Pisanie o marketingu na urlopie może wydawać się dziwne, ale uwierzcie mi – po 28 kilometrowej wycieczce po górach, spędzenie godzinki przy laptopie to czysta przyjemność. 

A wiecie, jakie miasto znajduje się pod ziemią?
– Zakopane

Taaaak… lepiej już zacznijmy!

 

Internetowe Newsy

 

Jak donoszą media Instagram pracuje nad samodzielną aplikacją – IG Shopping. Zgodnie z tym co wskazuje nazwa, ma ona umożliwić użytkownikom przeglądanie produktów marek, które obserwują oraz ich zakup bezpośrednio w aplikacji.

To nie pierwszy ukłon Instagrama w stronę e-commerce. Od kwietnia dostępna jest w Polsce funkcja zakupów, dzięki której marki otrzymały możliwość oznaczania produktów na zdjęciach.

Niestety są to jeszcze niepotwierdzone informacje. Instagram odmówił w tej sprawie jakichkolwiek komentarzy. Gdyby jednak aplikacja ujrzała światło dzienne, mogłaby stać się naprawdę ciekawym kanałem sprzedaży.

 

Jeżeli korzystacie z Instagram Stories na pewno kojarzycie opcję Superzoom, która poprzez 3 sekundowe zbliżenie obrazu czyni go bardziej, sam nie wiem… dramatycznym?

Superzoom jest chętnie i często wykorzystywany przez użytkowników aplikacji. Dlatego Instagram postanowił dołożyć 6 nowych opcji animacji, m.in. sercową mgłę, efekt paparazzi, płomienie i pieczęć X (tłumaczenie własne, więc nie przywiązujcie się do nazw).

Efekty nie są jeszcze dostępne dla wszystkich. Jeżeli chcecie zobaczyć jak wyglądają, zapraszam Was do artykułu.

 

Instagram w ostatnim czasie dynamicznie się rozwija. Potwierdza to chociażby ilość wzmianek na jego temat w Internetówce. Ilość nowości powoduje, że osoby, które nie śledzą rozwoju aplikacji i nie korzystają z niej na co dzień mogą nie wiedzieć, co obecnie warto (a czego nie warto) robić w tym medium.

Na blogu agencji More Bananas znajdziecie ciekawy artykuł prezentujący 6 rzeczy, których z pewnością nie warto stosować w swojej instagramowej komunikacji.

Warto przeczytać, żeby nie popełniać błędów.

 

Facebook po ostatnich aferach (m.in. z Cambridge Analityka) kładzie duży nacisk na bezpieczeństwo w serwisie. W tym celu 6 października zaktualizuje wymagania dotyczące protokołu HTTPS. Po tej dacie domeny bez HTTPS nie będą mogły zostać dodane do autoryzacji.

Według dostępnych informacji wszystkie niezabezpieczone przekierowania identyfikatorów, stron wywołujących logowanie czy API wykorzystujące niezaszyfrowany protokół HTTP przestaną działać.

Użytkownicy od kilku dni otrzymują powiadomienia o konieczności zmiany protokołu swojej witryny.

 

W ostatnich dniach sierpnia Facebook udostępnił dla wszystkich użytkowników w Polsce zakładkę “Praca”. Do tej pory była ona dostępna m.in w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Zamieszczanie ofert w serwisie jest bezpłatne – firmy mogą je dodawać poprzez stronę firmową. W ofertach mają możliwość dodania opisu, nazwy stanowiska, lokalizacji i zakres godzinowy.

Jest również miejsce na dodatkowe pytania do kandydatów oraz proponowane wynagrodzenie (chociaż nie spodziewam się, żeby w Polsce często wypełniano to pole). Oczywiście oferty pracy mogą być promowane za pomocą płatnych działań.

Kandydaci zgłaszają się za pomocą komputera lub urządzenia mobilnego. Ich dane kontaktowe oraz wykształcenie i doświadczenie zawodowe są automatycznie uzupełniane – zgodnie z informacjami podanymi w profilu.

Jestem ciekaw ile będzie zgłoszeń od “niepracującej szlachty”.

 

Każdy kto na co dzień wykorzystuje w swojej pracy Facebooka, trafia na moment, w którym musi skontaktować się z supportem serwisu. Dla większości osób wiąże się to z dużym stresem. Często wynikającym z braku wiedzy na temat dostępnych kanałów kontaktu

W artykule znajdziecie sposoby kontaktowania się z supportem w różnych sprawach – od niezaakceptowanej reklamy, przez weryfikację profilu po zablokowanie konta.

Polecam sobie zapisać.

 

O odpływie najmłodszych użytkowników Facebooka mówi się od dawna. Najnowsze badania, przeprowadzone przez Pew Research Center, właściwie tylko potwierdzają brak zmian w tym temacie.

Rośnie natomiast poziom rozczarowania serwisem społecznościowym wśród starszych osób posiadających konto w serwisie. Według najnowszych danych, aż 42% użytkowników Facebooka w wieku 18+, w zeszłym roku zrobiło sobie od niego przerwę na “kilka tygodni lub więcej”. Natomiast jedna czwarta (26%) usunęła aplikację Facebook z telefonu komórkowego.

