To był ciężki tydzień. RODO dało w kość wielu marketerom i prawnikom. A jak u Was? Wypoczęliście przez weekend? Mam nadzieję, że tak.

Jeżeli potrzebujecie jeszcze trochę odpoczynku, może warto rozważyć pracę zdalną? Zawsze można posprzątać zaległości mailowe siedząc w piżamie. Swoją drogą, nie wiem czy wiecie, ale praca z domu ma 3 etapy:

Etap 1 – Mogę pracować w domu, super!
Etap 2 – Fajnie byłoby ruszyć gdzieś tyłek i z kimś pogadać.
Etap 3 – Mam nadzieję, że gołąb Radek odwiedzi dziś parapet.

Zaczynamy!

 

Internetowe Newsy

 

W tym tygodniu internetówkę zaczniemy od wtorkowego przesłuchania Marka Zuckerberga przez Parlamentem Europejskim. Mark, podobnie jak przed amerykańskim Kongresem pokajał się, że zrobił zbyt mało aby chronić prywatność użytkowników swojego serwisu.

Podkreślił również, że jest przygotowany na inwestycje zwiększające bezpieczeństwo danych w serwisie oraz zapewnił, że jego portal będzie spełniał wszystkie wymagania dotyczące RODO.

Trzeba przyznać, że pytania europosłów były celne i trudniejsze dla Zuckerberga od tych, które usłyszał na przesłuchaniu w Kongresie.

Całkiem dobry artykuł na ten temat popełnił też Spider’s Web – Europarlamentarzyści okazali się dla Zuckerberga trudniejszymi przeciwnikami niż amerykańscy senatorowie

 

Influencer marketing ma się bardzo dobrze. Nie powinno więc dziwić, że największy portal społecznościowy, jakim jest Facebook, rozpoczął działania w tym kierunku.

Według ostatnich doniesień serwis testuje wyszukiwarkę, która ma pomóc we współpracy pomiędzy marką a influencerem. Dzięki Branded Content Matching użytkownicy mogą znaleźć twórców internetowych, którzy mają duży wpływ w wybranej grupie celowej.

Jak sugerują zrzuty ekrany, prawdopodobnie możliwe będzie tworzenie list wpływowych osób, oraz analiza liczby ich obserwatorów, zaangażowania czy liczby wyświetleń.

Zapowiada się naprawdę ciekawie. Więcej informacji znajdziecie w artykule.

 

Mark Zuckerberg w swoim planie rozwoju Facebooka dalej mocno stawia na grupy. Niedawno otrzymaliśmy informacje o 4 nowych funkcjach dla administratorów grup, które mają ułatwić im zarządzanie i dbanie o bezpieczeństwo społeczności.

Co dostaną administratorzy? Po pierwsze dedykowane miejsce do zgłaszania problemów i zadawania pytań. Celem Facebooka jest udzielenie pomocy w ciągu jednego dnia roboczego. Udostępnione zostało również specjalne miejsce do nauki online, w którym znajdziemy gotowe tutoriale czy case studies.

Kolejne dwie nowości dotyczą treści. Kiedy administratorzy skasują posty, których przekaz narusza zasady społeczności, będą mieli możliwość powiadomienie członków o szczegółach i powodach usunięcia. Ostatnia nowość to automatyczne zatwierdzanie treści, dla wybranych członków grupy.

 

Do tej pory strony firmowe na Facebooku mogły być oceniane w skali od 1 do 5. Jakiś czas temu serwis rozpoczął prace nad nowym systemem ocen. Dlatego też obecnie, część użytkowników widzi rozszerzoną skalę punktów – od 1 do 10 punktów.

Jak wskazują media, zmieni się nie tylko skala, ale cały system wyliczania oceny. Końcowy wynik wyliczany ma być również z uwzględnieniem rekomendacji i recenzji firmy.

Nie wiadomo jednak, kiedy zmiana w systemie ocen zostanie udostępniona dla wszystkich użytkowników.

 

Pozostając w temacie Facebooka, pewnie słyszeliście, że otworzył on w Warszawie “Przestrzeń”, która wspierać lokalną gospodarkę i walczyć z cyfrowym wykluczeniem. Ma to być również miejsce spotkań i szkoleń, a dzięki organizowanym tam wydarzeniom będzie wspierać działania i inicjatywy lokalnych społeczności.

Podczas otwarcia, przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli program “KNOWoW – Kompetencje cyfrowe i rozwój gospodarczy – Młodzi na rynku pracy”. Zakłada on przeszkolenie do 2020 roku, 50 tysięcy osób z dziedziny kompetencji cyfrowych.

Przestrzeń zlokalizowana jest w biurowcu przy ul. Koszykowej 61.

 

Do tej pory, aby przestać otrzymywać powiadomienia od konkretnego użytkownika konieczne było usunięcie go z listy obserwowanych. Dlatego Instagram postanowił wprowadzić przycisk “Mute”, który pozwala go wyciszyć.

Opcja będzie dostępna po rozwinięciu menu nad fotografią (trzy kropki) i naciśnięciu “Wycisz”. Warto wspomnieć, że za pomocą tej funkcji będziemy mogli wyciszyć wyłącznie posty lub posty i relacje.

