Mamy poniedziałek, więc ruszamy z internetówką. Zanim zaczniemy - chyba domyślacie się, co teraz będzie? Dokładnie, suchy żart prowadzącego :) Ostatnio usłyszałem od znajomego naprawdę dobry.

 

Wiecie, dlaczego Indianom jest zimno?
– Bo Kolumb ich odkrył.

 

Przyznacie, że całkiem niezły. A skoro formalności mamy już za sobą, zaczynamy internetowe podsumowanie tygodnia.

 

NapoleonCat: Zasięgi organiczne na Facebook’u – część druga analizy

Druga część analizy, którą NapoleonCat umieścił dwa tygodnie temu. W tej odsłonie postanowili podzielić analizowane strony blogów na dwie kategorie – na takie, które zgromadziły od 1000 do 10 000 fanów i na takie posiadające ich od 10 000 do 100 000.

Co się okazało, w przypadku drugiej grupy stron, liczba interakcji w ostatnim tygodniu analizy była o 33% niższa niż w pierwszym. Zupełnie inaczej wygląda to dla stron do 10 000 fanów – tu liczba interakcji spadła o około 7%. Może facebook daję taryfę ulgową mniejszym stronom?

Więcej znajdziecie na blogu NapoleonCat’a

 

Interaktywnie: Facebook tworzy komunikator dla dzieci – Messenger Kids

Facebook stworzy platformę dla dzieci do 13 roku życia. Jak informuje, jest to odpowiedź na stale obniżający się wiek, w którym rozpoczynamy korzystanie z mediów społecznościowych. A może jest to odpowiedź na starzejące się audytorium samego Facebook’a? Podobno ma nie być tam monetyzacji – zobaczymy :)

 

Artur Jabłoński: Jak zweryfikować domenę na Facebooku w Menadżerze Firmy

Facebook udostępnił w Menadżerze Firmy nową zakładkę domeny, dzięki której bez kombinowania będzie można edytować podgląd linków udostępnianych na portalu. O tym, jak to zrobić dowiecie się na blogu Artura.

 

SocialPress: Facebook zweryfikuje Twoją tożsamość prosząc o selfie

Facebook poszedł krok naprzód jeżeli chodzi o weryfikację, czy aby na pewno nie jesteś robotem. Teraz planuje robić to za pomocą selfie. Oczywiście po weryfikacji przesłane zdjęcie zostanie usunięte z systemu – jasne. Ciekawe, co z informacjami, które facebook zdobędzie na podstawie zdjęcia? Więcej przeczytacie w artykule.

 

SocialPress: Przegląd najważniejszych wydarzeń na Facebooku w 2017 roku

Jeżeli jesteście zainteresowani, jakie były najważniejsze wydarzenia na Facebooku w 2017 roku, to polecam artykuł SocialPress.

 

SocialPress: Sztuczna inteligencja zaproponuje Ci partnera na Tinderze

Sztuczna inteligencja wchodzi coraz bardziej w naszą codzienność. Dlaczego nie miałaby pojawić się również na Tinderze? Dzięki jej wykorzystaniu aplikacja zaprezentuje Ci cztery wybrane przez AI profile proponowanych partnerów, na których będziesz mógł wykorzystać przycisk SuperLike. Zainteresowani?

 

SocialPress: Od teraz Instagram pozwala na wyróżnianie i archiwizowanie Stories

Skoro jesteśmy w temacie social media, Instagram wprowadził dwa nowe narzędzia do Stories – wyróżnienie swoich relacji na profilu oraz archiwum stories, dzięki czemu udostępnione treści już nie przepadną – zostaną automatycznie zapisane. Więcej informacji znajdziecie w artykule.

 

WirtualneMedia: Wygoda przed mobilnością – niemal wszyscy polscy internauci oglądają wideo w domu

Jak pokazują wyniki badania Nielsen Audience Measurement, 98% użytkowników ogląda treści video w domu. Co ciekawe, 69% badanych osób w wieku od 15 do 20 lat wcale nie chce rezygnować z telewizji, ani pozbywać się telewizora w domu. Natomiast coraz większa ich część decyduje się na telewizję hybrydową, czyli takiej, która pozwala oglądać tradycyjną i internetową telewizję na jednym urządzeniu. Bardzo ciekawe wyniki – jeżeli się tym interesujecie, polecam zapoznać się z artykułem.

 

Screenlovers: „Kontrreklamowi” pod lupą ScreenLovers

Na blogu Screenlovers znajdziecie wyniki badań, które przeprowadzili wspólnie z SW Research. Wzięli w nim pod lupę “kontrreklamowców”, a więc grupę użytkowników, którzy świadomie odcięli się od reklam w masowych mediach – telewizji i internecie. Stanowią oni w Polsce około 2 mln osób, więc jest o co walczyć. Tym bardziej, biorąc pod uwagę fakt, że to właśnie użytkownicy z tej grupy chętnie płacą za dostęp filmów i seriali w formie abonamentu. Netflix ma tu 16% subskrybentów, za nim znajduje się HBO GO (15%) i Showmax (14%). Polecam!

 

WirtualneMedia: Polski Black Friday bez cenowych hitów, średnie obniżki w wysokości 1,3 procenta

Eksperci z firmy Deloitte Polska przeanalizowali 4,5 tysiąca cen produktów, które były najczęściej wybierane przez użytkowników. Z badania wynika, że ceny aż 71% produktów podczas Black Friday nie uległy zmianie (w porównaniu z piątkiem 17 listopada). Różnica w cenach analizowanych w badaniu kategorii produktów wyniosła średnio zaledwie 1,3%. Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej zapraszam Was do artykułu.

 

WirtualneMedia: Polscy internauci w zagranicznych e-sklepach kupują głównie odzież, elektronikę i biżuterię – najpopularniejszy AliExpress

Skoro jesteśmy już przy E-commerce to zatrzymajmy się przy nim na chwilę. SW Research przeprowadziło badanie, w którym wyróżniło grupę użytkowników kupujących w zagranicznych serwisach. Pewnie nikogo nie dziwi, że głównym kierunkiem zagranicznych e-zakupów są Chiny, co zapewne wynika z popularności AliExpress. Jak wynika z badania, 73% badanych robiących zakupy zagranicą zna ten serwis. W ciągu ostatnich 6 miesięcy zrobiło tam zakupy 52% badanych. Kolejne rynki, na których chętnie kupujemy to Niemcy (29%), Wielka Brytania (29%) i USA (20%). Po więcej zajrzyjcie na stronę Wirtualne Media.

Jeżeli chcecie dowiedzieć się więcej o profilu polskiego e-konsumenta, polecam również mój artykuł Jak wygląda profil polskiego e-konsumenta. Raport E-commerce 2017

 

SprawnyMarketing: Marka osobista na piątym biegu, czyli po co ci podcast

Na koniec poradnik, o wciąż niezbyt popularnym (ale szybko nabierającym na znaczeniu) sposobie komunikacji ze swoimi odbiorcami. Tak, mowa o podcastach. A o tym, dlaczego podcasty są takie fajne i jak zacząć z nimi własną przygodę opowiada Marek Jankowski z Mała Wielka Firma. Jeżeli jeszcze nie słuchaliście to musicie nadrobić. A tymczasem zapraszam Was do lektury.

 

Reklama tygodnia?

Tu nie będzie żadnego zaskoczenia – jest to wcześniej zapowiadana reklama IKEA – “Bottled”. Chociaż miałem cichą nadzieję, że coś ją jednak przebije. Jeżeli jeszcze jej nie widzieliście, naprawdę polecam nadrobić zaległości.

Udostępnij