W dzisiejszej Internetówce zebrało się naprawdę sporo newsów o Facebooku. Będzie między innymi o postach 3D, testach nowego podglądu linków i nowym narzędziu mierzącym potencjał kreacji. Poza tym poruszymy temat cyberbullingu na Instagramie, zamknięcia Google+ i wprowadzenia Snap Oryginals.

Ale czym byłaby Internetówka bez tradycyjnego suchara? Prawdopodobnie Internetówką bez suchara. Ale żeby z tradycji stała się zadość:

Czy wiecie, co mówi strateg przykładając ucho do zegarka?
– Tak-tyka.

Zaczynamy!

 

Posty 3D na Faceboooku

Facebook wprowadził do newsfeedu posty 3D – jeżeli należycie do jakiejkolwiek grupy o tematyce social media, to założę się, że widzieliście już sporo tego rodzaju contentu.

Jak to działa? Dzięki technologii przechwytującej odległość pomiędzy pierwszym a drugim planem, nakładany jest efekt 3D, który nadaje zdjęciu większej głębi. Aby wykorzystać tę funkcję, należy zrobić zdjęcie w trybie portretu. Koniecznie aparatem z dwoma obiektywami – na smartfonach z pojedynczym nie będzie to możliwe.

Poniżej znajdziecie film z instrukcją jak osiągnąć taki efekt. Funkcja ma zostać udostępniona wszystkim (których smartfony spełniają techniczne wymagania) w ciągu najbliższych tygodni.

How to Create 3D Photos

We presented the 3D photos feature and now we're handing the creativity off to you! We can't wait to see what you come up with. If you need a little help getting started, check out our video on how to post a 3D photo. What are you excited to bring to life using this immersive format?

Posted by Facebook 360 on Thursday, 11 October 2018

Mnie ten format trochę denerwuje. Dajcie znać, jakie jest Wasze zdanie?

Więcej na:
Facebook: 3D Photos Now Rolling out on Facebook and in VR


Facebook testuje nowy, kwadratowy podgląd linków

Bardzo ciekawy news. Facebook testuje nowe wymiary obrazka, który wgrywany jest podczas udostępnienia linku w serwisie. Możliwe, że już niedługo będziemy mieli kwadratowe miniatury!

Testowany format oznacza, że wydawcy muszą mieć z tyłu głowy pomysł, jak dostosować się do nowego widoku. Podczas prób Facebook przycinał obraz do proporcji 1:1, przez co często kluczowe informacje często nie były widoczne w podglądzie.

Serwis zapewnia, że są to dopiero testy przeprowadzane na małym procencie użytkowników i nie ma planów natychmiastowego wdrożenia widoku. Jednak nie wyklucza tego, jeżeli testy wypadną pomyślnie.

Z pewnością plusem kwadratowych obrazów jest fakt, że zajmują więcej miejsca w newsfeedzie, przez co mogą być lepiej zauważane przez użytkowników. Poza tym, wszystko wskazuje na to, że Facebook zmierza w kierunku coraz większej integracji z Instagramem, gdzie kwadratowe posty są standardem. Też tak sądzicie?

Więcej na:
WERSM: Facebook Is Testing A New Image Size In Link-Previews


Facebook Creative Compass – narzędzie mierzące potencjał kampanii przed jej uruchomieniem

Facebook Revelence Score, był pierwszym krokiem predykcji skuteczności kampanii reklamowej w serwisie. W minionym tygodniu, podczas corocznego Global Partner Summit w Nowym Jorku, Facebook zaprezentował nowe narzędzie mierzące potencjał kreacji, jeszcze przed jej uruchomieniem kampanii.

Facebook Creative Compass (bo tak nazywa się nowe narzędzie), pomoże ocenić m.in jak bardzo nasza kreacja będzie widoczna w newsfeedzie, na ile będzie zrozumiała i wiarygodna dla użytkownika oraz (prawdopodobnie najważniejszy wskaźnik) na ile zwiększy szansę wykonania określonej akcji.

facebook-creative-compass-tool

Zapowiada się świetnie. Niestety, narzędzie będzie dostępne tylko dla agencji mających tytuł Facebook Marketing Partners. Z dobrych wiadomości, Facebook zapowiedział stworzenie programu dla małych agencji i freelancerów pod nazwą Facebook Marketing Consultants. Na początku program zostanie uruchomiony w Ameryce Północnej, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemczech.