Więcej danych z badania znajdziecie w artykule.

 

Twitter rozpoczął test dwóch nowych funkcji w aplikacji – grupowanie dyskusji i oznaczanie użytkowników online.

Grupowanie dyskusji w osobne wątki ma ułatwić użytkownikom szybsze niż dotychczas orientowanie się w treści rozmowy. Jeżeli będzie to przemyślana zmiana – bardzo chętnie. Nie ukrywajmy, że przy wielowątkowej dyskusji dość łatwo się pogubić.

Druga obecnie testowana opcja to wprowadzenie oznaczeń pokazujących, czy dana osoba jest aktualnie online czy offline. Podobnie jak w przypadku grupowania, to również ma z założenia ułatwiać komunikację. Okazuje się, że użytkownicy mają sporo obaw. Według niektórych, takie oznaczenie może sprzyjać rozwojowi mowy nienawiści. Bez przesady.

 

Snapchat wprowadza dwie nowe wersje swoich okularów Spectacles – Nico i Veronica. Nowy model bardziej przypomina tradycyjne okulary przeciwsłoneczne. Podobnie jak poprzednie modele mogą nagrać do ok. 70 filmów i wykonać setki zdjęć na jednym ładowaniu. Zarejestrowane materiały video i zdjęcia są bezprzewodowo przesyłane do telefonu.

No właśnie. Tak naprawdę poza nowym wyglądem różni je wyłączenie fakt, że są wodoodporne.

Nie sądzę, żeby nowa wersja mogła powstrzymać dalszy odpływ użytkowników. Nie rozumiem też, dlaczego Snapchat tak uparcie trzyma się Spectacles.

 

W ostatnim tygodniu cena akcji spółki Snap, która jest właścicielem Snapchata, spadły poniżej 10 dolarów za sztukę. Jest to najniższa osiągnięta wartość od momentu debiutu spółki na giełdzie.

Według analityków przyczyną tak niskich notowań są nienajlepsze wyniki kwartalne. Mimo wzrostu dochodów i zysku, nadal spada liczba użytkowników aplikacji, która obecnie wynosi 188 mln (spadek o 2 mln użytkowników.

 

Google z okazji 10 rocznicy istnienia własnej przeglądarki udostępnił jej nową wersję – Chrome 69. Z aktualizacją otrzymaliśmy również kilka nowych funkcji.

Pierwsze co rzuca się w oczy to nowy, odświeżony wygląd. Zmianie uległ kształt okien i kart oraz sposób prezentowania ikon. Udostępnione zostały nowe motywy graficzne.

Pozostałe zmiany to bezpieczniejszy menedżer haseł oraz wprowadzenie funkcji generatora, który przy zakładaniu konta w serwisach internetowych wygeneruje bezpieczne hasło i zapisze je w nowym menedżerze.

Ostatnia nowość to tzw. Omnibox, który integruje pasek wyszukiwania z oknem przeglądarki. Dzięki temu nie trzeba otwierać nowej karty aby odnaleźć interesujące nas informacje.

 

Ciekawy news z punktu widzenia polskiego rynku influencer marketingu. W ramach firmy producenckiej Tofu Media, której współzałożycielem jest znany vloger Krzysztof Gonciarz powstał kolektyw digital influencerów.

Do Tofu Media przeszli twórcy, którzy byli wcześniej zrzeszeni w sieci partnerskiej LifeTube – Lisie Piekło, Karol Paciorek (nie wiedziałem, że jeszcze coś nagrywa), Mietczyński oraz Grupa Filmowa Darwin. Twórcy mają współpracować ze sobą na wszystkich płaszczyznach działalności jak kreacja, produkcja i dystrybucja treści).

Jestem ciekaw jak to się rozwinie. Obecnie w Polsce największą siecią partnerską jest LifeTube, który ma naprawdę silną pozycję. Wszystko w dużej mierze zależy od twórców.

Więcej informacji znajdziecie w artykule.

 

Na koniec ciekawostka – powstała nowa aplikacja społecznościowa – Dibbler, który właściwie jest formą komunikatora. Podobnie jak wszystkie dotychczasowe nowopowstające platformy social media, tak i Dibbler obiecuje nową jakość, większe bezpieczeństwo danych i prawdziwe relacje pomiędzy użytkownikami.

Ciekawostką jest zastosowanie tzw. Friendship health scorecard i Asystenta działającego w oparciu o AI, który pomoże Wam utrzymać Wasz relacje na naprawdę wysokim poziomie.

 

Reklama tygodnia

W tym tygodniu tytuł otrzymuje Burger King. Może nie jest szczególnie wybitna, ale zrozumie ją chyba każdy właściciel psa, który kiedykolwiek chciał spokojnie zjeść przy swoim czworonogu.

 

Dobrego tygodnia!

Do przeczytania,
Bartosz Wójcik

Udostępnij