 

Aby Twój profil na Instagramie nie padł ofiarą nowej, omawianej wyżej opcji “Mute”, powinieneś wiedzieć jak osiągnąć jak największe zainteresowanie odbiorców. W tym artykule znajdziesz 6 porad, które pomogą Ci wypromować Twoje konto.

Warto przeczytać. Od siebie jeszcze dodam Wam narzędzie Banned Hashtags, które sprawdza czy dany hashtag nie jest źle widziany przez aplikację.

 

Twoje formularze na stronie nie działają i nikt nie chce się przez nie zapisać? W tym artykule znajdziesz 5 wskazówek na zbudowanie skutecznego formularza. Zobacz, czy któreś z zaproponowanych rozwiązań możesz wdrożyć u siebie.

 

W tym tygodniu, dokładnie 25 maja weszło w życie RODO. Pewnie wielu marketerów i działów prawnych jeszcze dobrze nie odespało tego czasu. Ale czy Polacy tak naprawdę interesują się, co dzieje się z ich danymi?

Jak wynika z raportu Procontent Communication – “Bezpieczeństwo w social media”, większość (bo aż 55,2%) biorących udział w badaniu przyznało, że nie sprawdza jakie dane osobowe są przetwarzane przez media społecznościowe.

Co ciekawe odsetek osób nieczytających regulaminów wzrasta razem z wiekiem. Zaledwie 38,9% pytanych osób w wieku 35 lat i więcej przyznało, że je czyta.

 

Skoro jesteśmy przy RODO – jeden największych w Polsce rejestratorów domen i dostawców usług hostingowych wycofał ze swojej oferty sklepy Internetowe. Decyzja była spowodowana między innymi wejściem w życie RODO i koniecznością dostosowania się do nowych wymagań w zakresie ochrony danych osobowych.

A co z klientami? Ci którzy przeszli audyt zgodności z wprowadzonym rozporządzeniem, mogą nadal korzystać z usług. Pozostali? Będą musieli przenieść swój biznes gdzie indziej.

 

Powoli zbliżamy się już do końca. Zanim jednak to nastąpi mam dla Was raport “Email marketing w liczbach 2018” od Freshmail. Jeżeli interesujecie się zagadnieniami związanymi z e-mail marketingiem to z czystym sumieniem mogę Wam go polecić.

W raporcie znajdziesz dane jak średni Open Rate dla różnych branż, oraz w jakich dniach i godzinach odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości. Dowiesz się również jak segmentować bazę odbiorców i aktywizować ich do dalszych działań.

To tylko przykłady, danych jest o wiele więcej. Jeżeli więc interesujesz się marketingiem online (a zakładam, że tak, skoro odwiedzasz tego bloga) to jest do lektura dla Ciebie.

 

Smartfon jest najważniejszym narzędziem dla młodych osób. 87% osób w wieku 16-29 posiada przynajmniej jeden aparat . 56% z nich nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez telefonu komórkowego, a 40% jest zdania, że nie potrafiłoby bez niego żyć – tak wynika z badania “Świat młodych” przeprowadzonego w ostatnim czasie przez firmę badawczą IQS.

Do czego najczęściej młodzi wykorzystują smartfon? 80% z nich używa go do przeglądania stron internetowych. Na drugim miejscu (78%) znalazły się media społecznościowe, a na trzecim (77%) słuchanie muzyki na YouTube.

Młodzi zdecydowanie więcej czasu spędzają na zakupach w sieci (65%) niż na rozrywce (47%). Dużym powodzeniem wśród osób w tym wieku cieszą się takie serwisy jak OLX i Allegro.

Po więcej danych odsyłam Was do artykułu.

 

Długi tytuł i tekst też raczej do krótkich nie należy. Magda Urbaniak z Brand24 opisała w nim 12 kroków do budowania marki globalnej. Jeżeli chcesz przekształcić swoją lokalny biznes w firmę międzynarodową to warto go przeczytać. Lokalni przedsiębiorcy również znajdą w nim trochę rad dla siebie.

Polecam!

 

Na koniec wywiad rzeka z Franciszkiem Georgiewem – założycielem agencji Social Tigers.

Jeżeli gdzieś w planach macie porzucenie etatu w korpo i założenie własnej agencji to powinniście go przeczytać. Z pewnością znajdziecie w nim sporo cennych rad i wskazówek. Ja trafiłem na ten artykuł po ostatnim Social Czwartku w Warszawie.

Franciszek opowiada w nim historię marki Social Tigers od freelancera do firmy, która istnieje 3 lata na rynku i co ważne, skutecznie na nim działa. Będzie też trochę o problemach i błędach, jakie w tym czasie można popełnić – a wiadomo, że najlepiej uczyć się na cudzych.

Szczerze polecam wywiad.

 

Reklama tygodnia

W tym tygodniu mam dla Was zestawienie 11 reakcji marek na ślub pary książęcej.

Nie wiem jak dla Was, ale dla mnie zdecydowanie wygrywa IKEA i Brief – co znosi psychika grafika.

A może widzieliście inne, warte zobaczenia przykłady? Podzielcie się proszę w komentarzu!

 

Do zobaczenia za tydzień!

 

Udostępnij