Więcej na:
WERSM: Facebook Creative Compass Is A New Effectiveness Tool For Marketing Partners


Facebook wprowadza opcję first-party cookie dla reklam

Facebook wprowadza dużą zmianę w swoim systemie reklamowym. Od 24 października Pixel Facebooka będzie wykorzystywał first-party cookies.

Skąd ta zmiana? Powód jest prozaiczny. Jak wszyscy dobrze wiemy Facebook zarabia na wyświetlaniu reklam (co zresztą Mark Zuckerberg tłumaczył senatorom podczas przesłuchania w senacie).

Obecnie uchwalane przepisy prawne i nowe ustawienia przeglądarek coraz częściej blokują ciasteczka stron trzecich (third-party). Wprowadzenie nowego sposobu zapisu danych o użytkowniku, pozwoli na dalsze retargetowanie reklam.

Co ważne – po 24 października korzystanie z własnych (first-party) i zewnętrznych (third-party) plików cookie będzie ustawione jako domyślne. Jeżeli więc ktoś nie chce korzystać z ciasteczek typu first-party, musi odklikać to w ustawieniach Pixela w Menedżerze Reklam.

Więcej na:
WERSM: Facebook Is Releasing A First-Party Cookie Option For Ads


Sterowanie głosem w Messengerze i M Asystent

Jane Manchun Wong odkryła testy funkcji poleceń głosowych w kodzie aplikacji Facebook Messenger na Androida. Na zrzutach z ekranu możemy zauważyć przycisk Asystenta M, który umożliwia głosowe sterowanie takimi funkcjami jak tworzenie i wysyłanie wiadomości, przypomnień oraz nawiązywanie połączeń.

Facebook Messenger sterowanie głosem

Głosowe sterowanie Messengerem zostało wykryte już wcześniej, kiedy uważano, że będzie częścią asystenta Facebooka – Aloha. Jednak odkryte teraz komendy głosowe w Messengerze są nowe, co może sugerować zmianę strategii i postęp w pracach związanych z tą technologią.

Pomysł jak dla mnie w punkt. Już od dawna jestem zdania, że dotykowe ekrany za jakiś czas odejdą do lamusa, a ich miejsce zajmie właśnie sterowanie głosem. A poczynania takich gigantów jak Facebook i Google, tylko to potwierdzają.

Więcej na:
Techcrunch: Facebook Messenger internally tests voice commands for chat, calls


Facebook wprowadza globalnie Premiery i ankiety w wideo na żywo

Facebook pochwalił się wprowadzeniem kolejnych nowości na swoim portalu. Pierwsza z nich to Premiery, czyli nowa forma wideo pozwalająca na wspólne oglądanie materiałów video i dyskutowanie w czasie rzeczywistym. Video może pojawić na stronach marek, prywatnych profilach użytkowników oraz w Facebook Watch.

Premierę możemy zaplanować z tygodniowym wyprzedzeniem. Utworzymy tym samym post informujący o zbliżającym się wideo. Użytkownicy mogą wyrazić zainteresowanie zaplanowanym filmem, wejść między sobą w dyskusję lub ustawić przypomnienie o zbliżającej się premierze. Post zapowiadający Premierę w określonym czasie zmieni się w video. Poniżej film jak to ustawić:

How to use Facebook Premieres

Posted by Facebook Media on Friday, 28 September 2018

Druga nowość to testowane na początku roku ankiety w transmisjach na żywo. Zgodnie z informacjami od Facebooka, zostały udostępnione globalnie. Dajcie znać, czy już z nich korzystaliście?

