. Facebook zabezpieczył się na taką sytuację – przed rozpoczęciem rozmowy, użytkownicy otrzymują powiadomienie o zaproszeniu do takiej konwersacji. Znajdziecie w grupach w zakładce “Chats”.

facebook chat 250 osób

Więcej na:
WeRSM: Facebook Brings Chats To Groups For Up To 250 Members At A Time

 

Facebook wprowadza Safety Check dla Workplace

Facebook uruchomił usługę Safety Check w 2014. Narzędzie to pozwala użytkownikom powiadomić swoją rodzinę i znajomych, że są bezpieczni.

Teraz Facebook wprowadził tę opcję również do aplikacji Workplace. Dzięki temu organizacje w łatwiejszy sposób mogą znaleźć i pomóc swoim pracownikom w czasie zagrożenia. 

Jak to działa? Kiedy pojawia się sytuacja zagrożenia, firma aktywuje Safety Check, wysyłając powiadomienia do swoich pracowników znajdujących się w zagrożonym rejonie, aby upewnić się, czy są bezpieczni. Cały proces składa się z trzech kroków – zlokalizuj, powiadom, powtórz (jeżeli pierwsza próba kontaktu nie wystarczyła)

Usługa Safety Check dla Workplace oficjalnie ma ruszyć na początku 2019 roku. Jednak firmy mogą ubiegać się już o wcześniejszy dostęp.

Więcej na:
WeRSM: Facebook Brings Its Safety Check Feature To Workplace


Facebook ujawnił więcej informacji dotyczących ostatniego ataku

Pewnie pamiętacie ostatni atak hakerski na Facebooka, w efekcie którego serwis wylogował 90 milionów zagrożonych kont. Serwis poinformował wtedy, że nie ma dowodów na to, żeby jakiekolwiek dane zostały wykradzione, a wylogowanie miało być działaniem profilaktycznym.

Po dokładniejszej analizie ataku okazało się, że jest trochę inaczej. Według oficjalnej informacji od Facebooka, hakerzy zaatakowali w sumie około 30 milionów kont (czyli o 60 milionów mniej niż podejrzewano). Ustalono również, że do ataku doszło między 14 a 27 września.

Dane jakie hakerzy pozyskali to w przypadku 15 milionów osób jedynie imię i nazwisko, numer telefonu i adres e-mail.

Zdecydowanie gorzej wygląda to w przypadku kolejnych 14 milionów. Tu wykradzione dane to: imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, płeć, data urodzenia, 10 ostatnich miejsc z check-in, 15 ostatnich fraz z wyszukiwarki FB, język, status związku, wyznanie, miejsce urodzenia, miejsce zamieszkania, typy wykorzystywanych urządzeń, wykształcenie, adres strony www, listę osób i stron które śledzi.

facebook wyciek danych 30 milionow uzytkowników

Facebook zobowiązał się do wyświetlenia stosownej informacji u wszystkich, których dane zostały wykradzione.

Więcej na:
Facebook: An Update on the Security Issue

 

Facebook pozwany za zawyżanie statystyk video

Facebook ostatnio ma gorszą passę. Tym razem reklamodawcy oskarżają go o celowe ukrywanie błędu w zliczaniu statystyk dla materiałów video oraz ich świadome zawyżanie.

Pierwsze głosy o błędach pojawiły się dwa lata temu. W tamtym czasie Facebook przyznał, że faktycznie miał miejsce błąd w obliczaniu średniego czasu oglądania materiałów video. Według szacunków, dane mogły być zawyżone o 60 – 80%.

Teraz mówi się o zawyżaniu danych nawet o 150 – 900%. Podejrzewa się również, że Facebook mógł wiedzieć o tym problemie od roku i świadomie nie poinformował o tym użytkowników. Sprawa jest obecnie rozpatrywana w sądzie federalnym w Oakland w Kaliforni. Ciekaw jestem co z tego wyjdzie.

Więcej na:
SocialPress: Reklamodawcy pozywają Facebooka za zawyżanie statystyk video

 

Messenger pozwoli na cofnięcie wysłanych wiadomości

Kto nigdy przez pomyłkę nie wysłał wiadomości do niewłaściwej osoby, niech pierwszy rzuci kamieniem! Jak wskazują screeny od Jane Manchun Wong, Facebook pracuje nad udostępnieniem w Messengerze funkcji Unsend, która miałaby rozwiązać ten problem.

Ma ona umożliwić użytkownikowi cofnięcie wysłanej wiadomości. Wprawdzie w menu istnieje już opcja “Usuń wiadomość” – jednak usuwa ona wiadomość wyłącznie po stronie nadawcy. Odbiorca nadal może ją przeczytać.

usuwanie wiadomości na messengerze

Według przypuszczeń testowana opcja będzie ograniczona czasowo, to znaczy, że będziemy mieli możliwość skasowania wiadomości tylko przez kilka chwil po jej wysłaniu. Nie wiadomo również kiedy taka możliwość pojawi się w oficjalnej wersji aplikacji.

Więcej na:
WirtualneMedia: Messenger pozwoli użytkownikom na cofanie wysłanych wiadomości

 

Instagram z nowym sposobem przewijania treści

Instagram testuje nowy sposób na przeglądanie treści. Miejsce dotychczasowego przewijania w górę lub w dół może zająć funkcja “dotknij aby zobaczyć kolejny post”. Doskonale ją już znacie z sekcji Stories.