Więcej na:
NewsFeed: Nowości od Facebooka – ankiety w wideo na żywo i Premiery


Luka w zabezpieczeniach WhatsApp’a pozwalała na przejęcie kontroli nad aplikacją

W aplikacji mobilnej WhatsApp na systemach Android i iOS wykryto lukę w zabezpieczeniach. Błąd pojawiał się w momencie odbierania połączenia przychodzącego. W tym czasie hakerzy mieli możliwość przejęcia kontroli nad aplikacją użytkownika poprzez przesłanie złośliwego pakietu.

Jak zapewnia Facebook (do którego należy aplikacja WhatsApp) nie ma dowodów na to, aby dokonano jakiegokolwiek ataku. Sam błąd został już naprawiony z najnowszą aktualizacją aplikacji.

Więcej na:
WirtualneMedia: Luka bezpieczeństwa w WhatsApp pozwalała na przejęcie aplikacji. Facebook wprowadził aktualizację


Facebook zaprezentował Portal – inteligentne urządzenie umożliwiające video rozmowy

Urządzenie oferowane jest w dwóch wariantach: z 10-calowym ekranem (Portal) oraz z 15,6-calowym (Portal+) oraz dwóch wersjach kolorystycznych – czarnej i białej.

Urządzenie wykorzystuje sztuczną inteligencję (Smart Camera i Smart Sound), dzięki której możemy prowadzić rozmowy video bez użycia rąk (kamera będzie za nami podążała). Wszystko sterowane jest za pomocą komend głosowych. Otrzymujemy również redukcję szumów i wzmocnienie głosu użytkownika.

Portal posiada wbudowanego wirtualnego asystenta Alexę, ze wszystkimi jej funkcjami. Ponadto, do tej pory nawiązano współpracę ze Spotify Premium, Pandorą, iHeartRadio, Facebook Watch, Food Network oraz Facebook News. Jak zapewniają twórcy, kolejne integracje mają pojawiać się regularnie.

Portal from Facebook

Posted by Facebook on Friday, 5 October 2018

Cena? Urządzenie dostępne jest w przedsprzedaży w USA (dystrybucja rozpocznie się już w listopadzie). Cena nowego gadżetu od Facebooka to 199 dolarów za wersję Portal i 349 dolarów za Portal+.

Więcej na:
Facebook: Introducing Portal From Facebook: New Video Calling Devices to Connect You With Friends and Family


Nowe narzędzia do walki z cyberprzemocą na Instagramie

Instagram przygotował dodatkowe zabezpieczenia przed cyberprzemocą w aplikacji. Zaprezentowane w minionym tygodniu narzędzia mają zwiększyć wykrywalność cyberprzemocy i lepiej chronić użytkowników przed jej skutkami.

Największa zmiana to zastosowanie uczenia maszynowego, które ma aktywnie wykrywać przemoc na zdjęciach i w ich podpisach oraz przesyłać je do odpowiedniego zespołu. Ma to przyczynić się do lepszej identyfikacji, a co za tym idzie skuteczniejszemu zapobieganiu cyberprzemocy.

Aby zapewnić użytkownikom bezpieczeństwo podczas transmisji na żywo, dodano do nich filtr komentarzy. Opcja ta była już dostępna wcześniej dla kanału Aktualności, sekcji Explore oraz na profilach użytkowników. Filtry dostępne są już dla wszystkich użytkowników aplikacji.

Instagram kontrola komentarzy

Więcej na:
Instagram: New Tools to Limit Bullying and Spread Kindness on Instagram


Snap Oryginals, czyli Snapchat nadal walczy

Snapchat zawzięcie walczy o pozycję, a właściwie o utrzymanie się na rynku. Teraz wprowadza Snap Oryginals, czyli własne miniseriale dostępne na platformie Discover.

Na potrzeby nowej usługi przygotowano 12 seriali o różnej tematyce. Każdy z nich ma trwać kilka minut i będzie pojawiać się na platformie Discover codziennie. Wśród zapowiedzianych tytułów znajdziemy między innymi komedię “Co-Ed”, thriller “Class of Lies” oraz dokument “Endless Summer”.

Użytkownicy otrzymają możliwość komentowania materiałów podczas ich oglądania. Snapchat udostępnił też opcję subskrypcji, dzięki której możemy ustawić powiadomienia o kolejnych częściach serialu.