Instagram nowy sposób przewijania postów

News został potwierdzony przez przedstawiciela Instagrama, który twierdzi, że przewijanie kciukiem może męczyć użytkowników. Jednocześnie podkreśla, że nowy sposób przeglądania treści testowany jest na niewielkiej, wybranej grupie użytkowników. Aktualnie nie ma jeszcze planów na wdrożenie tego rozwiązania na stałe do aplikacji. Nie jest to jednak wykluczone, jeżeli próby wypadną pomyślnie.

Więcej na:
Techcrunch: Instagram tests tapping instead of scrolling through posts, first in Explore
WeRSM: Is This The End Of Scrolling Up And Down On Instagram?

 

Nowy sposób na wyłudzanie haseł na Instagramie

Co chwilę słyszy się o włamaniach i przejęciach kont użytkowników takich serwisów jak Instagram. Niestety, większość tych ataków jest efektem braku ostrożności ich właścicieli. Z drugiej strony hakerzy nie przestają zaskakiwać nowymi sposobami.

Prosty, a jednocześnie skuteczny, sposób na wyłudzenie hasła do konta pokazał ostatnio niebezpiecznik. Wygląda to tak:

Instagram nowy sposób na stratę hasła

I zgadzam się – ta metoda jest tak naiwna, że niemożliwe, żeby była skuteczna. A jednak.

Jak to jest zrobione? Tak naprawdę jest to zamazany obraz z naklejką z pytaniem. Ciekawość może jednak spowodować, że wpiszemy hasło, aby zobaczyć zdjęcie w pełnej ostrości. Nie róbcie tego!

 

Amazon rezygnuje z AI w procesie rekrutacji

Po dwóch latach pracy, Amazon zrezygnował z modułu AI w procesie analizy CV kandydatów. Celem wykorzystania sztucznej inteligencji miało być zautomatyzowanie pierwszych etapów rekrutacji. Jednak po analizie danych okazało się, że algorytm dyskryminował kobiety.

Założenia były następujące – system analizował paczki po 100 CV i na ich podstawie rekomendował 5 najlepszych. Już w 2015 roku firma zauważyła, że system faworyzuje mężczyzn. Okazało się, że dostawali oni więcej punktów, ponieważ o pracę w firmach technologicznych dużo częściej ubiegają się mężczyźni. System nauczył się więc ich preferować.

Po potwierdzeniu wyników, zrezygnowano z automatycznej oceny kandydatów.

Więcej na:
Marketing przy Kawie: Amazon zrezygnował z modułu AI. Odkrył, że dyskryminuje on kobiety

 

Powstała internetowa poradnia influencer marketingu

Na Facebooku powstała nowa grupa – Poradnia influencer marketingu. Ma być to miejsce dla dyskusji i wymiany poglądów i know-how w zakresie influencer marketingu, działalności na YouTube i innych platform social media.

Na pytania zadane przez członków odpowiadać będą eksperci z branży – m.in Kamil Bolek (LifeTube), Jan Zając (SoTrender), Maciej Budzich (Mediafun) czy Adam Drzewicki (Matura to Bzdura).

W sumie fajnie. Influencer marketing to obecnie jedna z najszybciej rosnących form marketingu internetowego. Jednocześnie obszar, na którego temat wiedza nie jest jeszcze do końca uporządkowana.

Więcej na: 
YT360: Poradnia Influencer Marketingu: Nowe źródło wiedzy dla polskich twórców, marek i marketerów

 

Internetówkowa Czytelnia


Jeżeli pracujesz w marketingu to prędzej czy później będziesz tworzyć jakąś stronę internetową. Warto zadbać, aby przygotowany przez nas serwis był zgodny z najnowszymi trendami projektowania stron, a korzystanie z niego było dla użytkownika przyjemnością.

Dlatego polecam Ci ten artykuł. Znajdziesz w nim 15 elementów, które warto zweryfikować i zoptymalizować podczas budowy strony internetowej. 

Magazyn Online Marketing: Checklista skutecznej strony www – 15 elementów do weryfikacji i optymalizacji serwisu internetowego

 

FOMO (Fear Of Missing Out) to lęk przed odłączeniem od Internetu i mediów społecznościowych. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez badaczy z Uniwersytetu Warszawskiego, dotyczy to aż 4 mln (16%) Internautów.

Trochę przerażające… jednak będąc całkowicie szczerym – spodziewałem się trochę większego odsetka. Więcej o całym badaniu przeczytacie w artykule.

Wirtualne Media: Ponad 4 mln Polaków odczuwa lęk przed odłączeniem od internetu

 

Dawno nie było Freshmaila, a ja bardzo lubię ich bloga. Tym razem znajdziecie garść przydatnych wskazówek, które pomogą Wam ulepszyć Wasz newsletter. Polecam przeczytać.

Freshmail: Jak ulepszyć swój newsletter? 12 przydatnych wskazówek

 

Na zakończenie mam dla Was 10 pytań, które powinniśmy sobie zadać przed naciśnięciem zielonego przycisku i opublikowaniu naszej reklamy na Facebooku. Gwarantuje, że może to wyjść tylko na dobre.

SocialMediaToday: 10 Questions to Ask to Improve the Performance of Your Facebook Ads Campaign

 

Reklama tygodnia

Uwielbiam chyba każdy spot z tej serii. Dlatego dziś, w reklamie tygodnia Internetówki – Pracuj.pl i spot “Dyrdymałki”

 

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

Do przeczytania!
Bartosz Wójcik

 

Udostępnij