Czy to wystarczy aby utrzymać się na rynku?

Więcej na:
SocialPress: Snapchat udostępnia seriale i zapewnia użytkownikom interaktywne doświadczenia


CEO Snapchata ma plan na przyszłość

Cena akcji Snapchata jest najniższa w historii istnienia aplikacji. W związku z tym CEO firmy – Evan Spiegel, napisał notatkę do pracowników, w której przedstawia plan powrotu do gry.

W liście przyznał, że przeprowadzony redesign aplikacji był błędem. Został wprowadzony za szybko i bez wykonania dokładnych testów. Spowodowało to, że korzystanie z aplikacji stało się dezorientujące dla użytkowników.

Spiegel zamierza również przyciągnąć do Snapchata więcej osób. Jest to istotne, ponieważ w ostatnim czasie aplikacja notorycznie odnotowuje ich spadek. Aby tego dokonać, proponowana jest między innymi poprawa treści w zakładce Discover. Obecnie jest pełna przytłaczających materiałów i clickbaitów. Docelowo mają znaleźć się tam bardziej stonowane i mniej ofensywne treści, co może pomóc w przyciągnięciu starszych użytkowników.

Kolejnym istotnym punktem ma być pójście w stronę rynków rozwijających się. Według CEO aplikacji, to właśnie one pomogą utrzymać stały wzrost liczby użytkowników. W tym celu mają zostać wprowadzone zmiany w kodzie aplikacji, tak, aby mogła być ona wykorzystywana w krajach z gorszym połączeniem internetowym. Przypominam, że to samo zrobił Instagram wprowadzając wersję Instagram Light.

Polecam pełny artykuł, gdzie znajdziecie więcej planowanych zmian.

Więcej na:
Techcruch: 9 highlights from Snapchat CEO’s 6,000-word leaked memo on survival


Google+ zostanie zamknięte za 10 miesięcy

Po tym, jak światło dzienne ujrzała informacja o luce w zabezpieczeniach Google+, przez którą mogły wyciec dane pół miliona Internautów, Google zapowiedział zamknięcie serwisu. Według oficjalnych informacji, Google+ za 10 miesięcy przestanie istnieć dla prywatnych użytkowników. Oznacza to, że firmy nadal będą mogły z niego korzystać.

Platforma powstała w 2011 roku. W założeniu miała to być społecznościowa odpowiedź Google na szybko rosnącą popularność Facebooka. Dlaczego więc zostaje zamknięty? Okazało się, że użytkownicy nie pokochali Google+. Poza tym, jak wynika z informacji od Wall Street Journal, technologiczny gigant bał się o swój wizerunek, po aferze jaka dotknęła Facebooka w związku z Cambridge Analytica.

Jeżeli więc mieliście prywatne konto na tej platformie, macie 10 miesięcy na pobranie wszystkich wartościowych danych. Po tym czasie, serwery obsługujące Google+ zostaną wyłączone. Trochę szkoda, bo było tam kilka wartościowych grup.

Więcej na:
NowyMarketing: Google zamyka serwis Google+ tuż po informacji o wycieku danych pół mln użytkowników


Internetówkowa Czytelnia


Reklama tygodnia:

Na pewno słyszeliście o ostatniej aukcji w Londynie, na której sprzedano obraz Banksy’ego “Dziewczynka z Balonikiem” za ponad milion funtów. Jakie było zdziwienie, kiedy po licytacji obraz uległ zniszczeniu przez wbudowaną w ramę niszczarkę do papieru. Sprawa była na tyle głośna, że marki chętnie wykorzystały ją w swoich kreacjach.

Fajnie wykorzystała to m.in. marka Urbanspoon:

Just because. @banksy 🍝

Posted by Urbanspoon on Tuesday, 9 October 2018

 

Inne przykłady znajdziecie na blogu agencji Momentalna:
Momentalna: #Reakcjemarek Na Niszczarkę Banksy’ego

 

To wszystko na dziś. Dobrego tygodnia!

 

Udostępnij